دربارهء سکولاريسم | دربارۀ ما | تماس | آرشيو صفحه اول | جستجو | فيلترشکن | کوتاه و گويا | عکس و مکث | ويدئوها | کتابخانه | زنان | گروه ها | اسنادرفتگان

سال دوم ـ  شماره 630  ـ  شنبه 7 شهريور 1388 ـ  29 اگوست  2009             فهرست الفبائی نام نويسندگان           فهرست کليهء مقالات         English Section

افطار، پشت ديوار  اوين

================

آيا محاکمهء سکولاريسم در راه است؟

روزهای تلخ محاکمات فرمايشی ـ نمايشی رژيم اسلامی را می گذرانيم و عبارت «زندانی سياسی...»، که اگر نه در دهان ها که حتماً در ذهن ها با عبارت «...آزاد بايد گردد» همراه می شود، مرتباً در فضای تلخ کشورمان پژواکی کوبنده و دردناک يافته است. رژيم به جراحی پيکر خويش مشغول است. پرهائی را که رهبرش زمانی از آن يکی از دو بال پرندهء حکومت اسلامی خوانده بود کنده می شوند و بر صندلی های سالن تئاتری تهوع آور می نشينند، تئاتری که محاکمه کنندگان جلوه فروش بر صحنه از محاکمه شوندگانی که در جايگاه تماشاگر نشسته اند بی استعدادتر و بی مهارت ترند. فکر کردم شايد بد نباشد که مطلب اين هفته را به همين مفهوم «زندان سياسی» و نکات پيرامون آن اختصاص دهم...

(پيوند با فيلترشکن >>>)

================

حجاریان خوانی در تهران

فرج سرکوهی

من در این یادداشت سنجه هایی برای تحلیل متن «اعتراف» آقای حجاریان به دست داده و به عمد از اشاره به نمونه ها در این متن پرهیز کردم اما این نکته نیز گفتنی است که در دادگاه صد نفر اخیر، گردانندگان و اعتراف گیرندگان، بر اثر نادانی یا در نتیجه ناگزیری یا هر دو، بخش مهمی از کار مولف دوم را، مولفی که نادرستی و مخدوش بودن متن مولف اول را افشا می کند، خود بر عهده گرفته و پیام هایی چندان کلیشه ای، مخدوش و متناقض در متن گنجانده اند که متن همگنی خود را از دست داده، به متنی چندپاره و باورناپذیر و لاجرم بی تاثیر بدل شده و فضای اصلی خود را به نانوشته های بین سطری و ادبیت متن و مولف دوم واگذار کرده است.

(پيوند با فيلترشکن >>>)

================

سيري بر مهمترين تحولات و نظرات اخير

علي سالاري

اگر بپذيريم که رژيم، تا اين نقطه، استبداد مطلقه نبوده، (و بنظرم بدلايل مختلف ساختار جامعهء ايران و ساختار حاکميت ديني نمي تواند بسمت ديکتاتوري مطلقه برود) و باصطلاح "نيمه باز" بوده، آنگاه کارآترين روش و استراتژي گذار به دموکراسي در چنين نظامي، حتماً مبارزهء مسالمت آميز مدني ِ مطالبه محور است. رهبران اين جنبش متکي به خرد جمعي عناصر متشکلهء آن، بويژه رهبران تشکل هاي مدني دوران انقلاب ارتباطات اند. پيش برندگان اين جنبش تشکل هاي مدني اعم از جنبش رفع تبعيض و برابري طلب حقوق اقوام و اقليت ها، زنان، و يا جنبش مطالبه محور مدني دانشجويي، فرهنگيان و کارگران و غيره مي باشند. بر اين طيف بايد نخبگان و رهبران احزاب دروني نظام را نيز افزود. در تقابل بين آرا و نظرات و منافع همين نهادهاي جامعهء مدنيست که پنجره هاي روشن دموکراسي و حقوق بشر يکي پس از ديگري گشوده خواهد شد.

(پيوند با فيلترشکن >>>)

================

دستآوردهای جنبش 23 خرداد

گودرز کيوان

اگر خواسته ها و هدفمان را پنهان کنیم انتظار داریم مردم در چه راهی با ما همراه شوند؟ رژیم در برابر کدام هدف گام به گام پس بنشیند؟ و از همه مهمتر، خودمان گام به گام بسوی کدام هدف پیش برویم؟ چرا باید پس از سی سال بدبختی و رنج، باز هم مصلحت اندیش باشیم؟ این استراتژی چگونه است و گام های آن کدامند و چگونه به ثمر خواهد نشست؟ کسانی که همراهی با اصلاح طلبان را مبارزهء گام به گام نام می نهند باید این را پاسخ بگویند وگر نه همچون خاتمی واژگان زیبا را پشت سر هم ردیف کردن راه بجایی نخواهد برد.

(پيوند با فيلترشکن >>>)

================

آزادی بیان:

حق حمل هرگونه پرچم، پلاکارت...

مسعود علیزاده

در اصل نوزدهم کنوانسیون حقوق بشر نه تنها داشتن حق آزادی بیان را حق هر فردی میداند، بلکه دریافت، بیان و بروز آن را هم تضمین شده می خواهد و نشر و تبلیغ آن را با تمام وسایل ممکن و آزاد از هرگونه ملاحظات و چهارچوب های محدود کننده و دست و پاگیر طلب می کند (این یعنی اینکه هر شهروندی باید این امکان را داشته باشد که با هر وسیله ای اعم از "پرچم، پلاکارت، شعار، چراغهای مهتابی... باور و عقیده خود را بیان و بروز و پیرامون آن تبلیغ کند و هیچکس حق ایجاد چهارچوب های دست و پاگیر و محدود کننده آن را نباید داشته باشد).

(پيوند با فيلترشکن >>>)

ولي امر مسلمين

همه اختيارات سه قوه را در دست دارد

رييس جديد ديوان عالي کشور

خبرگزاری جمهوری اسلامی (ايرنا) ـ آيت الله "احمد محسني گرکاني، رييس جديد ديوان عالي کشور، روز پنجشنبه در ديدار با استاندار، فرماندهان نظامي و انتظامي، جمعي از مديران استان مرکزي و قشرهاي مختلف مردم اراک افزود: احقاق حق مردم و گره گشايي مشکلات آنان از اهم وظايف ديوان عالي است لذا با احقاق حق مردم مي توان امنيت قضايي را تامين و ديدگاه و حمايت ملت نسبت به اين قوه را بيش از پيش بهتر کرد. و

(بقيه در آرشيو)

================

انتخابات سالم‌ ترين و پاک ‌ترين بود

حوادث زشت کوی دانشگاه و برخی بازداشتگاه‌ها توسط وابستگان به جريان برانداز انجام شد

بخشی از سخنان محمود احمدی نژاد، در نماز جمعهء ديروز>>>>   (فيلترشکن)

(آرشيو)

نقد درونی روحانیت: رساله‌ای در سکولاریسم

مهدی خلجیPrint

اگر سکولاریسم را باور به جدایی نهاد دین از نهاد دولت و نفی هرگونه امتیاز دینی در دستیابی به مناصب اقتصادی، اجتماعی و سیاسی بدانیم، زندگینامه ی خود نوشتِ شیخ ابراهیم زنجانی، یکی از مهم ترین رساله ها در باره ی سکولاریسم به شمار خواهد آمد که در دوران مشروطیت، سپیده دم آشنایی ایرانیان با تجدد، نوشته شده است. نویسنده ی این کتاب، از پایگاه اعتقاد دینی و اجتهاد سنتی، دولت دینی و قدرت روحانیان را نامشروع می داند و رابطه ی آن را با استبداد سیاسی در تاریخ ایران می کاود. نقد او از این مقوله ها و نیز از نظام روحانیت، یکسره، درونی است؛ یعنی نه بر مبنای دستگاهِ مفهومی تجدد که بر پایه ی مبانی سنت است؛ امری که در تاریخ معاصر ایران شاید نمونه های نادری برای آن بتوان یافت.

(پيوند با فيلترشکن >>>)

جنبش سبز و جایگاهِ اقوام

ناصر کرمی

کودتای سیّد علی خامنه ای، رهبر انقلابِ اسلامی و ارگان های وابسته به دستگاهِ ولایتِ فقیهِ آن در انتخاباتِ دهمین ریاستِ جمهوری نظام اسلامی به اعتراضاتِ عمومی فراطبقاتی از قبل پیش بینی نشده ای دامن زد که از میان آن جنبش سبزی بنای روییدن گرفت. در جهان بینی و فرهنگ ایرانی دربارهءِ رنگِ سبز همچنین مطابقت دادنِ آن با پروسهءِ تحولاتِ سیاسی در تاریخ 200 سالهءِ سرزمین ایران قلم ها به رشتهءِ تحریر و بسیار به بیانِ آن پرداختند، که از میان آنها دو دیدگاه با دو تحلیل مشخص از جایگاهِ ویژه ای برخوردار  می باشند. تحلیل اوّل (از جمشيد طاهری پور) از زاویهءِ ماتریالیسم دیالکتیک و برداشته شده از تاریخ تئوری اوایل قرن نوزرده می باشد... و تحلیل دوّم (از داریوش برادری- د.ساتیر) از نگاهِ متدولوژیک راسیونال بر پایهءِ دگردیسی دمکراسی و لیبرال دمکراسی یک روانکاو بالینی فردی و گروهی جامعه شناسانه است...

(پيوند با فيلترشکن >>>)

پنجم شهريور 67، آغاز چپ‌ کُشی در زندان گوهردشت

مهدی اصلانی

پنجم شهريور هر سال مصادف است با آغاز چپ‌کُشی در زندان گوهردشت. قبل از آن، در فاصله‌ بيست روز حدود 450 مجاهد را تنها در زندان گوهردشت به دار کشيدند. من در زمان وقوع آن جنايت بزرگ ساکن بند هشت بودم. ويژگی سه بند هفت و هشت و فرعی بيست موقعيت جغرافيايی شان بوده است. اين سه بند در انتهای زندان گوهردشت واقع شده و ما جان بدربردگان نيمه جان توانستيم به سختی و از لای کرکره های فلزی زندان کاميون يخچال دار حمل گوشت را ببينيم.  بر ما دانسته نبود که با اين کاميون و در آن تابستان مرگ اجساد را به مکانی نامعلوم حمل می‌کنند.

(پيوند با فيلترشکن >>>)

عدم همکاری جمعی از جوانان جبهه ملی ایران با این سازمان

نامهء سرگشاده به شورای مرکزی

ما با اعتقاد کامل و پایبندی به منشور جبهه ملی ایران اعتقاد داریم که این جبهه در حال حاضر توان انجام رسالت تاریخی خود در جهت حفظ منافع ملی ندارد. و از این روست که در چنین شرایط خطیر میهنی، باید نیروی خود را صرف خنثی ساختن توطئه از ما بهتران نماید. تشبیه آنان به مکی، بقایی و حائری زاده منصفانه نیست، چرا که برخی از آنان، چون مکی، در برهه ای کارهای مثبتی برای جبههء ملی ایران انجام داده اند، اما این باند همواره به این جبهه لطمه زده است. دو دیگر آن که ، آنان مردانه از جبههء ملی ایران بریدند و آشکارا به مخالفت بر استند، اما دشمنان خانگی موریانه وار بر آنند تا این بنای شکوهمند تاریخی را متلاشی سازند. ما جبهه ملی ایران را خانه خود می دانیم ولی متاسفانه باید به عرض برسانیم، با توجه به آنچه یاد شد، ادامه همکاری با ساختار کنونی جبهه ملی ایران برایمان امکان پذیر نیست.

(پيوند با فيلترشکن >>>)

آقای نوری علای گرامی

با تشکر از مقالهء روشنگر شما در مورد شخصيت مهندس کورش زعيم که هم اکنون در زندان اوين اسير است، متن ضميمه نامه ای است هوشمندانه که او چند ماه پیش از دستگیر شدن اش نگاشته و آن را برای آگاهی رسانی، نزد چند تن از یاران خود به امانت گذاشته بود تا در صورت هر گونه پیش آمدی منتشر شود. علت نیز چیزی نبود جز آنکه بسیاری از مبارزان در بازداشت گاه های رژیم پس از چندی زندانی بودن، جسدهای بی جانشان تحویل خانواده هایشان شده است؛ آن هم در شرایطی که پیش از بازداشت تندرست بوده و بعد از زندانی شدن، از سوی حکومت اسلامی بیان شده که به علت بیمارهای قلبی و غیره در زندان جان سپرده اند! در صورتی که صلاح دانستيد اين متن را منتشر کنيد تا تکمله ای بر مقالهء شما باشد. (امضاء محفوظ)

من تندرست هستم

1-    من هر سال چک آپ کامل می کنم. که نتایج آن مانند همیشه نشانگر تندرستی کامل من است.

2-    قلب من هیچ عیبی ندارد. نه رگهایم گرفته و نه ماهیچه های قلبم تنبل شده اند. نبض من میانگین 70 تپ در دقیقه، فشار من 8/12 و برای سالهای سال ثابت بوده است. بنابراین، احتمال سکته، ایست قلبی یا هرگونه عارضه قلبی بسیار بسیار بعید است.

3-    آمید به آینده و امید به زندگی من بسیار زیاد است و هیچ گرایش به خودزنی یا خودکشی ندارم. من هرگز اعتصاب غذا نخواهم کرد، مگر اینکه به سلامت غذا مشکوک شوم. 

4-    من به هیچ چیز اعتیاد ندارم، نه سیگار، نه الکل، نه هرویین، نه تریاک و نه هیچ قرص یا ماده تخدیر کننده یا مسکر. بنابراین، احتمال اینکه من بر اثر مصرف زیاد یکی از این مواد بمیرم یا حتی تعادل خود را از دست بدهم و از جایی پرت شوم، وجود ندارد.

5-    من به هیچ چیز حساسیت ندارم. همه چیز می خورم و همه چیز را لمس می کنم. بنابراین، احتمال اینکه یک حمله آلرژیک به من دست بدهد صفر است. 

6-    تراکم استخوانهای من طبیعی است و هیچ گرایش به شکنندگی ندارد. من به راحتی از روی جوی آب می پرم، سه پله یکی می کنم و در ورزشهایی که ایستایی کامل را نیاز دارد شرکت می کنم. بنابراین، احتمال اینکه هیچ یک از استخوان های من تصادفا" یا در اثر افتادن معمولی بشکند وجود ندارد.

7-    سلول های مغز من کاملا" سالم هستند و همه وظایف خود بدون کاستی انجام می دهند. هیچ عارضه ای که نشانگر آلزایمر، پارکینسون، فراموشی، عدم تعادل و غیره باشد وجود ندارد، بنابراین، هرگونه بیماری یا سکته مغزی خودجوش نخواهد بود. 

8-    من اجازه تزریق یا مداوا در درمانگاه زندان را نخواهم داد و درخواست دارو نخواهم کرد.

من اعلام می کنم که با تندرستی کامل به زندان می روم.

کورش زعیم

29 اسپند 1387

آقای مسعود عليزاده در مقالهء خود پيرامون آزادی بيان، به مادهء 19 کنوانسیون حقوق بشر اشاره می کند: «هر فردی حق آزادی عقيده و بيان دارد و اين حق، مستلزم آن است كه كسی از داشتن عقايد خود بيم و نگرانی نداشته باشد و در كسب و دريافت و انتشار اطلاعات و افكار، به تمام وسايل ممكن، و بدون ملاحظات مرزی، آزاد باشد». و ادامه می دهد که «من به شخصه با این رنگ سبز که از آن بعنوان نماد سیادت یاد می کنند مخالفم، به این دلیل که سید و سیادت را نه تنها برتر از خود نمی دانم بلکه این گروه را نژاد پرست می دانم که باز در جوامع و قوانین دموکراتیک جرم محسوب می شود، همانگونه که در بسیاری از کشورهای دموکراتیک حمل صلیب شکسته که نماد نازیست های نژاد پرست هیتلری بوده است امروزه جرم محسوب می شود و با حاملین آن برخورد قانونی می کنند و اصولن در کشورهای دموکراتیک عدم تبعیض نژادی، عقیدتی، جنسی... جزو اصولی است که در قوانین اساسی آنها بسیار بر آن تاکید شده است». حال، پرسش من اين است که آيا ما مجازيم، يا بايد مجاز باشيم که بدون هيچگونه محدوديتی عقايد و باورها مان را، بهر وسيلهء ممکن، بيان و منتشر و پراکنده کنيم؟ حتی اگر ما يک فاشيست يا نازی يا کمونيست، يا کاپيتاليست يا سوسياليست، يا اهل سکس دسته جمعی، يا يک پانداز و فاحشه  و حتی يک منحرف جنسی باشيم؟ يعنی استفاده از هر وسيلهء ممکن تبليغاتی و بدون هيچ محدوديتی در مدارس، کودکستان ها، کليساها و مسجدها بايد مجاز باشد؟ من البته از اينکه همهء اين ها را يک کاسه کرده ام عذر می خواهم اما همه شان بهر حال بخشی از رفتار آدميزاد هستند. چرا حمل صليب شکسته جرم است اما حمل خود صليب نيست؟ ما چگونه می توانيم همهء اين مسائل را تحت عنوان حقوق بشر و دموکراسی حل و فصل کنيم؟ آيا محدويتی هم در کار است؟ ما تا چه اندازه مجازيم قوانين  مقررات را مطابق ميل خود کج و معوج کنيم؟ شايد خوانندگان شما بتوانند در اين مورد نظری بدهند. (پيروز)

«هر شخصی حق دارد از آزادی اندیشه، وجدان و دین بهره مند شود؛ [اين امر] مستلزم آزادی تغيیر دین یا اعتقاد و همچنین آزادی اظهار دین یا اعتقاد،در قالب آموزش دینی، عبادت ها و اجرای آیین و مراسم دینی، به تنهایی یا به صورت جمعی، به طور خصوصی یا عمومی است.» (ماده ١٨ اعلامیه حقوف بشر). من براین باورهستم، و سخت هم به آن پایبند هستم که آزادی بی چون و چرای دین و مذهب، هر دین و مذهبی، در انتها به تعصب و بنیادگرایی دینی و مذهبی میگراید. البته در  «اعلامیه حقوق بشر»‌ نیامده است که مرز دین‌ و دینداری از کجا ‌آغاز و به کجا ختم میشود، و به همین دلیل  هم است که این «حق»  پیراهن عثمان اسلامگرایان شده است که میخواهند بدون در نظرگرفتن محیط و یاکشوری که در آن زندگی میکنند از حق مسلم خود برای اجرای آیین و قوانین دینی خود بهره مند شوند. البته دراسلام بشر میباید از جنس مذکر باشد، یعنی نیمی از آنها که زنان مسلمان هستند یک بشر« کامل» به حساب نمیآیند که حقوقی هم داشته باشند. این را تنها من نمیگویم، این گفته بنا برفقه خودهمین باورمندان است. بگذریم از این راستی که در بسیاری کشورهای اسلامی خودمردها هم ازحقوق کامل بشری و یاحتی شهروندی یهره مند نیستند: به این امرکه فقیهان محترم این امت بخت برگشته را در رده انسانهای عاقل حساب نمیکنند، بلکه گوسفندانی هستند که باید «سگها» را به جانشان انداخت تا دست از پا خطا نکنند. البته «آزادی مذهب»  بنا بر «نرمهای» اجتماعات کنونی بشری، تا آنجاییکه به جهان اسلام (و تا حدی به جهان آزاد) مربوط میشود، ادعایی بسیار بی معنی و تا حدی نشدنی است. چه آزادی انتخابی میتواند وجود داشته باشد وقتیکه مذهب یک بشر از زمانی که نطفه ای بیش نیست تعیین شده است!؟‌ به ویژه در خانواده های مسلمان از چندسالگی پدران و مادران مغز خوردسالان را به مذهب آلوده میکنند و پس از گذران دوران بلوغ جامه بشری به آنها این حق (!؟) را میدهد که هرمذهبی را که دوست دارد بپذیرند! حقیقت این است که بطورکلی این بشرهای مسلمان ازکودکی نه دسترسی به منابع مذهبی (دینی) دیگری غیر از آنچه آموخته اند دارند و نه اصولأ مذهب کنونی آنها چنین اجازه ای را به آنها میدهد؛ بنابراین اگر تصمیم به برگشت از دین (بخوانیداسلام) را در سر بپرورانند و یا حتی شک در آنچه به آنها آزموده اند بکنند هم در این دنیا از دگر انسانها (مسلمین) عذاب میبینند و هم در « آن دنیا» ازخدا (الله)؛ به این منظور که حتی حق راحت مردن هم از آنها گرفته شده است!  نتیجه اینکه تنها تکیه بر تمامی و یا برخی ازمواد «منشورجهانی حقوق بشر» نمیتواند گره گشای نابسامانیهای ایران اسلامزده باشد. مشکلات ما بسیار ژر‌فتر از آن است که بتوانیم با تکرار طوطی وار چند اعلامیه به حل آنها بپردازیم. (نادر اکبری)

(خبر در گوشی: اين مدفن ماکس وبر نقاش است و آن ماکس وبری نيست که اصلاح طلبان را گمراه کرده است!)

(آرشيو)

آرشيو روزانهء يک هفتهء گذشته:

شماره 628 ـ  پنج شنبه 5 شهريور 1388 ـ  27 ماه اگوست 2009

شماره 627 ـ  چهار شنبه 4 شهريور 1388 ـ  26 ماه اگوست 2009

شماره 626 ـ  سه شنبه 3 شهريور 1388 ـ  25 ماه اگوست 2009

شماره 625 ـ  دو شنبه 2 شهريور 1388 ـ  24 ماه اگوست 2009

شماره 624 ـ  يک شنبه 1 شهريور 1388 ـ  23 ماه اگوست 2009

شماره 623 ـ  شنبه 31 مرداد 1388 ـ  22 ماه اگوست 2009

آرشيو کلی شماره های گذشته>>>

بيانيه به مناسبت هفتم شهريور

سالگرد تأسيس کميتهء نجات>>

================

پيوند به نسخهء اينترنتی>>>>

================

پيوند به کتاب «ترک های امروز»

================

================

از نگاه يک زن

يادداشت های سه شنبه های

شکوه ميرزادگی

================

گفتگوهای اختصاصی ما

================

اسامی زندانيان سياسی ايران

================

مجموعه ای از مقالات دربارهء

قتل علم زندانيان سياسی

================

پويشگران

=============

نيلگون

=============

الفبا

=============

ايرانسکوپ

=============

پيک خبری ايرانيان

=============

سکولاريسم برای ايران

=============

کميتهء نجات پاسارگاد

=============

بنياد ميراث پاسارگاد

=============

اصغر آقا

=============

ايران ب.ب.ب.

=============

خواندنیها

=============

انقلاب مشروطيت ايران

=============

اعلاميه ها و ميثاق های

 بين المللی

=============

ريشه کنی تبعيض

=============

ايرانويچ

=============

اتحاد جمهوریخواهان ايران

============

تارنمای جمهوريخواهان

دموکراتيک و لائيک

===========

حزب مشروطهء ايران

===========

جبههء ملی ـ شاخه آمريکا

==========

آژانس خبری کورش

==========

نويسندگان

===========

ايرانيان دات کام

===========

ايران امروز

===========
جمهوری خواهان دمکرات

و لائیک-هانوور (تبجا)

===========

جنبش آذربايجان

برای يکپارچگی ايران

=============

خبرنامهء گويا

=============

تغيير برای برابری

=============

اخبار روز

===========

روشنگری

===========

مردانی نيوز

===========

لج ور

===========

مقالات سياسی

===========

 سامان نو

===========

آينده نگری

===========

پشتيبانان

===========

بلاگ نيوز

===========

شبکه سراسر

همکاری زنان ايرانی

===========

شبکه همبستگی

 با مبارزات زنان ايران

===========

جهان من (حاوی پيوندها)

===========

نژادپرستی و تبعيض

(حاوی پيوندها)

===========

گفتگو

===========

مجموعهء فعالان حقوق بشر

در ايران

=============

اتحادیه برای دموکراسی

=============

تريبون ايران

===========

پيام دانشجو

وبلاگ مهندس طبرزدی

===========

ويژه نامهء اسلامی

سکولاريسم

===========

هزل (حميدرضا رحيمی)

===========

مجموعه آثار

 اسماعيل نوری علا

===========

مخالفان خود را بشناسيم

آيت الله خامنه ای

دولت نهم روند بسيار خطرناک غربزدگی و گرايش های سکولاريستی را که متأسفانه در حال نفوذ در بدنه مديريتی کشور بود، سد کرده است.

======

آيت‌الله علم‌الهدي

سکولارها در ایران جایگاهی ندارند! حضور پر شور ملت ایران در بيست و دوم بهمن عامل شکست کامل سکولارها در کشور است.

======

آيت الله صافى گلپايگانى

اسلام با فرهنگ لائيك و بى دينى مخالف است. دشمنان با استفاده از ترويج فرهنگ لائيك درصدند تا زنان را از خط عفاف و حجاب و كرامت منحرف كرده و سنت هاى اصيل اسلامى را از بين ببرند.

======

آيت‌الله مکارم شيرازی

نقش تلويزيون در ايجاد تحولات سياسي، اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي بسيار مهم است. هر چند که در ساليان اخير برنامه‌هاي ديني و مذهبي در تلويزيون گسترش يافته ولي کساني در آنجا لانه کرده‌اند تلويزيون را به سوي سکولاريسم سوق مي دهند».

======

سيد محمد خاتمی:

راندن همهء منتقدان با

 چوب سکولاريسم، خود

 مروج اين انديشه است!

  ======

محمود احمدی نژاد:

  نظام آموزشی ايران

150 سال تحت نفوذ سکولاريسم

 بوده است!

======

© 2009 ـ New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fax: 509-352-9630