بازگشت به خانه

 

آرشيو

 

دوشنبه ها: مکتوبات فدوی

طنزنوشته های هفتگی حميد رضا رحيمی

9 شهريور 1388 ـ 31 اگوست 2009

پيوند به اين صفحه با فيلتر شکن: 

https://newsecul.ipower.com/2009/08/31.Monday/083109-Hamid-Reza-Rahimi-Esteftaa.htm

 

استفتاء:

خری را که به پشت بام برده اند، چگونه پائين می آورند؟

حضرت امام غايب (عج) با تمام گرفتاری هايی که داشت، معذالک به استدعای مقام معظم رهبری، سلمه الله تعالی، و برخی ديگر از حضرات آيات عظام مانند حضرت آيت الله تمساح يزدی، مدظله العالی، برادر احمدی نژاد را با انبردست از صندوق رأی بيرون کشيد تا دردهای بيدرمان امّت هميشه در صحنه را يکی پس از ديگری درمان و آن زبان بسته گان را، اگر نه به «دروازه های تمدن بزرگ»، دست کم، به دروازهء بهشت موعود برساند. برادر احمدی نژاد هم البتّه برای دست گرمی، عجالتاً يک باب جهنم دو نبش برای ملّت فراهم و، افزون بر آن، تعدادی مسأله نيز برايشان طرح فرمود تا سرگرم باشند.

رئيس جمهور شرمسار، در جمع امّت گرمسار (ما هم توی اين هيرو و وير قافيه می سازيم!) يکی از همين مسأله ها را به عنوان مشق شب به آنان مرحمت کرد تا سرشان گرم شود. بچه مان، البتّه جسارت است، رويتان به ديوار، مهندس است و تمام دانش فنی خود را در طرحِ اين مسأله به کار برده است، ملاحظه کنيد:

«اين قلدری که شلنگ 8 اينچ به بيت المال وصل کرده و با يک پمپ و برق 3 فاز می مکد و به حساب جيب خود می ريزد و بستگان خود را منتفع می کند، چطور جلوی او را می گيريد؟!»

پيدا کنيد آيت الله پرتقال فروش را!

پرسش مشابهی را هم فدوی پيش تر و بدين مضمون مطرح کرده بود که:

«خری را که به پشت بام برده اند، چگونه پائين می آورند؟»

فدوی البتّه مثل برادر احمدی نژاد نيست که جماعت را همينطور ارّه به ماتحت، به امان قاصم الجبّارين رها کند، بلکه، اخيراً سؤال کليدی فوق را به منظور مزيد استحضار اُمّت هميشه در صحنه به آگاهی محضرِ حضرات آيات عظام و حجج اسلام رساند که اينک خلاصه ای از پاسخ های آن را :جهت اطلاع خوانندگان نسبتاً مؤمن و معتقد خود، ذيلاً می آوريم.

 

بسمه تعالی

محضر حضرات آيات عظام و حجج اسلام، کثرالله امثالهم

خواهشمند است نظر مبارک را در باب سؤال ذيل که بارها از سوی مؤمنين و مؤمنات عنوان شده است، مرحمت فرمائيد.

السلام و عليکم ولاتفرقوا
الاحقر ـ فدوی

 

*سؤال:

خری را که به پشت بام برده اند، چگونه پائين می آورند؟

 

* پاسخ ها:

آيت ... سيّد کرام الدين گوسپندانی: «انتخاب خری که به پشت بام می برند، قرن هاست که در ممالک اسلامی محل اختلاف است. هر خری را که نمی شود به پشت بام برد. بدين معنی که اگر خر واجد شرايطی را انتخاب و به پشت بام ببرند، چنين خری عنداللزوم راه پائين آمدن از پشت بام را خودش پيدا می کند. ناگفته پيداست که اگر اين احتياط مسموع می شد، طرح اين سؤال هرگز محلی پيدا نمی کرد. اينجانب نحوهء انتخاب خر «جامع الشرائط» را در رسالهء معروف خود که در برج جوزای سنه ی 1400 طبع و منتشر شده است، به تفصيل بيان نموده ام و شما را در اين باب، به صفحات 875 تا 1075 کتاب مذکور، حوالت می دهم».

آيت... سيّدجعفر قلتپانی: «بايد آنقدر علف و کاه و يونجه و حبوبات مورد علاقه ی حيوان را در کنار ديوار منتهی به پشت بام بريزند تا ارتفاع آن هم سطح پشت بام شود. در اين صورت محتمل است که خر مذکور به منظور «خرغلت زدن» به ميان علف ها بلغزد و از پشت بام پائين بيايد».

آيت... صادق خلخالی: «مقدمتاً، تا آنجا که يادمان می آيد، سابق بر اين فقط گربه ها روی پشت بام می رفتند که ما به استثنای گربه نره که مصونيت پارلمانی داشت، به عون الله، نسل همه شان را برانداختيم. و امّا در باب سؤال اخير: اوّل بايد کلّيه ساکنين خانه ای را که خر مذکور روی پشت بام آن قرار دارد، دسته جمعی اعدام کرد و بعد خانه را تخريب نمود تا وصال خر حاصل شود. تبصره: اعدام همسايگان چپ و راست نيز مستحب است».

آيت... گيلانی: «ابتدا بايد معلوم شود خری را که به پشت بام برده اند نر است يا مادّه. اگر نر است بايد يک باب خر مادّهء بی دم، مستحباً خر مادّه ای که به جرم يونجه دزدی دمش را بريده باشند، در کوچه به خراميدن واداشت تا خر نر دستپاچه شده از پشت بام بيفتند و اگر مادّه است بالعکس. البتّه اگر اين دو فقره خر با يک ديگر نسبت فاميلی داشته باشند، چه بهتر».

آيت... سيّد کامبيز روزبهانی: «اين فرمايشاتی که حضرات آيات عظام فوقاً فرمودند، همگی مزخرف و از درجه ی اعتبار ساقط است. امروزه، در حل مسائل فقهی، بايد به علوم جديده هم نظر داشت. در واقع، القاب مرتجع، واپس گرا، فناتيک و قس عليهذا که به شجره ی طيبّه ی ما منتسب است، ناشی از عدم توجّه به همين نکته است. باری ـ به پاسخ سؤال شما، البتّه با عنايت به علوم جديده، باز می گردم: اگر پشت بام ساختمان مذکور، که خر مورد نظر روی پشت بام آن قرار دارد، شيب دار و به عبارتی شيبش در حدّ زاويه ای بيش از 45 درجه باشد، که ديگر موضوع استفتاء منتفی است زيرا خر مذکور «خودش خشک ميشه ميفته». امّا اگر سقف شيب دار نباشد بايد معلوم شود که ساختمان يک ساختمان معمولی است يا آسمانخراش. اگر آسمان خراش است که مطابق علوم جديده قطعاً هم آسانسور دارد و هم پله های اضطراری. اين که خر مذکور را از پله های اضطراری که بالغ بر چندين صد فقره می شود به پشت بام برده باشند، نهايت بی عقلی و لذا به شدّت محل ترديد است. پس لابد با آسانسور به پشت بام برده اند. در اين صورت می توانند ايشان را با همان آسانسوری که بالا برده اند، دوباره پائين بياورند. به فرض محال که آسمانخراش مورد بحث، فاقد آسانسور باشد، دراين حالت مستحب است که از هلی کوپتر استفاده شود. در همه ی ممالک متجّدده همين طور است گو اينکه در هيچ کتاب، تاريخ يا تذکره ای مذکور نيفتاده است که در ممالک متجدّّده تاکنون خری را به پشت بام برده باشند. باری؛ امّا چنانچه ساختمان يک ساختمان معمولی از نوع ساختمان های خودمان و خر نيز يک خر معمولی از نوع خرهای خودمان باشد، مستحب است که از ليفتراک يا جرثقيل استفاده شود. منتهای مراتب بايد مراقب بود که خدای نخواسته موجبات سوء استفادهء دشمنان اسلام فراهم نشود. بدين معنی که وقتی خر را به نوک جرثقيل می بندند که از پشت بام پائين بياورند جوری جلوه نکند که از دور تصّور شود که اين وسيلهء ابتدائی، غير علمی اعدام، دوباره رايج شده و حکومت اسلامی به دليل قحطی آدم، حالا ديگر مبادرت به اعدام خر می کند».

****

تا هفتهء ديگر، و يادداشتی ديگر، همهء خوانندگان محترم ضد انقلاب را به قاصم الجبارين می سپارم،

السلام و عليکم و لاتفرقوا

الاحقرفدوی

www.hazl.com

https://newsecul.ipower.com/

بازگشت به خانه

 

محل اظهار نظر شما:

شما با اين آدرس ها می توانيد با ما تماس گرفته

و اظهار نظرها و مطالب خود را ارسال داريد:

admin@newsecularism.com

newsecularism@gmail.com

 

 

New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fxa: 509-352-9630