بازگشت به خانه  |   فهرست موضوعی مقالات و نام نويسندگان   |   پيوند به آرشيو آثار نويسنده در سکولاريسم نو

آدرس اين صفحه با فيلترشکن:  https://newsecul.ipower.com/2009/07/21.Tuesday/072109-Ahmad-Ahmadpour-Letter-to-Yazdi.htm

سه شنبه 30 تير 1388 ـ 21 جولای 2009

 

آقای محمد یزدی شما چکاره اید؟ لطفا پاسخ دهید.

سید احمدرضا احمدپور/حوزهء علمیهء قم

Ahmadpour.as@gmail.com

محمد یزدی در اعتراض به سخنان هاشمی رفسنجانی پیرامون زندانیان سیاسی و ایجاد بی اعتمادی مردم به حکومت که حکایت از عمق شکاف بین دولت ملت دارد،خطاب به وی گفته شما چکاره اید که در مورد زندانیان (بقول ایشان اغتشاشگران) نظر میدهید!؟

واقعا از آقای یزدی که خود نیز نایب رییس مجلس خبرگان است تعجب میرود که چگونه از اظهار نظر مقام ارشد حکومتی که ریاست مجلسی را بعهده دارد که می تواند رهبر را از مقام رهبری عزل و دیگری را به رهبری منصوب کند، بر افروخته می شود و به شخصیتی چون هاشمی رفسنجانی می گوید شما چکاره اید!؟

گویا ایشان فراموش کرده است که وظیفه مجلس خبرگان رهبری علاوه بر تعیین رهبر،نظارت مستمر بر عملکرد رهبریست تا از هر حیث رهبر بر شرایط رهبری باقی بماند و هرگاه عدول از شرایط رهبری برای رهبر محرز گردد باید او را عزل و شخص واجد شرایط دیگر طبق قانون اساسی جایگزین کنند؟

 خب آقای هاشمی هم در همین راستا دارند تذکر میدهند و با داشتن دو مسئولیت مهم و اساسی چون ریاست مجلس خبرگان رهبری و ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام باید نظارت بر مسایل داشته و باید چنین تذکراتی را به مسولان بدهد و باید از خود آقای یزدی پرسید که آقای یزدی شما که به وظیفه قانونی خود در مجلس خبرگان جامه عمل نمی پوشانید و از نظر جایگاه و مسئولیت پایین تر از آقای رفسنجانی هستید، به شما چه که به هاشمی معترض می شوید و مت هم میکنید!؟

ایشان (آقای محمد یزدی) باز گفته اند که بین مشروعیت و مقبولیت حکومت تفاوت است و مشروعیت حکومت به مقبولیت مردم نیاز ندارد!

با توجه به این سخن آقای یزدی باید توجه داشت که:

1-  آقای یزدی پذیرفته اند که حکومت در حال حاضر با رهبری آقای خامنه ای مقبول مردم نیست!؟

2-آقای یزدی مدعی است مشروعیت حکومت منهای مقبولیت مردم از جانب خداست و حداقل از جانب امام زمان است!

حال اگر بخواهیم حقوقی بحث کنیم باید توجه داشت که در قانون اساسی "جمهوریت و اسلامیت" بعنوان دو رکن لایتغییر حکومت حاکم بر ایران تعریف شده است، لذا بر فرض نکته اول که آقای یزدی عدم مقبولیت مردم را نسبت به حکومت پذیرفته است ایشان پاسخ دهد:

چگونه جمهوریت نظام را اثبات میکند در حالیکه حکومت و رهبر مقبولیت جمهور و مردم را بهمراه ندارد!؟

و با توجه به اینکه در سال 57 که مردم به قانون اساسی آری گفتند اکثریت مردم اسلامی بودند و اسلامیت نظام نیز با رای سبز آری مردم تعیین گردیده است،باز ایشان پاسخ دهد:

اسلامیت نظام را چگونه به اثبات میرساند در حالیکه مشروعیت نظام را از مقبولیت مردم جدا ساخته است!

آیا ایشان نماینده خداست!؟ یا نماینده امام زمان!؟ و خبر دارد که حکومت از بالا و از آسمان تایید شده است! اگر خبر دارد با ارایه سند به همه اعلام کند!

خوب است آقای یزدی به سوال کننده که یکی از محققین حوزوی است پاسخ دهد:

این نوع نمایندگی و این نوع مشروعیت را چگونه اثبات خواهد کرد!؟ در حالیکه امام زمان غایبند و ظهور نکرده است!؟

آیا حجت و بینه شرعی و یا دست نوشته ای از امام زمان دارند!؟ چگونه می خواهند آنرا ثابت کند!؟

و آیا معجزه ای از جانب خدا دارد! تا ثابت کند حکومت و شخص رهبر بدون مقبولیت مردمی مشروعیت دارد!؟

اگر چنین است چه نیازی به این همه تبلیغات وسیع وامکانات گسترده برای برگزاری انتخابات دارند!؟ و چه نیازی است که با تقلب گسترده بخواهند رای مردم را به نفع خود مصادره کنند!؟ 

آقای محمد یزدی! مشروعیتی که شما میگویید یعنی اینکه شما بدون اجازه و تایید بیش از 30 نفر از اعضای محترم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تنها با امضای خود بیانیه صادر کنید و از جانب همه اعضای محترم انتخابات را تایید کنید!؟ آیا مشروعیتی که شما میگویید یعنی این!؟

آقای محمد یزدی لطفا یا پاسخ شرعی و قانونی و علمی دهید که قطعا پاسخی ندارید و یا از محضر ملت شریف ایران و از شارع مقدس و از شخص آقای هاشمی پوزش بطلبید و به مردم و جنبش مردمی بپیوندید و آقای هاشمی رفسنجانی و دیگر اعضای محترم مجلس خبرگان را در انجام وظیفه قانونی اش یاری کنید.

با درود بر ملت بزرگ ایران

20/4/1388

 

www.pejvak-kh.com

www.p-kh.blogfa.com

https://newsecul.ipower.com/

بازگشت به خانه

 

محل اظهار نظر شما:

شما با اين آدرس ها می توانيد با ما تماس گرفته

و اظهار نظرها و مطالب خود را ارسال داريد:

admin@newsecularism.com

newsecularism@gmail.com

newsecularism@yahoo.com

 

 

New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fax: 509-352-9630