بازگشت به خانه  |   فهرست موضوعی مقالات و نام نويسندگان   |   پيوند به آرشيو احزاب در سکولاريسم نو

آدرس اين صفحه با فيلترشکن:  https://newsecul.ipower.com/2009/07/24.Friday/072409-JMI-Protesting.htm

جمعه 2 مرداد 1388 ـ 24 جولای 2009

 

اعتراض به بازداشت های غیر قانونی فعالان سیاسی

جبهۀ ملی ایران در آمریکا

جبهۀ ملی ایران در آمریکا بازداشت های غیر قانونی فعالان سیاسی و شیوه های شرم آور اعتراف گیری زیر فشار و شکنجه را با قوت هرچه تمامتر محکوم می کند و مردم ایران را به فشرده تر کردن صفوف مبارزات آزادیخواهانۀ خود فرا می خواند.

احمدی نژاد و همدستان کودتاچی او، با حمایت آشکار و مستقیم آیت الله خامنه ای، به تقلب عظیم انتخاباتی و سرقت بی شرمانۀ آراء مردم بسنده نکردند، بلکه با پشتگرمی به همان حمایت آشکار، اعتراض آرام و مسالمت جویانۀ میلیون ها ایرانی را با گلوله و گاز اشک آور و چاقو و چماق پاسخ گفتند.

حتی این مقدار خیانت و شرارت هم برای این جماعت غاصب و دروغ پرداز کافی نبود. آنها با احساس وحشت از خیزش دلیرانۀ مردم و پی بردن به نادرستی محاسبات خود، به اقدام غیرقانونی و ناموجه دیگری دست زدند که همان بازداشت خشونت بار هزاران تن از هر طیف و گروه سیاسی "غیر خودی" بود. کسانی که به هواداری از آزادی و دموکراسی و حاکمیت ملی و ایستادگی در برابر استبداد و ارتجاع شهرت داشتند در صدر فهرست آدم ربایان و ایادی آموزش دیدۀ ستاد کودتا قرار گرفتند.

کوروش زعیم، عضو هیئت اجرایی جبهۀ ملی ایران در داخل کشور، یکی از نخستین قربانیان موج گستردۀ بازداشت های بعد از انتخابات بود. اکنون وی، همراه با هزاران تن دیگر از زن و مرد و پیر و جوان، تنها به سبب اعتقاد راسخ خود به حقوق زایل نشدنی مردم برای مشارکت در فرایند سیاسی و تعیین آزادانۀ سرنوشت خود، در پشت میله های زندان به سر می برد.

با توجه به خصومت آشتی ناپذیر نظام جمهوری اسلامی با هر نوع آزاد اندیشی غیر مذهبی و هرگونه التزام به حقوق و حاکمیت مردم، ادامۀ اقامت بازداشت شدگان، به ویژه افرادی باسابقۀ درخشان مبارزاتی کوروش زعیم، در زندان های رژیم بشدت مایۀ نگرانی است. با آنکه طشت رسوایی اعتراف گیری زیر شکنجه دهه هاست که از بام افتاده و اعترافاتی که بدین شیوه گرفته می شود در هیچ محکمۀ قانونی دارای کمترین اعتباری نیست، حکومتگران غاصب جمهوری اسلامی با سماجتی بیمار گونه همچنان در پی بهره گیری از این روش محکوم شده و ضد اخلاقی هستند. گزارش های موثق حاکی از آن است که بسیاری از بازداشت شدگان اخیر برای اعتراف به جرائمی که مرتکب نشده اند از هنگام دستگیری زیر انواع فشار ها و بدرفتاری ها قرار دارند تا دولت کودتا برای اثبات اتهامات دروغ و بی شرمانۀ خود بتواند آنها را برای یک نمایش تهوع آور به جلو دوربین های تلویزیون بکشاند.

جبهۀ ملی ایران، به دنبال اعلامیۀ پیشین خود در محکوم ساختن رسوایی انتخابات ریاست جمهوری و و رویدادهای خشونت بار و تأسف انگیز بعد از آن، اینک با کمال قوت بازداشت های خودسرانۀ فعالان سیاسی و مردم دیگری را که تنها گناهشان اعتراض مسالمت جویانه به انتخابات ننگین و تقلبی اخیر بوده است، محکوم می کند و خواستار آزادی بی درنگ و بدون قید وشرط همۀ بازداشت شدگان است.

رویدادهای هفته های اخیر و تداوم موج اعتراضات بر حق مردم، علیرغم همۀ سفاکی ها و ددمنشی های کودتاگران، نشان داد که عاملان کودتا تا چه حد در محاسبات خود راه اشتباه پیموده اند. در حالی که حتی به گلوله بستن راهپیمایان مسالمت جو و ضرب و جرح وحشیانۀ آنها تا کنون نتوانسته است مردم را به چشم پوشی از مطالبات مشروع خود وادارد، بی شک ادامۀ بازداشت های غیرقانونی نیز برای عوامل رسوا شدۀ کودتا سودی در بر نخواهد داشت.

جبهۀ ملی ایران ضمن همدردی عمیق با خانواده هایی که عزیزانشان در هفته های اخیر به خاطر دفاع از آزادی و دموکراسی جان باخته، مجروح و مصدوم شده و یا در معرض بازداشت های غیر قانونی قرار گرفته اند، هم میهنان گرامی را چه در داخل ایران و چه خارج از کشور به فشرده ترساختن هرچه بیشتر صفوف مبارزات خود با غاصبان قدرت و سرکوبگران ملت فرا می خواند و یاد آوری می کند که آزادی ایران جز در سایۀ یکپارچگی و یک صدایی همۀ معتقدان به دموکراسی و حاکمیت ملی، با یکسو نهادن اختلاف نظرهایی که همواره به کارآیی تلاش های آزادیخواهانه آسیب رسانده است، امکان پذیر نیست.

شورای مرکزی جبهه ملی ایران در آمریکا:

هرمز چمن آرا - یوسف عبدالله زاده - سخاوت علی زاده - علی غضنفری - منوچهر قنبری - بیژن مهر

مشاوران شورای جبهه ملی ایران در آمریکا:

دریادار امیر هوشنگ آریان پور - دکتر اردشیر لطفعلیان

1 مرداد ۱۳۸۸

https://newsecul.ipower.com/

بازگشت به خانه

 

محل اظهار نظر شما:

شما با اين آدرس ها می توانيد با ما تماس گرفته

و اظهار نظرها و مطالب خود را ارسال داريد:

admin@newsecularism.com

newsecularism@gmail.com

newsecularism@yahoo.com

 

 

New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fax: 509-352-9630