بازگشت به خانه  |   فهرست موضوعی مقالات و نام نويسندگان   |   پيوند به آرشيو آثار نويسنده در سکولاريسم نو

آدرس اين صفحه با فيلترشکن:  https://newsecul.ipower.com/2009/07/06.Monday/070609-Soheil-Calm-and-waiting.htm

تير   1388 ـ جولای  2009 

 

آرامش و انتظار

 

سهيل (نويسنده وبلاگ «عقايد يک دلقک»)

 

تهران آرام است. فقط صدای الله اکبر هر شب شنیده می شود.

این در حالی است که درگیری ها در سطح مقامات سیاسی ادامه دارد .خاتمی هنگام دیدار از خانواده بازداشت شدگان حرف هائی علیه دولت زد که اغلب ما غافلگیر شدیم. ایشان اغلب محافظه کارانه و نرم حرف می زنند. منتهی این دفعه مشخص شد که کارد به استخوانش رسیده است .

ظاهرا قرار است که یک راه پیمائی بزرگ در هجدهم تیر برگزار شود.

نماینده های مجلس هم همچنان به دلیل قضیه بودجه با دولت جر و بحث دارند. حمله های شدید به توکلی و لاریجانی همچنان ادامه دارد . ظاهرا اصولگراها خودشان هم گیج شده اند و فعلاً که نتوانسته اند بر سر احمدی نژاد به توافق کلی برسند .

قضیهء برگه های تا نخورده رای و دست خط های یکسان هم تقریبا تمامی شبهات را از بین برده و عملاً کسی نیست که به موضوع  تقلب در انتخابات تردیدی داشته باشد . از همه اینها گذشته ٬ صرف نتیجهء انتخابات به تنهائی بزرگترین دلیل تقلب است .

باری؛ صرف نظر از خبرها و اتفاقات این چند روز اخیر٬ آدم به این فکر می افتد که در آینده چه اتفاقاتی خواهد افتاد؟ 

هر روز هم کلی تحلیل و شایعه می شنویم از آدم هائی که مدعی هستند از پشت پرده قدرت در ایران مطلع هستند و....

خوب٬ فعلا که صحت و سقم این چیزها مشخص نیست. ولی حداقل می شود موارد زیر را پیش بینی کرد :

ــ احمدی نژاد دوران سختی را پیش رو دارد. او حتی در بدنهء دولت هم با مخالفان جدی روبرو است. قطعاً همه مثل چهار تا نمایندهء پادو صفت بر سر اظهار ارادت به ایشان مسابقه نگذاشته اند. در ضمن او به شدت زیر ذره بین قرار دارد. همه منتظر کوچکترین اشتباه هستند.

ــ موضوع مبارزهء رئیس جمهور با فساد مالی عملاً به یک مطلب طنز تبدیل شده است. مخصوصاً این که آقای محصولی ممکن است حتی رکورد هاشمی را هم بشکند! عکس جالبی از منزل شخصی ایشان منتشر شده است. ما که نمی دانیم آیا این عکس موثق است یا خیر؟ ولی امیدواریم صحت نداشته باشد! اگر یادتان باشد هنگامی که او به مجلس معرفی شد فریاد اغلب نماینده ها به هوا رفت !

ــ آقایان میر حسین موسوی، مهدی کروبی و خاتمی چه خواهند کرد؟ فعلاً که همگی بر عدم مشروعیت این دولت تاکید دارند. باید دید آیا جریان مخالف قادر هست آنها را از صحنهء سیاسی حذف کند یا خیر؟ از این سه نفر یکی هشت سال رئیس جمهور بوده و دیگری همین رکورد را در نخست وزیری دارد. البته هنگام جنگ! هرچند که شریعتمداری در سرمقالهء کیهان امروز نوشت که موسوی یا دیوانه است و یا مزدور آمریکا! هیچ حالت سومی هم نیست! و در ادامه فرموده اند که به هیچ وجه نباید اجازه تاسیس حزب به موسوی داده شود. بدیهی است که آقایان حق دارند از اقبال خیره کننده چنین حزبی در هراس باشند. تصور کنید که بیست ملیون نفر عضو چنین حزبی شوند. در آنصورت رأی آقای احمدی نژاد چه می شود؟! جالب است که بدانید اخیراً می فرمایند به احمدی نژاد بیست و چهار ملیون رأی مستقیم داده اند و شانزده ملیون رای غیر مستقیم! یعنی چهل ملیون ناقابل! ظاهراً احمدی نژاد قصد دارد رکورد اوباما را هم بشکند !

  یکی از آقایان نماینده در تکمیل این قضیه فرموده اند که بدیهی است اگر انتخابات مجددی برگزار شود، به خاطر رفتارهای اخیر موسوی، آرای احمدی نژاد از بیست و چهار ملیون خیلی بیشتر خواهد شد!  مطمئن باشید ظرف مدت کوتاهی آرای احمدی نژاد به پنجاه٬ شصت٬ هفتاد٬ و... نهایتاً به صد ملیون! هم خواهد رسید. البته اگر آقایان به صد ملیون راضی شوند !

ــ نظر ملت راجع به صدا و سیما در یک کلام افتضاح است. اخیراً روزنامهء جوان (وابسته به سپاه پاسداران) از گریه کردن و اظهار ندامت مکرر آقای ابطحی خبر داده است. خاتمی گفت که ما فکر می کردیم جریان سعید امامی و امثال آن حداقل در وزارت اطلاعات ریشه کن شده است! بدیهی است که هیچ کس چنین نمایش شرم آوری را باور نخواهد کرد. ظاهراً ابطحی بیچاره حتی به آموزش دیدن در آمریکا هم اعتراف کرده است. عجیب است که طراحان آنها راه بهتری به غیر از این نمایشات مشمئز کننده و نخ نما پیدا نکرده اند.

ــ قضیهء فرار از خدمت سربازی آقای قوچانی هم اخیراً تبدیل به بزرگترین کشف روزنامه های کیهان و ایران و... شده است. وقتی آقای کردان با مدرک فوق دیپلم سال ها دکتر بازی در می آورد و از حقوق و مزایای آن استفاده می کرد این آقایان مدافع حق و حقیقت کجا بودند؟

ــ آيا با انتخابات اخیر یعنی دیگر موضوع رأی آوردن کاندیداهای اصلاح طلب محال است؟ در انتخابات بعدی کسی رأی می دهد؟ بدیهی است که مردم تصور کنند که دیگر رأی آنها تاثیری نخواهد داشت. عجیب است که حتی علی رغم نظارت سفت و سخت استصوابی باز هم چاره ای جز تقلب نمانده است!

ــ فشارهای خارجی ادامه دارد. اگر واقعاً بیست و هفت کشور اروپائی ورود دولت مردان ایرانی را به خاک اروپا ممنوع کنند واویلاست!!

ــ اصول گرایان نهادهای قدرت را در اختیار دارند و اصلاح طلبان محبوبیت بیشتری دارند. باید دید کدام یک پیروز می شود. بعید به نظر می رسد٬ یعنی غیر ممکن است کسانی مثل موسوی در نظارت استصوابی تایید شوند. قطعاً جریان اصلاح طلب ناچار به سرمایه گزاری روی چهره های جدید است. البته این به شرطی است که مردم دوباره اعتماد کنند و رأی بدهند. امری که باورش سخت به نظر می رسد .

ــ بدون استثنا تمامی دولت های توتالیتر ناچار هستند دو اصل را رعایت کنند: اول داشتن یک دشمن موهوم و فرضی در کشورهای خارجی که البته به حد کافی دور باشند و مرز مشترکی هم نداشته باشند تا عملا جنگی اتفاق نیفتد. این برای استفاده از عبارت «دشمنان» است! بدین ترتیب، شما می توانید تمام بی کفایتی ها را به دلیل توطئه های دشمنان بدانید، فضای جامعه را ملتهب نگاه دارید تا کسی به فکر بالا بردن خواست های خود از دولت نباشد، و مدام بتوانید بر طبل تبلیغات بکوبید.

دوم، استفاده از عبارتی مثل «منافقین!» منافق یعنی دشمنی که ظاهر دوستانه دارد! یعنی شما می توانید با این حربه، ابزارهای سرکوب را در داخل کشور به کار ببرید و هرکسی را دلتان خواست حذف کنید، چون منافق است!  بد نیست بدانید کلیهء گروهک های منافق رسمی در ایران روی هم رفته حتی چهار هزار نفر هم نیستند. اما سی سال است که مدام روی این عبارت تاکید می شود. اخیراً قضیه انقدر شور شد که فریاد لاریجانی اصولگرا و خودی هم درآمد و گفت مگر این منافقین چند نفر هستند که در هر اتفاقی پای آنها به وسط کشیده می شود؟! و البته، به خاطر همین حرف، خود ایشان هم مفتخر به دریافت لقب منافق جدید شدند !

بسیار خوب٬ فعلا باید منتظر باشیم و ببینیم هجده تیر اتفاقی می افتد یا خیر؟

موضوع انتخابات تمام شد؟ خیر! ظاهرا هنوز تمام نشده است ...

http://soheil1351.blogfa.com/

https://newsecul.ipower.com/

بازگشت به خانه

 

محل اظهار نظر شما:

شما با اين آدرس ها می توانيد با ما تماس گرفته

و اظهار نظرها و مطالب خود را ارسال داريد:

admin@newsecularism.com

newsecularism@gmail.com

newsecularism@yahoo.com

 

 

New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fax: 509-352-9630