بازگشت به خانه  |   فهرست موضوعی مقالات و نام نويسندگان

دی   1387 ـ ژانويه  2008 

 

چگونه مرگ «محمد الدوره» در کنار پدرش جعل شد؟

فتحيۀ نقيب زاده ـ آلمان

fathiyeh@msn.com

در روز 30 سپتامبر 2000 تمامی خبرگزاری های جهان تصاویری را مخابره کردند که پسر دوازده ساله ای را نشان می دادند  به نام «محمد الدورة» که در کنار پدر خود، جمال الدورة، در میان درگیری شبه نظامیان فلسطینی و ارتش اسرائیل قرارگرفته بود و در این حادثه مورد اصابت گلوله قرار گرفت و جان خود را از دست داد.

تلویزیون کانال دو فرانسه اولین فرستنده ای بود که اين تصاویر را مخابره کرد. این فیلم کمتر از یک دقیقه بود و در آن دیده می شد که مردی همراه با پسربچه ی در پناه سنگی قرار گرفته اند. مرد پسر را در پناه خود دارد تا از تیررس شلیک ها در امان باشد. اما به یکباره پسر در دامان پدرش افتاده و لحظه ای بعد پدر نیز بی حرکت می ماند.

فیلمبردار این صحنه تیر اندازی به محمد و پدرش فردی به نام «طلال ابوحمر» است. فیلمی که او از این صحنه تهیه کرده شش دقیقه کامل است. اما ما تنها شاهد پنجاه ثانیه از آن می باشیم.

در سال 2002، استر شپیرا، بانوی ژورنالیست آلمانی، فیلم مستندی به نام "سه شلیک و مرگ کودک" ساخت و ما را در جریان واقعه روز 30 سپتامبر2000 قرار داده و توضيح داد که این صحنه جعلی است.

این فیلم و فیلم های دیگری که پس از آن برای پرده برداری از آن دروغ تهیه شدkn،  پنج نکته را نشان می دهند:

1. نخست اینکه محل پنهان شدن جمال و محمد الدورة و محل و زاویه شلیک سربازان اسرائیلی و محل و زاویه شلیک شبه نظامیان فلسطینی، را کاملاً توضيح داده و ثابت می کند که جهت تیراندازی به محمد الدورة از زاویه محل خود شبه نظامیان فلسطینی بوده است. این واقعيت در فیلم ادیت نشدۀ شش دقیقه ای ابوحمر نيز به خوبی دیده می شود اما تلويزيون فرانسه تنها 50 ثانيۀ مطلوب خود را مورد استفاده قرار داده است.

 2. در روز حادثه  تنها یک نوجوان به محل پزشکی قانونی شهر غزه فرستاده شده بوده است که هیچ ارتباطی به محمد الدورة نداشته است.

 3. گلوله هائی که به محمد الدورة اصابت کرده، طبق معمول می باید در محل پزشکی قانونی فلسطینی ها نگاهداری می شد، تا نشان دهد که آیا محمد از طریق گلوله های سربازان اسرائیلی و یا شبه نظامیان فلسطینی کشته شده است. این گلوله ها هرگز یافت نشدند.

 4. مهمترین نکته اینکه به نقل از تلویزیون کانال دو فرانسه،  به محمد الدورة، پسر بچه دوازده ساله، سه گلوله اصابت کرده و پدرش، جمال الدورة، دوازده بار مورد اصابت گلوله ها قرار گرفته است. اما آیا امکان دارد که شخصی دوازده بار مورد اصابت گلوله قرار بگیرد و حتی یک قطره خون از بدن او جاری نشده و آثاری روی پیراهنش و یا در اطرافش دیده نشود؟ حتی فیلم اديت شده و پنجاه ثانیه ای کانال دو تلویزیون فرانسه نيز نشان نمی دهد که ذره ای خون از بدن دو خارج شده.

 5. حتی زمانی که محمد الدورة به طور واضح  در حال تکان خوردن است و پيش از آنکه بيحرکت بماند صدای فرياد فلسطينی ها بلند می شود که «پسرک شد!».

باری، در پی انتشار اين فيلم های مستند، کانال 2 فرانسه از سازندگان يکی از فيلم ها، تحت عنوان «مفتری» به دادگاه شکايت می کند و هشت سال بعد، یعنی در همين سال گذشتۀ 2008، دادگاه فرانسوی فرد مزبور را تبرئه کرده و کانال دوی تلویزیون را به دلیل مخدوش کردن افکار عمومی جهان متهم می سازد. در واقع، طی اين محاکمه، برای قضات دادگاه مسلم می شود که محمد الدورة در مقابل دوربین کشته نشده است.

شاید برای افکار عمومی جهانیان بسیار ناباورانه باشد که محمد الدورة به دست خود شبه نظامیان فلسطینی به قتل رسیده. اما این واقعیت برای آنان که کاملا از این فرهنگ ضد بشری حماس و حاميانش آگاه هستند امری بعيدی نيست. مثلاً، ایرانیان واقعه سینما رکس آبادان را که در آن بیش از چهار صد تن از هموطنانشان به دستور ملايان در آتش جان باختند بخاطر دارند و می دانند که همان دستان خونین در کشتار زائران ایرانی در حرم امام رضا در سال 1973 نیز نقش داشته اند.

          تکه های مختلف فيلم های مستند بوسيله تهيه کنندگان مختلف و اشخاص گوناگون روی «يو تيوب» گذاشته شده و وجود دارند. پيوند به برخی از آنها در زير آمده است:

فيلم 1      فيلم 2      فيلم 3

اين مطلب از نامۀ خانم نقيب زاده تلخيص شده است.

https://newsecul.ipower.com/

بازگشت به خانه

 

محل اظهار نظر شما:

شما با اين آدرس ها می توانيد با ما تماس گرفته

و اظهار نظرها و مطالب خود را ارسال داريد:

admin@newsecularism.com

newsecularism@gmail.com

newsecularism@yahoo.com

 

 

New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fax: 509-352-9630