دربارهء سکولاريسم دربارۀ ما |  تماس آرشيو صفحه اول |  جستجو |  فيلترشکن |  کوتاه و گويا | عکس و مکث | ويدئوها | کتابخانه |  زنان | گروه ها | اسناد رفتگان 

سال دوم ـ  شماره 606  ـ  چهار شنبه 14 مرداد 1388 ـ  5 اگوست  2009             فهرست الفبائی نام نويسندگان           فهرست کليهء مقالات          English Section

پيوند به نسخهء اينترنتی>>>>

==================

کتاب «ترک های امروز»

=============

=============

از نگاه يک زن

يادداشت های سه شنبه های

شکوه ميرزادگی

=============

گفتگوهای اختصاصی ما

=============

اسامی زندانيان سياسی ايران

=============

مجموعه ای از مقالات دربارهء

قتل علم زندانيان سياسی

=============

پويشگران

=============

نيلگون

=============

الفبا

=============

ايرانسکوپ

=============

پيک خبری ايرانيان

=============

سکولاريسم برای ايران

=============

کميتهء نجات پاسارگاد

=============

بنياد ميراث پاسارگاد

=============

اصغر آقا

=============

ايران ب.ب.ب.

=============

خواندنیها

=============

انقلاب مشروطيت ايران

=============

اعلاميه ها و ميثاق های

 بين المللی

=============

ريشه کنی تبعيض

=============

ايرانويچ

=============

اتحاد جمهوریخواهان ايران

============

تارنمای جمهوريخواهان

دموکراتيک و لائيک

===========

حزب مشروطهء ايران

===========

جبههء ملی ـ شاخه آمريکا

==========

آژانس خبری کورش

==========

نويسندگان

===========

ايرانيان دات کام

===========

ايران امروز

===========
جمهوری خواهان دمکرات

و لائیک-هانوور (تبجا)

===========

جنبش آذربايجان

برای يکپارچگی ايران

=============

خبرنامهء گويا

=============

تغيير برای برابری

=============

اخبار روز

===========

روشنگری

===========

مردانی نيوز

===========

لج ور

===========

مقالات سياسی

===========

 سامان نو

===========

آينده نگری

===========

پشتيبانان

===========

بلاگ نيوز

===========

شبکه سراسر

همکاری زنان ايرانی

===========

شبکه همبستگی

 با مبارزات زنان ايران

===========

جهان من (حاوی پيوندها)

===========

نژادپرستی و تبعيض

(حاوی پيوندها)

===========

گفتگو

===========

مجموعهء فعالان حقوق بشر

در ايران

=============

اتحادیه برای دموکراسی

=============

تريبون ايران

===========

پيام دانشجو

وبلاگ مهندس طبرزدی

===========

ويژه نامهء اسلامی

سکولاريسم

===========

مجموعه آثار

 اسماعيل نوری علا

===========

مخالفان خود را بشناسيم

آيت الله خامنه ای

دولت نهم روند بسيار خطرناک غربزدگی و گرايش های سکولاريستی را که متأسفانه در حال نفوذ در بدنه مديريتی کشور بود، سد کرده است.

======

آيت‌الله علم‌الهدي

سکولارها در ایران جایگاهی ندارند! حضور پر شور ملت ایران در بيست و دوم بهمن عامل شکست کامل سکولارها در کشور است.

======

آيت الله صافى گلپايگانى

اسلام با فرهنگ لائيك و بى دينى مخالف است. دشمنان با استفاده از ترويج فرهنگ لائيك درصدند تا زنان را از خط عفاف و حجاب و كرامت منحرف كرده و سنت هاى اصيل اسلامى را از بين ببرند.

======

آيت‌الله مکارم شيرازی

نقش تلويزيون در ايجاد تحولات سياسي، اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي بسيار مهم است. هر چند که در ساليان اخير برنامه‌هاي ديني و مذهبي در تلويزيون گسترش يافته ولي کساني در آنجا لانه کرده‌اند تلويزيون را به سوي سکولاريسم سوق مي دهند».

======

سيد محمد خاتمی:

راندن همهء منتقدان با

 چوب سکولاريسم، خود

 مروج اين انديشه است!

  ======

محمود احمدی نژاد:

  نظام آموزشی ايران

150 سال تحت نفوذ سکولاريسم

 بوده است!

======

جنبش زمانه ی ما و  جنبش مشروطيت

شکوه ميرزادگی

جنبش اجتماعی شگرف اخير ايران (با هر نامی که آن را بخوانيم) به راستی از مهمترين و متمدنانه ترين جنبش های زمانه ی ما است؛ و به خصوص حضور گسترده، مثبت و تاثير گذار زنان، هم دوش و هم وزن مردان در آن نشان از اعلام رسمی خواست هايي دارد که کاملا به هنگام و کارسازند. اين حضور مثبت يک بار ديگر نشان داد که پست و بلند جنبش برابری خواهی زنان کشورمان، همان گونه که در همه ی جهان، ربطی آشکار و مستقيم با جنبش های گسترده ی آزادی خواهی اجتماعی دارددر واقع اگر اين حضور به هنگام و درست نباشد نه تنها که برابری خواهی زنان، که آزادی خواهی های اجتماعی کل يک جامعه در خطر سقوط قرار می گيرد. درست همانگونه که جنبش  منتهی به انقلاب 57 به صورتی نابهنگام و نادرست پيش رفت و ديديم که چگونه  اثر منفی خود را هم در مورد زنان ما و هم در مورد آزادی خواهی و حتی استقلال سرزمين مان نشان داد.

(پيوند با فيلتر شکن>>>>)

از جنبش مشروطه تا جمهوري ايراني

محمد مسعود سلامتی

جنبش دمكراسي خواهي اخير مردم ايران داراي ابعاد در خور تأمل است كه چشم انداز حركت تاريخ ساز ديگري را ترسيم مي كند. يكي از خواست هاي مردم دراين جنبش در سر دادن شعار «استقلال، آزادي، جمهوري ايراني» متجلي است. اين شعار نمايانگر آن است كه جنبشي كه يك قرن پيش با تاسيس عدالتخانه و مشروط كردن حكومت سلطنتي آغاز شد و ابراز رأي نمايندگان پارلمان مقيد به نظر مجتهدين بود، در آخرين درخشش خود بر مطالبات ناتمام خود پاي فشرد كه تاكيدي بر پالودن نهاد حكومت از نهاد دين است.

(پيوند با فيلترشکن >>>)

روز مشروطیت و حاکمیت مردم را گرامی بداریم

جنبش همبستگی برای دموکراسی و حقوق بشر در ایران

در آستانه ی روز مشروطیت، گروهی از زندانیان سیاسی را به صورت فله ای در دادگاه غیر قانونی محاکمه کرده و از آن ها علیه خودشان اعتراف می گیرند و کشور را هرچه بیشتر در خشونت و بحران فرو می برند. این اقدامات با اصول جهانشمول حقوق بشر و دموکراسی در تناقض است. این ها نشانگر ماهیت ضد مردمی و قانون شکنانه ی حاکمیت است. این دهن کجی آشکار از سوی اقلیتی خشونت طلب به همه ی آرمان های انسانی یک ملت است که پدران او در یکصد سال پیش برای رسیدن به عدالت و حاکمیت قانون و دموکراسی کوشش های زیادی به انجام رساندند.

(پيوند با فيلترشکن >>>)

اگر مردم از طريق مسالمت‌آميز جهت دهی را پذيرا نشوند،

حکومت با توسل به قوهء قهريه اهدافش را دنبال می‌کند

مصباح يزدی

آيت الله مصباح يزدی، رئيس موسسه پژوهشی امام خمينی، در مقاله ای با عنوتن «حکومت و مشروعيت» آورده است: «علی‌رغم تعريف‌های مختلفی که از واژه‌ حکومت در کتب علومی سياسی ارائه شده است، می‌توان حکومت را ارگانی رسمی دانست که بر رفتارهای اجتماعی نظارت داشته و بدان‌ها جهت می‌بخشد. اگر مردم از طريق مسالمت‌آميز جهت دهی را پذيرا نشوند، حکومت با توسل به قوه قهريه اهدافش را دنبال می‌کند. اگر کسانی از مقررات وضع شده برای نيل به هدف قانون تخلف کنند، با کمک دستگاه‌های انتظامی مجبور به پذيرفتن مقررات می‌شوند. اين تعريف شامل حکومت‌های مشروع و نامشروع می‌شود. در همه نظريات حول حکومت به ضرورت وجود حکومت در جامعه اعتراف شده است. تنها مکتب آنارشيستم منکر ضرورت وجود حکومت است. آنارشيست‌ها معتقدند بشر می‌تواند با اصول اخلاقی زندگی اجتماعی خويش را اداره کند و نيازی به حکومت نيستح... حال که حکومت ضرورت دارد و اساس آن بر اين است که دستوری از مقامی صادر شود و ديگران به آن عمل کنند، قوام حکومت به وجود شخص يا گروهی است که حاکم‌اند و همين طور شخص يا گروهی است که حاکم‌اند و همين طور به مردمی که بايد دستورات حاکم را بپذيرند و بدان عمل کنند. اما آيا مردم از هر دستوری بايد اطاعت کنند و هر شخص يا گروهی حق دارد دستور دهد؟ در طول تاريخ کسانی با زور بر مردم تسلط يافته و حکمفرمايی کرده‌اند؛ بی‌آنکه شايستگی فرمانروايی را داشته باشند. همچنين گاه افراد شايسته‌ای بوده‌اند که مردم بايد از آنان اطاعت کنند. .. منظور از مشروعيت اين است که کسی حق حاکميت و در دست گرفتن قدرت و حکومت را داشته باشد و مردم وظيفه خواهند داشت از آن حاکم اطاعت کنند. .. اگر پذيرفتيم که اولا در هر جامعه‌ای بايد حکومتی وجود داشته باشد و ثانيا حکومت به معنای تدبير امور اجتماعی يک جامعه است، پس بايد بپذيريم کسانی حق دستور دادن و حکم کردن دارند و در مقابل، مردم مکلفند دستورهای حاکم يا هیأت حاکمه را اطاعت کنند. اگر دستوری در کار نباشد ديگر حکومتی وجود نخواهد داشت. اگر دستور و اوامری باشد، ولی کسی اطاعت نکند، حکومت بيهوده خواهد بود. ..درباره ملاک مشروعيت حکومت چند نظريهء مشهور وجود دارد که آنها را می‌توان به سه محور اساسی برگرداند: خواست مردم، عدالت يا ارزش‌های اخلاقی و حکومت دينی الهی. .. اگر نظريه آخر را بپذيريم ... چون همه کسانی که به وجود خدا معتقدند، خدا را مالک و سلطان دارای تسلط تکوينی بر مردم می‌دانند. اگر خدا آفريدگار انسان‌ها است، چرا حق دستور دادن و حکم کردن نداشته باشد؟ از سوی ديگر، کسانی که معتقد به وجود خدا هستند بر اين باورند که احکام الهی به سود خدا نيست، بلکه در جهت مصالح مردم است. همچنين اين احکام، عادلانه و مطابق با ارزش‌های اخلاقی است. پس اگر خدا حکم کند، لزوم اطاعت از آن بدون اشکال است. .. اگر خدا کسی را برای اجرای احکام الهی معين کند، او حق حاکميت دارد و حکومت او با اشکالی روبه‌رو نخواهد شد.... از نظر شيعه به همان معياری که حکومت رسول الله (ع) مشروعيت دارد، حکومت امامان معصوم و نيز ولايت فقيه در زمان غيبت مشروعيت خواهد داشت. يعنی مشروعيت حکومت هيچ گاه مشروط به خواست اين و آن نبوده، بلکه امری الهی و با نصب او بوده است...»>>>

(آرشيو کوتاه و گويا)

(آرشيو)

دربارهء خبر خروج احتمالی آقای محمد خاتمی از ايران

سکولاريسم نو

مطابق اخبار رسيده، روز گذشته شبكهء خبري الجزيره از تصميم محمدخاتمي براي سفر به يك كشور اروپايي، در پي به اصطلاح «اعترافات» محمدعلي ابطحي خبر داد. اين شبكهء خبري ديروز گفت: «خاتمي قصد دارد با هدف تشكيل جبهه اي متشكل از جريان هاي سياسي مخالف دولت به زودي راهي يكي از كشورهاي اروپايي شود». اين شبكه البته اعلام كرد كه «اين سفر به بهانهء سركشي به دفتر گفت وگوي تمدن ها در ژنو انجام خواهد شد». در پی انتشار اين خبر، خبرگزاری ايرنا نيز از «طرح فراري دادن خاتمي از کشور» سخن گفته و سپس، در خبر بعدی، در مطلبی با عنوان «چه کساني دوست دارند خاتمي از کشور خارج شود؟» افزوده است که در پی "افشا"ی اين طرح در ايرنا، «طراحان پروژه مذکور به علت افشاي زود هنگام طرحشان برآشفته شده اند. تدوين کنندگان طرح مذکور ـ که علني شدن اين پروژه در مرحلهء چانه زني آنها با بقاياي جريان مدعي اصلاحات موجب شد تا تحت فشار جريان مذکور قرار گيرند ـ براي پس گرفتن طرح پيشنهادي خود از دو عضو روحاني نماي يک تشکل سياسي به تکاپو افتادند. متن اين طرح ذيل سربرگ رسمي گروهک پيشنهاد دهنده تايپ و با امضاي دبيرکل آن جمعه شب گذشته به تشکل سياسي فوق الاشاره تحويل شده بود. اخبار تکميلي از مذاکرات اعضاي گروهک غيرقانوني هنگام تدوين طرح مورد بحث حاکي است، پيشنهاد اوليه اين طرح را يک ضدانقلاب فراري مقيم لندن داده که خواستار  رياست خاتمي بر اتحاديه اپوزيسيون جمهوري اسلامي در خارج از کشور شده بود، اما هنگام بحث در اين باره قرار شد در متن پيشنهادي به مقصود اصلي طراحان اشاره اي نشود. اگرچه طرح فراري دادن خاتمي از کشور با هدف يکپارچه کردن خرده گروهک هاي اپوزيسيون مطرح مي شود، اما استقبال برخي ورشکستان سياسي داخلي از اين طرح ناشي از هراس آنها از احتمال دستگيري خاتمي و افشاگري وي دربارهء روابط ضدامنيتي آنان با بيگانان است» (انتهای خبر خبرگزاری جمهوری اسلامی ـ ايرنا).

         صرفنظر از ادبيات پر از غلو و دروغ معمول خبرگزاری های وابسته به حکومت ولی فقيه، بنظر ما گردانندگان «سکولاريسم نو»، علاقمندان به برقراری يک حکومت سکولار در ايران بايد اين خبر را جدی گرفته و در مورد توانائی هائی که شبکهء وسيع و سازمان داده شدهء «سبز موسوی نشان» در خارج کشور از خود نشان داده است بيانديشيند و خود را برای مقابله با هجوم ديگری از جانب علاقمندان «حفظ حکومت اسلامی اما بدون خامنه ای» آماده کنند. مسلماً حضور آدمی همچون محمد خاتمی، که مورد حمايت بسياری از کشورها و شخصيت هائی که منافع خود را در «اسلامی نگاه داشتن حکومت ايران» می بينند، می تواند مبارزات معتقدان به سکولاريسم را دچار اختلال کند و تحقق آرزوهای عميق جوانان ايران را در برقراری «استقلال، آزادی، جمهوری ايرانی» به تأخير بياندازد. ما از نويسندگان و انديشمندان سکولار ايران دعوت می کنيم تا، با تمرکز بر روی اين احتمال و ارائهء نظرات و فکرهای خود، سکولارهای ايران را برای مقابله با اين «تهديد خطرناک جديد» راهنمائی و آماده کنند. فراموش نکنيم که، در عين حال، اگر چنين اتفاقی پيش آيد، معياری نيز به دست خواهد آمد تا ميزان اعتقاد مدعيان سکولاريسم بوسيلهء آن سنجيده شود. بايد از هم اکنون مراقب همهء نيروهائی که با شعار «مرگ بر جمهوری اسلامی» و حضور پرچم شير و خورشيد نشان ايران مخالفند بود. چرا که معنای واقعی خواستاری «جمهوری ايرانی» چيزی جز انحلال اين حکومت (در همهء اشکال خود) و برافتادن پرچم آن نيست.

سه مظلوم: ملت، رهبری، رئيس جمهور

دکتر مجتبی زارعی

رئيس مرکز پژوهش و اسناد رياست جمهوری

توضيح سکولاريسم نو: از خوانندگان خود برای انتشار اين مقاله عذر می خواهيم اما لازم می دانيم که خوانندگان ما با نمونه ای برجسته از دنائت طبع، تملق گوئی و نوکری آشنا شوند و دريابند که انسان چه استعداد شگرفی برای سقوط و آبروباختگی و پستی دارد و چقدر منزه و سربلند زيستن در لجنزار ولايت فقيه مشکل و طاقت فرسا است. به اين جملات ننگين اين عضو «هيئت علمی پژوهشگاه علوم انسانی!» دربارهء ضحاک خون آشام ايران توجه کنيد: «...مظلوم مقتدر، رهبر حکيمي است که به رغم پيروزي تاريخي ملت و نفس تازه کردن آرمان‌هاي انقلاب اسلامي در يوم الله بيست و دوم خرداد، اکنون اما دلش مالامال از رنج پدران، مادران و مردمي است که قرباني طمع قدرت کساني شدند که به دليل قرار داشتن در مدار توهّم، حقيقت عيني را برنتافته و به جاي تمکين به قانون براي نخستين بار رقابت را از پاي صندوق‌هاي رأي به کف خيابان‌ها کشاندند و در ميانه بهت و شگفتي آگاهان، اقليت محترم مشارکت‌کننده در انتخابات را براي مخالفت با دولت منتخب و بلکه نظام اسلامي سازماندهي کرده‌اند. زعيم حکيمي که آخرين خطبه‌اش دل امت را از قبيله نفاق به درد آورد...»

(پيوند با فيلترشکن >>>)

آرشيو روزانهء يک هفتهء گذشته:

شماره 605  ـ سه شنبه 13 مرداد 1388 ـ  4 اگوست  2009

شماره 604 ـ  دو شنبه 12 مرداد 1388 ـ  3 ماه اگوست 2009

شماره 603 ـ  يک شنبه 11 مرداد 1388 ـ  2 ماه اگوست 2009

شماره 602 ـ  شنبه 10 مرداد 1388 ـ  1 ماه اگوست 2009

شماره 601  ـ جمعه 9 مرداد 1388 ـ  31 جولای  2009  

شماره 600  ـ  پنج شنبه 8 مرداد 1388 ـ  30 جولای  2009

آرشيو کلی شماره های گذشته>>>

 

مطالب ديروز

================

مردم بخاطر شرکت در انتخابات

نمرهء قبولی گرفتند!i

متن و فايل صوتی سخنان خامنه ای

در مراسم کودتاچيان برای تنفيذ احمدی نژاد

(پيوند با فيلترشکن >>>)

================

دو کلام حرف حساب

با مهندس موسوی

سرمقالهء پیام دانشجو

(وبلاگ حشمت طبرزدی)

امروز در برخی سایت های اینترنتی به نقل از شما گفته شده بود: «جمهوری اسلامی، نه یک کلمه کم و نه یک کلمه زیاد». از زبان شما گفته شده بود، شعار های انحرافی (که منظور «استقلال، آزادی، جمهوری ایرانی» بوده) انحراف از جنبش اخیر است!.. جناب موسوی! از روز 29 خرداد که خامنه ای دستور سرکوب راهپیمایی های ملیونی و آرام را صادر کرد، صورت مسئله تغییر کرد؛ برای این که پس گیری آراء می بایست از طریق مسالمت آمیز و یا، حد اکثر، با اتکاء به آن حمایت های ملیونی باشد. اما شما موفق به این کار نشدید و فرصت از دست رفت. اگر مردم با اصل نظام مشکلی نداشته و فقط به دنبال مخالفت با تقلب و پس گیری آراء با استفاده از ساز و کار قانون حاکم بودند، پس از تهدید خامنه ای که همگان آگاه بودند پس از آن گلوله و خون است و تجربه ی 18 تیر را با خود داشتند، هیچ گاه به خیابان نمی آمدند. ولی مردم 30 خرداد به خیابان آمدند تا اعلام کنند که با شخص ولی فقیه و شورای نگهبان و همه ی نهاد های وابسته یا در واقع نظام مخالف هستند. حتا خود شما نیز با این حرکت مردم هم اهنگی کردید اما گویا متوجه نبودید که چه می کنید!

(پيوند با فيلترشکن >>>)

================

اتحاد مبارزاتی؛

نه یک کلمه کمتر نه یک کلمه بیشتر

ياسر عزيزی

اقتضای جنبش کنونی بر محوریت امثال موسوی، کروبی و خاتمی قرار دارد. بویژه اینکه در سخنرانی امروز (12 مردادماه) آیت الله خامنه ای طی مراسم تنفیذ، همین چهره ها بودند که به تعبیر شخص رهبر جمهوری اسلامی، "خواصی" لقب گرفتند که از سوی نظام نمره ی مردودی دریافت کرده اند. در این میان و از آنجایی که خود مردم تاکنون مسیر حرکت را به همراه شعارهای جنبش مشخص کرده اند، ایرادی متوجه تظاهر کنندگان و فعالین داخلی نیست اگر حتا شعارهای خود را فراتر از گفتمان رهبران مقطع کنونی جنبش قرار دهند، چه از اقتضائات دیگر این جنبش از ابتدا، یکی نیز این مهم بوده است که مردم همواره یک گام از رهبران خود جلوتر حرکت کرده اند. بنابراین تا آنجا که ممکن است، شعارهایی ایجابی که متوجه اهداف اساسی مردم است، همچون " جمهوری ایرانی" که قرائتی سکولار از جمهوریت را دال کرده است، باید در متن مردم جاری باشد، اما شکل عملیاتی حرکت در راستای خطوط عمده ای باشد که امثال موسوی تعیین می کنند، چه آنچه تاکنون از سوی وی و دیگر ِ رهبران مقطع کنونی صورت بسته است، حکایت از تدبیر و پختگی ستودنی ایشان دارد.  

(پيوند با فيلترشکن >>>)

================

هالوکاست اسلامی در ايران!

بابک داد

لازم است قبل از امحاء اسناد و مدارک اين هالوکاست فجيع، هرچه زودتر يک «دادخواست ملی» از سوی آحاد ملت ايران برای تعقيب و محاکمه و مجازات تمامی مسببان و آمران و عاملان اين جنايات کثيف، تهيه و به دادگاههای بين الملی تسليم کنيم. ايرانيان با تمام زخمی که بر بدن دارند، اما با تمام وجود به جهانيان نشان می دهند به جای هر اقدام تلافی جويانه ای، خواهان «اعمال قانون» در مورد مقامات ظالم و تمامی مسببان و عاملان اين هالوکاست اسلامی هستند؛ کسانی که به هيچ اصل قانونی در مورد زندانيان بيگناه پايبند نبوده و نيستند و وحشی گری و سبعيتشان چنان است که روی هالوکاست اردوگاه آشويتس بدست هيتلر را سفيد کردند و گستردگی جنايات، حتی «آمران اصلی جنايات» يعنی آقای خامنه ای و احمدی نژاد را هم به «واکنشی نمايشی» مجبور ساخت.

(پيوند با فيلترشکن >>>)

================

جان‌ کوروش زعیم و

دیگر زندانیان سیاسی در خطر است

بیژن مهر

اخبار رسیده از زندان اوین حاکی از شکنجه و فشار روحی بر روی کوروش زعیم٬ رهبر جبهه ملی ایران و دیگر زندانیان سیاسی است. مهندس زعیم در ساعت دوی بامداد روز سی و يکم خرداد  توسط لباس شخصی ها بدون هیچ حکمی از دادگاه و یا مرجع قضایی از منزلش ربوده شد. چند روز بعد زندانیان آزاد شده از زندان اوین خبر دادند که ایشان در بند 209 و در سلول انفرادی بسر می برد.حساسیت رژیم بر روی کورش زعیم بسیار زیاد است چرا که ایشان با گفتار و نوشته های خود بار ها ضعف مدیریت این دولت نا مشروع را بیان کرده است. سه سال پيش هم، مهندس زعیم در رابطه با دو نامه به احمدی نژاد در مورد "نبود مدیریت ملی در برنامه اتمی ایران" به مدت 44 روز بازداشت و شکنجه شد... وکلای او آقایان دادخواه و سلطانی نیز جزو دستگیر شدگان رویداد های اخیر هستند و از سرنوشت آنان نیز خبری در دست نیست.

(پيوند با فيلترشکن >>>)

================

کوتاه و گويا

عدالت برای همه

محمد سعید حنایی کاشانی

امروز این نوشتۀ علی مطهری را می‌خواندم که به رئیس قوۀ قضاییه نوشته بود. او از رئیس قوۀ قضاییه خواسته بود که قاتل مرحوم شهید محسن روح‌الامینی را معرفی کند. اگر قاتل فلان و فلان را معرفی کردند، قاتل این یکی را هم معرفی می‌کنند! اما پیش از هرچیز خوب است از این آقا پرسیده شود، چرا فقط او؟ چون پدرش «از خدمتگزاران به حکومت» بوده است؟ یا چون «بدجوری» به فتل رسیده است؟ یا چون خلاف «عدالت» بوده است؟ یا چون خلاف «دین» بوده است؟ یا چون او پسر «خوبی» بوده است؟ کدام یک؟

(بقيه در آرشيو کوتاه و گويا)

================

© 2008 ـ New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fax: 509-352-9630