بازگشت به خانه

 

آرشيو

 

دوشنبه ها

قلميات حميد رضا رحيمی در زمينهء طنز

30 آذر 1388 ـ 21 دسامبر 2009

 

ملاحظات اربعه ی فدوی

ملاحظه ی اول: معجره در کيهان

فدوی که گاه می خواهد چیزی در ارتباطی بنویسد، بقول حضرت امام (ل) خوف آن دارد که مبادا به یکی از رنگ های  موجود و مد روز، از سبز (نوع علوی یا اموی) گرفته تا سورمه ای راه راه متهم، یا اگر شانس بیاورد، منتسب شود. لکن خوانندگان ضد انقلاب، عوامل استکبار جهانی و صهیونیزم بین الملل که دیگر فدوی را کم و بیش می شناسند، می دانند که ابداً چنین نیست و فدوی فی نفسه "از هرچه رنگ تعلق پذیرد، آزاد است."

باری، غرض از ذکر مصیبت این بود که احتیاطاً عرض کند که، اخيراً بر اساس مشاهدات فدوی، برادر حسین (ع) شریعتمداری، استاد سابق دانشگاه اوین (بازجو – م)، پیام های خوانندگان نامرئی کیهان چاپ دارالخُرافه را در جوراب ریخته و شدیداً بدیوار می کوبد!، بطوری که پس از استخراج دو وجب نخست پیام ها حتماً به قم (س) ختم می شوند!

برای روشن شدن بيشتر مطلب در مورد معنای شعر مقدس قم (س) در اين وجيزه، عرض می کنم که اخيراً ديده شده پیام های خوانندگان نامرئی کيهان، حتا اگر در پیوند با گوجه فرنگی، چاله، شیر یارانه ای، جواز ساختمان، انرژی هسته ای، گروه 1 +5 (که فدوی نمی داند سرانجام کی می خواهد 6 بشود!) باشد، حتماً به درخواست  "دستگیری یا محاکمه ی سران فتنه" ختم می شوند! و مؤمنان  نیز البته از اهمال قوه ی باء (قوه ی قضائیه – م) در دستگیری و اخذ اقاریر لازم! از آنان، انگشت بیست و یکم خود را، شدیداً به دندان حیرت خشم آلود گرفته اند!

 

ملاحظهء دوم: شم ّ اقتصادی

یکـی از مشکلاتی که دولت های پی در پی مکتبی از آغاز انقلاب شکوهمند اسلامی تا کنون، با آن دست به گریبان بوده اند دخالت بیجا و دائمی مؤمنین و مؤمنات در امور جاریه ی دولت اسلامی است که لامحاله مُخلّ آسایش مسؤلین، اعلی الله مقامهم اجمعین، است. فدوی نمی داند که اگر مسؤلین گرامی بخواهند به تک تک این دخالت ها پاسخ  بدهند، تکلیف تولید رایحه ی خوش ِ خدمت (که جهان زنده ازوست)، چه می شود؟

علی ایحال، فدوی که ـ به قول خاج پرستان، لعنت الله علیهم اجمعین ـ نسبت به دولت اسلامی همواره بخشی از راه حل بوده است نه مشکل، همیشه کوشیده و می کوشد باری از دوش برادران برداشته و منتقدان را، به نیابت از حکومت اسلامی، سر جای خود بنشاند. فدوی البته این کار را بر حسب وظیفه ی شرعی انجام داده و دولت خدمتگزار را ابداً، به قول عوام،  charge نمی کند.

یک نمونه را ملاحظه کنید:

«ما در مورد هر چيز كه خودكفا نباشيم لا‌اقل در توليد رُب گوجه فرنگی صد درصد خودكفائيم، چيزی كه زنان اين مملكت به بهترين نحو آن را توليد می‌كنند. همين‌طور در كارخانه‌ها، چون در اين مملكت به وفور و به راحتی توليد می‌شود، آيا درست است كه چنين محصولی را ما از عراق وارد كنيم؟ كالای گرانبها و نايابی هم نيست كه بشود قاچاق كرد

و اینهم پاسخ فدوی به این، به قول عوام، case  :

«مراتب را فدوی در فرصتی به عرض رساند. سلام رسانده و فرمودند آخر همه چیز، به ویژه مسائل مربوط به سیاست های کلان جمهوری شکوهمند اسلامی را که نمی شود برای عوام کالانعام باز کرد، برادر شهروند. همینقدر سربسته فرمودند که هزینه ی غنی کردن رُبّ گوجه در داخل، بیش از بهای وارد کردن آن از خارج می شود. منتهای مراتب ایشان ترجیح دادند که ارز اسلامی به جای خاج پرستان لعنت الله علیهم اجمعین، به برادران هم کیش و هم ریش عراقی، سلام الله علیهم اجمعین،  پرداخت شود».

 

ملاحظهء سوم: دو نوع قرائت

          وضعیت وخیم اقتصادی وطن اسلامی کم کم داشت فدوی را هم نگران می کرد که خدا را شکر با دریافت خبر میمنت اثری عجالتاً مبالغی رفع نگرانی شد. مخفی نماناد و البتّه از حق نیز نباید گذشت که دولت خدمتگزار، ضمن صدور رایحه ی خوش خدمت، طـرح هـای مفیـد و گوناگونی، از جمله خرید مقادیر عظیمی افسار مرغوب از قبرس به منظور مهار گرانی را به مرحله ی اجرا گذاشت که شوربختانه همگی با توطئه ی استکبار جهانی و صهیونیزم بین الملل مواجه و به شکست انجامیدند. و امّا برگردیم به آن خبر میمنت اثر که موجب راحتی خیال مان شد و فدوی آن را حین مطالعه مطالب مندرج در رسانه های دارالخرافه و مرور درخواست یکی از شهروندان گرامی، به نام «لارتیناهی» دریافت که مرقوم داشته است:

«از رئیس جمهور محترم تقاضا مندیم که طرح جرّاحی اقتصادی را با توکّل به خدا و شجاعت اجرا کند

واقعیت اینست که هر بحث و طرح اقتصادی در ایران اسلامی، پیش از هر چیزبه نصّ صریح حضرت امام (ل) بر می گردد که فرمود: «اقتصاد مالِ خره!»... و واقعیت دیگر این که، علیرغم گذشت سی سال از طرح این عبارت حکیمانه، هنوز در این مورد بین علما، شدیداً اختلاف است. بدین معنی که دسته ای از علما با این فرمایش حکیمانه کاملاً موافق اند. لکن گلّه ای دیگر از علما، و البتّه با احترام به رأی حضرت امام (ل) در این خصوص، و نیز سوء استفاده از آزادی اندیشه و بیان در جمهوری اسلامی، با کمال پرروئی نظری خلاف نظر حضرت امام (ل) ابراز و با شهامت تمام اعلام داشته اند که خیر!.. خر مالِ اقتصاده!

بیت

میان دو تن جنگ چون آتش است

و محمود بدبخت هیزم کش است

          و لذا برادر، مهندس الاسلام و المسلمین، احمدی نژاد نمی داند که در اجرای طرح «جرّاحی اقتصاد» کجای خر مربوطه را باید جرّاحی کند؟

حالا، عجالتاً، از طرح این معضل مملکتی نیز می گذریم که در حالتی که خر مذکور نر یا ماده باشـد نیـز اختلاف تازه ای بین علما کثرالله امثالهم، دائر می شود.

باری؛ یک منبع آگاه که نخواست نامش فاش شود، در این باره به فدوی گفت که به جهت ارادتی که مهندس الاسلام والمسلمین محموداحمدی نژاد، دامت تحریکاته، به حضرات آیات در قم، اعلی الله مقامهم اجمعین، دارد مراتب را از محضرشان استفتاء کرده و حضرات آیات جوادی آملی و تمساح یزدی نیز نظرات خویش را در پاسخ، و البتّه با اندکی اختلاف، ابراز داشته اند. بررسی فتاوی مذکور حاکیست که حضرات آیات اساس را بر این گذاشته اند که خر مذکور نر است. این معنی، از فحوای فتاوی حضرات استنباط شد که فرموده اند: «خر مربوطه قبل از هر چیز باید ختنه شود».

ادامه ی گزارش حاکی است که این موضوع، پس از طرح در مجتمع تشخیص مصلحت نظام، در جلسه ی آینده ی دولت خدمتگزار مطرح، و وزیر محترم بهداشت نیز مسؤل حسن اجرای این جرّاحی خواهد بود.

 

ملاحظهء چهارم: نقض غرض

فدوی با آن که خود از مؤمنین ستاره دار است لکن گاه در درک بـرادران در می ماند و نمی داند مبنای محاسبه ی ایشان در آن ارتباط معین چه بوده است. نمونه فراوانست امّا نمونه ی تازه تر اگر بخواهید دم دست است بفرمایید:

«یا حجت ابن الحسن، ریشه‌ی ظلمو بکن!»

این شعار، که مشتمل بر دو تکه ی مانعة الجمع است، توسط هموطنان قمی فدوی در شب احیا، و پس از استمـاع سخنان آیت الله صانعـی، صـادر شـده است. شمـا را نمی دانیم، لکن فدوی قدری مورَمورش می شود چرا که می پندارد شعار مذکور اگر نگوید دفع فاسد به افسد، دست کم نقض غرض است!

علی الله التکلان و هو المستعان فی جمع امور

الاحقر – فدوی

 

www.hazl.com

https://newsecul.ipower.com/

بازگشت به خانه

 

محل اظهار نظر شما:

شما با اين آدرس ها می توانيد با ما تماس گرفته

و اظهار نظرها و مطالب خود را ارسال داريد:

admin@newsecularism.com

newsecularism@gmail.com

 

 

New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fxa: 509-352-9630