دربارۀ ما | تماس | آرشيو صفحه اول | جستجو | فيلترشکن | کوتاه و گويا | عکس و مکث عکس انتخابی ويدئوها  |  کتابخانه  |  زنان گروه ها | اسناد نامه ها

درباره سکولاريسم فهرست نام نويسندگان |   سال دوم ـ  شماره 698 ـ  پنج شنبه 14 آبان 1388 ـ 5 نوامبر 2009   | فهرست کليهء مقالات | English Section

جوانه های سبز و پوتين های آهنين!

(مطلبی از شکوه ميرزادگی)

================

چهارشنبه ها: از نگاه يک زن

يادداشت های هفتگی شکوه ميرزادگی

جوانه های سبز و پوتين های آهنين!

از خدايي تا بندگی زنان ايران

جلسات مهم اعضای دولت احمدی نژاد

محرم سازی برای شاداب سازی

سفر تکراری کمپينی ها به زندان اوين

================

کمپين، در بطن

جنبش دموکراسی خواهی ضد خشونت

خديجه مقدم

فکر برابری خواهی با دفاع از آزادی های شهروندی و عدالت اجتماعی از ابتدا پیوندی طبیعی داشته است بدون اینکه نخبگان جنبش زنان فرمولی را برای آن دیکته کرده باشند. حضور زنان و حتی رهبری آنان در برخی از مسیر های راهپیمایی های خودجوش بعد از انتخابات ریاست جمهوری بیست و دوم خردادماه، سبب ارتقاء خواسته های مردم می شد. من خود بسیار شاهد ایستادگی زنان در دفاع از حقوق شهروندی خود و دیگران بوده ام. دوستی که از فعالان کمپین نیست می گفت فعالیت زنان جوان در کمپین و هزینه هایی که پرداخت کرده اند باعث شجاعت سایر زنان در راهپیمایی های اخیر شده است.

================

سیزده آبان؛

عشق واعتماد در برابر مرگ و ترس

فرهنگ قاسمی

اگر مردم ایران وبه ویژه طبقه جوان به مناسبت سيزده آبان، به خیابان ها آمده اند تنها برای اعتراض  و انتقاد به آنچه که در این روز در سال های گذشته اتفاق افتاده است نمی باشد. در واقع سيزده آبان بهانه ای است برای اعتراض و انتقاد به‌ تقلب و تعرض نسبت به‌ حقوق پایمال شده مردم ایران. حقوقی که طی سالها بطور انفرادی، به شکل گروه های کوچک سیاسی یا روشنفکری در نوشته ها و گفته ها بطور، پراکنده خواسته می شد و شکل نگرفته بود. اما امروز این اعتراضات به گونه ی یک جنبش اجتماعی، اگر چه پر افت و خیز، با استفاده از موقعیت های گوناگون از خانه و محله به مدرسه و دانشگاه و کارخانه و ادارات خود را به خیابان ها پرتاب می کند و در واقع حرکتی کاملاً انتقادی نسبت به کلیت رژیم است و عاقبت او را از پای در خواهد آورد.

خبرگزاري فارس

کشف و افشا و تحليل سياسی می کند:

نقش زنان در پروژهء «مده‌آ»،

سناريوي جديد جنگ نرم در ايران!

بر اساس اين سناريو چنانچه شيفتگان غرب حاضر باشند كه جلاي وطن سياسي )خارج شدن از چارچوب نظام، طرح خروج از حاكميت و نظام) نمايند، براي آنكه از عواقب پيگرد نظام مصون بمانند و از ديگر سو به قدرت دست پيدا نمايند، آماده خواهند بود تا ثمره و فرزندان انقلاب را در اين راه قرباني نمايند. تاكنون شاهد بوده ايم اين گروه سعي كرده‌اند از تمام ظرفيت هاي انقلابي بر عليه اصل انقلاب سوء استفاده كنند... زنان به عنوان محور عمليات سايه و بعضاً آشكار، به خوبي در اين سناريو به كار گرفته مي شوند. در حوزه خارجي، بسياري از زنان در گروه هاي هنري، فرهنگي و سياسي در اين چارچوب قرار گرفته اند، از سياسيون مي توان به شيرين عبادي، ژيلا بني يعقوب (برنده جايزه جهاني آزادي بيان سال دو هزار و نه) اشاره كرد. در حوزه هنري، به شيرين نشاط سازنده فيلم زنان بدون مردان، كه روايتي از نقش زنان در جريان كودتاي بيست و هشت مرداد سی و سه در راه دموكراسي است، و شبنم طلوعي در فرانسه اشاره نمود.

======

عمليات رزمی زنان عليه مردان در نمايشگاه عمليات رزمی بسيج

به فتوای آيات عظام اين بی ناموسی بلافاصله تعطيل شد

یک بام و دو هوای سینمای ایران

سايت عصر ايران

در حالی که معاون سینمایی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرده است که گلشیفته فراهانی می تواند به سینمای ایران بازگردد و عدم بازگشت او، مساله ای شخصی است، خبرها حاکی از آن است که میترا حجار، دیگر بازیگر زن ایرانی، ممنوع التصویر شده است. اخبار منتشره حاکی از آن است که حجار، در سفر به آمریکا حجاب اسلامی را رعایت نکرده است. او در سال دو هزار و هفت در زمان اکران "زمستان است" در حالی که پوشش ظاهری اش مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران بود در جشنواره فیلم لس آنجلس شرکت کرد. اینک در شرایطی که حجار برای بازی در سریال "سرزمین کهن" به کارگردانی کمال تبریزی قرارداد بسته است، به او اعلام شده است که به دلیل بی حجابی اش در سفر به خارج، در داخل ممنوع التصویر است و باید قراردادش را لغو کند! حال با توجه به اینکه گلشیفته فراهانی هم در سفر به آمریکا پوششی نظیر میترا حجار داشت، انتشار دو خبر متفاوت، که یکی بر بازگشت گلشیفته فراهانی به سینمای ایران دلالت دارد و دیگری میترا حجار را به دلیل مشابه، ممنوع التصویر می داند، نشانه یک بام و دو هوایی است که در بسیاری از شوون و مسایل کشور وجود دارد و عرصه سینما هم یکی از آنهاست. ممنوع التصویر کردن چهره های سینمایی در داخل، می تواند آنها را به سمت سینمای خارج از کشور سوق دهد چه آنکه با توجه به توانایی های بازیگران ایرانی، بسیاری از آنها استانداردهای لازم برای حضور در سینمای کشورهای دیگر را نیز دارند کما اینکه حجار در زمان اقامتش در آمریکا در سریال اسمیت به کارگردانی کریستوفر چالاک و یک فیلم دیگر به کارگردانی گابریل اسکات ایفای نقش کرد.

======

(آرشيو کوتاه و گويا)

اعضاء هيئت تحريريهء روزنامهء «سرمايه»، پس از اعلام لغو امتياز آن بوسيلهءهيئت نظارت بر مطبوعات، و در آستانهء بيکاری

(آرشيو)

 

(آرشيو)

================

پائين کشيدن تصويرهای يک ديکتاتور بی مجسمه! >>>

سکولاريسم نو: سيزدهم آبان هم، بگونهء ورق ديگری در تاريخ مبارزات آزاديخواهانهء ايران، و ريشه دوانده در صد سال اخير، شصت سال گذشته، سی سال حکومت اسلامی، و چهار ماهی که از انتخابات اخير می گذرد، آمد و رفت و جای پای خود را بر سواحل حافظهء تاريخی ما باقی نهاد. زمان زمان قضاوت نهائی نيست؛ زمان انديشيدن و دريافت معناها و پيام ها است. جنبشی که هنوز هدف سياسی معينی ندارد و شرکت کنندگانش با يکديگر فرصت تبادل نظر و تعاطی افکار در يک مقياس ملی را نيافته اند تنها بر اثر تابش خورشيد آگاهی ناشی از تجربه های نامطلوب و دوست نداشتنی و پس زدنی براه می افتد، ممکنات و مقدورات خود را نمی شناسد، هنوز ديوارهای ارتجاع و استبداد و سرکوب ضخامت خود را نشانش نداده اند و نيز رخنه هائی را که در خود دارند آشکار نساخته اند. اين رودخانه محکوم است که بستر خود، شيب حرکت خود و ـ در آخرين پيچ ها ـ مقصد خود را تنها به تجربه دريابد. اما آنچه در همه احوال با او است گريز شتابنده ای است که از مبداء دورش می کند. اکنون رودخانه از چاله های برفی کوه های حکومت مذهبی مزاحم و پر اخم و تکبر و سرکوب فاصله گرفته است و هرچه می تازد قوی تر و خروشان تر می شود. بگذاريد شکيبا و هوشيار سفرش را رصد کرده و هر کجا که سد راه و دربندی يافتيم با صدائی برآمده از عشق و احترام خبرش کنيم. نيمای يوشيج را به ياد آوريم که چند سالی پس از انقلاب مشروطه، در «افسانه» ی جوانی اش سرود: « تو بر آن بسته ای دل که باقی است؟ من بر آن عاشقم که رونده است». اين رود هم سرچشمه های روندگی مآلاً سکولارش را از همانجا می گيرد که نيما گرفته بود؛ چرا که در سر خيال حوصلهء بحرهای آزاد را می پزد، و نمی خواهد محال انديشی را بپذيرد.

مخلّ مبانی زندگی انسانی!

شهباز نخعی

این نوشتار را درحالی به پایان می برم که خبرهای تظاهرات پرشکوه سيزده آبان بر صفحه رایانه از برابر چشمانم رژه می روند و نشان ازآن دارند که خوشبختانه رستاخیز خردگرای ایران که به اراده و همّت والای شیرزنان و جوانان دلاور هر روز توان و صلابتی بیش از پیش می یابد و اردوی آشفته خودکامگی را به کنج ناتوانی و درماندگی می راند، این نوید امید برانگیز را می دهد که در آینده ای نه چندان دور، شرط مبهم و کشدار "به شرط آنکه مخلّ به مبانی اسلام نباشد" از پیشانی قوانین پاک و شرایطی فراهم گردد که با قوانینی عرفی، صریح و شفّاف هیچ چیز نتواند مخلّ مبانی زندگی انسانی گردد!

ایران دموکراتیک در راه است

حسین باقر زاده

جنبش سبز البته بزرگتر از اصلاح‌طلبانی است که اکنون رهبری آن را به عهده گرفته‌اند. بسیاری از کسانی که در انتخابات شرکت کردند و به یکی از دو نامزد اصلاح‌طلب آقایان کروبی و موسوی رأی دادند خواهان تغییرات بنیادین در نظام حاکم بر کشور هستند. علاوه بر این، بسیاری در جنبش سبز حضور دارند که در انتخابات شرکت نداشتند. این واقعیت‌ها از شعارهای جنبش، و از تنوع هویت دستگیر شدگان و قربانیان سرکوب حکومتی کاملا هویدا است. در عین حال، شجاعت و پایداری دو نامزد اصلاح‌طلب در برابر فشارها و تهدیدهای رژیم کمک بزرگی به ادامه حیات جنبش کرده است. رژیم فعلی ایران آینده‌ای ندارد و در مسیر اضمحلال خود افتاده است. جنبش سبز از چنان توان بالقوه‌ای برخوردار است که به احتمال زیاد تا استقرار کامل دموکراسی به راه خود ادامه دهد.

جمهوري ايراني همان جمهوري اسلامي است

مهدي معتمدي مهر

اگرچه طرح شعار جمهوري ايراني مي‌تواند از سوي هر دو طيف مخالفان كلاسيك اين نظام مطرح شود، اما از يك سو سلطنت ‌طلب‌ها و لاييك‌ها در طي اين ساليان توفيق و اقبال چنداني در عرصه‌ي عمومي نيافته‌اند كه بخواهند مطالبات و منويات خويش را به نحوي جدي و فراگير در جنبش سبز جاري سازند و از سوي ديگر، قدرت‌گيري روزافزون مدافعان حكومت اسلامي در دولت آقاي احمدي ‌نژاد مي‌تواند امكان و احتمال طرح چنين تقابلي را از سوي اين طيف بيشتر تقويت كند. اما در هر صورت، تجربه‌‌ي عيني وقايع پس از خرداد هفتاد و شش نيز اثبات مي‌كند كه دو جرياني كه در خارج و يا داخل كشور، نظام جمهوري اسلامي را غيرقابل اصلاح و يا بي‌نياز از اصلاحات معرفي مي‌كردند، همواره مانند دو لبه‌ي قيچي در راستاي يك هدف مشترك عمل كرده‌اند...

سبزی مورد نظر دوستان سرخی می زند

عطاءالله مهاجرانی

آنان جنبش سبز را مرحله ای و مقدمه ای برای انقلابی تازه تلقی می کنند که در یک کلام بساط جمهوری اسلامی را بر خواهد چید. از دید آنان آقایان موسوی و کروبی و خاتمی هم رهبران مرحله ای هستند و ملت ایران از آنان گذر خواهد کرد. این سخن تازه ای نبوده و نیست. سی سال است که مجاهدین خلق و سلطنت طلبان بر همین موضع پای فشرده اند. در واقع آنان سرخند. در واقع سرخ ها جنبش سبز را فرصتی دیده اند که بر این موج بنشینند و به مقصدی که می پسندند، راه یابند. شعار جمهوری ایرانی در حقیقت شعار این گروه می تواند تلقی شود. می خواهند در آینده دیگر نام و نشانی از اسلام و انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی باقی نماند.

(همراه با توضيحی از سکولاريسم نو)

موسوی تنها ضامن «تغيير» در عين «تداوم» است

عبدالله شهبازی

سايت «پیک نت» نوشته است که «عبدالله شهبازی»، محققی که دستی در عالی ترین ارگان های اطلاعاتی داشته و شاید همچنان نیز داشته باشد و با بسیاری از مقامات درجه اول نظامی و غیر نظامی کشور هم نشین بوده و شاید همچنان نیز باشد،(از جمله دیدارهائی که خود وی اشاره می کند با رهبر داشته و شاید هنوز هم داشته باشد!) در جدیدترین مطلبی که در وبلاگ خود منتشر کرده، آینده ای تیره را برای ایران پیش بینی می کند. البته با قید لجاجت در ادامه سیاست حاکم. او می نویسد: در میان معاشران و آشنایان کسی را نمی‌‌بینم که وضع کنونی را باثبات بداند. گروهی به گمان خود هنوز حکومت می‌کنند ولی مردم به‌گونه‌ای هشداردهنده در لاک خویش‌اند. از هر منفذ بخارهایی بیرون می‌زند و از انفجاری قریب‌الوقوع خبر می‌دهد. حوادث اخیر در نمایشگاه مطبوعات جدیدترین نمونه است. میرحسین موسوی هوادارانش را به پرهیز از شعارهای افراطی و تفرقه‌ برانگیز فراخوانده است. نمی‌دانم جوانان نومید و سرخورده از وضع موجود را، که بخش اعظم معترضان را شکل می‌دهند، چگونه می‌توان کنترل کرد. فقط می‌دانم که میرحسین هنوز بسیار محبوب است و تنها نیرویی است که می‌تواند «تغییر» در عین «تداوم» را، یعنی تحول فارغ از «ساختارشکنی» را، رقم زند. ای کاش میرحسین را قدر می‌شناختند و جایگاهش را پاس می‌داشتند.   

(آرشيو کوتاه و گويا)

(آرشيو)

آرشيو روزانهء مقالات يک هفتهء گذشته:

 

 شماره 696  ـ  سه شنبه 12 آبان 1388 ـ  3 نوامبر 2009 

 

سیزده آبان و کودتاچیان

کوروش گلنام

 

چگونه با «فتنهء سبز» روبرو می شويم؟

خبرگزاری ايرنا

 

موسوی و کروبی هم جمهوری ايرانی نمی خواهند

مریم بهروزی
عضو جبهه پیروان امام و رهبری و دبير كل جامعه زينب

 

محاکمه میرحسین موسوی ، مهم ترین کار بر زمین مانده مملکت!

جعفر محمدی

 

مارماهی ها در نمايشگاه مطبوعات

سايت عصر ايران

 

شماره 695  ـ  دو شنبه 11 آبان 1388 ـ  2 نوامبر 2009 

 

پيام به « سبز ِ امید»
م.سحر

 

جنبش سبز علوی در برابر جنبش سبز اعتراضی

میترا شجاعی

 

اهميت فرهنگی ِ توجه به ايران باستان

اسماعيل نوری علا

بخش 23 برنامهء يک ساعتهء راديو تلويزيونی «جستاری در فرهنگ شناسی»

 

وبلاگی برای ثبت خاطرات دههء شصت

از وبلاگی به همين نام

 

آیت الله های بر باد رفته و دلبرم دلبر!

 پستچی

 

دوشنبه ها: مکتوبات فدوی

فرمايشات بيضوی و برائت از مشرکين

حميد رضا رحيمی

 

ساختن آينده از طريق مهرورزى امكان پذير است

از شطحيات مولانا محمود احمدى نژاد

 

سخنان آيت الله خامنه ای در 1364 در مورد آيت الله منتظری

 

سخنان آيت االه منتظری در 1388 در مورد آيت الله خامنه ای>>>>

 

 شماره 694  ـ  يک شنبه 10 آبان 1388 ـ  1 نوامبر 2009 

 

هجوم سکولاریسم و پدیدهء دختر کلهر

محمود قزوینی

 

نامه های زندان

مجید نفیسی

 

تداخل منافع و فقر مدارا

ياسر عزيزی

 

چهار دلیل محکم برای اثبات اينکه اینها رفتنی هستند

دوراندیش

 

 شماره 693  ـ  شنبه 9 آبان 1388 ـ  31 اکتبر 2009 

 

نگاهی به سخنان اخير خامنه ای

حشمت اله طبرزدی

 

صراحت مسری...

الاهه بقراط

 

آقای کدیور! حجاب از خود برگیرید!

آذرمیدخت بهرام

 

حمايت شورای همبستگی از تظاهرات 13 آبان

روز دانش اموز و روز ملی صلح

 

حسين درخشان را آزاد نکنيد!

ف.م. سخن

 

ما باید از اقدامات امام رضا در مواجهه با تهاجم فرهنگی درس بگیريم

بخشی از گزارش يک ميزگرد علمی

 

 شماره 692  ـ  جمعه 8 آبان 1388 ـ  30 اکتبر 2009 

 

مجموعه ای از نقاشی های ديجيتال زيبا در مورد جنبش سبز>>>

 

از صراط مستقيم تا نوانديشی مذهبی

جمعه گردی های اسماعيل نوری علا

 

پردهء آخر نمایش هفتاد میلیارد دلاری! 

شهباز نخعی

 

پیشگامی یا پیروی؟

رامین كامران

 

راه خروج از بحران: پذیرش حق حاکمیت ملت!

همایون مهمنش

 

اصلاح طلبان دنبال جمهوري عرفي سکولار بودند!

صفارهرندي، وزير سابق ارشاد

 

انتقاد از رهبری در دیدار نخبگان با رهبر

محمود وحيدنيا، دانشجوی ریاضی دانشگاه شریف و برندهء المپیاد جهانی ریاضی

 

آرشيو کلی مقالات گذشته>>>

================

================

مجموعه آثار

 اسماعيل نوری علا

================

از نگاه يک زن

يادداشت های هفتگی از

شکوه ميرزادگی

================

گفتگوهای اختصاصی ما

================

پيوند به نسخهء رايگان اينترنتی>>>>

================

پيوند به کتاب «ترک های امروز»

================

کتاب «درد اهل ذمه»

================

================

حقوق خود را بيشتر بدانيد

================

مجموعه ای از مقالات دربارهء

قتل علم زندانيان سياسی

================

اعلاميه حقوق بشر

===========

اعلاميه ها و ميثاق های

بين المللی

===========

پويشگران

===========

بنياد ميراث پاسارگاد

=============

کميته بين المللی  نجات پاسارگاد

===========

سکولاريسم برای ايران

===========

نژادپرستی و تبعيض

(حاوی پيوندها)

===========

مجموعهء فعالان حقوق بشر

در ايران

===========

ريشه کنی تبعيض

=============

خبرنامهء گويا

==========

ايرانيان دات کام

===========

آژانس خبری کورش

===========

نيلگون

===========

مقالات سياسی

===========

ايرانسکوپ

===========

ايران ب.ب.ب.

===========

مردانی نيوز

===========

خواندنیها

===========

پشتيبانان

===========

بلاگ نيوز

===========

اصغر آقا

===========

الفبا

=============

اخبار روز

===========

ايران امروز

=============

انقلاب مشروطيت ايران

=============

اتحاد جمهوریخواهان ايران

============

تارنمای جمهوريخواهان

دموکراتيک و لائيک

===========

حزب مشروطهء ايران

===========

جبههء ملی ـ شاخه آمريکا

==========

جنبش آذربايجان

برای يکپارچگی ايران

=============

لج ور

===========

 سامان نو

===========

آينده نگری

===========

گفتگو

============

تغيير برای برابری

===========

شبکه سراسری

همکاری زنان ايرانی

===========

شبکه همبستگی

 با مبارزات زنان ايران

===========

تريبون ايران

===========

هزل (وبلاگ حميدرضا رحيمی)

===========

پيام دانشجو

وبلاگ مهندس طبرزدی

===========

وبلاگ کورش زعيم

 

مخالفان خود را بشناسيم

آيت الله خامنه ای

دولت نهم روند بسيار خطرناک غربزدگی و گرايش های سکولاريستی را که متأسفانه در حال نفوذ در بدنه مديريتی کشور بود، سد کرده است.

======

آيت‌الله علم‌الهدي

سکولارها در ایران جایگاهی ندارند! حضور پر شور ملت ایران در بيست و دوم بهمن عامل شکست کامل سکولارها در کشور است.

======

آيت الله صافى گلپايگانى

اسلام با فرهنگ لائيك و بى دينى مخالف است. دشمنان با استفاده از ترويج فرهنگ لائيك درصدند تا زنان را از خط عفاف و حجاب و كرامت منحرف كرده و سنت هاى اصيل اسلامى را از بين ببرند.

======

آيت‌الله مکارم شيرازی

نقش تلويزيون در ايجاد تحولات سياسي، اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي بسيار مهم است. هر چند که در ساليان اخير برنامه‌هاي ديني و مذهبي در تلويزيون گسترش يافته ولي کساني در آنجا لانه کرده‌اند تلويزيون را به سوي سکولاريسم سوق مي دهند».

======

سيد محمد خاتمی:

راندن همهء منتقدان با

 چوب سکولاريسم، خود

 مروج اين انديشه است!

  ======

محمود احمدی نژاد:

  نظام آموزشی ايران

150 سال تحت نفوذ سکولاريسم

 بوده است!

======

© 2009 ـ New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fax: 509-352-9630