دربارۀ ما | تماس | آرشيو صفحه اول | جستجو | فيلترشکن | کوتاه و گويا | عکس و مکث عکس انتخابی ويدئوها  |  کتابخانه  |  زنان گروه ها | اسناد نامه ها

درباره سکولاريسم فهرست نام نويسندگان |  سال دوم ـ  شماره 689 ـ  سه شنبه 4 آبان 1388 ـ  27 اکتبر 2009   | فهرست کليهء مقالات | English Section

فرياد هسته اي در يک جزيره

به گزارش ايلنا، مجتبي ثمره هاشمي، دستيار ارشد رئيس جمهور، طي سخناني در «همايش ملي موفقيت هسته يي: ابعاد فرهنگي و هويت ملي»، با بيان خاطره يي از سفر به استان خراسان شمالي گفت: «زماني که به همراه رئيس جمهور از بجنورد با هلي کوپتر باز مي گشتيم وقت نماز بود. يک رودخانه بزرگي را ديديم که وسط آن جزيره است. رئيس جمهور گفت براي اقامه نماز در اين جزيره پياده مي شويم. زماني که نماز تمام شد زمزمه يي به گوش رسيد. بعد ديديم ده ـ پانزده نفر از دانش آموزان و مردم روستاهاي اطراف به کنار رودخانه آمده و فرياد مي زنند انرژي هسته يي حق مسلم ماست در آنجا رئيس جمهور اعلام کردند ديگر کار تمام است، چرا که قلب و اراده تمام ملت تجمع شده و به دنبال حمايت از حق خود هستند».  

 

================

اين جنبش ادامه خواهد داشت

و گسترش خواهد یافت

گفتگو با فرهنگ قاسمی

گفتگوگر: ی. صفایی

چگونه می توان چشم انداز دمکراسی در ایران را جز مثبت دید؟! نه تنها این چشم انداز در جهت پیرفت آزادی خواهد بود، بلکه با توجه به آنچه در ایران گذشته، مشاهده خواهیم کرد که چگونه احزاب، سندیکاها، انجمن ها در مرحلۀ بعدی این حرکت اجتماعی به حرکت در خواهند آمد. فراموش نکنیم که دمکراسی یک روند است و باید در فرهنگ و تربیت و شیوۀ زندگی افراد، رشد پیدا کند. رشد آن ناگهانی نیست، بلکه ذره ذره است که انباشته می شود و در رفتار و کردار و گفتار و زیستار ما جلوه­های انسانی خود را می یابد و ما هنوز و متأسفانه در نخستین مراحل این روند هستیم.

================

موج سواران سبز اسلامی و

مخالفت با شعار «جمهوری ايرانی»

بهروز ستوده

موج سواران سبز اسلامی بايد به اين سئوال پاسخ بدهند که: چرا آقايان خاتمی و موسوی و کروبی، زمانی که قوه مقننه و مجريه و تا حدودی قوه قضائيه را در اين کشور در دست داشتند نتوانستند از "ظرفيت" های قانون اساسی جمهوری اسلامی، در جهت منافع ملی ايران و بهبود زندگی ايرانيان استفاده کنند؟ مگر نه اين است که ولايت فقيه و زير مجموعه های نظامی، مالی، امنيتی، تبليغاتی و شبکه وسيعی از اراذل و اوباش مواجب بگير و امامان جمعه، روی هم سيستم فاسد و مخوفی را بنام جمهوری اسلامی بوجود آورده اند که مثل حلقه های زنجير به هم مرتبط اند، پس آن ظرفيت های نامکشوف حکومت اسلامی که پاره ای از به اصطلاح روشنفکران مذهبی و غير مذهبی بدنبال کشف آن ها می باشند کدام اند؟

================

جنبش اسلام سبز، ترفندى براى

نجات لاشهء نظام اسلامى

بهروز آزاد

موسوى خيلى وقت است که خود تکليف خود را با مردم و رژيم وشن کرده است: "جمهورى اسلامى، نه يک کلمه بيشتر و نه يک کلمه کمتر" . رهبران اسلام سبز خود زمانى قدرت داشتند، کشتند و بريدند، و بقدرت هم که برسند باز همين کار را مي کنند. همهء اين سناريوى مسخره، دقيقا مثل انتخابات مسخره شان، براى نجات نظام است نه نجات ما مردم ايران. اسم «گذاشتن پاى راست بجاى پاى چپ در مستراح» را اصلاحات گذاشته اند. گول اين قايم موشک بازى روز قدس و سيزده آبان و نماز جمعه و مناسبت هاى اسلامى را نخوريد، بدون اين مناسبت ها هم مي توان رژيم را به چالش کشيد.

================

قطعنامهء کنفرانس اروپائی

کنفرانس جنبش سبز

جنبش سبز مردم ایران نخستین جنبش بزرگ مردمی سده بیست و یکم در جهان، و مانند جنبش مشروطه آغاز سده بیستم، پیام‌آور دگرگونی بنیادی جامعه، و نظام و فرهنگ سیاسی ایران است. تعهد همیشگی حزب مشروطه ایران به اندیشه‌ها و آرمان‌هائی که اکنون در جنبشی خود جوش به نام جنبش سبز جلوه‌گر شده است، عامل اصلی در نام گزاری کنفرانس امسال حزب در شهر کاسل بود. 1388 ـ 2009 پانزدهمین سالگرد پایه ‌گزاری رسمی حزب مشروطه ایران است و همزمانی خیزش مردمی در بهار امسال با سالگرد حزب برای ما به ویژه رویدادی فرخنده بود.

جغرافی سياسی تهران

ارسالی يک خواننده

خيابان شانزده  آذر به انقلاب ختم می شود. ادامه ی انقلاب به آزادی می رسد. اما تا رسیدن به خود تندیس آزادی باید همچنان ادامه داد. جمهوری اسلامی با آزادی  فاصله دارد. در حالیکه در ظاهر با هم در یک امتداد هستند اما فاصله مطمئنی با هم دارند. جمهوری اسلامی با رسیدن به خیابان رودکی تمام می شود اما آزادی همچنان ادامه دارد. انگار که جمهوری اسلامی تمام توانش در همراهی با آزادی تا همان رودکی بوده است. ملت خیابان کوتاهی است که با رسیدن به خیابان جمهوری اسلامی پایان می پذیرد. سفارت انگلیس هم در خیابان جمهوری اسلامی قرار دارد. سفارت روسیه با اینکه در نوفل لوشاتو قرار دارد اما آن هم به جمهوری اسلامی نزدیک است. اگر بخواهید از انقلاب به آزادی و جمهوری اسلامی برسید٬ مسیرها در تضاد با یکدیگر هستند. برای رسیدن به آزادی باید انقلاب را ادامه داد و برای رسیدن به جمهوری اسلامی باید از آزادی و انقلاب فاصله گرفته و انقلاب را رو به پایین رفت. خیابان ایران هم خیابانی است که فقط عده ای خاص با عقایدی خاصتر در آن جای دارند. پاسداران همان سلطنت آباد سابق است، فقط اسمش عوض شده. جهت همان جهت و شیب همان شیب است. خیابان نبرد به پیروزی می رسد... و برای رسیدن به فرجام از هنگام باید رفت.

======

آخرین حرف های موسوی

سرشار از تناقض بود

کوروش از تهران

مثلاً، آقای موسوی از حق مردم در تعیین سرنوشت خود سخن می گوید و مدعی است هرچه مردم بخواهند باید عملی شود و خلاصه ادعای اینکه مردم محور هستند. در حالیکه چند لحظه بعد می گوید به همین قانون اساسی جمهوری اسلامی پایبند است. آقای موسوی فراموش کرده که در قانون اساسی فعلی جمهوری اسلامی ولایت فقیه محور است نه مردم و اصولا اين قانون اساسی فعلی جمهوری اسلامی است که وضع کشور را به این فلاکت انداخته. به نظر من میر حسین موسوی، و کلاً اصلاح طلبان دینی، دچار تناقض تئوریک شده اند. آنان از یکسو مدعی هستند طرفدار مردمند ولی از سوی دیگر هنوز به قانون اساسی نا کارآمد و استبدادی جمهوری اسلامی پایبند هستند .البته من اعتقاد ندارم ابراز ارادت موسوی و خاتمی به خمینی و جمهوری اسلامی تاکتیکی باشد بلکه کاملا واقعی است و از نیت واقعی آنان حکایت می کند. بنظر من، تمام تلاش موسوی این است که سکولاریسم و دمکراسی واقعی در ایران شکل نگیرد بلکه نوعی حکومت دینی ظاهرا ملایمتر برقرار شود.

(آرشيو کوتاه و گويا)

آرشيو

نوشتهء: آندرو مانگو

فصل دوم  ـ

هزينهء گزاف انتخابات آزاد

(1945 تا 1960)

بخش چهارم

در قلمروی سياست خارجی

مطلب اختصاصی سکولاريسم نو

سياست خارجی ترکيه در دهه 1950 هم واجد پيوستگی و استمرار شد و هم تحرک جديدی به خود گرفت. اقداماتی که در جهت عضويت در سازمان ناتو به وسيله ی اينونو آغاز شده بود در فوريه 1952 به دست دموکرات ها به بار نشست. اقدام سريع و شجاعانه عدنان مندرس برای فرستادن يک بريگاد ارتش ترکيه به عنوان بخشی از نيروهای سازمان ملل در جنگ کره موحب شد که نظر آمريکا نسبت به تقاضای ترکيه برای عضويت در ناتو مساعد شود. همچنين گزارش هايي که از شجاعت سربازان ترک در اين جنگ و انظباط آن ها منتشر می شد جايگاه افتخارآميزی را برای ترکيه در اتحاد مغرب زمينيان خريد. متاسفانه عدنان مندرس در عين حال باور کرده بود که با اين اقدامات کشورش می تواند که بی هيچ محدوديتی روی کمک های مالی آمريکا حساب کند. و به اين ترتيب ترکيه ای که در دوران آتاتورک و اينانو به شدت در مورد استقلال خود تعصب به خرج می داد رو به نوعی وابستگی فرهنگی گذاشت...

(پيوند به فهرست کتاب)

================

 

بسوخت ديده ز حيرت که اين چه بوالعجبی ست؟

نگاهی گذرا به زمینه های تاریخی رشد اسلام سیاسی

امین حصوری

«اسلام سیاسی» را می توان به مجموعهء باورهایی اطلاق کرد که با داعیه ی «حکومت اسلامی» در پیوند بوده و قائل به نقشی حداکثری برای اسلام در اداره ی جامعه هستند. در واقع، برای تئوریزه کردن و تحقق چنین اصلی است که آموزه های دینی به صورت یک ایدئولوژی سیاسی در قالب اسلام سیاسی بازسازی می شوند. ریشه های تاریخی پیدایش اسلام سیاسی - به مفهوم جدید آن - را باید فراتر از ایران، در خاورمیانه و در دوران افول امپراطوری عثمانی جستجو کرد. کوشش های رسالت باورانه ی کسانی چون سیدجمال الدین اسدآبادی (افغانی) و شیخ محمد عبده و ... شاید نخستین قدم های جدی در این مسیر بوده است...

در نكوهش آدم كشی

اكبر كرمی

دژخويي آدم كشي از فجيع ترين و غير انساني ترين محصولاتي است كه در تار- و- پود يك اجتماع، فرهنگ و سياست بيمار متولد مي شود و، در بستري از توجيهات خودپايانه ي بيمارتر، به رشد، تكامل و باز توليد خود ادامه مي دهد. اگر آدم كشي در ايران امروز توانسته است در جايگاه يك سرگرمي روزانه (و گاهي مفرح) و نيز يكي از كارزارهاي كانوني در هماوردي فرهنگ ما با ديگر فرهنگ ها به حيات ننگين خود ادمه دهد، شايد از آن روست، كه هر يك از ما، به نوعي در اين انبوه جنايت ها نقش ايفا مي كنيم و هنوز نخواسته ايم يا نتوانسته ايم از اين ننگ بزرگ كه بر پيشاني و پيشگاه ما قرار گرفته است، فاصله بگيريم.

مهدی کروبی: رهبر بالفعل جنبش سبز دمکراتیک؟

ناصر کرمی

مهدی کروبی می تواند، با کمکِ روشنفکران دینی و روحانیّت روشن ضمیر و پیشتاز ایرانی، مارتین لوتری باشند که با مطرح کردن رفرم هایی در دین اسلام آنرا با موازین جهان گلوبال امروز همسو و هماهنگ کند. او می تواند به پاپ مدرنِ  امروز مسلمانان شیعه و سنّی و غیره در ایران و در خاورمیانه، و فراتر از آن، تبدیل شود. در آن صورت هم کشورش را از بحران های امروزی نجات خواهد داد و هم دین اسلام را؛ و بسیاری از انسان ها نيز از استبدادِ دینی و خرافات رهایی خواهند یافت. بنظر من، اگر آقای کروبی چنین مسئولیّتی را بپذیرند، بر روشنفکرانِ سکولار و دینی واجب است که از ایشان حمایتِ همه جانبه بکنند.

من مخالف سکولاریسم هستم زیرا...

هادی نظام آبادی

اندیشه ی یونانی که دین و دولت، زمین و آسمان، جان و تن، روح و ماده، دنیا و آخرت دو قطب متضاد هستند در مسیحیت رسوخ یافت و کلیسا برای قدرت خویش مفید دید. ولی این تفکر در خاور زمین ریشه نداشت. در اسلام دنیا وسیله ی رسیدن به آخرت است و در واقع دنیا و آخرت دو روی یک سکه هستند. در صدر اسلام هم رهبر دینی وظایف سیاسی نیز داشت. تأمین نظم و آرامش، عدالت و منافع مردم، روابط اجتماعی و قوانین زندگی اساساَ جزو تعالیم اسلام بود که سیاست نیز به معنای اجرای همان هاست. قوانین اجتماعی، سیاسی و اقتصادی اسلام می تواند به روشنی در متن سیاست حضور داشته باشد.

سالگشت رفتن يک دوست

يک سال پيش، در چنين روزی، دوستی از همراهان ديرين گردانندگان سکولاريسم نو چشم از جهان فروبست و جائی خالی را در دل همهء کسانی که با او همدل بودند بجای گذاشت. بيژن کارگر مقدم، يکی از جدی ترين و شيرين ترين طنزنويسان زبان فارسی بود. کم نوشت و کمتر منتشر کرد و حتی قصد داشت که منتشر نشده هايش را پيش از مرگی که از آمدنش خبر داشت از بين ببرد که چنين نشد و اکنون تنها وقت و همتی می خواهد از جانب دوستانی که به انبوه کارهايش بپردازند و آنها را برای نشر آماده کنند. فرزندان و دوستانش، از محل ماترک او، چند ماهی است که «بنياد بيژن کارگر مقدم» را بعنوان يک بنياد فرهنگی سکولار بوجود آورده و در صدد آنند که سرمايه ای را که در اين بنياد گرد آمده در راستای حفظ نام و آثار او بکار اندازند. او براستی از نخستين همراهان سکولاريسم نو بود و به ضرورت برقراری حکومتی سکولار در کشورش ايمان داشت و آرزو می کرد در دوران چنان حکومتی دست از غربت بشويد و به وطنش برگردد، که عمرش کفاف نداد و غريب و غريبانه از ميان ما رفت. يادش را هميشه گرامی می داريم.>>

گوشي تلفن همراه مخصوص قرآن کريم

ستاد خبري هفدهمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن کريم

به گزارش ايسنا‌، به نقل از ستاد خبري هفدهمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن کريم، گوشي تلفني همراه با قابليت ويژه براي اجراي برنامه‌هاي قرآني توليد شده است که اوقات شرعي، نمايش جهت قبله، برنامه‌هاي جامع قرآن کريم و ادعيه و کتب اسلامي را در بر مي‌گيرد. اين دستگاه شامل برنامه‌هاي متنوع قرآني از جمله نه دوره ترتيل قرآن کريم همراه با متن عربي، با صداي استادان پرهيزگار، امام  جمعه، منشاوي، الشاطري، عبدالباسط و القامدي و... است. از ديگر ويژگي‌هاي اين گوشي تلفن همراه مي‌توان به ترجمه گويا به زبان فارسي، انگليسي، تفسير کل قرآن، امکان تکرار آيات، امکان جست‌وجو در آيات، ترجمه‌ها و تفاسير بر حسب سوره‌ها، آيات، جزء، حزب و ادعيه و زيارتنامه‌ها اشاره کرد. در گوشي تلفن همراه قرآن کريم، مفاتيح‌الجنان، صحيفه سجاديه و ادعيهء حج با ترجمه فارسي و انگليسي گردآوري شده است. از ديگر امکانات اين گوشي تلفن همراه مي‌توان به قابليت تشخيص مکان توسط «جی.پی.اس» و امکان نصب نرم‌افزار نقشه، قابليت اتصال به شبکه‌هاي بي‌سيم و استفاده از اينترنت و دوربين پنج مگاپيکسل اشاره کرد. نرم‌افزار مذکور همچنين امکان نمايش تقويم‌هاي هجري قمري، شمسي و ميلادي و اوقات شرعي را به روش محاسبهء شيعي و امکان پخش اذان در اوقات شرعي را دارست. اين دستگاه توسط شرکت «تی.ف.ن» ساخته شده است.

قصاص: دو جوان به فراگيري مطالب کتاب آيت الله دستغيب محکوم شدند!

روابط عمومي دادگستري استان فارس

محمد و روح الله، دو جوان بيست سالهء شيرازي، به جرم شرب خمر و حمل مشروبات الکلي محاکمه شدند اما با توجه به شواهد پرونده از جرم شرب خمر تبرئه شدند ولي هر يک از متهمان در خصوص حمل نيم ليتر مشروبات الکلي، به استناد مواد ده و هفتصد و دوی قانون مجازات اسلامي، به تحمل هفتاد و چهار ضربه شلاق محکوم شدند. در ادامهء رسيدگي به اتهام متهمان، از آنجا که اين دو سوء سابقه ندارند، دادگاه مجازات صادره را معلق و در قرار تعليق مجازات مقرر کرد محکومان ظرف شش ماه نسبت به فراگيري مطالب کتاب «گناهان کبيره» نوشتهء شهيد آيت الله دستغيب اقدام کنند؛ به نحوي که بتوانند در امتحان کتبي نمره پانزده بگيرند. اين حکم قطعي است.

(آرشيو کوتاه و گويا)

آرشيو

آرشيو روزانهء مقالات يک هفتهء گذشته:

 

 شماره 688  ـ  دو شنبه  4 آبان 1388 ـ  26 اکتبر 2009 

 

فرياد هسته اي در يک جزيره

به گزارش ايلنا

 

اين جنبش ادامه خواهد داشت و گسترش خواهد یافت

گفتگو با فرهنگ قاسمی

گفتگوگر: ی. صفایی

 

موج سواران سبز اسلامی و مخالفت با شعار «جمهوری ايرانی»

بهروز ستوده

 

جنبش اسلام سبز، ترفندى براى نجات لاشهء نظام اسلامى

بهروز آزاد

 

قطعنامهء کنفرانس اروپائی حزب مشروطهء ایران

کنفرانس جنبش سبز

 

جغرافی سياسی تهران

ارسالی يک خواننده

 

آخرین حرف های موسوی سرشار از تناقض بود

کوروش از تهران

 

دوشنبه ها: مکتوبات فدوی

سگ اسلامی به بازار می آيد

حميد رضا رحيمی

 

شماره 687  ـ  يک شنبه  2 آبان 1388 ـ  25 اکتبر 2009 

 

مایوسم کردی خان دایی!

دربارهء سخنرانی آقای عطاء‌‌الله مهاجرانی در واشنگتن

تقی مختار

 

قطعنامه سیاسی پیشنهادی

به همایش چهارم اتحاد جمهوریخواهان ایران

مهرداد مشایخی

 

«اتحاد جمهوری خواهان ایران» و کدام گفتمان در جنبش اعتراضی؟
نادر عصاره

 

جنبش سبز و همایش چهارم اتحّادِ جمهوریخواهانِ ایران

ناصر کرمی

 

نگاه «تحول مدار» و «کارکرد گرا» به پديده ها

قسمت بيست و دوم از مجموعهء راديو ـ تلويزيونی

جستاری در فرهنگ شناسی

از اسماعيل نوری علا

 

سخنان آيت الله خمينی، قبل و بعد از انقلاب

دربارهء دانشگاه

 

من اعتراف مي كنم كه يك بوزينه هستم !

وبلاگ مصلوب>>>

 

 شماره 686  ـ  شنبه  1 آبان 1388 ـ  24 اکتبر 2009 

 

برای اتحاد عمل حتی دیروز هم دیر است!

الاهه بقراط

 

چرا جمهوری اسلامی شعارما نیست؟

سعید قاسمی نژاد

 

بازگشت آیت الله منتظری

رشيد اسماعيلي

 

به روحانیون و بازاریان ایران

و به سیاستمداران و نظامی های آمریکا

بابک پرهام (ب.اشراق)

 

آيا هدف وسيله را توجيه می کند؟

پاسخ های اسماعيل نوری علا (سردبير سکولاريسم نو)

و تقی مختار (سردبير ايرانيان واشنگتن)

به پرسش احمد رضا بهارلو

در تلويزيون «وين» (شبکه بين المللی واشنگتن)

 

اميرحسين! اگر بلد نيستی مثل كروبی ليدر باشی لااقل دنباله روی را ياد بگير ...

علیرضا رضائی>>>

 

هذيان های يک ذهن بيمار

ارکان سلطه استکبار در حال فروپاشي است 

اوباما حرف هاي احمدي نژاد را مي زند

 

 شماره 685  ـ  جمعه 31 مهر 1388 ـ  23 اکتبر 2009 

 

اخيراً می گويند حکومت اسلامی هم سکولار است!

جمعه گردی های اسماعيل نوری علا

 

رژیم اسلامی حاکم بر ایران ناتوان شده است

حشمت اله طبرزدی

 

چرا "استقلال، آزادی، جمهوری ايرانی"، شعار ما نيست

موج سبز آزادی

 

نتیجه حکمیت را هم موسوی می پذیرد هم احمدی نژاد

گفتگو با مصباحی ‌مقدم

گفتگوگر: نسرين وزيری

 

کيهان تهران از جانب سکولاريسم نو خبر جعل می کند

يک نامه از تهران

 

تحليل جريانات قبل و بعد انتخابات و شخصيت های درگير در آن (ويدئو)

دکتر حسن عباسی، استراتژيست حکومت اسلامی

 

نظام بايد اقتدارش را نشان دهد

آیت الله جنتي

 

 شماره 684  ـ  پنج شنبه 30 مهر 1388 ـ  22 اکتبر 2009 

 

ریختن آب به آسیاب اهریمن!

شهباز نخعی

 

نهضت پرابهام

نوشتهٌ رامین كامران

 

انفعال آذربایجان حاصل ائتلاف دشمنان آزادی و تمامیت ارضی است

حمیدرضا خادم

 

پيرامون درخواست  پنج حزب "چپ و دمکرات"

از پارلمان اروپا برای حمایت فعالانه تراز جنبش سبز

رضا دانش

 

پارازيت ها کار کيست؟

اعتماد

 

بر فرض كه پارازیت ها ضرر دارد، اتومبیل هم ضرر دارد اما لازم است

سیدامیرحسین قاضی زاده، نماینده مشهد

 

آرشيو کلی مقالات گذشته>>>

================

================

مجموعه آثار

 اسماعيل نوری علا

================

از نگاه يک زن

يادداشت های هفتگی از

شکوه ميرزادگی

================

گفتگوهای اختصاصی ما

================

پيوند به نسخهء رايگان اينترنتی>>>>

================

پيوند به کتاب «ترک های امروز»

================

================

حقوق خود را بيشتر بدانيد

================

مجموعه ای از مقالات دربارهء

قتل علم زندانيان سياسی

================

اعلاميه حقوق بشر

===========

اعلاميه ها و ميثاق های

بين المللی

===========

پويشگران

===========

بنياد ميراث پاسارگاد

=============

کميته بين المللی  نجات پاسارگاد

===========

سکولاريسم برای ايران

===========

نژادپرستی و تبعيض

(حاوی پيوندها)

===========

مجموعهء فعالان حقوق بشر

در ايران

===========

ريشه کنی تبعيض

=============

خبرنامهء گويا

==========

ايرانيان دات کام

===========

آژانس خبری کورش

===========

نيلگون

===========

مقالات سياسی

===========

ايرانسکوپ

===========

ايران ب.ب.ب.

===========

مردانی نيوز

===========

خواندنیها

===========

پشتيبانان

===========

بلاگ نيوز

===========

اصغر آقا

===========

الفبا

=============

اخبار روز

===========

ايران امروز

=============

انقلاب مشروطيت ايران

=============

اتحاد جمهوریخواهان ايران

============

تارنمای جمهوريخواهان

دموکراتيک و لائيک

===========

حزب مشروطهء ايران

===========

جبههء ملی ـ شاخه آمريکا

==========

جنبش آذربايجان

برای يکپارچگی ايران

=============

لج ور

===========

 سامان نو

===========

آينده نگری

===========

گفتگو

============

تغيير برای برابری

===========

شبکه سراسری

همکاری زنان ايرانی

===========

شبکه همبستگی

 با مبارزات زنان ايران

===========

تريبون ايران

===========

هزل (وبلاگ حميدرضا رحيمی)

===========

پيام دانشجو

وبلاگ مهندس طبرزدی

===========

وبلاگ کورش زعيم

 

مخالفان خود را بشناسيم

آيت الله خامنه ای

دولت نهم روند بسيار خطرناک غربزدگی و گرايش های سکولاريستی را که متأسفانه در حال نفوذ در بدنه مديريتی کشور بود، سد کرده است.

======

آيت‌الله علم‌الهدي

سکولارها در ایران جایگاهی ندارند! حضور پر شور ملت ایران در بيست و دوم بهمن عامل شکست کامل سکولارها در کشور است.

======

آيت الله صافى گلپايگانى

اسلام با فرهنگ لائيك و بى دينى مخالف است. دشمنان با استفاده از ترويج فرهنگ لائيك درصدند تا زنان را از خط عفاف و حجاب و كرامت منحرف كرده و سنت هاى اصيل اسلامى را از بين ببرند.

======

آيت‌الله مکارم شيرازی

نقش تلويزيون در ايجاد تحولات سياسي، اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي بسيار مهم است. هر چند که در ساليان اخير برنامه‌هاي ديني و مذهبي در تلويزيون گسترش يافته ولي کساني در آنجا لانه کرده‌اند تلويزيون را به سوي سکولاريسم سوق مي دهند».

======

سيد محمد خاتمی:

راندن همهء منتقدان با

 چوب سکولاريسم، خود

 مروج اين انديشه است!

  ======

محمود احمدی نژاد:

  نظام آموزشی ايران

150 سال تحت نفوذ سکولاريسم

 بوده است!

======

© 2009 ـ New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fax: 509-352-9630