سال دوم ـ  شماره 542  ـ دو شنبه 11 خرداد 1388 ـ  1 ماه جون 2009  

بيچاره نسلی که بايد خرابکاری های حکومت اسلامی را رفع و رجوع کند...

حسن انتخابات و گفتمان ریاکاری

فيروز منجم

انتخابات تیغ دولبه است. یک لبه آن به نفع تحکیم و تداوم و تامین سلطه دین بکار گرفته می شود. لبهء دیگر آن را اگر تیز کنیم می توانیم از آن همچون حربه ای برنده برای برکندن ریشهء حکومت دین بهره بر گیریم و در رها ساختن آن از فریب و ریاکاری، بکوشیم. چرا که در بازی انتخابات، تنها روبهان نیستند که نقش آفرینی می کنند. هر کسی در آن نقشی بازی کند. آنکه تحریم  می کند و از دادن رای خود داری جوید و یا آنکه دست به یک اقدام عملی می زند و و آنرا بایکوت کند یک نقش بازی می کند و آنکه بنا به دلیلی پای صندوق رای می رود و انگشت خود را در مرکب فرو می برد نیز در آن نقش دیگری بازی می کند.

دربارهء «همبستگی برای دموکراسی و حقوق بشر در ايران»    i

مینا ملکی

در مورد «جمهوری» نگارنده بلافاصله پس از مشاهده تکرار این لغت در بیانیهء آقای زعیم متاثر شدم. چرا که این بحث حداقل از زمان انتشار "منشور هشتاد و یک" تا به امروز بارها و بارها تکرار شده و براستی جز لجبازی چيزی نيست ـ از جانب بخصوص صحنه گردانان جبههء ملی و  صحنه گردانان اتحاد جمهوریخواهان که عمدتا  توده ای و اکثریتی می باشند، آن هم به دلیل دشمنی تاریخی آنان با پدر و پدر بزرگ رضا پهلوی که هیچ توجیه منطقی ندارد. اولا هزار بار گفته شده که رژیم فعلی نیز نوعی جمهوری میباشد و تازه آن هم نه از نوع جمهوری مادام العمر صدام حسین یا معمر قذافی. پس مسئله دموکراسی واقعی پارلمانی است نه شکل جمهوری یا پادشاهی آن.

فصل دهم ــ رويکردهای شرقی

بخش چهارم  دستگيری اوجلان، سقوط صدام و وضعيت کردها

آندرو مانگو

مطلب اختصاصی سکولاريسم نو

اهنگامی که ترکيه به آمريکا اجازه نداد که سربازان خود را از طريق خاک ترکيه وارد شمال عراق کند، امريکايي ها سربازان خود را از طريق هوا در شمال در شمال عراق پياده کردند. در آن هنگام، يعنی پس از جنگ 1991، نيروهای بارزانی و طالبانی در شمال عراق حکومت هائی خودمختار بوجود آورده بودند و اين حکومت ها به سربازان امريکايي که وارد منطقه می شدند کمک می کردند. هنگامی که رژيم صدام حسين در هم شکست، جنگچويان کرد وارد شهرهای موصل و کرکوک شدند؛ شهرهائی که جمعيت شان آميزه ای از اعراب، کردها و ترکمن ها بود.        (پيوند به فهرست کتاب)

دگرگونی  و معاشقهء مجازی

حميدرضا رحيمی

داغ  ُرژ لب هائی که بر ُلپ های حسين (ع) موسوی و محمد (ص) خاتمی در تصوير ضميمه ملاحظه می کنيد، از مصاديق بارز "معاشقهء مجازی" است !گفتن ندارد که مملکت، مملکت امام زمان (عج) است و خاندان  گرامی  ِ عصمت و طهارت، صلوات الله عليهم  اجمعين، نيز در شعارهای ُامّت  ِ هميشه در صحنه، شديدا ً می درخشند :«يک يا حسين (ع) تا ميرحسين (ع)» !که اين شعار، تکه ای از  شعر آن شاعر مکتبی را بياد آورد  که گفت: «همه ی درختان بايد / به پای صندوق های رأی بروند / و به کانديدای محبوب خود ، تبر / عاشقانه رأی بدهند!

===================== کوتاه و گويا  =====================

انتخاب هرکی جز احمدی‌نژاد منجر به خوشحالی استکبار می شود

اسدالله بادامچیان، قائم مقام حزب مؤتلفه اسلامی

به گزارش خبرنگار مهر در قم، اسدالله بادامچیان، قائم مقام حزب مؤتلفه اسلامی اظهار داشت هرشخصی غیر از دکتر احمدی‌نژاد رئیس جمهور آینده ایران شود استکبار ‏جهانی خوشحال می‌شود.‏ ، اسدالله بادامچیان چهارشنبه شب در جمع دانشجویان حامی دکتر احمدی‌نژاد در دانشگاه آزاد اسلامی قم طی ‏سخنانی به مسئله انتخابات اشاره کرد و گفت: در انتخابات ریاست جمهوری حتی اگر آقای محسن رضایی که از جمله اصولگرایان به شمار ‏می‌رود رأی بیاورد اولین افرادی که جشن می‌گیرند جلادان اسرائیل و آمریکایی‌ها هستند اما اگر احمدی‌نژاد رأی بیاورد دشمنان ما عزا ‏می‌گیرند و مظلومان عالم همچون فلسطین و… به شادمانی می‌پردازند. وی ضمن اعلام حمایت از دکتر احمدی‌نژاد در تحلیل شرایط موجود و علت حمایتش از رئیس جمهور کنونی اظهار داشت: من به احمدی‌نژاد رأی ‏می‌دهم چون عقل سیاسی من حکم می‌کند که در جهان در حال تغییر و ‏تحول شخصی شجاع باید رئیس جمهور باشد.‏ قائم مقام حزب مؤتلفه، صداقت، ساده زیستی، نداشتن حب ریاست، مدیر و مدبر، شجاعت و … را از جمله ویژگی‌های کاندیدای برتر در ‏انتخابات برشمرد و تصریح کرد: کسی به درد ریاست جمهوری می‌خورد که با ولی فقیه همراه باشد.‏ بادامچیان در پاسخ به سئوالی در خصوص رابطه دکتر احمدی‌نژاد و مراجع عظام تقلید گفت: این سئوال را از خود آقای رئیس جمهور ‏بپرسید. ‏ وی در پایان ضمن ارائه گزارشی از برنامه‌ها و اقدامات دولت نهم از عملکرد این دولت تمجید کرد.‏   (آرشيو)

===================  عکس و مکث  ===================

(آرشيو)

 

© 2008 ـ New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fax: 509-352-9630