بازگشت به خانه  |   فهرست موضوعی مقالات و نام نويسندگان

دوشنبه ها: يادداشت ها

نوشته های هفتگی شهباز نخعی

 

فروردين 1388 ـ   مارچ 2009

آرشيو

 

شال عشلاه عولگوی مشلف

شهباز نخعی

shahbaznakhai@live.ca

 

این "مقام معظم رهبری" موهبتی است که بیشتر کشورهای دنیا از آن محرومند. بجز کشورهای پیشرفته و خوشبختی چون کره شمالی، سودان، لیبی، جیبوتی و جزایر کومور ـ که مقام معظم رهبری آن نیز فارغ التحصیل حوزه ی علمیه قم است ـ بقیه مردم دنیا که دلشان را به مزخرفاتی چون دمکراسی و حقوق بشر خوش کرده اند، از درک سعادت عظمای داشتن یک "مقام معظم رهبری" بهره ای نبرده و خسرالدنیا والآخره شده اند. البته گناهی هم ندارند، زیرا درک موهبت داشتن یک "مقام معظم رهبری" کاری ساده و از همه کس ساخته ای نیست!

به عنوان نمونه، برای درک این موهبت، فرد باید به زیور ذوب شدگی در مقام معظم ولایت آراسته باشد تا دریابد که اصولا "مقام معظم رهبری" چیست؟! تنها در سایه ی این ذوب شدگی در مقام معظم ولایت است که می توان موضوع را به درستی تجزیه و تحلیل کرد و دریافت که عناصر متشکل در عبارت "مقام معظم رهبری" از چه اهمیت، الوهیت و تقدسی برخوردارند. تنها ذهن ذوب شده است که می تواند به درستی حلاجی کند که در سه واژه مقدس "مقام معظم رهبری" چه تقدم و تأخر عبادی ـ الهی اعجاز گونه ای رعایت شده است!

فکرش را بکنید: اگر این سه واژه مقدس کمی جابجا و مثلا به "رهبری معظم مقام"، "معظم رهبری مقام" یا "رهبری مقام معظم" تبدیل شوند، چگونه همه مفهوم والای خود را که بی واسطه و مستقیم از عرش الهی نشأت می گیرد، از دست می دهند؟!

آیا این خود به تنهایی نشانه ی درجه ی شامخ الهی "مقام معظم رهبری" نیست و نباید موجب تنبه همه منافقین، کفار، ملحدان و مرتدانی شود که نسبت به "مقام معظم رهبری" عناد می ورزند و ایشان را به استبداد، قساوت قلب و جنایتکاری متهم می کنند؟!

فرمایشات حکیمانه "مقام معظم رهبری" در پیام نوروزی شان یک بار دیگر مشت بسیار محکمی به دهان این منافقین، کفار، ملحدان و مرتدان زد و به خوبی نشان داد که اتهاماتی چون: پرت بودن از مرحله، سیر در عالم هپروت و برج عاج نشینی، که به ایشان نسبت می دهند، تا چه حد بی پایه و اساس هستند!

در این فرمایشات حکیمانه ـ که پهلو به وحی الهی می زند ـ "مقام معظم رهبری" نزدیکی نوروز امسال به ایام ولادت خاتم النبیین (ص) و امام جعفر صادق (ع) را باعث "شرافت بیشتر" عید نوروز دانستند!

اگر کسی ذره ای اهل تعمق باشد، به خوبی درمی یابد که چه اقیانوسی از حکمت الهی در این فرمایش حکیمانه "مقام معظم رهبری" وجود دارد: یعنی ده سال پیش که معظم له در نیمه راه دوران باعظمت رهبری شان بوده اند، چون نوروز 3 ماه و اندی با ایام ولادت خاتم النبیین (ص) و امام جعفر صادق (ع) ـ به خاطر تفاوت سال قمری و خورشیدی ـ فاصله زمانی داشته، از "شرافت کمتری" برخوردار  بوده و بیست سال پیش ـ در آغاز رهبری میمنت اثر "مقام معظم رهبری" ـ نیز به خاطر داشتن بیشترین فاصله زمانی با ولادت خاتم النبیین (ص) و امام جعفر صادق (ع) نوروز "بی شرافت" بوده است!

آیا این گفته ی حکیمانه "مقام معظم رهبری" می تواند جز از منشأ الهی باشد و آیا منافقین، کفار، ملحدان و مرتدان معاند نباید زبان در کام کشند و از گفتار و کردار خود شرم کنند؟!

پیام نوروزی "مقام معظم رهبری" فرازهای دیگری نیز دارد که هر یک به نوبه ی خود نشانه ای از اعجاز الهی در کلام ایشان است. از جمله فرمودند:"کارهای خوبی که مجلس و دولت با همکاری یکدیگر انجام دادند... امیدواریم این همکاری ها همچنان ادامه داشته باشد"!

نمونه درخشانی از این "کارهای خوبی که مجلس و دولت با همکاری یکدیگر انجام داده اند" درست چند روز پیش از فرمایشات حکیمانه ی  "مقام معظم رهبری" رخ داد: رئیس جمهوری محترم، در پی لغو ماده مربوط به طرح هدفمند کردن یارانه ها از لایحه بودجه دولت، نامه ای خشمگینانه به رئیس مجلس شورای اسلامی نوشت و به او اخطار قانون اساسی داد و رئیس مجلس نیز در پاسخ او نامه تندتری نوشت و در آن گفت که اخطار رئیس جمهوری بیشتر به طنز شباهت دارد!

شاید منظور "مقام معظم رهبری" از ابراز امیدواری برای "ادامه ی همکاری ها" این باشد که رئیس جمهوری محترم و رئیس مجلس محترم تر خشتک یکدیگر را به سر هم بکشند!

فراز بعدی فرمایشات حکیمانه "مقام معظم رهبری" به خوبی گویای عمق احاطه ی ایشان در زمینه ی مسایل اقتصادی است: "ایشان در زمینه ی مسایل اقتصادی به بحران عظیم اقتصادی جهان اشاره و خاطرنشان کردند: برغم این بحران بزرگ که از آمریکا شروع شد و توفان سهمگینی در جهان ایجاد کرد و با وجود تحریم ها، مسئولان کشور توانستند کشور و ملت را از افتادن در موج عظیم مشکلات ناشی از بحران جهانی تا حدود زیاد به دور نگهدارند که البته باید همچنان مراقب بود و تلاش کرد تا انشاءالله پیشرفت های اقتصادی روز به روز شکوفاتر شود!"

از قضای روزگار، در همان روز بیان این فرمایشات حکیمانه، تارنمای اینترنتی امنیتی ـ حکومتی "تابناک" ـ که به هیچ وجه نمی توان آن را در ردیف منافقین، کفار، ملحدان و مرتدان معاند قرار داد ـ گزارشی منتشر کرد که صحت فرمایشات حکیمانه "مقام معظم رهبری" درباره ی "مسئولان کشور توانستند کشور و ملت را از افتادن در موج عظیم مشکلات ناشی از بحران جهانی تا حدود زیادی دور نگهدارند" را تایید (؟!) می کند: "به دلیل کاهش تقاضا در بازارهای مصرف، هم اینک بسیاری از کارخانه های مهم صنعتی کشور با انباشت تولید مواجه گردیده اند و نشانه های بروز رکود اقتصادی در کشور پدیدار گردیده است... دامنه ی بحران اقتصادی کشورهای پیشرفته صنعتی به مرور به کشور ما سرایت نموده و هم اینک بسیاری از کارخانجات سیمان، فولادسازی و پتروشیمی با انبارهای انباشته از کالا و کاهش شدید خریدار مواجه گردیده اند"!

این گزارش "تابناک" همچنین نشان می دهد که ابراز امیدواری خردمندانه و حکیمانه "مقام معظم رهبری" درباره ی "پیشرفت های اقتصادی روز به روز شکوفاتر شود" از چه پشتوانه ی عظیمی از دانش عمیق اقتصادی و صحت و صداقت برخوردار است!

آن 98 درصد از کشورهای دنیا که در آغاز نوشتار گفته شد که از موهبت داشتن "مقام معظم رهبری" محرومند، به خطا، متفقاً بر این باورند که در شرایط بحران و رکود اقتصادی دولت ها باید با تزریق پول به جامعه و سرمایه گذاری در کارهای زیربنایی مانند ساختن پل، جاده، ساختمان، فرودگاه و... همچنین سرمایه گذاری در آموزش فنی و حرفه ای، برای مردم قدرت خرید ایجاد نموده و آنها را به مصرف تشویق نمایند، تا بحران پشت سر گذاشته شود و اوضاع اقتصادی به حالت عادی برگردد.

"مقام معظم رهبری" که چند سالی است برای نشان دادن و تثبیت عظمت مقام خود هر سال را با عنوان هایی مانند "انسجام" و "نوآوری و شکوفایی" نام گذاری می کنند، در ادامه ی این روند حکیمانه و برای نشان دادن روش جاهلانه کشورهایی که "مقام معظم رهبری" ندارند، سال 1388 را به عنوان "سال اصلاح الگوی مصرف" اعلام نموده و فرمودند: "اسلام عزیز و همه ی عقلای عالم، بر این نکته تاکید می کنند که مصرف باید مدبرانه و عاقلانه مدیریت شود"!

البته شأن و عظمت "مقام معظم رهبری" بالاتر از آن است که کسی بتواند جسارت کند و نام چند تن از آن "همه عقلای عالم" را بپرسد و یا در مورد چند و چون "مدیریت مدبرانه و عاقلانه ی مصرف" پرس و جو کند. اگر هم کسی چنین جسارتی داشته باشد، ناگزیر باید پیه آن را به تن بمالد که به سرنوشتی شبیه وبلاگ نویس جوان "امیدرضا میرصیافی" دچار شود!

پرسش در مورد اینکه آیا بودجه ی تشکیلاتی مانند سپاه پاسداران، بسیج، وزارت امنیت و اطلاعات و دستگاه های موازی آن که در دو سه سال گذشته بودجه هایشان بیش از ده برابر شده نیز شامل این "مدیریت مدبرانه و عاقلانه ی مصرف" می شوند نیز بیهوده است، زیرا در شأن عظمت "مقام معظم رهبری" نیست که به این گونه پرسش ها ـ یا هر پرسش دیگری ـ پاسخ بگویند!

نکته ی دیگر در این زمینه، شیوه ی پخش و انتشار پیام نوروزی "مقام معظم رهبری" است. با آن که این پیام از همه ی شبکه های صدا و سیمای کریه ولایت مطلقه فقیه پخش شد، اما پخش مکتوب آن در انحصار پایگاه دفتر مقام معظم رهبری بود و همه ی خبرگزاری های ریز و درشت حکومتی: ایرنا، ایلنا، ایسنا، مهر، جهان، برنا، فارس، رجانیوز و ... متن بخشنامه شده ی پیام را بدون یک واو پس و پیش منتشر کردند. "مقام معظم رهبری" سال گذشته را سال "نوآوری و شکوفایی" اعلام کرده بودند و ظاهرا این نیز ثمر و دستاورد موفقیت شگفت انگیز آن نوآوری و شکوفایی است که بوق های تبلیغاتی نظام حتی حق این را نداشته باشند که متن پیام نوروزی "مقام معظم رهبری" را از نوار پخش شده از صدا و سیما پیاده و منتشر کنند و ناگزیر باشند بخشنامه ی پایگاه دفتر مقام معظم رهبری را عیناً انتشار دهند! پرسش دیگری که قطعا این نیز بی پاسخ خواهد ماند، این است که در چنین شرایطی چه نیازی به این همه خبرگزاری پر هزینه ریز و درشت بی خاصیت هست و آیا بهتر نیست همه آنها بجز یکی، مشمول شعار امسال "مقام معظم رهبری" یعنی "اصلاح الگوی مصرف در همه زمینه ها" شوند؟!

"مقام معظم رهبری" بیانات حکیمانه و خداگونه خود را با این فراز درخشان پایان دادند: "همه ما بخصوص مسئولان قوای سه گانه، شخصیت های اجتماعی و آحاد مردم باید در سال جدید در مسیر تحقق این شعار مهم، حیاتی و اساسی یعنی: اصلاح الگوی مصرف در همه ی زمینه ها، برنامه ریزی و حرکت کنیم"!

"مقام معظم رهبری" قطعاً با بیان "همه ی ما" خواسته اند بخش پایانی پیام حکیمانه خود را با حلاوت مزاح شیرین کنند، زیرا گذشته از شخص شخیص خودشان که شأن و عظمت مقامشان والاتر از آن است که در هیچ چهارچوبی بگنجد، "مسئولان قوای سه گانه" نیز که ـ یکی بر ایشان سمت استادی دارد، دومی ملیجک محبوب بارگاه است و سومی نیز نظر کرده و نورچشمی است ـ به طور قطع مشمول حکم "اصلاح..." نخواهند بود. "شخصیت های اجتماعی" نیز قطعا حکم وزن شعر را دارند زیرا در سایه دو دهه رهبری داهیانه "مقام معظم رهبری" چیزی به نام "شخصیت" حکم کیمیا یافته و اگر منظور "مقام معظم رهبری" بادنجان دور قاب چین های بارگاه ولایت بوده باشد، درست تر این بود که از آنان با عنوان "بی شخصیت های زیرعبایی" نام می بردند! بنابر این، تنها مشمولان واقعی حکم "مقام معظم رهبری" همان "آحاد مردم" هستند که لابد "باید الگوی مصرف" نان خالی سفره های خالی ترشان را "اصلاح" کنند و در امتثال امر جهان مطاع "مقام معظم رهبری" هر چه سریع تر به خیل آن 15 میلیون نفری که بنابر آمارهای رسمی در سال "نوآوری و شکوفایی" در زیر خط فقر قرار داشتند، بپیوندند!

آیا آقای غلامعلی حداد عادل، که رئیس فرهنگستان زبان فارسی و پدر عروس "مقام معظم رهبری" است، می تواند واژه "حیا" را برای ایشان معنی کند؟!

***

کسانی که از بخت بد، بین خویشان، بستگان، دوستان و آشنایان خود با یکی از اهالی قبیله ی سرسپردگان «عصاره ی کوکنار» سروکار داشته یا دارند، احتمالاً می دانند که این جماعت ـ بویژه آنهایی که دغدغه ی مالی نداشته و به سلامت و طول عمر خود نیز دلبسته اند ـ هر چند گاه یکبار موقتاً "مصرف" را کنار می گذارند تا هم تجدید قوا کنند و هم با "اصلاح الگوی مصرف" نشئه ناب آغازین را دوباره تجربه نمایند!

"رنگ رخساره" و بویژه لب و لوچه ی "مقام معظم رهبری" و مسئولان پرقیچی ایشان در صدا و سیمای ولایت مطلقه فقیه ـ با وجود آرایش  و گریم ماهرانه ـ به خوبی گویای "سر ضمیر" آنان است. در همین راستاست که می توان معنای نامگذاری سال 1388 به "سال اصلاح الگوی مصرف" را توسط "مقام معظم رهبری" دریافت و بجاست که سال نو با شیوه بیان مألوف این جماعت: "شال عشلاه عولگوی مشلف" نامیده شود!

https://newsecul.ipower.com/

بازگشت به خانه

 

محل اظهار نظر شما:

شما با اين آدرس ها می توانيد با ما تماس گرفته

و اظهار نظرها و مطالب خود را ارسال داريد:

admin@newsecularism.com

newsecularism@gmail.com

 

 

New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fxa: 509-352-9630