دربارۀ ما | تماس | آرشيو صفحه اول | جستجو | فيلترشکن | کوتاه و گويا | عکس و مکث عکس انتخابی ويدئوها  |  کتابخانه  |  زنان گروه ها | اسناد نامه ها

درباره سکولاريسم فهرست نام نويسندگان |   سال دوم ـ  شماره 719 ـ پنج شنبه 5 آذر 1388 ـ 26 نوامبر 2009   | فهرست کليهء مقالات | English Section

بمناسبت بيست و پنجم نوامبر، روز جهانی حذف خشونت عليه زنان

تسليم يا ايستادگی در مقابل خشونت؟

شکوه ميرزادگی

انتخاب اين روز، در آغاز، توسط "اولين گردهمائی زنان آمريکای لاتين و کارابين" (از 18 تا 21 جولای 1981) در "بوگوتا" ی کلمبيا مطرح شد. شرکت کنندگان در آن گردهمائی، خشونت نسبت به زنان، از ضرب و جرح های خانگی تا تجاوز و آزار جنسی و خشونت های دولتی ـ همچون شکنجه و بدرفتاری با زنان زندانی سياسی ـ را محکوم کرده و روز 25 نوامبر را به عنوان گراميداشت خاطره ی خواهران "ميرابال" تعيين نمودند و در همان سال از سازمان ملل خواستند که اين روز را به عنوان روزی جهانی به رسميت بپذيرند و سازمان ملل هم بالاخره در سال 1999 پذيرفت که روز 25 نوامبر، سالگرد مرگ اين سه خواهر، به عنوان «روز جهانی حذف خشونت عليه زنان» اعلام شود. خواهران ميرابال، که سال ها با ديکتاتور کشور خود، تروهيلو، جنگيده بودند، عاقبت به دست عوامل او، و وقتی که با اجازه  ی  خود حکومت به ديدن همسران زندانی خود می رفتند، کشته شدند.

مقالهء شکوه ميرزادگی به مسئلهء خشونت بطور اعم و خشونت نسبت به زنان بطور اخص اختصاص دارد.

================

سيمای حکومتی و تخطئهء جنبش برابري خواه زنان

محبوبه عباسقلی زاده

دفتر امور زنان و خانواده معاونت سياسي سيما سلسله برنامه اي تحت عنوان" فمینیسيم و جنگ عليه خانواده" توليد كرده است كه از ۲۷  آبان هر شب بعد از خبر هشت و سي  ازشبكه دو پخش مي شود. در مورد اين برنامه كه  ترکیبی از تحليل هاي غير كارشناسانه در مورد اقدامات جامعه مدني و فعالان جنبش زنان است، سايت روز آنلاين با محبوبه عباسقلی زاده از فعالان اجتماعی حوزه زنان و نیز مدیر مرکز کاورزی ایران مصاحبه کرده است. خانم عباسقلی که مرکز تحت مدیریت او هم که  سال گذشته توسط ماموران امنیتی تعطیل شد، در این فیلم مورد اشاره قرار گرفته دراین مصاحبه به تشریح زوایای مختلف این برنامه پرداخته است.

================

جغرافیای فمینیستی خاورمیانه

مینا سعدادی

گزارش جلسهء «زنان و سیاست تغییر در خاورمیانه»

مبحث مربوط به ایران تنها به کمپین یک میلیون امضا و کتاب جدید نوشین احمدی خراسانی که به همت «سازمان آموزش و همکاری زنان» ترجمه و منتشر شده، خلاصه شده بود و جای ده ها ابتکار کوچک و بزرگ گروه ها و سازمان های مختلف زنان در ایران خالی بود. در حالی که سایر سخنرانان به چالش های فعالین زن در کشورهای مختلف اشارات ولو مختصری نیز داشتند، بحث مربوط به ایران، صرفاً به تشویق و ترغیب فعالیت زنان در کمپین اختصاص داشت و از ذکر چالش های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی که فعالین زن در ایران به طور روزمره با آنها مواجه اند، صرفنظر شده بود. بحثی که می توانست سنگ بنای تحقیقات و بررسی های آکادمیک در مورد جنبش زنان ایران را بگذارد، عملاً به خاطر یکجانبه نگری و تاکید بر بعد تبلیغی آن، به حماسه سازی از کمپین یک میلیون امضا تقلیل یافت.

================

جداسازی جنسيتی

باعث پيشرفت تحصيلی می‌شود

حبيب محمد نژاد،

معاون پژوهشی نهاد رهبری

ما، در سيستم دانشگاهی، زمانی که تحريک ‌کننده ‌های جنسی بسيار زيادی برای يک جوان وجود دارد، دختران و پسران را با هم مختلط می‌ کنيم و در يک فضای آموزشی قرار می ‌دهيم. بنابراين، به طور طبيعی شاهد افت تحصيلی دانشجويان مجرد هستيم... تحقيقات نشان داده است که دانشجويان متاهل در طول تحصيل خود از يک نوع يک ‌نواختی برخوردار اند و از ابتدای ورود به دانشگاه تا زمان فارغ ‌التحصيلی افت تحصيلی خاصی ندارند اما دانشجويان مجرد بعد از قبولی در کنکور و ورود به دانشگاه، نوسانات تحصيلی فراوانی را تجربه می‌کنند که روانشناسان معتقدند اين نوسانات به دليل وجود روابط غيرعلمی در بين دانشجويان است.

فتنهء  آقازادگی

فاطمه رجبي

فاطمه رجبي، در جديدترين موضع گيري اش، دکتر علي مطهري را «آقازادهء مرفه بي درد»، مامور هاشمي و عاشق خاتمي و موسوي و کروبي خوانده است. اين در حالي است که مطهري از منتقدان جدي هاشمي و خاتمي است و اخيرا خواستار محاکمه موسوي شده بود. حمله به مطهري تصادفاَ پس از انتقاد او از نصب وزيري با ثروت هنگفت براي وزارت رفاه صورت مي گيرد. بهر حال، در هر دعوائی ميان سردمداران حکومت اسلامی بخشی از واقعيت ها رو می شود. بخش هايي از يادداشت وي که باعنوان «فتنه آقازادگي» در منتشر شده، در پي مي آيد:

(بقيه در آرشيو کوتاه و گويا)

(آرشيو)

================

ضحاک ها هشدار، دماوند مهیاست

حميدرضا خادم

قفس ها اندر قفس ساخته اند و کوه ها از پیکرها بنا کرده اند. دروغ و ریا که در آیین ما تقبیح می شد و جایی نداشت به رنگ مقدس مزینش ساختند و به وفور پراکنده اش ساختند. زبان دربندان، بریده اند و لبانشان را چند لایه دوخته اند. خار و تیغ و عریان شمشیران به راه پر خطر آزادیخواهان برهنه پای افکنده اند. حرمت حرمت داران دریده اند و آبروی آبروداران، پیاپی ریخته اند. آزادی را سر بریده و مروجانش آن را مصلوب ساخته اند. خانه عدل و داد را بیدادگاه کرده اند و خانه علم و دانش را به آتش کین سوزانده اند و دانشمند و دانشجو را مسلخ و بند و محبس هدیه داده اند. نویسندگان را قلم شکسته اند و خوانندگان و اخلاق پژوهان را دیده بر کف دستانشان نهاده اند. تیغ و دشنه بر فرق روشن بین فرود آورده اند و سرب بر سینه عاشق کاشته اند و طناب و زنجیر نصیب حنجره آوازخوان رهایی ساخته اند. اندیشمندان را گریزان کرده، برنایان را توان گرفته اند و وطن همیشه سربلند را سرافکنده ساخته اند. پاسخ بیدار، دار است و پاسخ رفتار لبریز از فرهنگ، تفنگ.

***

و چه بی مایگانند آنان که بر تن رنجور و بیمار وطن رجز می خوانند و بر سینه اش نشسته، سیلی و تازیانه می زنند و فریاد از روی خشم بر ملت می آورند که:

 «زبان به حق نگشایید که عین حق و حقیقت ماییم. کلام به بیان علم و دانش و فرهنگ باز نکنید که اصل آن عمود تر از هر عمود از آسمان بر ما نازل گردیده است. از تاریخ و تمدن که اصلا سخن نگویید زیرا آن چه را که ما سوزاندیم، محو تمامی بدیها بود. از عدل و داد سخن نرانید که نمایندگان عدالت خانه و دادگستری الهی هستیم ما. از عدالت و برابری نگویید که هیچ کجا برده را وقیح تر از این نمی توان یافت. از گرسنگی و فقر ننالید که ضد خدا می شوید و از اجر گرسنگی و ثواب آن بی بهره می مانید. از بند نگویید که بند ما افسار تمامی شماست در دست آسمان ها. از وطن نگویید که در آیین ما خاک فانیست و معامله آن مجاز.

«از آزادی می گویی؟ چه سرکش و عصیانگر شده ای تو که با این پررویی کفر می خوانی.

 زبان به مخالفت و نقد می گشایی؟ مگر نمی دانی زمین را ماموریتی است بر ما تا حکم الهی بگسترانیم و هر آنکه بر آسمانیان و عمل آنان به دیده عقل بنگرد، دیده و عقلش یکجا برکنیم؟

«هان ای مردم! شما اسیرانید، شما غنیمتان جنگ حق و کفرید. شما بت پرستان از خدا بی خبرید و نا آگاه از آن که در مکتب خدای ما تنها نمایندگان اویند که آزادند. آنان آزادند بخورند و فربه شوند تا حق و کلام خدا را جاری کنند. آنان آزادند بیت المال و داریی امت را به آن گونه که صلاح می دانند ببخشند و خرج کنند و تفسیم نمایند. آنان آزادند در بیان کلام خدا در گذشته و حال، زیرا زبان خدایند. آنان آزادند در دادن جان و یا سلب آن از بردگان و غنیمتان و اسرا و... آنان آزادند در بریدن دست و زبان و سر شما که خدای ما به شما عطا فرموده. اموال و دارایی و وطن و حتی جان شما از آن ماست و ما آزادیم به هر آنکه خود خود خود خداوند امر فرموده ببخشاییم و هر آنچه را ناپاک می دانیم بسوزانیم. پس زبان به کام گیرید که اگر خداوند و روحش از شما آزرده شوند با شما آن خواهیم کرد که با سایر کفار کردیم».

***

دروغ ها که گستراندند را تنها خود باور کردند و ظلم ها که برافروختند دامنگيرشان شد. میهن امروز، با برنایان و روشنفکران و مردم مبارزش، میهن دیروز نیست. خدای امروز نیز، خدای دیروز نیست و چه مهربان گشته این خدا. گویی فریادهای دادخواهی، زمین و آسمان را یکجا درنوردیده، طبیعت، انسان، خدا و جهان به یاری فراخوانده شدند. دماوند مهیاست، دماوند مهیای اسارت ظالمان است و میهن آبستن زایش فرزندی مبارک به نام آزادی.

 در سراشیبی فروپاشی و سقوط!

شهباز نخعی

"عدالت" از واژه های بسیار مورد علاقهء حکومت اسلامی است؛  ورد زبان محمود احمدی نژاد است، از شرایط اصلی احراز مقام رهبری است و نزدیک به بیست بار این واژه و مشتقاتش: عدل و عادل، در قانون اساسی حکومت تکرار شده اند. نهاد اجرا و برقراری "عدالت" دادگستری، یا به تعبیر آخوندی آن، "

قوّه قضاییه" است.  نگاهی گذرا به چگونگی اجرای عدالت در این نهاد به خوبی نشان می دهد که حکومت اسلامی، با همهء قیافهء حق به جانبی که به خود می گیرد و ادعا های میان تهی اش، تا چه حد از عدالت به دور و با ستمگری و ظلم عجین است. 

چرا سپاه پاسداران انقلاب هنوز مسلح است؟

سام قندچی

امروز در مورد «گروه های مسلح در کشور» موضوع سؤال در ايران نه مجاهدين اند و نه گروه های ديگري که رژيم از آنها ياد مي کند. فعال بودن چنان تشکلات مسلحي در داخل ايران ابداً حقيقت ندارد و اين قصه هاي رژيم را حتی خودشان هم باور ندارند. اما يک گروه مسلح در ايران وجود دارد که در سی سال گذشته بزرگتر هم شده و خيلی هم فعال است و آن هم «سپاه پاسداران انقلاب» است. سؤال اين است که سی سال از انقلاب گذشته است و چرا اين سازمان هنوز وجود دارد؟.. اما سی سال است که اين رژيم بر سر کار است و اولين کارش هم بايد خلع سلاح اين تشکيلات مي بود. و يا اگر ارتش موجود را بعنوان ارتش قبول نداشت پس بايد ارتش را منحل مي کرد. چرا يک کشور بايد دو ارتش داشته باشد؟ اگر سپاه پاسداران ارتش نيست پس در آن صورت بزرگترين «گروه مسلح» در کشور است و بايد آن را خلع سلاح کرد. اصلاً بايد اعضاء آن را دستگير کرد و عضويت در آن بايد جرم باشد و نه عضويت در گروه هاي مسلح خيالی.

آیا روحانیت پاسخگوی مطالبات مردم خواهد بود؟

سايت موج سبز

طبيعي است که روحانيت، به عنوان يکي از نهادهاي ايدئولوژيک در ايران، در جستجوي پايگاه اجتماعي خويش باشد و از اين منظر، نقش آفريني روحانيون ارشد در چنين فضايي چندان جاي شگفتي باقي نمي گذارد... [اما] آنچه که به عنوان طرح برون رفت از بحران فعلي، "وحدت ملي"، و يا عناويني شبيه به اين خوانده مي شود، براي اجرايي شدن، بيش از هر چيز نيازمند توجه جدي به مطالبات مردم است. آيا اين بار نيز، همچون تجربه هاي آزاديخواهانهء مردمي ِ پيشين در اين کشور، روحانيت سخنگوي مطالبات مردمي يا حداقل بخشي از آن خواهد بود؟

شما پلیس روسیه و چین هستید یا پلیس ائمه اطهار؟

سخن پستچی با «اين آقايان»>>>

عصر پهلوی، آزادی وبرابری مذهبی

يوسف شريفی

بخش پايانی (12) فصل نهم کتاب «دیهء اهل کتاب»

پس از برقراری مشروطیت و دوران پس از آن و با شروع عصر پهلوی، دوران جدیدی در زندگی اقلیت های مذهبی ایران آغاز شد. بسیاری از نابرابری ها و تبعیض هایی که بر آنان اعمال می شد برداشته شد. قانون، مقامات اتتظامی و دادگستری از آنان حمایت کردند. در دوران رضا شاه به مواردی از تحریکات و بلواها برخورد می شود که بر ضد اقلیت های مذهبی آغاز شد و مسئولان انتظامی و یا مقامات دولتی از اقلیت های مذهبی حمایت کردند و اجازه ندادند که تحریکات ملاها و شوراندن مردم عوام، مانند دوران صفویه و قاجاریه به آنان صدمه بزند. اقلیت های مذهبی توانستند در آن دوران در بسیاری از موارد دارای حقوق و مزایایی برابر با مسلمانان شوند. درهای بسیاری از ادارات و موسسات دولتی بر روی آنان باز شد و اقلیت های مذهبی توانستند در این موسسات شروع به کار کنند. در بسیاری از موارد حتی آنان توانستند به مقاماتی تا حد ریاست این موسسات برسند.

(پيوند به آرشيو کتاب)

واگذاري شماري از مدارس به حوزه هاي علميه آغاز شد

سايت «اعتماد»

عمليات اجرايي واگذاري شماري از مدارس به حوزه هاي علميه آغاز شد تا هيچ جاي ترديدي دربارهء اجرايي شدن اين طرح و ساير طرح هاي مشابه، مانند طرح استقرار دائمي روحانيون، تشکيل بسيج دانش آموزي در مدارس ابتدايي، اعزام مدرسان تربيت سياسي به مدارس و... وجود نداشته باشد. ديروز ايلنا به نقل از دبير ستاد همکاري هاي حوزه هاي علميه و آموزش و پرورش، با اشاره به تصويب آيين نامهء واگذاري مدارس خبر داد که در چندين استان کشور حوزه هاي علميه مديريت برخي مدارس را بر عهده گرفته اند. حجت الاسلام والمسلمين علي ذوالعلم، در حاشيهء نشست خبري که به مناسبت برگزاري «دههء بصيرت و ولايت» برگزار شد، در پاسخ به سوالي مبني بر اينکه «واگذاري مديريت مدارس به حوزه هاي علميه از سوي وزارت آموزش و پرورش در چه مرحله يي است؟» گفت: «زمينهء همکاري هاي حوزه هاي علميه و آموزش و پرورش گسترده است و موضع آموزش و پرورش و حوزه هاي علميه همکاري دوجانبه و نه تنها همکاري صرف يک نهاد است». اين مقام روحاني، با اعلام اين خبر که در حال حاضر بعضي از حوزه هاي علميه در استان هاي کشور و شهر قم مديريت مدارس کشور را بر عهده گرفته اند، افزود: «حوزه هاي علميه به خصوص در تهران و قم در قالب مجوزي که از آموزش و پرورش گرفته اند به مديريت مدارس مي پردازند و در مجموع مديريت و عملکرد موفقي داشته اند». ذوالعلم، با اشاره به اينکه اخيراً آيين نامهء "تاسيس مدارس وابسته" در شوراي عالي آموزش و پرورش تصويب شده است، که به موجب آن نهادها و ارگان هايي همچون حوزه هاي علميه مي توانند در صورت کسب شرايط لازم مديريت مدارس را بر عهده بگيرند، گفت: «اين اقدام در جهت سياست هاي کلان آموزش و پرورش صورت گرفته است و حوزه هاي علميه قطعاً از جمله نهادهايي هستند که حتي از قبل از انقلاب هم با توان خود نقش مهمي در مسائل آموزش داشته اند و امروز نيز بستر فعاليت هاي حوزه هاي علميه مناسب تر است». او، با اشاره به اينکه در آيين نامهء "مدارس وابسته" استثنايي براي هيچ گونه از بخش ها و ارگان ها لحاظ نمي شود، تاکيد کرد: «حوزه هاي علميه کارکردهاي بسياري در زمينه هاي آموزشي، پژوهشي و تربيتي دارند که مي توانند در جريان تعليم و تربيت کشور موثر باشند». ذوالعلم،در پاسخ به سوال ديگري مبني بر تعداد مدارس واگذار شده به حوزه هاي علميه و صحت خبر واگذاري چهار هزار مدرسه، گفت: «وقتي بحث واگذاري چهار هزار مدرسه مطرح شد، فهميديم منشأ و اصل قضيه چه بوده؛ اما اصل بر اين است که زمينه سازي اين بحث براي همهء ارگان ها فراهم شود». با اين حال،ايلنا در انتهاي گزارشي که ديروز در اين باره در سايت خود منتشر کرد، نوشت: دبير ستاد همکاري حوزهء علميه و آموزش و پرورش در حالي خبر واگذاري مديريت مدارس به حوزه هاي علميه را در قالب آيين نامه واگذاري مدارس وابسته در جمع خبرنگاران مطرح کرد که هنوز آيين نامه واگذاري مدارس وابسته به تاييد محمود احمدي نژاد نرسيده است. بسياري از کارشناسان معتقدند طرح هايي که در راستاي تربيت فرهنگي و اخلاقي و حتي سياسي دانش آموزان- حتي در مقاطع پايين تحصيلي- در روزهاي اخير از آنها صحبت مي شود، نشان از نارضايتي عميق دولت و مراکز حکومتي از فضاي فرهنگي مدارس دارد. با اين حال به گفتهء برخي ديگر از کارشناسان بسياري از اين طرح ها با توجه به محدوديت هاي قانوني و موانع ساختاري آموزش و پرورش- مانند شرايط پيچيدهء مالي و اداري وزارتخانه و مدارس وابسته- اجرايي نيست، اما صحبت هايي نظير آنچه حجت الاسلام ذوالعلم ديروز گفته است، نشان از عزم جدي نهادهاي دولتي براي سامان دادن فضاي فرهنگي حاکم بر مدارس و اصلاح شيوه تربيتي دانش آموزان دارد.

(آرشيو کوتاه و گويا)

صحنه ای از نمايش «یک پرونده، دو قتل»، اثر نیلوفر بیضایی

بمناسبت يازدهمين سالگرد فدا شدن پروانه و داريوش فروهر

(آرشيو)

آرشيو روزانهء مقالات يک هفتهء گذشته:

 

شماره 717  ـ  سه شنبه 3 آذر 1388 ـ  24 نوامبر 2009 

 

خیزش جامعه شهروندی ایران

گفتگو با داریوش همایون

گفتگوگر: ماندانا زندیان

 

«نوگرایی دینی» بدون پذیرش سکولاریسم، نوگرایی نیست

م. پوریا

 

«آخوند یاری» نشان آزادیخواهی نیست

مردو آناهید

 

این سه نهاد دوش به دوش

تقی رحمانی

 

محافظه کاري، اصلاح طلبي، دگرگوني خواهی در برابر تغيير نهادهای مختلف اجتماعی  

اسماعيل نوري علا

 

معجزه در راه مشهد

راديو زمانه

 

جادو کردن حريف ناجوانمردانه است

رئیس کمیتهء انضباطی فدراسیون فوتبال

 

شماره 716  ـ  دو شنبه 2 آذر 1388 ـ  23 نوامبر 2009 

 

حكومت توطئه جو

رامین كامران

 

نمي شود گفت بسيج درانتخابات دخالت نکند

سردار نقدي

 

سلطه افراطی ‌ترين راست‌گرايی بر اقتصاد ايران؟

گزارشی از خبرگزاری ايلنا  

 

سپرده گذاری از شما، مصادره از ما!

سهرابستان

 

دوشنبه ها: مکتوبات فدوی:

اين هفته: سر در گم، جهل مرکب فدوی، و عنوان

حميد رضا رحيمی

 

 برخی به سيم آخر زدند

عسگراولادی

 

شماره 715  ـ  يک شنبه 1 آذر 1388 ـ  22 نوامبر 2009 

 

انتشار مجدد يک پيام، بمناسبت اول آذر، سالگرد فدا شدن فروهرها:

آن «مرز پر گهر» بدون سکولاريسم هيچگاه آباد نخواهد شد

اسماعيل نوری علا

 

وقتی واژه‌ها و نشانه‌ها سخن می‌گویند

الاهه بقراط

 

اگر ریگی به کفش ندارند...

گفتگو با حسن داعی

گفتگوگر: کيوان کابلی

 

ضرورت خانه تکانی امنیتی در اپوزیسیون!

یادداشت روز بهرام رحمانی

 

اعاده حیثیت ازانقلاب و اجتناب ازتکرارتراژدی انقلاب بهمن

تقی روزبه

 

شماره 714  ـ  شنبه 30 آبان 1388 ـ  21 نوامبر 2009 

 

سياست‌های دينی جمهوری اسلامی ايران

مجيد محمدی

 

سکولاريسم، والاترين «ارزش» انسانی ـ وجدانی برای ايرانی است

امير سپهر

 

مصوبه اسلامی کردن علوم انسانی در ایران ابلاغ شد

فرج بال افکن

 

اینجا تجارت خانهء علم است!

خبرگزاری مهر

 

ین ماییم که باید خود را با جنبش سبز تطبیق دهیم نه بر عکس

دکتر محمد صابر

دربارهء انتقاد نوری علا از دکتر کديور

 

به دنبال راهكاري براي نظارت بيشتر بر سايت‌هاي اينترنتي هستيم

وزیر ارشاد

 

شماره 713  ـ  جمعه 29 آبان 1388 ـ  20 نوامبر 2009 

 

چرا جامعهء ما «مدنی» نشده؟

جمعه گردی های اسماعيل نوری علا

 

مبارزه در پهنهء امکان و امید

تزهایی دربارهء جنبش اعتراضی مردم ایران (بخش اول)

امین حصوری

 

تاكتيك مهار دو گانه

محمد مسعود سلامتی

 

هدف تحمیل خواست به ‏حاکمیت است، نه بزیر کشیدن حاکمان

بیژن حکمت

 

از ترس آینده کلاردشت را می بخشند!

نامهء وارده

 

آرشيو کلی مقالات گذشته>>>

================

================

================

مجموعه آثار

 اسماعيل نوری علا

================

از نگاه يک زن

يادداشت های هفتگی از

شکوه ميرزادگی

================

گفتگوهای اختصاصی ما

================

پيوند به نسخهء رايگان اينترنتی>>>>

================

پيوند به کتاب «ترک های امروز»

================

کتاب «درد اهل ذمه»

================

================

حقوق خود را بيشتر بدانيد

================

مجموعه ای از مقالات دربارهء

قتل علم زندانيان سياسی

================

اعلاميه حقوق بشر

===========

اعلاميه ها و ميثاق های

بين المللی

===========

پويشگران

===========

بنياد ميراث پاسارگاد

=============

کميته بين المللی  نجات پاسارگاد

===========

سکولاريسم برای ايران

===========

نژادپرستی و تبعيض

(حاوی پيوندها)

===========

مجموعهء فعالان حقوق بشر

در ايران

===========

ريشه کنی تبعيض

=============

خبرنامهء گويا

==========

ايرانيان دات کام

===========

آژانس خبری کورش

===========

نيلگون

===========

مقالات سياسی

===========

ايرانسکوپ

===========

ايران ب.ب.ب.

===========

مردانی نيوز

===========

خواندنیها

===========

پشتيبانان

===========

بلاگ نيوز

===========

اصغر آقا

===========

الفبا

=============

اخبار روز

===========

ايران امروز

=============

انقلاب مشروطيت ايران

=============

اتحاد جمهوریخواهان ايران

============

تارنمای جمهوريخواهان

دموکراتيک و لائيک

===========

حزب مشروطهء ايران

===========

جبههء ملی ـ شاخه آمريکا

==========

جنبش آذربايجان

برای يکپارچگی ايران

=============

لج ور

===========

 سامان نو

===========

آينده نگری

===========

گفتگو

============

تغيير برای برابری

===========

شبکه سراسری

همکاری زنان ايرانی

===========

شبکه همبستگی

 با مبارزات زنان ايران

===========

تريبون ايران

===========

هزل (وبلاگ حميدرضا رحيمی)

===========

پيام دانشجو

وبلاگ مهندس طبرزدی

===========

وبلاگ کورش زعيم

 

مخالفان خود را بشناسيم

آيت الله خامنه ای

دولت نهم روند بسيار خطرناک غربزدگی و گرايش های سکولاريستی را که متأسفانه در حال نفوذ در بدنه مديريتی کشور بود، سد کرده است.

======

آيت‌الله علم‌الهدي

سکولارها در ایران جایگاهی ندارند! حضور پر شور ملت ایران در بيست و دوم بهمن عامل شکست کامل سکولارها در کشور است.

======

آيت الله صافى گلپايگانى

اسلام با فرهنگ لائيك و بى دينى مخالف است. دشمنان با استفاده از ترويج فرهنگ لائيك درصدند تا زنان را از خط عفاف و حجاب و كرامت منحرف كرده و سنت هاى اصيل اسلامى را از بين ببرند.

======

آيت‌الله مکارم شيرازی

نقش تلويزيون در ايجاد تحولات سياسي، اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي بسيار مهم است. هر چند که در ساليان اخير برنامه‌هاي ديني و مذهبي در تلويزيون گسترش يافته ولي کساني در آنجا لانه کرده‌اند تلويزيون را به سوي سکولاريسم سوق مي دهند».

======

سيد محمد خاتمی:

راندن همهء منتقدان با

 چوب سکولاريسم، خود

 مروج اين انديشه است!

  ======

محمود احمدی نژاد:

  نظام آموزشی ايران

150 سال تحت نفوذ سکولاريسم

 بوده است!

======

© 2009 ـ New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fax: 509-352-9630