بازگشت به خانه  |   فهرست مقالات سايت   |    فهرست نام نويسندگان

چهارشنبه 26 اسفند 1388 ـ  17 مارس 2010

 

طبرزدی در زندان شکنجه می شود

بيانيهء خانواده حشمت الله طبرزدی

به نام دوست که ناظر، همه اوست

همچنان که به سال جديد خورشيدی نزديک می شويم خيل عظيم دانشجويان، روزنامه نگاران و فعالان سياسی، لحظات خود را در زندان های مخوف جمهوری اسلامی سپری می کنند. در اين ميان مهندس حشمت اله طبرزدی دبير کل جبهه ی دموکراتيک ايران، از اين قاعده مستثنی نبوده است و با وجود پشت سر گذاشتن حکم هفت ساله ی خود که در خرداد ماه سال 1387 به پايان رسيد، با شکنجه ها و بازجويی های ماموران رژيم جمهوری اسلامی دست و پنجه نرم می کند.

مهندس طبرزدی صبح روز هفتم دی ماه سال جاری، فردای عاشورا، در منزل توسط وزارت مخوف اطلاعات بازداشت و به بند 240 اوين منتقل شد. در پی بی اطلاعی خانواده و وکيل از وضعيت و مکان دقيق طبرزدی و بعد از گذشت 20 روز، وی با منزل خويش تماس کوتاهی داشت تا با وجود فشار شديد، خانواده را از وضع نسبی و مکان نامناسب خود آگاه سازد. با آن تماس، خانواده تنها دريافتند که مهندس طبرزدی در انفرادی و تحت بدترين شرايط، بازجويی می شود.

به موازی اين اتفاقات، وکيل ايشان، جناب آقای محمد اوليايی فر، از طريقی و به طور غير مستقيم مطلع شد که طبرزدی در انفرادی 240 سپاه پاسداران می باشد. در اين ميان اما خانواده ی طبرزدی از ويروس ماموران وزارت اطلاعات مصون نماندند و همواره از طريق تماس تلفنی از سوی مکانی موسوم به دفتر پيگيری مورد تهديد واقع شدند. آنها خواهان جلب همسر مهندس طبرزدی، خانم محبوبه علينقيان، و آقای مجيد عليمی، داماد ايشان، بودند که با مقاومت خانواده و عدم بروز ضعف از اين امر غير قانونی صرف نظر نمودند. البته، اين فشار از اسفند ماه سال 87 آغاز شد و تا ابتدای بهمن ماه امسال (88) ادامه داشت.

آنچه روشن است اين عمل ماموران وزارت اطلاعات به دليل فشار بر شخص مهندس طبرزدی بوده است که از اين طريق ايشان را از خواسته های بر حقش منصرف نموده و بتوانند در بازجويی های خود عليه وی اتهامات واهی اعلام نمايند.

در ادامه روشن شد که برای طبرزدی به مدت 60 روز، يعنی تا تاريخ هفتم اسفند ماه، بازداشت موقت در نظر گرفته شده است که در اين مدت بازپرس پرونده بتواند به حد کمال از طبرزدی باز جويی به عمل آورد.

تماس دوم طبرزدی با خانواده در حالی صورت گرفت که ايشان هنوز در مکان قبلی نگه داری می شد و خانواده دريافتند فشار بازجو در زندان بر ايشان افزايش يافته است اما طبق معمول حتی تهديد به حکم اعدام نتوانست طبرزدی را از افکار حق جويانه ی خويش منصرف گرداند.

شايان ذکر است در اين مدت با وجود تلاش وکيل، ديدار با طبرزدی ميسر نگشت تا اين که در پی تماس سوم طبرزدی با خانواده که در تاريخ چهار اسفند ماه سال جاری صورت گرفت مشخص شد فشار بازجويی های پی در پی کاهش يافته و طبق گفته ی بازپرس پرونده، رای ايشان از دادسرا به بيدادگاه انقلاب اسلامی ارجاع شده است که در پی آن، شعبه ی مربوطه آماده شد تا رای خود را مبنی بر اتهامات طبرزدی که صد البته ساختگی و به مانند گذشته از روی بغض و کينه ی جمهوری اسلامی می باشد اعلام کند.

با اين وجود خانواده ی طبرزدی به بيدادگاه انقلاب مراجعه نمودند و با وجود جواب های مبهم و کار شکنی بازپرس پرونده، يک تن از اعضای خانواده موفق شد روز پنج شنبه مورخ ششم اسفند ماه سال جاری با آقای طبرزدی، البته به صورت غير حضوری و در پشت کابين محصور به ميله، ملاقات کند تا اولين ملاقات او پس از دستگيری انجام شود. پسر ايشان، علی طبرزدی، پس از ديدار با وی شرايط روحی و جسمی طبرزدی را مثبت ارزيابی کرد. مهندس طبرزدی در اين ديدار، پرده از اعمال شديد فشار بازجويان و شرايط افتضاح سلول های انفرادی برداشت. ايشان گفت بازجويان بارها وی را به حکم اعدام تهديد کرده اند و روزها در زندان انفردی عاری از حداقل امکانات بهداشتی و رفاهی نگه داری شده است. همچنين همسر طبرزدی که توانست در ملاقات بعدی حاضر شود، او را لاغر، با سر تراشيده و موهای سفيد ديده است. به گفته ی مهندس حشمت اله طبرزدی، فحاشی، ضرب و شتم مکرر و تهديد به اعدام وی در زمان بازجويی برای بار نخست در تاريخ بازداشت های وی صورت گرفته که خانواده را به شدت نگران ساخته است.

با اين وجود با شناخت از روحيه ی محکم مهندس طبرزدی و طبق گفته ی خود ايشان، اين حربه هم راه به جايی نبرده است. نکته ديگر اين که پيرو ديگر اکاذيب بازجويان و ماموران هنگام بازجويی ها به طبرزدی گفته شده بود که خانواده ات در بازداشت و تحت فشار به سر می برند! اين است حکومت اسلامی؟!

طبرزدی خواستار ديدار با وکيل خود می باشد که تا به امروز اين امر نه تنها امکان پذير نبوده بلکه وکيل ايشان آقای اوليايی فر نيز بازداشت شده است. در غير اين صورت هر گونه اتهام و حکم احتمالی را از سوی بيدادگاه انقلاب، به طور مشخص، غير قانونی و ضد حقوق بشر می داند.

ايشان به هيچ وجه مايل به حضور در بيدادگاه انقلاب اسلامی نيست و همواره تشکيل دادگاه بدون هيات منصفه را غير قانونی می داند.

خانواده ی مهندس حشمت اله طبرزدی خواستار رسيدگی هرچه سريعتر به وضعيت وی هستند و از تمام مجامع حقوق بشر می خواهند مقابل اين اعمال وحشيانه ی رژيم مستبد جمهوری اسلامی تدبير عادلانه بينديشند.

به اميد آن که سايه ی سياهی از ايران عزيز رخت بربندد.

نوشته شده از سوی خانواده ی زندانی سياسی، مهندس حشمت اله طبرزدی

اسفند 1388

انتشار از کميته دانشجويی دفاع از زندانيان سياسی

https://newsecul.ipower.com/

بازگشت به خانه

 

محل اظهار نظر شما:

شما با اين آدرس ها می توانيد با ما تماس گرفته

و اظهار نظرها و مطالب خود را ارسال داريد:

admin@newsecularism.com

newsecularism@gmail.com