بازگشت به خانه  |   فهرست موضوعی مقالات و نام نويسندگان   |   پيوند به آرشيو آثار نويسنده در سکولاريسم نو

آدرس اين صفحه با فيلترشکن:  https://newsecul.ipower.com/2009/06/25.Thursday/062509-Shahla-Abghari-Women-and-struggle.htm

تير   1388 ـ جون  2009 

 

زنان، پیش قراولان مبارزات رهپویان آزادی ایران

شهلا عبقری

 

پایان انتخابات نمایشی و اعلام عجولانهء پیروزی احمدی نژاد، 2 ساعت پس از اتمام رای گیری، به مردمان ایران بیش از پیش نمایاند که حکومت ایران رژیمی است که آرای مردم در آن جایی ندارد و نخواهد داشت.

 هجوم سیل عظیم مردم به خیابان ها و میدان های شهر برای تظاهرات اعتراضی دیگر بار به رژیم نشان داد که رهپوبان راه آزادی  در مقابل دروغ بزرگ رژیم ساکت نخواهند نشست. درچند روزه اخیر دیدیم که در بدترین شرایط سرکوب جوانان از مبارزه دست نخواهند کشید و برای احقاق حقوق خود از عزیز ترین موهبت زندگی یعنی جان خود نیز در خواهند گذشت. 

تن های بخون نشستهء جوانان و زنان آزاده ما در این چند روزه در خیابان ها و میدان های شهر گواهی داد که دیگر آنان واهمه ای از رژیم به دندان مسلح ندارند و مصرانه به پای خواسته های خود خواهند ایستاد و تا رسیدن به  مطالبات خود از پای نخواهند نشست.

عملکرد رژیم ولایت فقیه بعد از انتخابات مسجل کرد که بیت رهبری با برنامه ریزی انتخاباتی تقلبی را سامان داد تا انتخاب احمدی نژاد دوباره تثبیت گردد. سخنان رهبر در نماز جمعه بار دیگر به ملت ایران خاطر نشان ساخت که آنچه خواست رهبر است باید بدون چون و چرا انجام گردد. آقای خامنه ای برای شکستن تظاهرات حتی تهدید کرد که اگر تظاهرات ادامه یابد سرکوب ها را هر چه تشدید خواهد کرد. رهبر در سخنانش سعی داشت به ملت ایران بگوید که اوحاضراست تمامی احاد جامعه را از دم تیغ بگذراند تا ولایت و نظام اسلامی را حفظ کند.

بدنبال سخنان رهبر شورای نگهبان نیز گفته های خامنه ای را تایید کرد. ماهیت سیستم های دیکتاتوری همواره این چنین است که برای پایداری و برپایی خود بر شدت سرکوب می افزایند تا خود را تثبیت کنند. اما تجربه های تاریخی نشان می دهد که بسیارند حکومت های استبدادی که  پایدار نمانده اند و نهایتاً همان سرکوب دیوانه وار است که  آنان را نابود کرده است.

 می بینیم که در روزهای اخیر خیابان ها، میدان ها و کوچه های بسیاری از شهرهای کشور مان با بمیدان آمدن مردم به جان آمده از اختناق به لرزه درآمده و  مزدوران رژیم در سراسر کشوربا تیراندازی بسوی جمعیت بی دفاع بر شدت سرکوب می افزایند.

در تهران و شهرهای دیگر ایران ده ها نفر به خاک و خون غلطیده اند. تعداد دقیق مردمانی که در چند روز اخیر در درگیری های خیابانی، در جریان تظاهرات و یا در حملهء اوباشان حکومتی به دانشگاه ها و اماکن دیگر  توسط مزدوران و یا نیروهای مسلح رژیم جمهوری اسلامی به قتل رسیده و شدیداً زخمی و یا آسیب دیده اند مشخص نیست.

بدون شک رژیم  همچنان قلع و قمع را  ادامه خواهد داد تا مبارزات مردم را  بطور کامل سرکوب کند و اوضاع را بر وفق مراد خود تغییر دهد.

اما آنچه که بسیار اهمیت دارد و می تواند رژیم را مجبور کند تا به خواسته های مردم تن دهد، تداوم و تشکل مبارزات است. لذا بايد ديد که در این شرایط  چگونه می توان به تداوم  و متشکل شدن مبارزات مردم یاری رساند .

دیده ایم که نیروی اصلی مبارزات اخیر  مردم، جوانان بوده اند و مشاهده کرده ایم  که دختران جوان در صف مقدم مبارزه قهرمانی ها کرده اند. جهانیان نظاره گر چهرهء زیبای به خون نشستهء «ندا »و نگاه گویای او شدند که پیام مبارزه برای آزادی و دموکراسی را در جهان ابدی ساخت.

 فیلم دختر جوانی که با استفاده از تاکتیک های کاراته در مقابل مزدوران رژیم از خود دفاع می کرد و به آنان یورش می برد، و عملکرد بسیارانی از  دختران ایران نشان دهندهء این حقیقت است که زنان ما، همانند مردان، توانمندند و در مواردی حتی می توانند از آنان پیشی گیرند.

با اعتلای روز افزون جنبش زنان در سال های اخیر، اکنون زنان توانایی آن را دارند که، با حفظ صف مستقل خود، مسئوليت تداوم و تشکل مبارزات مردمان ایرا ن را بعهده گیرند. امروز این وظیفهء خطیر بعهدهء جنبش زنان است.

موثر ترین راه برای تداوم مبارزه و تشکل آن، ایجاد ارتباط با جنبش های کارگران، دانشجویان، معلمان، اقوام و ... است، راهی که جنبش مردمی را پرتوان و شکست ناپذیر می سازد.

زنان، با هوشیاری و انتخاب استراتژی مناسب با شرایط مشخص، توانایی ایجاد  این ارتباط را دارند و در این شرایط بعنوان نیمی از مردمان جامعه با بودن در صف اول مبارزات نشان می دهند که مشارکت زنان چقدر کار ساز خواهد بود.

 تصادفی نیست که امروز سمبل  و نماد مبارزات مردمان ایران، یک زن است. این خود نتیجهء عملکرد جنبش زنان و مبارزات پیگیر آنان است.

زنان مبارز ایران! درنگ جایز نیست، اکنون کليد جلوگیری از سرکوب، و اعتلای جنبش مردمان ایران برای رسیدن به آرادی و دموکراسی، در دستان توانای شما قرار دارد .

2 تیر ماه 1388

https://newsecul.ipower.com/

بازگشت به خانه

 

محل اظهار نظر شما:

شما با اين آدرس ها می توانيد با ما تماس گرفته

و اظهار نظرها و مطالب خود را ارسال داريد:

admin@newsecularism.com

newsecularism@gmail.com

newsecularism@yahoo.com

 

 

New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fax: 509-352-9630