دربارهء سکولاريسم دربارۀ ما |  تماس آرشيو صفحه اول |  جستجو |  فيلترشکن |  کوتاه و گويا | عکس و مکث | ويدئوها | کتابخانه |  زنان | گروه ها | اسناد رفتگان 

سال دوم ـ  شماره 607  ـ سه شنبه 15 مرداد 1388 ـ  6 اگوست  2009             فهرست الفبائی نام نويسندگان           فهرست کليهء مقالات          English Section

پيوند به نسخهء اينترنتی>>>>

==================

کتاب «ترک های امروز»

=============

=============

از نگاه يک زن

يادداشت های سه شنبه های

شکوه ميرزادگی

=============

گفتگوهای اختصاصی ما

=============

اسامی زندانيان سياسی ايران

=============

مجموعه ای از مقالات دربارهء

قتل علم زندانيان سياسی

=============

پويشگران

=============

نيلگون

=============

الفبا

=============

ايرانسکوپ

=============

پيک خبری ايرانيان

=============

سکولاريسم برای ايران

=============

کميتهء نجات پاسارگاد

=============

بنياد ميراث پاسارگاد

=============

اصغر آقا

=============

ايران ب.ب.ب.

=============

خواندنیها

=============

انقلاب مشروطيت ايران

=============

اعلاميه ها و ميثاق های

 بين المللی

=============

ريشه کنی تبعيض

=============

ايرانويچ

=============

اتحاد جمهوریخواهان ايران

============

تارنمای جمهوريخواهان

دموکراتيک و لائيک

===========

حزب مشروطهء ايران

===========

جبههء ملی ـ شاخه آمريکا

==========

آژانس خبری کورش

==========

نويسندگان

===========

ايرانيان دات کام

===========

ايران امروز

===========
جمهوری خواهان دمکرات

و لائیک-هانوور (تبجا)

===========

جنبش آذربايجان

برای يکپارچگی ايران

=============

خبرنامهء گويا

=============

تغيير برای برابری

=============

اخبار روز

===========

روشنگری

===========

مردانی نيوز

===========

لج ور

===========

مقالات سياسی

===========

 سامان نو

===========

آينده نگری

===========

پشتيبانان

===========

بلاگ نيوز

===========

شبکه سراسر

همکاری زنان ايرانی

===========

شبکه همبستگی

 با مبارزات زنان ايران

===========

جهان من (حاوی پيوندها)

===========

نژادپرستی و تبعيض

(حاوی پيوندها)

===========

گفتگو

===========

مجموعهء فعالان حقوق بشر

در ايران

=============

اتحادیه برای دموکراسی

=============

تريبون ايران

===========

پيام دانشجو

وبلاگ مهندس طبرزدی

===========

ويژه نامهء اسلامی

سکولاريسم

===========

مجموعه آثار

 اسماعيل نوری علا

===========

مخالفان خود را بشناسيم

آيت الله خامنه ای

دولت نهم روند بسيار خطرناک غربزدگی و گرايش های سکولاريستی را که متأسفانه در حال نفوذ در بدنه مديريتی کشور بود، سد کرده است.

======

آيت‌الله علم‌الهدي

سکولارها در ایران جایگاهی ندارند! حضور پر شور ملت ایران در بيست و دوم بهمن عامل شکست کامل سکولارها در کشور است.

======

آيت الله صافى گلپايگانى

اسلام با فرهنگ لائيك و بى دينى مخالف است. دشمنان با استفاده از ترويج فرهنگ لائيك درصدند تا زنان را از خط عفاف و حجاب و كرامت منحرف كرده و سنت هاى اصيل اسلامى را از بين ببرند.

======

آيت‌الله مکارم شيرازی

نقش تلويزيون در ايجاد تحولات سياسي، اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي بسيار مهم است. هر چند که در ساليان اخير برنامه‌هاي ديني و مذهبي در تلويزيون گسترش يافته ولي کساني در آنجا لانه کرده‌اند تلويزيون را به سوي سکولاريسم سوق مي دهند».

======

سيد محمد خاتمی:

راندن همهء منتقدان با

 چوب سکولاريسم، خود

 مروج اين انديشه است!

  ======

محمود احمدی نژاد:

  نظام آموزشی ايران

150 سال تحت نفوذ سکولاريسم

 بوده است!

======

زندان که به اندازهء ايران باشد، فکری برای زندانبان بايد کرد....

دو کلام حرف حساب با مهندس موسوی

سرمقالهء پیام دانشجو (وبلاگ حشمت طبرزدی)

امروز در برخی سایت های اینترنتی به نقل از شما گفته شده بود: «جمهوری اسلامی، نه یک کلمه کم و نه یک کلمه زیاد». از زبان شما گفته شده بود، شعار های انحرافی (که منظور «استقلال، آزادی، جمهوری ایرانی» بوده) انحراف از جنبش اخیر است!.. جناب موسوی! از روز 29 خرداد که خامنه ای دستور سرکوب راهپیمایی های ملیونی و آرام را صادر کرد، صورت مسئله تغییر کرد؛ برای این که پس گیری آراء می بایست از طریق مسالمت آمیز و یا، حد اکثر، با اتکاء به آن حمایت های ملیونی باشد. اما شما موفق به این کار نشدید و فرصت از دست رفت. اگر مردم با اصل نظام مشکلی نداشته و فقط به دنبال مخالفت با تقلب و پس گیری آراء با استفاده از ساز و کار قانون حاکم بودند، پس از تهدید خامنه ای که همگان آگاه بودند پس از آن گلوله و خون است و تجربه ی 18 تیر را با خود داشتند، هیچ گاه به خیابان نمی آمدند. ولی مردم 30 خرداد به خیابان آمدند تا اعلام کنند که با شخص ولی فقیه و شورای نگهبان و همه ی نهاد های وابسته یا در واقع نظام مخالف هستند. حتا خود شما نیز با این حرکت مردم هم اهنگی کردید اما گویا متوجه نبودید که چه می کنید!

(پيوند با فيلترشکن >>>)

آقای موسوی؛ به هاله ی سبز تقدس تان بر نخورد

بیژن کرامتی ـ تهران

در این زمان وظیفه ی تاریخی همه ی نیروهای سیاسی ایران با هر تفکر و اعتقادی در مقابل مردم و کشور «عبور از موسوی» است. موسوی باید تصمیم بگیرد که یا با «امام»، «قانون اساسی» و «جمهوری اسلامی، نه یک کلمه کم و مه یک کلمه بیش» بماند یا با مردمی که برای نبرد با دیکتاتوری به میدان آمده اند؛ و راه سومی در این میان وجود ندارد. مردم برای همیشه «مردم میتینگ های انتخاباتی» باقی نخواهد ماند. ملتی که برای نبرد با دیکتاتوری به میدان آمده است بیرحمانه تر و سخت گیرانه تر از هر زمان دیگری دست به قضاوت خواهد زد و تعجب ندارد اگر شعار مرگ «خوب» های دیروز خود را سر دهد.  

(پيوند با فيلترشکن >>>)

اتحاد مبارزاتی؛ نه یک کلمه کمتر نه یک کلمه بیشتر

ياسر عزيزی

اقتضای جنبش کنونی بر محوریت امثال موسوی، کروبی و خاتمی قرار دارد. بویژه اینکه در سخنرانی امروز (12 مردادماه) آیت الله خامنه ای طی مراسم تنفیذ، همین چهره ها بودند که به تعبیر شخص رهبر جمهوری اسلامی، "خواصی" لقب گرفتند که از سوی نظام نمره ی مردودی دریافت کرده اند. در این میان و از آنجایی که خود مردم تاکنون مسیر حرکت را به همراه شعارهای جنبش مشخص کرده اند، ایرادی متوجه تظاهر کنندگان و فعالین داخلی نیست اگر حتا شعارهای خود را فراتر از گفتمان رهبران مقطع کنونی جنبش قرار دهند، چه از اقتضائات دیگر این جنبش از ابتدا، یکی نیز این مهم بوده است که مردم همواره یک گام از رهبران خود جلوتر حرکت کرده اند. بنابراین تا آنجا که ممکن است، شعارهایی ایجابی که متوجه اهداف اساسی مردم است، همچون " جمهوری ایرانی" که قرائتی سکولار از جمهوریت را دال کرده است، باید در متن مردم جاری باشد، اما شکل عملیاتی حرکت در راستای خطوط عمده ای باشد که امثال موسوی تعیین می کنند، چه آنچه تاکنون از سوی وی و دیگر ِ رهبران مقطع کنونی صورت بسته است، حکایت از تدبیر و پختگی ستودنی ایشان دارد.  

(پيوند با فيلترشکن >>>)

هالوکاست اسلامی در ايران!

بابک داد

لازم است قبل از امحاء اسناد و مدارک اين هالوکاست فجيع، هرچه زودتر يک «دادخواست ملی» از سوی آحاد ملت ايران برای تعقيب و محاکمه و مجازات تمامی مسببان و آمران و عاملان اين جنايات کثيف، تهيه و به دادگاههای بين الملی تسليم کنيم. ايرانيان با تمام زخمی که بر بدن دارند، اما با تمام وجود به جهانيان نشان می دهند به جای هر اقدام تلافی جويانه ای، خواهان «اعمال قانون» در مورد مقامات ظالم و تمامی مسببان و عاملان اين هالوکاست اسلامی هستند؛ کسانی که به هيچ اصل قانونی در مورد زندانيان بيگناه پايبند نبوده و نيستند و وحشی گری و سبعيتشان چنان است که روی هالوکاست اردوگاه آشويتس بدست هيتلر را سفيد کردند و گستردگی جنايات، حتی «آمران اصلی جنايات» يعنی آقای خامنه ای و احمدی نژاد را هم به «واکنشی نمايشی» مجبور ساخت.

(پيوند با فيلترشکن >>>)

جان‌ کوروش زعیم و دیگر زندانیان سیاسی در خطر است

بیژن مهر

اخبار رسیده از زندان اوین حاکی از شکنجه و فشار روحی بر روی کوروش زعیم٬ رهبر جبهه ملی ایران و دیگر زندانیان سیاسی است. مهندس زعیم در ساعت دوی بامداد روز سی و يکم خرداد  توسط لباس شخصی ها بدون هیچ حکمی از دادگاه و یا مرجع قضایی از منزلش ربوده شد. چند روز بعد زندانیان آزاد شده از زندان اوین خبر دادند که ایشان در بند 209 و در سلول انفرادی بسر می برد.حساسیت رژیم بر روی کورش زعیم بسیار زیاد است چرا که ایشان با گفتار و نوشته های خود بار ها ضعف مدیریت این دولت نا مشروع را بیان کرده است. سه سال پيش هم، مهندس زعیم در رابطه با دو نامه به احمدی نژاد در مورد "نبود مدیریت ملی در برنامه اتمی ایران" به مدت 44 روز بازداشت و شکنجه شد... وکلای او آقایان دادخواه و سلطانی نیز جزو دستگیر شدگان رویداد های اخیر هستند و از سرنوشت آنان نیز خبری در دست نیست.

(پيوند با فيلترشکن >>>)

===================== کوتاه و گويا  =====================

عدالت برای همه

محمد سعید حنایی کاشانی

امروز این نوشتۀ علی مطهری را می‌خواندم که به رئیس قوۀ قضاییه نوشته بود. او از رئیس قوۀ قضاییه خواسته بود که قاتل مرحوم شهید محسن روح‌الامینی را معرفی کند. اگر قاتل فلان و فلان را معرفی کردند، قاتل این یکی را هم معرفی می‌کنند! اما پیش از هرچیز خوب است از این آقا پرسیده شود، چرا فقط او؟ چون پدرش «از خدمتگزاران به حکومت» بوده است؟ یا چون «بدجوری» به فتل رسیده است؟ یا چون خلاف «عدالت» بوده است؟ یا چون خلاف «دین» بوده است؟ یا چون او پسر «خوبی» بوده است؟ کدام یک؟ در این سی سال نه، در این چندسال نه، در این چندماه نه، در همین چندروز چند جنازه به همین صورت تحویل داده شده است؟ چرا نمی‌خواهید قاتلان آنان نیز معرفی شوند؟ مگر در «نظام» شما، در «دین» شما، در «اندیشۀ» شما انسان ها برابر نیستند؟ مگر «حق» و «عدالت» معنای یکسانی برای همه ندارد؟ از قضای پروردگار جوانی بی‌گناه و دلیر، اما از خاندانی معتبر، به شهادت رسید تا گواهی باشد بر بی‌عدالتی «دستگاه بگیر و ببند» (ما نه نیروی انتظامی داریم، نه قوۀ قضاییه یا دادگستری، این چیزها متعلق به ممالک راقیه است که ما بی‌خودی نام اینها را برداشته‌ایم و برای خودمان ترجمه کرده‌ایم) «نظام» خود «مقدس» خواندۀ کشور ما. اول انقلاب رسم بود که می‌گفتند شبها وقتی بیرون می‌روی، مواظب باش، چون این بسیجی‌ها که تفنگ دارند، «اول می‌زنند، بعد می‌پرسند». طولی نکشید که باز بیشتر معلوم شد، آن وقت گفتند: «اول می‌کُشند، بعد می‌پرسند». در تمامی این سالها کم نبوده‌اند کسانی که با همین رویه‌ها به زندان رفته‌اند، شکنجه شده‌اند، به قتل رسیده‌اند، یا ناگزیر از مهاجرت از کشور شده‌اند، در ماجراهای سال شصت کم نبودند عابران بی‌اعتنایی که در تظاهراتهای خیابانی دستگیر شدند و به سه سوت اعدام شدند. می‌خواهید بدانید یکی از آنها که بود؟ یکی از آنها فرزند مرحوم دکتر جواد حدیدی، استاد زبان فرانسه و رئیس دانشکدۀ ادبیات دانشگاه فردوسی مشهد، بود. پسر دبیرستانی او در یکی از همان روزهای شلوغ از دبیرستان ابن یمین به خانه برمی‌گشت که ربوده شد و دیگر به خانه برنگشت. پدرش تا آمده بود بداند که پسرکش کجاست، جنازه‌اش را به او داده بودند. دکتر حدیدی دیگر نتوانست در مشهد زندگی کند، خود را بازنشسته کرد و به تهران آمد. او چند سال پیش از بیماری سرطان درگذشت، در حالی که سالها داغ فرزندش را بر دل داشت. از این ماتم ها بسیار است. باشد تا روزی که گورها گشوده شوند و سخن بگویند. به کدام گناه؟ آن روزها بسیاری شاید می‌گفتند، «جنگ است»، «حکومت تازه کار است»، و «گروهها مقصرند»، و .... اما امروز چطور؟ بعد از سی سال چگونه است که ما هنوز «حق تظاهرات، حق اجتماع، حق سخنرانی، حق انتخاب نداریم؟» چه چیزی یا چه کسی این همه حق به حاکمان ما داده است که برای ما هیچ حقوقی قائل نباشند؟ هر وقت خواستند بگیرند، هروقت خواستند رها کنند، هرچه خواستند با هرکس بکنند، و تازه مسؤولیت هیچ چیز را هم به گردن نگیرند؟ آیا از مردم شرم می‌کنید و از خدا شرم نمی‌کنید؟ واقعیت این است که بعد از سی سال هنوز در آغاز راهیم. ما نه تنها هرآنچه را به واسطۀ نظام قدیم و پیشرفت مدنی تاریخی به دست آورد بودیم، از دست داده‌ایم، بلکه صدسال نیز به عقب بازگشته‌ایم، ما تازه باید برگردیم به «مشروطه». تازه باید شعار «قانون» سر دهیم، و خواستار تأسیس «عدلیه» شویم. آیا خنده‌دار نیست که ما در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که مراجع دینی و متدینانش نگران کنار هم نشستن و صحبت دختران و پسران در دانشگاه و کوچه خیابان‌اند، اما هیچ وقت نمی‌پرسند چگونه مردان خشن نظامی دستگاههای امنیتی حق دارند زنان و دختران جوان را دستگیر کنند و با خود به جاهایی ببرند که هیچ زنی در آنجا نیست، مگر خود زندانی؟ چگونه است که گرفتن دست دختری نامحرم جرم است و گناه، اما سیلی زدن و لگد زدن و حتی تجاوز به او مباح، وقتی گزمگان و شحنگان حکومت چنین کنند؟ چگونه است که آنان این همه نگران توهین به فلان و فلان‌اند، اما مردم باید هرروز این همه توهین از فلان و فلان بشنوند؟ و دم برنیاورند. آیا این همه غیر از این است که حاکمان ما هیچ حقی برای مردم قائل نیستند، تا جایی که آنان افرادی تک و تنها و محروم از قدرت باشند؟ آنان فقط وقتی به مردم سر فرود خواهند آورد که مردم را قوی ببینند. اما کجاست آنجایی که مردم می‌توانند قدرت خود را نشان دهند؟>>>

(آرشيو کوتاه و گويا)

(آرشيو)

آرشيو روزانهء يک هفتهء گذشته:

شماره 604 ـ  دو شنبه 12 مرداد 1388 ـ  3 ماه اگوست 2009

شماره 603 ـ  يک شنبه 11 مرداد 1388 ـ  2 ماه اگوست 2009

شماره 602 ـ  شنبه 10 مرداد 1388 ـ  1 ماه اگوست 2009

شماره 601  ـ جمعه 9 مرداد 1388 ـ  31 جولای  2009  

شماره 600  ـ  پنج شنبه 8 مرداد 1388 ـ  30 جولای  2009

شماره 599 ـ  چهار شنبه 7 مرداد 1388 ـ  29 ماه جولای 2009

آرشيو کلی شماره های گذشته>>>

مطالب ديروز

شعار کلیدی مردم در راه سبزی

که برگزیده اند چنين است:

«جمهوری اسلامی، نه یک کلمه کمتر

و نه یک کلمه بیشتر»

میرحسین موسوی

مهندس میرحسین موسوی روز شنبه در گفتگویی کوتاه با قلم نیوز، سايت وابسته به ستاد انتخاباتی اش، درباره شعارهای نهضت سبز در در اجتماعات اظهار کرد: «شعارهایی مورد حمایت راه سبز میلیونی مردم است که فراتر از قانون اساسی جمهوری اسلامی نرود. خواستهء مردم دفاع از جمهوریت نظام در کنار اسلامیت آن است و شعار جمهوری اسلامی نه یک کلمه کم نه یک کلمه زیاد در بیان این جنبه از مطالبات آنان نقش راهبردی دارد».

(بقيه)

=======

گزارش ویژه پیک نت

(وابسته به حزب توده)
شعارهای انحرافی برای جدا کردن مراجعاز موج سبز

سايت پيک نت: حدود ساعت 3:45 مهندس موسوی برای رفتن به قطعه 257 از اتومبیل پیاده شد. نیروی انتظامی مانع ادامه حرکت او به سمت قطعه 257 شد. موسوی بسیار خونسرد خطاب به ماموران گفت: خدا لعنت کند بزرگان شما را که شما را روبرو مردم قرار داده اند. حدود ساعت 4:30 تا 5 کروبی و سپس هادی غفاری به میان جمعیت آمدند و با مردم صحبت می کردند. مردم بر سر قبر اشکان سهرابی و ندا آقا سلطان با صدای بلند فاتحه خواندند.

(بقيه در آرشيو کوتاه و گويا)

================

چرا «فرهنگ ايرانی» با «تبعيض» بيگانه است؟

شکوه ميرزادگی

بياد آوريم که همين جوانان صبور و آرام و صلح جوی ايران که اکنون صبوری از دست داده و «جمهوری ايرانی» را به جای «جمهوری اسلامی» فرياد می کنند، پيش از اقدام شرم آور احمدی نژاد و شرکا در آبگيری سد سيوند، با در دست داشتن پلاکارد های خود به در «بيت» رهبری رفتند تا به ايشان «التماس» کنند.  بله، می گفتند: «می رويم تا به ايشان التماس کنيم که نگذارند تنگه بلاغی و آثار هزاران ساله ی آن را به آب ببندند». اما ولی فقيه، نشسته بر اريکه ی تکبر فرعونی خويش، و بنا بر تبعيضی که  در جهان بينی او فرض مسلم حاکميت اسلام است، نه تنها راهشان ندادند بلکه....

(پيوند با فيلترشکن >>>)

================

آزادی، استقلال، جمهوری ایرانی!

جلال ایجادی

طی سی سال، روشنگران و آزادیخواهان سکولار و لائیک برای نقد حکومت دینی تلاش ورزیدند، در خارج از کشور نیروهای سیاسی متعدد و روشنفکران چپ و اکولوژیست و ملی گرا لائیسیته و جدائی دین از دولت را توضیح داده و تبلیغ نمودند و امروز در دل جامعه ایران و در بطن یک راهپیمائی مردمی در مرداد هزار و سیصد و هشتاد و هشت، شعار «جمهوری ایرانی» در تقابل با جمهوری اسلامی مطرح میگردد...

(پيوند با فيلترشکن >>>)

================

پیامی برای پیوند ارزش های ملی

رضا پهلوی

میهنانم! آزادی خواهی، داد جویی، مِهر به همنوع، و سر فرو نیاوردن در برابر زور و ستم، همواره از برجسته ترین ویژگی های تمدن ایرانزمین بوده است. جنبش آزادی خواهی امروز شما نیز، که سبزی و خرمی روح ملی را به عنوان نماد آن برگزیده اید، در عین یگانگی و بی همتایی اش، ادامۀ درخشان ترین رویدادهای تاریخ ملی ماست.

(بقيه)

================

جنبش سبز و خفقان آدميت

هادی خرسندی

"تن آدمی شريف است

به جان آدميت"
نه همان نوار سبز است نشان آدميت

(پيوند با فيلترشکن >>>)

================

دوشنبه ها: مکتوبات فدوی

دست آوردهای اخير اسلام عزيز در چهار پرده

حميد رضا رحيمی

يک شبکهء ماهواره‌اي آمريکائی، در اقدامي عجيب و جنجال برانگيز، با هدف كاهش حزن و اندوه دوستداران و عشاق "مايكل جكسون"،‌ خوانندهء سرشناس آمريكايي، به مقوله‌اي از "ابوبكر"، خليفهء اول اهل سنت، تكيه و استناد كرد. شبكهء مزبور اعلام كرد كه "ابوبكر" پس از وفات پيامبر اكرم (ص)، براي آرام كردن مسلماناني كه گريه و زاري مي‌كردند و در غم رحلت پيامبر (ص) گريه مي‌كردند گفت:‌ "هر كسي كه بندهء حضرت محمد (ص) بود،‌ بايد بداند كه او فوت كرده است اما اگر بندهء خداوند متعال (عز و جل) هستيد بدانيد كه خداوند زنده است و نمي‌ميرد." خبرنگار اين شبکه با استناد و تكيه بر اين مقولهء "ابوبكر"‌، از دوستداران و عشاق "مايكل جكسون" خواست تا غمگين نباشند! وي در گزارش خود خطاب به دوستداران "جكسون" گفت:‌ هر كسي كه مايكل جكسون را دوست دارد بداند كه او مرده است اما اگر دوستدار و عاشق آهنگ پاپ هستيد بدانيد كه پاپ زنده است و شما مي‌توانيد آن را بشنويد... اين اقدام شبكهء ماهواره‌اي موجب خشم شديد مسلمانان و به وي‍ژه اهل سنت در جهان عرب شده است...

(پيوند با فيلترشکن >>>)

================

© 2008 ـ New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fax: 509-352-9630