خانه  |  دربارۀ ما  |  تماس آرشيو روزانه |  فهرست کلی مقالات  |  فهرست موضوعی مطالب  |  آرشيو «کوتاه و گويا»  |  ويدئوها  |  کتابخانه | جستجو  | فيلترشکن

سال دوم ـ  شماره 570  ـ  دو شنبه 8 تير 1388 ـ  29 ژوئن 2009  

 

کاری از آريا، برگرفته از سايت گويا نيوز

برگزاری اجتماعات و راه پیمائی های اعتراص آمیز و کسب مجوز!؟

اکبر اعلمی

برای پی بردن به رویکرد تنگ نظرانه بعصی از اصحاب قدرت نسبت به حق [قانونی] و آزادی مردم در برگزاری اجتماعات و راه پیمائی ها، موضوع اصل 27 قانون اساسی، کافی ست به اظهار نظر یکی از اعضای کمیسیون ماده 10 احزاب توجه نمائید: اسدالله بادامچیان، که گوئی مسئولیت جیره بندی آزادی های قانونی مردم را برعهده داشته... و ظاهراً از علم غیب و قدرت پیشگوئی نیز برخوردار است در پاسخ به اینکه چرا برای برخی تجمعاتی که از سوی حامیان احمدی‌نژاد برگزار می‌شود، مجوز صادر می‌کنید؟ گفت: "چون احساس کردیم که آنها آرامش را حفظ می‌کنند. برای تجمعاتی که آرامش را حفظ می‌کنند می‌توان مجوز صادرکرد اما برای تجمعاتی که آرامش را بهم می‌زنند و زمینه ساز اغتشاش است، نه"!

(+ يک اظهارنظر از شهرام فريدونی، پيشنهاد کنندهء اين مقاله)  (پيوند با فيلترشکن>>>>)

 

دلبستگی‌ام به رهبر معظم انقلاب پایان ناپذیر است

هاشمی رفسنجانی

پارلمان نیوز: رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ضمن اعلام تدوین احتمالی نامه‌ای جدید پس از فرمایشات رهبر معظم انقلاب در نماز جمعه هفته گذشته تهران ، تاکید کرد:«دلبستگی‌ام به آیت الله خامنه‌ای پایان ناپذیر است.» حجت الاسلام حسین ابراهیمی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس که در دیدارهای اخیر با آیت الله هاشمی رفسنجانی حضور داشته ضمن تائید این خبر ، با اشاره به سخنان سال گذشته رئیس مجلس خبرگان رهبری در میان دانشجویان مبنی بر اینکه "آیت الله خامنه ای عشق من است" به مهر گفت:«آقای هاشمی نیز در دیداری که با ایشان داشتیم ضمن بیان مشروح مطالبی ، مجددا تاکید کرد که رابطه ایشان با مقام معظم رهبری همچنان رابطه عاشق ومعشوق است و ازهم جدا شدنی نیستند . ایشان همچنین تاکید داشت که در مقابل ولایت فقیه و رهبری انقلاب تبعیت محض دارند ، حتی گفتند که در پی فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در صدد تکمیل نامه‌ای هستند.» وی همچنین با اشاره به دیدار برخی از اعضای این کمیسیون با ناطق نوری، موسوی و هاشمی رفسنجانی به منظور حل مسائل انتخاباتی از دیدار با رئیس قوه قضائیه، رئیس جمهور، رئیس مجلس و مراجع عظام در قم در روزهای آینده خبر داد. حجت الاسلام حسین ابراهیمی از دیدار امروز برخی از اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با حجت الاسلام ناطق نوری خبر داد و  اظهارداشت:«اعضای این کمیسیون در ادامه دیدارهای خود با برخی مسئولان و کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری صبح امروز با حجت الاسلام ناطق نوری دیدار داشتند که این دیدار بسیار مفید بود.» وی که در دیدار امروز اعضای کمیسیون با ناطق نوری حضور داشته است،افزود:«آقای ناطق نوری برای حل مسائل به وجود آمده پس از انتخابات آمادگی کامل دارد و در این دیدار بر همکاری برای پایان بخشیدن به مسائل و مباحث پیش آمده تاکید کرد». ابراهیمی با خودداری از بیان جزئیات مطرح شده دراین دیدار، تصریح کرد:«از آنجا که کمیسیون امنیت ملی تصمیم دارد دیدارهایی با رئیس قوه قضائیه ، مراجع عظام در قم و رئیس جمهور و احتمالا رئیس مجلس داشته باشد لذا جمع بندی نهایی از این دیدار ها در روزهای آینده در اختیار رسانه ها قرار می گیرد.» رئیس کمیته روابط خارجی مجلس یادآور شد:«کلیت بحث این است که دردیدارهایی که با آقایان هاشمی رفسنجانی، میرحسین موسوی و ناطق نوری داشتیم مشخص شد همگی بر ختم غائله و حل مسائل موجود تاکید دارند.» وی یادآور شد:«آقای موسوی حرفهایی دارد که بخشی قابل بررسی و بخشی خارج از قانون است، بنابراین ما به مذاکرات ادامه می دهیم تا ایرادات وارده رفع شود.» ابراهیمی تاکید کرد:«ما معتقدیم همه این افراد به نظام و انقلاب دلبستگی دارند و با توجه به این موضوع سعی می کنیم مباحث را پیگیری و حل کنیم.» عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی خاطر نشان کرد:«کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی پس از پایان دیدارهای خود با مقامات یاد شده که تا پایان هفته جاری به طول خواهد انجامید، جمع بندی خود از نظرات افرادی که با آنان دیدار داشته است را رسما اعلام می‌کند.»

از نظر پليس پرونده اغتشاشات بسته شده است

سردار عزيز‌الله رجب‌زاده، فرمانده انتظامی تهران بزرگ

ايلنا ـ فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: از نظر پليس پرونده اغتشاشات بسته شده است. سردار عزيز‌الله رجب‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ايلنا، در خصوص اغتشاشات روزهای اخير در ميدان بهارستان و بهشت‌زهرا گفت: ما از ابتدا نيز مشکلات خاصی نداشتيم و تنها تعداد معدودی از مردم در نتيجه تحريک توسط رسانه‌های خارجی و ضد انقلاب به خيابان‌ها می‌آمدند و با اغتشاش‌گران همراه می‌شدند.  وی افزود: در ميدان بهارستان و بهشت‌زهرا نيز همين اتفاق افتاد که تعدادی از اين افراد توسط پليس دستگير شدند. سردار رجب‌زاده مدارا کردن پليس با اغتشاش‌گران را رد کرد و اظهار داشت: سعی ما بر اين بود که متجمعين غيرقانونی را پراکنده و ليدرها و رهبران آنها را دستگير کنيم زيرا وضعيت اغتشاش‌گران با آنها جداست. وی تاکيد کرد: پليس در مقابله با اغتشاش‌گران ذره‌ای کوتاهی‌نکرده است. رئيس پليس پايتخت در خصوص کشته و زخمی‌شدگان حوادث بهارستان و بهشت‌زهرا خاطر نشان کرد: هيچ زخمی و کشته‌ای در اين مناطق نداشتيم تنها تعدادی دستگير شدند که بيشتر آنها را افراد ضد انقلاب و سلطنت‌طلب تشکيل می‌دهند. وی به مداخله نيروهای بسيج در حوادث اخير اشاره و تصريح کرد: نيروهای بسيج در اين حوادث به کمک پليس آمدند و برخورد آنها با مردم عادی نيست بلکه با اراذل اوباش است و مردم با ديدن نيروهای بسيج بايد احساس امنيت کنند. فرمانده انتظامی تهران بزرگ وضعيت فعلی پايتخت را مطلوب توصيف کرد و گفت: درحال حاضر مشکل خاصی در سطح شهر تهران وجود ندارد حتی امنيت برگزاری کنکور در روزهای گذشته نيز به طور کامل تامين شد و هيچ مشکل خاصی در حوزه‌های کنکور وجود نداشت.    (آرشيو)

ا

خواب‌گرد سیاست اموی

نشاط مستوری

در الگوی معاویه‌ای حکومت، سر‌نوشت سازمان رهبری را نمی‌توان بر عهده‌ی پیش‌آمد و تصادف نهاد، هم‌آن طور که معاویه هم بنا بر برخی اسناد بر اساس پیمان صلحی که با امام حسن داشت نمی‌بایست جانشینی می‌گمارد اما چون‌این کرد و این نقض پیمان یکی از زمینه‌های سر‌باز‌زدن پاره‌ای از رجال سیاسی آن روز‌گار از پذیرش حکم‌رانی یزید بود. مهم‌ترین مجرای پیش ‌بینی ‌ناپذیر برای چرخش نخبگان در نظام جمهوری اسلامی، که دیگر وصله‌ای نا‌هم‌سنخ با بافت کنونی نظام سیاسی ایران است، همان انتخابات شبه - آزاد اما مهندسی‌ نشده‌‌ای بود که با اجرای کودتای بيست و دوم خرداد برای مدت‌ها به محاق خواهد ‌رفت.     (پيوند با فيلترشکن>>>>)

اجرای مجدد نمایش ایرانی، بشتابید!؟

مهدی استعدادی شاد

امروزه شیعه گری، که زمانی خط تمایز ما با تازیان مهاجم بشمار می رفت، یک ایدئولوژی دولت پرست و عوامفریب را بر ما مستولی کرده که نمی گذارد با تحول سایر جهانیان همراه شویم. ماجرای حذف امتیازات ویژه روحانیت که جدایی ساختار سیاست گذاری از منافع فرقه دینی را در جهان پیشرفته رقم زد، روندی که شروعش در اروپا به سده های قبل بر می گردد، برای جامعه ایرانی امروز به صورت آرزویی دست نیافتنی جلوه می کند. از این عقب ماندگی تاریخی و موقعیت پریشانحالی فقط خشم و کینه بر می آید...

(پيوند با فيلترشکن>>>>)

چرا من عاشق کيهان هستم؟

علی حسن شريعتمداری

گيرم تمام تلاش ها به هدف نرسد و آقای مير حسين موسوی رئيس جمهور بشود. باز بداند که بالاترين مقام کشور و نظام در دست افرادی مثل مدير کيهان است که مانند خاتمی اشک خواهد ريخت و فرياد خواهد زد که نمی توانم کاری بکنم. کسانی که قدرت کيهانيان را دست کم می گيرند نمی دانند که ريشهء نظام دست ما است. هر روز چالشی خواهد بود و تازه کيهانيان دست بکار می شوند. بگم؟ بگم؟ بگم؟ بابا ما که هاشمی و حتی فرزندانش را براحتی فاسد می خوانيم و از خانم و ناموس موسوی هم گذشت نداريم، کسی می تواند با ما طرف شود؟

(پيوند با فيلترشکن>>>>)

چهار شلنگ انداز در بهشت عجايب

حمیدرضا رحیمی

جمهوری اسلامی شکوهمند ما، مظهر عملیات محیّرالقوُل و مستبعد است؛ از طرح های تأمین امنیت اجتماعی (سلب امنیت اجتماعی ـ م) بگیرید تا تبدیل دانشگاه به گورستان. اکنون نام حضرت امام (ل)، که یاد گرامی اش لرزه بر اندام آدمی می اندازد، را بر يک جشنوارهء نهاده و اسم جایزه اش را گذاشته اند: «امام مهر بانی!»... يعنی، لطافت هم که می خواهند بخرج بدهند، سراغ شعر مادر مرده می روند . متولیّ قضیه، البته «نظامی» است (منظور نظامی گنجوی نیست ـ م) و انگیزه را نیز «پیشگیری از وقوع جرایم» ذکر می کنند! فدوی احتمال می دهد که برادران، شعر را با مرگ موش عوضی گرفته باشند!

(پيوند با فيلترشکن>>>>)

 

© 2008 ـ New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fax: 509-352-9630