بازگشت به خانه  |   فهرست موضوعی مقالات و نام نويسندگان   |   پيوند به آرشيو آثار نويسنده در سکولاريسم نو

آدرس اين صفحه با فيلترشکن:  https://newsecul.ipower.com/2009/06/27.Saturday/062709-Brujerdi-Talking-to-Candidates.htm

تير   1388 ـ جون  2009 

 

شرح ديدارهيات رييسه كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس

با هاشمي ، رضايي ، مير حسين موسوي و كروبي

خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)

 

علاء‌الدين بروجردي، رييس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس، در گفت‌و گو با خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران، اعلام داشت: در راستای ديدار با نامزدهاي اخير رياست ‌جمهوري و شخصيت‌ هاي برجسته نظام از دو شب پيش ملاقات خود را با محسن رضايي آغاز كرديم و صبح روز چهارشنبه هم خدمت ميرحسين موسوي نامزد ديگر شركت‌كننده در انتخابات رسيديم كه اين ملاقات حدود يك ساعت و 45 دقيقه طول كشيد و ظهر روز چهارشنبه نيز خدمت آيت‌الله هاشمي‌ رفسنجاني رسيديم.

وي با بيان اين‌كه امروز صبح خدمت حجت‌الاسلام كروبي رسيديم كه اين ملاقات هم حدود 2 ساعت به طول انجاميد، تصريح كرد: حجت‌الاسلام كروبي ضمن اين كه نسبت به انتخابات مطالب زيادي داشت، از جمله اين كه بسياري از نتايج اعلام شده را قبول ندارد و عنوان ابطال را هم عنوان كرد، اما معتقد بود كه بحث اجراي انتخابات اشكال دارد، حتي وي نسبت به شوراي نگهبان هم مطالب منفي عنوان نكرد.

به گفته رييس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس، آن چه كه در صحبت‌هاي حجت‌الاسلام كروبي شاخص بود، تاكيد وي بر ضرورت تبعيت از نقطه ‌نظرات مقام معظم رهبري به عنوان محوريت نظام جمهوري اسلامي و هم‌چنين ضرورت پيگيري شكايات از مجاري قانوني و مخالفت با هرگونه تجمعات و حضور خياباني و حوادث بعد از آن بود.

وي ادامه داد: كروبي نقطه‌ نظر منفي خود را چندين بار راجع به اين گونه موارد و اعمال اعلام كرد و بر ضرورت ايفاي نقش محوري توسط مجلس در ارتباط با تحولات آتي و دولت آينده، به عنوان جايگاه دفاع از حقوق ملت تاكيد داشت.

نماينده مردم بروجرد در خصوص نظرات هاشمي رفسنجاني و مير‌حسين موسوي نيز گفت: آيت‌الله هاشمي رفسنجاني هم همين دغدغه را داشت و اين اقدام كميسيون را بسيار تحسين كرد و بر ادامه اين راه و ادامه پيگيري‌ها تاكيد داشت و علاقه‌مند بود كه نقش خود را به‌عنوان يكي از شخصيت‌هاي برجسته‌ نظام هم به عنوان رييس مجلس خبرگان رهبري و هم‌چنين رياست مجمع تشخيص مصلحت نظام ايفا كند.

به گفته وي، موسوي هم بر اين نكته چند بار تاكيد كرد كه جايگاه مقام معظم رهبري در نظام يك جايگاه محوري است و تاكيد داشت از گذشته‌هاي دور هم با ايشان آشنايي خانوادگي داشته و هم به ايشان علاقه‌مند است، منتهي معتقد بود كه اين انتخابات صحيح انجام نشده است و به همين دليل نظر به ابطال انتخابات داشت.

بروجردي افزود: ميرحسين موسوي معتقد بود طبيعي است جايگاهي كه بايد در نهايت اين مساله را دنبال كند مجاري قانوني نظام است و آنها هم بايد نظر نهايي خود را بدهند.

به گفته رييس كميسيون امنيت مجلس، موسوي عنوان كرد البته نظر بنده به عنوان يك شخص، همين مساله عدم پذيرش و ابطال انتخابات است.

بروجردي همچنين درباره هدف از دنبال كردن اين مساله توسط كميسيون امنيت ملي مجلس عنوان كرد: با توجه به دخالت‌هاي كاملا مردود و غيرقابل قبول كشورهاي بيگانه در امور داخلي ايران، اعتقاد كميسيون اين است كه اختلاف در امر انتخابات يك اختلاف‌نظر خانوادگي در خانواده ملت ايران است و هيچ كشوري حق دخالت در امور داخلي ايران را ندارد و دراين راستا همه چهره‌هاي ملي ما با اين دخالت‌ها مخالف هستند.

وي گفت: توصيه ما به عنوان اين كميسيون به آحاد ملت به‌ويژه شخصيت‌هاي برجسته سياسي و نامزدها و حتي ‌تشكل‌هاي سياسي اين است كه حوادث اخير دغدغه ملي است كه راه‌حل آن هم توجه به نقطه‌ نظرات رهبري به عنوان فصل‌الخطاب همه تصميم‌ها در سطوح مختلف در كشور است.

رييس كميسيون امنيت ملي و سياست‌خارجي مجلس درخصوص جمع‌بندي اين ملاقات‌ها در كميسيون گفت: هيات رييسه كميسيون اين كار را انجام مي‌دهد و به عنوان يك وظيفه ملي، ديني و قانوني اين موضوع توسط كميسيون امنيت ملي ادامه مي‌يابد و رايزني‌ها با افراد ديگر و در صورت نياز با افرادي كه يك‌بار با آنها ملاقات صورت گرفته، ادامه خواهد داشت و بعد از جمع‌بندي نتايج از طريق رسانه‌ها اطلاع‌رساني خواهد شد.

بروجري در پايان گفت: بنده به اتفاق اعضاي هيات‌رييسه كميسيون و روساي كميته‌هاي سه‌گانه كميسيون يعني كميته‌هاي سياست‌خارجي، امنيت داخلي و دفاعي اين ملاقات‌ها را انجام داديم و در اين ملاقات‌ها آقايان سبحاني‌نيا نايب رييس اول كميسيون ، كوثري نايب رييس دوم كميسيون ، كرمي رييس كميته دفاعي، سروري رييس كميته امنيت، جلالي و الهيان عضو هيات رييسه كميسيون حضور داشتند.

 

http://www.isna.ir/ISNA/NewsView.aspx?ID=News-1361400&Lang=P

https://newsecul.ipower.com/

بازگشت به خانه

 

محل اظهار نظر شما:

شما با اين آدرس ها می توانيد با ما تماس گرفته

و اظهار نظرها و مطالب خود را ارسال داريد:

admin@newsecularism.com

newsecularism@gmail.com

newsecularism@yahoo.com

 

 

New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fax: 509-352-9630