بازگشت به خانه  |   فهرست موضوعی مقالات و نام نويسندگان   |   پيوند به آرشيو آثار نويسنده در سکولاريسم نو

آدرس اين صفحه با فيلترشکن:  https://newsecul.ipower.com/2009/07/25.Saturday/072509-Khobregan-Letter.htm

شنبه 3 مرداد 1388 ـ 25 جولای 2009

 

ولايت مطلقه فقيه، راه انبياء است

اکثريت نمايندگان مجلس خبرگان رهبری ـ نقل از خبرگزاری ايسنا

 

بسم الله الرحمن الرحيم

ملت بزرگ و حماسه‌ساز ايران اسلامی!

سلام عليکم

با حمد و سپاس بيکران به درگاه ايزد منان، ما جمعی از نمايندگان مجلس خبرگان رهبری، حضور چهل ميليونی شما مردم فهيم و انقلابی و ولايت‌مدار را در صحنه انتخابات بيست و دوم خرداد ماه هشتاد و هشت که نقطه عطفی در تاريخ انقلاب اسلامی و يک همه‌پرسی در تاييد نظام جمهوری اسلامی ايران بود، ارج می‌نهيم و مواردی را با شما مردم خوب در ميان می‌گذاريم.

1. لازم می‌دانيم مراتب قدردانی و تجليل و تکريم و تشکر خويش را از اين همه شور و شعور و حضور و وظيفه‌شناسی اعلام داريم.

2. ولايت مطلقه فقيه، استمرار راه انبياء و امامان است و ريشه در تفکر قرآنی و معارف اهل بيت عليه‌السلام و سابقه ممتد تاريخی از آغاز عصر غيبت کبرا تا کنون دارد. ولايت الهی فقيه عادل، به طور ويژه ، بنيان نظری نهضت اسلامی ايران به رهبری امام خمينی(ره) است. اعتبار همه مناصب و مقامات حکومتی و مشروعيت تصرفات و تصميم‌ها و اقدامات آنان در قلمرو مسائل عمومی و وظايف قانونی، ناشی از نصب مستقيم و يا غيرمستقيم و تاييد ولی فقيه است. در خصوص رياست جمهوری هم به تصريح امام راحل و صريح اصول قانون اساسی، اگر تنفيذ انتخاب مردم از سوی ولی فقيه صورت نگيرد، رياست‌جمهوری، طاغوت است و مشروعيت ندارد. رييس‌جمهور با اعتماد و انتخاب مردم و تنفيذ رای ملت از سوی رهبری مشروعيت و اعتبار کسب می‌کند و به مثابه بازوی اجرايی ولی فقيه است. او موظف است سياست‌ها و خط مشی دولت را بر اساس سياست‌ها و رهنمودهای رهبری، ترسيم و اجرا کند، در غير اين صورت، اعتبار شرعی و قانونی ندارد.

3. در اين سه دهه ملت ولايت‌مدار و شهيدپرور، همواره، وفاداری و پيروی از ولی فقيه واجب‌الاطاعه را در همه صحنه‌ها به نمايش گذاشته است. با تحقق گفتمان امام و رهبری، استقلال و آزادی و جمهوری اسلامی پايدار گرديد. بعد از ارتحال امام و تعيين حضرت آيت‌الله خامنه‌ای، دامت برکاته، از سوی خبرگان منتخب ملت به عنوان رهبری، معظم له، با اقتدار و صلابت، راه امام را در اين دو دهه تداوم بخشيدند و رهبری شايسته و بی‌نظيری را در جهان ارايه دادند. اين رهبری والا، در سايه تعاليم اسلام و باورهای دينی مردم تحقق يافته است.

4. دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ايران، در جريان انتخابات دهم با فضاسازی رسانه‌ای و تشکيک زودهنگام در سلامت انتخابات و ايجاد التهاب سياسی و اجتماعی و بالابردن هيجانات و مطالبات از طريق استفاده ابزاری از انتخابات و استفاده از غفلت بعضی از نامزدان رياست‌جمهوری، با يک جنگ روانی تمام‌عيار وارد عمل شدند و با ادعای موهوم و شبيه به افسانه تقلب بزرگ در انتخابات که برگرفته از سناريوی انقلاب‌های مخملين بود سعی در تخريب اذهان عمومی و ايجاد ياس و ترديد در مردم کردند که با خطبه تاريخی مقام معظم رهبری در نماز جمعه بيست و نهم خرداد ماه و اعتماد به نهادهای قانونی توطئه دشمنان مثل گذشته نقش بر آب شد. امت خداجو، با استحکام و اقتدار، پشت سر رهبر خويش برای پيشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی به راه خود ادامه خواهند داد.

5. بسياری از علما و نخبگان و شخصيت‌ها و دلسوزان نظام انتظار دارند که رييس محترم مجلس خبرگان رهبری و مجمع تشخيص مصلحت نظام که همواره با تدبير و فراست در کنار امام و رهبری به حل مشکلات و معضلات کمک کرده‌اند در شرايط کنونی نيز با پشتيبانی بيشتر و شفاف‌تر از ولايت فقيه و بيانات رهبری در اين شرايط حساس دشمنان اسلام و نظام و کينه‌توزان و بدخواهان و فرصت‌طلبان را در نقشه شيطانی برای آسيب به وحدت و همدلی ناکام گذارند.

6. از رييس‌جمهوری محترم جناب آقای دکتر محمود احمدی‌نژاد که با اعتماد مجدد مردم و با اکثريت قاطع بيش از بيست و چهار ميليون رای دوباره انتخاب شدند، می‌خواهيم که با تبعيت از اوامر رهبری و توجه به نصايح خيرخواهانه بزرگان دينی، اولا بيش از گذشته با تمام توان ، در ترويج دين و اخلاق و خدمت به ملت و حل مشکلات معيشتی و پيشرفت و عدالت تلاش کنند، ثانيا از تمامی ظرفيت و توانمندی نيروهای متعهد و ولايی و متخصص و انقلابی در شرايط فعلی استفاده کنند و در جهت هماهنگی و انسجام و همکاری دولت و ملت و قوای سه‌گانه و ساير نهادهای عمومی و دستگاههای گوناگون و شخصيت‌های تاثيرگذار با جديت بيشتر از گذشته تلاش کنند و از به کارگيری افرادی که موجب لطمه‌زدن به يکپارچگی دولت و حساسيت ويژه نخبگان و مردم ولايت‌مدار و دلسوزان نظام می‌شود قاطعانه پرهيز کنند.

7. در پايان بار ديگر تاکيد می‌کنيم نظام جمهوری اسلامی و ولايت فقيه ميراث گران‌سنگ امام خمينی است و تنها شيوه برای حفظ راه امام و حراست از آن ، حمايت از ولايت فقيه است. تداوم انقلاب اسلامی بر پايه تمسک به ولايت فقيه و ولی فقيه واجب‌الاطاعه است. هم‌چنين اعلام می‌کنيم خط امام را بايد در انديشه و سلوک رهبری يافت. فصل‌الخطاب رهبری است و هر گونه انحراف از راه و مواضع رهبری انحراف از آرمان‌های انقلاب و خط اصيل امام خمينی است.

اميدواريم نخبگان جامعه در اين امتحان الهی همراه صفوف يکپارچه ملت در کنار رهبری همواره در پاسداری از اين وديعه الهی و دفاع از حريم شرع مقدس و حقوق ملت و نعمت جمهوری اسلامی و ولايت فقيه مشمول تفضلات الهی و لطف و عنايت بقيه‌الله‌الاعظم عجل‌الله تعالی فرجه الشريف قرار گيرند.

والعاقبه لاهل التقوی و اليقين

والسلام عليکم و رحمه الله و برکاته

 

آيا واقعا ۵۰ نفر نامه‌ خبرگان رهبری را امضا کرده‌اند؟

موج سبز آزادی

 

ظهر امروز در بخش خبری ساعت 14 صدا و سيما، اولين خبر به «بيانيه 50 عضو مجلس خبرگان رهبری» اختصاص يافت، اما باز هم اسامی امضاکنندگان اين نامه منتشر نشد تا اين ابهام پررنگ‌تر از قبل باقی بماند که آيا واقعا 50 عضو خبرگان اين نامه را امضا کرده‌اند؟

به گزارش «موج سبز آزادی» بيانيه‌ی منتسب به 50 عضو خبرگان که لحنی نزديک به اظهارات محمد يزدی دارد، از هاشمی رفسنجانی خواسته است به طور شفاف از رهبری حمايت کند و از احمدی نژاد نيز خواسته شده که پيرو رهبری باشد و افراد حساسيت‌زا را کنار بگذارد.

اما نه در خبرهای رسمی و غيررسمی اثری از اسامی امضاکنندگان اين نامه هست و نه حتی در سايت دبيرخانه‌ی مجلس خبرگان که زير نظر محمد يزدی اداره می‌شد، چيزی درباره‌ی اين بيانيه می‌توان ديد.

عدم انتشار اسامی، با توجه به خبر برخی سايت‌ها مبنی بر اينکه نامه‌ی منتسب به اساتيد حوزهء علميه نيز دروغين بوده و دو روز قبل توسط حسين شريعتمداری جعل شده بود، اين شائبه را ايجاد کرده که نامه‌ی منتسب به خبرگان نيز به قلم يک يا چند عضو اين مجلس باشد و خبر وجود امضای 50 نفر در پای آن، دروغی بيش نباشد.

بر اساس گزارش «موج سبز آزادی»، خبرگزاری‌های رسمی و سايت‌های حامی دولت، اين بيانيه را با امضای «اکثريت نمايندگان مجلس خبرگان رهبری» منتشر کردند تا راه فرار از انتشار اسامی باقی بماند، اما اخبار صدا و سيما به طور مشخص به امضای 50 نفر اشاره کرد، بدون اينکه نامی از اين 50 نفر ببرد.

اين گزارش حاکی از آن است که آخرين وزن‌کشی در خبرگان مربوط به انتخابات هيات رئيسه‌ی اين مجلس در اسفند ماه سال گذشته بود که در آن از مجموع 79 رای اخذ شده، هاشمی 51 رای و يزدی 26 رای را به خود اختصاص داده بودند.

به گزارش «موج سبز آزادی» در وزن‌کشی قبلی هم که سال قبل از آن رخ داد و به‌واقع جدی‌ترين تقابل دو طيف حاضر در مجلس خبرگان رهبری بود، باز اکثريت از آن طيف هاشمی بود. در آن رای‌گيری که پس از درگذشت علی مشکينی برگزار شد و بايد رئيس جديد خبرگان انتخاب می‌شد، پس از اعلام انصراف مصباح يزدی از کانديداتوری، جنتی و يزدی به همراه هاشمی رفسنجانی نامزد شدند که در نهايت پس از اعلام کناره‌ گيری يزدی به نفع جنتي و با وجود فضاسازی شديد عليه هاشمی، او باز هم موفق شد با 41 رای به رياست خبرگان برسد و در مقابل ائتلاف جنتی و يزدی و مصباح يزدی تنها 36 رای را از آن خود کرد.

گفتنی است تعداد کل اعضای مجلس خبرگان رهبری، بر اساس فهرست مندرج در سايت دبيرخانه اين مجلس، 88 نفر اعلام شده که معمولاً تعداد اعضای حاضر در اجلاس‌های دوره‌ای خبرگان، به علت بيماری و کهولت سن برخی اعضا، کمتر از اين تعداد می‌شود.

https://newsecul.ipower.com/

بازگشت به خانه

 

محل اظهار نظر شما:

شما با اين آدرس ها می توانيد با ما تماس گرفته

و اظهار نظرها و مطالب خود را ارسال داريد:

admin@newsecularism.com

newsecularism@gmail.com

newsecularism@yahoo.com

 

 

New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fax: 509-352-9630