بازگشت به خانه  |   فهرست مقالات سايت   |    فهرست نام نويسندگان

چهار شنبه 27 آبان 1388 ـ  18 نوامبر 2009

پيوند به مقالهء آقای افروز>>>

«منطق» آقای افروز

دارا گیلانی

آقای افروز،

1. من هیج تشابهی بین رفتارهای (زبانی) کودتاچیان قشری و نوشته های آقای نوری علا ندیدم. عجیب است که شما اصلن مشابهت هایی بین شان پیدا کرده اید! آیا ممکن است که کلمه ی "جمعه" در "جمعه گردی ها" و "نماز جمعه" این قیاس را ممکن ساخته باشد؟! فکر نمی کنید که در قضاوت باید کمی  به فرق ها توجه کرد و معمولاً قوه ی تصور ما را اغلب به کشف شباهت ها هدایت می کند؟

2. حالا فرض می کنیم که شباهت هایی بین شان باشد. اما شما از تشابه فرم و یا ظاهر این دو رفتار این نتیجه را گرفته اید که هدف و یا سرچشمه ی آنها یکی است. این دیگر چه استدلالی است؟ نمی شود دو رفتار مشابه دو علت متفاوت داشته باشند؟ این که خیلی به "منطق" خامنه ای شباهت دارد! ولی من نمی خواهم این اشتباه را بکنم و بگویم که هر دوی شما هدف مشترکی در به کارگیری این "منطق" دارید.

3. چه قدر خوب می شد اگر کمی هم به مضمون نوشته ها و گفته ها توجه می کردید؛ چیزی که شما به آن نپرداخته اید. شما گفته اید که به جزییات نوشته ی آقای نوری علا کاری ندارید. نپرداختن به جزییات اشکالی ندارد ولی مضمون یک انتقاد نباید نادیده گرفته شود.

4. شما خودتان بعد پاسخی به پرسش خود در رابطه با "سرچشمه" ی این رفتارها داده اید! طبق گفته ی شما این دو گروه دو هدف مختلف و متضاد دارند! خب! کجای هدف سکولارها اشکال دارد؟ آیا این درست است که می گویید که سکولارها جنبش سبز را نشانه گرفته اند؟ از کی جنبش سبز نمایندگانی مثل مهاجرانی و یا کدیور دارد و یا می خواهد داشته باشد؟

5. این هم بی انصافی دیگر شماست وقتی می گویید که خامنه ای و باندش به سکولارها و مخالفان اسلام کاری ندارند! کسی که شما را مجبور نکرده چنین ادعایی بکنید. مگر کم انسان ها به جرم «محاربه با خدا» در ایران اعدام می شوند؟ آیا همه ی آنها اصلاح طلبند و موافقان اسلام؟

6. گله و یا انتقاد کرده اید که سکولارها اصلن در باره ی باند خامنه ای چیزی نمی نویسند! اولن که می نویسند، و آنهم خیلی زیاد، و از خیلی وقت پیش می نویسند. بهتر است که صادق باشیم و اینجور ادعاهایی را نکنیم. حالا چه اشکالی دارد کسی به افرادی مثل کدیور بگوید که شما که این قدر از "مردم مسلمان" ایران حرف مب زنید از کچا بهتر از دیگران می دانید که در مغز مردم چه می گذرد؟ چه جوری می شود ثابت کرد که اصلاح طلبان بیش از سکولارها واقعگرا هستند؟

7. این واقعیت که هیچکس نمی تواند ساکت بنشیند و از جنبش حمایت نکند نباید اصلاح طلبان را به وسوسه بیندازد که همه باید دنبال آنها راه بیفتند. جالب این است که خامنه ای و دار و دسته اش هم با روشی مشابه سعی می کنند اصلاح طلبان را به عقب نشینی وا دارند، چون  می دانند که محدوده ی مانور اینها به خاطر وضعیت پیش آمده بسیار تنگ است.

 

https://newsecul.ipower.com/

بازگشت به خانه

 

محل اظهار نظر شما:

شما با اين آدرس ها می توانيد با ما تماس گرفته

و اظهار نظرها و مطالب خود را ارسال داريد:

admin@newsecularism.com

newsecularism@gmail.com