بازگشت به خانه

 

آرشيو

 

دوشنبه ها: مکتوبات فدوی

طنزنوشته های هفتگی حميد رضا رحيمی

3 آبان 1388 ـ  26 اکتبر 2009

 

سگ اسلامی به بازار می آيد

فدوی، با استاد به چوپان بودن بسياری از 124 هزار پيامبر خداوند، با بسياری از آخوندهای سگ ستيز اختلاف عقيده داشته و بدين عقيده است که سگ ها دوست انسان و حيوانات نجيبی هستند، اما بنظر می رسد که دامنه ی تنفر متوليان اسلام عزيز ـ که حضرات آقايان، کثرالله امثالهم باشند ـ تنها محدود و منحصر به آدميـان بخـت برگشته نیست بلکه جنبندگان دیگر را نیز در بر می گیرد. این تنفر، آنقدر و آنقدر تکرار می شود تا کم کم به باوری عمومی تبديل شود و گفتن ندارد که پس از آن، عدول از آن باور تزريقی، عواقبی هم دارد.

یکی از همین باورهای کذائی، موضوع نَجِس بودن سگ، این رفيق قدیمی انسان است که حتّی به برخی از بزرگان اندیشه و ادب ما نیز سرایت کرده است. جناب سعدی گرچه گاه معتقد است:

اگـر عمـری نـوازی سفـلـه ای را

بـه کمتر چيز آید با تو در جنـگ

سگـی را لقمه ای هرگز فراموش

نگردد گر زنی صد نوبتش سنگ

(که البته استحضار دارید که مختصر التفات موجود در بیت دوم، نخست از کانال تحقیر بیت اول گذشته است!) یا، دوباره از همین بزرگوار و بهمان سبک و سیاق (تحقیر و تحبيب)

سگ بر آن آدمی شـرف دارد

کـــه دل مـردمــان بیــــازارد

و باز هم:

گر انصاف خواهی سگ حق شناس

بــــه از آدمیــــزاده ای نـــاســــپاس

اما گاه همین محبت کمرنگ نیز بواسطه ی نهادینه شدن آن باور تزریقی تبدیل به کینه و تنفر می شود. (از همان بزرگوار است):

سگ به دریای هفتگانه مَشُوی

کــه چـو شُسـتی پلیدتـر گردد!

حضرت صائب نیز در این مورد البته ساکت نیست:

زان سـیَه دِل کَـز حقـوق آشنائی غافـل است

بهتر است آن سگ که پای آشنا نگرفته است

فـردوسـی بـزرگـوار امّا قدری ملایم تر است. یعنی اهل شکنجه ی روحی سگ نیست و حداکثر به شکنجه ی بدنی او رضایت می دهد:

 

سگ آن به که خواهنده ی نان بود

چـو سـیرش کنـی دشـمن جان بود

باز خداوند عَز وَجل، پدر ليلی را بیامرزاد که زیبائی اش، خواسته و یا ناخواسته، سپر بلای سگ مظلوم واقع می شود:

سگ لیلی ست چونش خوار دارم؟

کــه بـا لیلــی هـزاران کــار دارم!

غرض فدوی البته در این مختصر پژوهشی در احوال سگان نیست و این تنها ذکر مصیبتی بود در باب سگ ستیزی و آنچه مقرر شده است بر سگان برود. تازه، به این هم بسنده نکرده و حالا امر حضرات آیات و حجج اسلام، اعلی الله مقامهم اجمعین، بر این دائر شده است که نسـل این زبـان بسـتگان را از جامعه ی اسلامی بر کنند.

جنون گاوی، ببخشید... دوباره قلم فدوی هَرز رفت، می خواست بگوید جنون آخوندی گوئی حد و مرز ندارد. سگ هم مانند سایر حیوانات کم و بیش مورد علاقه ی مردم است، هر چند حضرات گریبان یا هر جای دیگرشان را بدَرَند که نَجِس است. لکن علی القاعده، وقتی حضرات آیات زورشان نرسد که چیزی را که با آن سر ستیز دارند حذف کنند، می کوشند مشابه اسلامی اش را عرضه و جایگزین کنند (رجوع فرمائيد به قضیه عروسک های باربی). اما مشابه هر چیزی را می شد تصور کرد جز مشابه سگ و اینجاست که جنون گاوی... ببخشید... جنون آخوندی دوباره گل می کند.

در خبرها آمده بود که برادر، دکتر آل داوود، عضو هيأت علمی دانشکده ی دامپزشکی تهران، از جایگزینی قوچَک بجای سگ خبر داده و گفته است قوچَک از تولید مثل سگ و گرگ بوجود می آید که بدلیل شباهت بیشتر آن به گرگ بر خلاف سگ نَجِس نیست!

به این می گویند" فرهنگ سازی". حال که دخالت در حریم خصوصی مردم بحمـدالله به خیر و خوشی به سرانجام رسیده نوبتی هم که باشد نوبت سگ هاست. این زبان بستگان نمی دانند که اگر دلشان نخواهد با گرگ ها آميزش کرده و بجای توله سگ، قوچَک را با سلام و صلوات به جامعه ی اسلامی تقديم کنند، پاچه ی کدام یک از حضرات آیات را باید بگیرند؟ با این همه، و اگر فدوی بخواهد جانب اعتدال و انصاف را نیز نگهداشته باشد، باید بگوید که این اختراع که با تولید انسان توسط کُفار برابری می کند، مشت محکمی ست بر دهان استکبار جهانی و صهیونیزم بین الملل که چشم دیدن پیشرفت های حیرت انگیز برادران ما را ندارند.

خُب، می ماند مختصری زحمت که بدوش دوستان ست که در این فرهنگ سازی شرکت فرموده و آغاز کنند به اينکه هر جا و در هر مطلب و زبانزدی ذکری از «سگ یافتند»، بلافاصله آنرا به «قوچَک» تبدیل کنند. اصلاً ما کُلی زبانزد (ضرب المثل) داریم که در آنها سگ مورد محبت و التفات قرار گرفته است مثلاً:

ـ  دیگی که برای من نجوشد، می خواهم کله ی سگ در آن بجوشد.

که با عنایت به دستورالعمل جدید می شود:

دیگی که برای من نجوشد، می خواهم کله ی قوچَک در آن بجوشد.

ـ  سگ دو =  قوچَک دو

-  (فلانی) سگِ کی باشد = (فلانی) قوچَکِ کی باشد؟

ـ  سگ صاحبش را نمی شناسد =  قوچَک صاحبش را نمی شناسد...

و قس علیهذا و سرانجام این که، فدوی اگر جای حضرات آیات بود، بجای این همه زحمت و مرارت و فَحل دادن سگ و گرگ به منظور توليد قوچَک به جای سگ، با يک فتوای ناقابل، گوشت سگان را حلال اعلام می فرمود تا اُمَت حزب الله با يک قيام و قعود، نسل سگان را از جغرافيای ولایت فقیه بردارند.

بعد التحریر

فدوی یادش رفت بگوید که سال ها پیش از این، مصاحبه ای مبسوط با یک سگ اروپائی انجام داده است که بی ارتباط با مطلب فوق نیست. دوستانی که ولخرجی فرموده و کتاب «تنفس ممنوع» را در اختیار دارند به صفحات 342 تا 362 آن مراجعه کرده و لذتش را ببرند!

خبر کاملاً مرتبط

خبرگزاری سینا، به نقل از یک روزنامهء چاپ اسلام آباد پاکستان، گزارش داد که آمریکائیان با سگ های خود وارد مسجد کابل شدند و از آن بعنوان توهینی بزرگ یاد کرده است.

فدوی (عصبانی): این دیگر نمـی شود، زیـربـار همـه چیـز شیطـان بـزرگ می شود رفت به جز این یکی. ما انقلاب نکردیم که سگ برود در مسجد کابل. اگر حتّی خدا را هم خوش بیاید، طالبان را خوش نمی آید. لذا به عنوان امر بمعروف و نهی از منکر به برادران توصیه می شود که هرگونه عادی سازی روابط با آمریکا را منوط به این فرمایند که در مقابـل صــدور تکنـولـوژی هسـته ای و غیـر هسته ای به حکومت اسلامی باید قوچَک وارد نمایند.

خبر اندکی مرتبط

و بازهم به گزارش همان خبرگزاری، یک مرد سنگاپوری به اتهام کشتن گربه خانگی اش به چهارهفته زندان محکوم شد.

فدوی : استحضار دارید که آیت الله فقید، صادق خلخالی از سالیان پیش از انقلاب در ایران به جنون گربه کشی اشتهار داشت. پیدا کنید مدّت زمان زندان ایشان را اگر آیت الله فقید، یک آیت الله سنگاپوری بود.

شعــــر

هـوا کردند گَر کُفار موشَـک

وَلکن اختراعِ ماست قُوچَک

نه خیلـی کوچک سـت و نی بـزرگ است

نه صد در صد سگ و نِی مثل گُرگ است

بوَد چیزی میان این دو حیوان

نَسَـب از این بَرَد بُنچاق از آن

بدین سان مشکل سگ حَل نمودیم

بکَلـی حـلِّ ایـن معضــل نمـودیــم

حسن ختام

و این هم اظهار لطف و محبت یک برادر خواننده که در یکی از جراید شریفه ی دارالخرافه، به طبع رسیده است:

«در خیـابـان شهیـد بـاهنـر، چهـار راه منظـریـه، تابلوی بزرگی نصب شده که عکس سه قلاده سگ با آدرس های دامپزشکی روی آن دیده می شود. آیا مسئولين شهرداری نباید فکر کنند تابلوهای سطح شهر کـه مسئولیـت آنهـا بـا این دستگـاه مـی باشد باید در شأن و شؤن یک کشور اسلامی باشد؟ در ضمن مغازه هائی که غذای مخصوص سگ عرضه می کنند در حال رسمیت پیدا کردن هستند. بعضی از ترقّی و تمدن غرب فقط زندگی سگی را الگو گرفته اند. (قطب زاده)»

فدوی احتمال می دهد که حضرت قطب زاده از ترس اینکه نکند یکوقت برادران بو ببرند که وی با صادق قطب زاده* نسبتی دارد و اعدامش کنند، گردو خاک فوق را راه انداخته است.

علی الله التکلان و ُهوالمُستعان فی جمع امور
کتبة االفقیر ــ فدوی

--------------------------------------------

* صادق قطب زاده رئیس اسبق صدا و سیمای جمهوری اسلامی و از یاران اوّلیه حضرت امام (ل)  و انقلاب که به تیر غیب حضرات آیات و حجج اسلام گرفتار آمده و اعدام شد.

 

 

www.hazl.com

https://newsecul.ipower.com/

بازگشت به خانه

 

محل اظهار نظر شما:

شما با اين آدرس ها می توانيد با ما تماس گرفته

و اظهار نظرها و مطالب خود را ارسال داريد:

admin@newsecularism.com

newsecularism@gmail.com

 

 

New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fxa: 509-352-9630