دربارهء سکولاريسم  |  دربارهء ما |   تماس  |    سال سوم ـ  شماره 839 ـ  جمعه 27 فروردين 1389 ـ 16 آوريل 2010   |   کوتاه و گويا     |    عکس و مکث

آرشيو صفحه اول  |   فهرست کليهء مقالات  |  اين نشريه دوشنبه ها، چهارشنبه ها و جمعه ها به روز می شود   |  کتابخانه  |   عکس و کاريکاتورانتخابی

English Section   |   جستجو    فيلترشکن  

       

دعوت عمومی برای تشکيل

«انجمن سکولارهای سبز»

در شهرهای مختلف

بمنظور ايجاد شبکه ای جهانی

از سکولارهای ايرانی

نوشته ای از اسماعيل نوری علا

گفتگوی تلويزيون پاسارگاد

در تورنتوی کانادا با

اسماعيل نوری علا

در مورد سکولاريسم و

شبکهء جهانی

انجمن های سکولار سبز>>>

احيای حکومت اسلامی

و تاسيس ولايت فقيه

دو ابتکار ارزشمند امام!

هاشمی رفسنجانی

به گزارش ايلنا، آيت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی در ديدار با مسوولان و مديران دفتر نمايندگی موسسه نشر و تنظيم آثار امام خمينی(ره) در قم حفظ و نشر آثار گرانبهای حضرت امام(ره) را به صورت کامل و صحيح ذخيره ارزشمندی برای نسل کنونی و نسل‌های آينده و حتی بشريت دانست و گفت: بخش مهمی از اين کار توسط موسسه نشر و تنظيم آثار حضرت امام(ره) به انجام رسيده است و به ياری خدا مابقی آن نيز با همت بلند مسوولان اين موسسه و دلسوزان نظام انجام خواهد شد. وی امام خمينی(ره) را شخصيت  جامع ‌الاطرافی خواند که از نبوغ و استعداد خدادادی بی‌مانندی در جهت شناخت دين، جامعه و مردم بهره می‌برد و افزود: همين استعداد و توانايی امام (ره) بود که انقلاب اسلامی را با ياری خداوند و مردم به پيروزی رساند. رئيس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اينکه به نظر نمی‌رسد شخصيت ديگری غير حضرت امام می‌توانست اين تحول عظيم را به وجود آورد، تصريح کرد: امروز انديشه‌های امام در سرتاسر جهان نشر يافته و ايشان به شخصيتی جهانی تبديل شده‌اند.هاشمی  رفسنجانی احيای حکومت اسلامی و تاسيس ولايت فقيه را از ابتکارات ارزشمند حضرت امام(ره) خواند و گفت: ما اگر بتوانيم ميراث امام خمينی، به خصوص ولايت فقيه را درست و صحيح به دنيا معرفی کنيم و عملمان نيز متضاد با افکار امام نباشد، حق آن امام عزيز را تا حدودی به جا آورده‌ايم. رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام امام خمينی را شخصيتی مکتبی، مستقل و مستحکم دانست و گفت: همين بزرگی امام بود که باعث می‌شد ايشان پای اعتقادات خود بدون ترس و واهمه از قدرت‌ها در مقابل آنان بايستد. وی با تقدير و تشکر از مسوولان موسسه نشر و تنظيم آثار امام خمينی (ره)، به خصوص مرحوم حاج سيد احمد آقا و حجت ‌الاسلام سيد حسن خمينی، افزود: اگر همت اين بزرگواران در جمع ‌آوری و حفظ و نشر صحيح آثار امام (ره) نبود، قطعا انديشه‌ها و آثار امام مورد طمع مغرضين قرار می‌گرفت. در ابتدای اين ديدار حجت‌الاسلام والمسلمين سيدحبيب موسوی و چند تن ديگر از مسوولان موسسه نشر و تنظيم آثار امام خمينی گزارشی از فعاليت‌ها و عملکرد اين موسسه در قم ارائه، محدوديت‌ها و موانع نشر آثار امام (ره) را برشمرده و خواستار مساعدت‌های فکری آيت‌الله هاشمی ‌رفسنجانی در نشر و تنظيم بهتر آثار امام خمينی(ره) شدند.

 آرشيو

زبان هرزه درا!

شهباز نخعی

با استعدادترین شاگرد و پیرو مکتبی که خمینی بنیان گذاشت، محمود احمدی نژاد، رییس جمهوری منصوب ولی مطلقه فقیه، است که در این زمینه انصافاً شایستهء آن است که نامش در کتاب رکوردهای "گینس" به عنوان کسی که بیشترین توهین را به همتایان خود کرده، ثبت شود! فزون بر این، شیرین زبانی های این ملیجک سیّدعلی خامنه ای تنها به سران و رهبران کشورهای دیگر محدود نمی شود و مردم ایران را نیز دربر می گیرد. >>>

فصل‌الخطاب: فرد يا فرايند؟

مجيد محمدی

تاکيد بر فصل الخطاب بودن رهبری در واقع پذيرش اختلاف و آوردن فشار برای ساکت کردن منتقدان است. اما وقتی اين سخن مرتباً تکرار شد و اعتراضات برای ماه ها ادامه يافت اين بدين معنی است که رهبری عملاً فصل الخطاب نيست. انتظار فصل الخطابی وی از سوی وفاداران به استبداد در واقع ريشه در مشی مديريت خُود کشور و اتکای ولی فقيه بر قوای قهريه دارد. بدين لحاظ تاکيد مکرر اقتدارگرايان بر فصل الخطابی رهبری مساوی است با استيصال اقتدارگرايان در خاتمه بخشيدن به منازعات. >>>

ترفيع شگفت‌‏ انگيز يك آيت‏‌اللَّه

محمد قائد

 

منتظرى در مهمترين حرف زندگى‌‏اش وقتى نظر داد هركس نسبت به جايى كه در آن به دنيا آمده است ”حق آب ‏‌و گِل‏“ دارد، وجود انسان را مقدّم بر عقيدهء او دانست. چهارده قرن فشار خردكننده بر مردم بومى اين سرزمين عمدتاً براى جاانداختن همين نكته بوده: حق مَوالى (= بردگانِ آزاد شده) به سرزمين خويش در برابر آنچه از سوى فاتحان به آنها اعطا شده هيچ است.  كمتر نظرى به اندازهء بها دادن به سرزمين، و حق آب ‌‏و گل قائل‌‏شدن براى فرد صرف‌‏نظر از عقيدهء او، اهل بازار و حوزه را برآشفته مى‌‏كند.  شعار ”ايران براى همهء ايرانيان“ نزد آنها انزجار آورتر از انكار ضرورت دين، و عملاً مقدمهء آن است. ماترياليسم تا پيگيرانه مطالعه نشود تأثير چندانی‌ ندارد؛ ناسيوناليسم و عـِرق آب و خاك حتی‌ حرفش هم آدم ها را به هيجان می‌آورد. نظريهء حق آب ‏‌و گِل در پاسخ به پرسشى پيرامون تعقيب و آزار بهائيان بود اما دامنه‌‏اى گسترده‌‏ تر از پيروان يك آئين معين دارد. >>>

قصهء سنگ مقدس وسط روستا

فرستنده: ناشناس

...پس از گذشت مدتی، تحول ایجاد شده عادی می شود و با رنگ باختن آن هیجان و فروکش کردن احساسات سطحی، همه در می يابند که چیزی عوض نشده است و بلکه انگار بدتر از پیش است. روستائیان نا امید از تغییر شده اند و این بار دیگر باورشان شده است که آن پاسداران اصیل درست می گفتند، شیطان است که در اینها نفوذ کرده است و بهتر است که از این گروه دوری جست. گروه نوظهور از خدمتگزاری محروم شده و از جایگاه رانده می شوند و دوباره آن گروه اصلی به جای خود باز می گردند...    >>>

اسلام سياسی در

مواجه با سکولاريزاسيون

احمد فعال

اگر اسلام را در بيان قدرت جستجو کنيم با لائيسيزم ناسازگار و ای بسا دشمنی آشتی‌ناپذير خواهد داشت، اما با سکولاريزم، در قالب هويت‌گرايی و بنيادگرايی از مخالفت و دشمنی با سکولاريزم آغاز می‌کند، اما رفته‌رفته در فرآيند سکولاريزاسيون برنامه‌های اقتصادی و سياسی دولت، با سکولاريزم سازگار می‌شود. اما اسلام در بيان آزادی، نسبتی متفاوت با سکولاريزم و لائيسيزم پيدا می‌کند، که اين نوشتار در توضيح اين رابطه‌ها برآمده‌است. >>>

بحران ملی،

حاکمیت سیاسی- نظامی

و جنبش دموکراتیک ایران

عباس خرسندی

جناح تندرو با یک برنامهء از پیش تدوین شده، و در یک توافق سیاسی فی مابین خود، تجربهء بقدرت رسطدن خاتمی را تکرار نکرده و، با اطلاع واقع بینانه از نتیجهء انتخابات، از همان ابتدا با کاندیدا های انتخابات و بدنبال آن با حضور مردم به شیوهء نظامی و سرکوبگرانه بر خورد نموده است. اما اتخاذ سیاست نظامی، سرکوب و دستگیری ـ بعنوان تنها بدیل برای حل بحران جاری ـ تصادفا حاکمیت را در بن بست بحران ملی گرفتار نموده و نشان داده است که جمهوری اسلامی قادر به حل بحران به شکلی که اپوزوسیون مسالمت جو خواستار آن است، نیست.  >>>

بخت و فرصت در

دگردیسی تاریخی

الاهه بقراط

امروز مردم ایران و عراق در دو شرایط متفاوت بسر می‌برند. به نظر می‌رسد پیش از آنکه ایرانیان امکان استفاده از تجربهء خود در زمینهء یک حکومت مذهبی را پیدا کرده باشند، عراقی‌ها از این تجربه آموخته و آن را به کار می‌برند. در حالی که رژیم اسلامی ایران مانند تمامی سی سال گذشته درگیر دوگانگی درونی خود است. این رژیم هرگز نتوانست خود را به مثابه سرنوشت مردم ایران به آنها بقبولاند. ماه‌ هاست که مردم این فرصت را به دست آورده‌اند تا مخالفت خود را با این رژیم آشکار و صریح بیان کنند و در یک جنگ روانی دائمی، تن رژیم را به هر مناسبتی بلرزانند؛ به طوری که حکومتی که هر سال دوازده فروردین را با بوق و کرنا جشن می‌گرفت، خود نیز فراموش کرد در چنین روزی تأسیس شده است!  >>>

آرشيو

بقيه در ستون مقابل

پرهيز از انحلال طلبی، چرا؟

چگونه است که برخی از معتقدان به ضرورت برقراری حاکميتی سکولار در ايران، در ادبيات خود حتی از بکار بردن عبارت کم خطر «انحلال حکومت مذهبی» خوداری و پرهيز می کنند؟.. «انحلال حکومت مذهبی» روی ديگر سکهء برقراری «حکومت سکولار» است و کسی که آن اولی را بر نمی تابد در ته ذهن خود نمی تواند جز يکی از اين دو گزينه را داشته باشد: يا واقعاً نمی خواهد که «حکومت مذهبی» منحل شود، يا می خواهد اما آن را در شرايط فعلی ممکن ندانسته و می کوشد، در يک موضع گيری تاکتيکی، از طرح آن خودداری کند.  >>>

سراب ظرفيت ‌های اجرا نشده قانون اساسی

مروری بر قانون اساسی ولايت فقيه

محمد جعفری

بايد تمامی سران اصلاح طلب و ديگر حاميان آنان گفت: يا ولايت مطلقهء فقيه را نمی دانيد چيست، يا قانون اساسی را مطالعه نکرده ايد و يا اينکه چون چنين قانون اساسی در دوران قدرت و با حمايت شما ها به ملت ايران تحميل شده است، آن را ناديده می گيريد و همچنان در پی به اجر در آوردن «ظرفيت های اجرا نشده» ی آن هستيد... بدون اينکه بخواهيد بخشی از تاريخ کشور را ناديده بگيريد و يا صورت بعضی از رويدادهای کشور را پاک کنيد، از تجربهء سی سال گذشته درس بگيريد که دوران خامنه ای دنبالهء دورهء خمينی است با اين تفاوت که جنايت و غارت ِ اموال ملت ايران روز به روز ابعاد گسترده تری به خود گرفته است. بنابر اين اگر می خواهيد که به راه ملت و آزادی و استيفای حقوق آنان بر آئيد، بهترين زمانی است که کلام حق را جاری کنيد که «ولايت فقيه نه! ولايت جمهور مردم آری».   >>>

شکر خدا که رهبری عادل، مدير، مدبر و جامع‌الشرايط داريم

حبيب‌الله عسگراولادی

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا)، حبيب‌الله عسگراولادی در جمع طرفداران حزب موتلفه اسلامی، با اشاره به نامگذاری سال 89 به نام همت مضاعف و کار مضاعف اظهار کرد: امروز کشور در شرايط ويژه‌ای قرار دارد، به مرحله‌ای از پيشرفت در برنامه‌های کشور رسيده‌ايم که بايد همت و کار مضاعف داشته باشيم. وی افزود: در سال گذشته با اين‌که دشمن در کشور بحران ‌آفرينی کرده بود و انتظار داشت نظام مقدس جمهوری اسلامی فرو بپاشد اما نسل جوان و دانشمند ايران اسلامی توانست با هدايت‌های مقام معظم رهبری به پيشرفت‌های بسيار خوبی در زمينه‌های علمی، فنی، انرژی هسته‌يی و... برسد. وی تاکيد کرد: کار مضاعف به اين معنی است که بايد کار دوچندان انجام دهيم و برای رسيدن به اهداف کشور راهی جز همت و کار مضاعف نداريم. وی ادامه داد: مقام معظم رهبری در سخنان خود در مشهد مقدس نکاتی بيان فرمودند که اگر خود را با آن هماهنگ کنيم ان‌شاءالله خداوند نتيجه همت و کار مضاعف را به مردم متدين مضاعف خواهد داشت. دبيرکل جبهه پيروان خط امام و رهبری با تاکيد بر مقاومت در مقابل دشمنان تصريح کرد: ايران در حال حاضر نيروی انسانی بی‌نظير و ابزارهای مناسبی دارد که دشمن جرات حمله به ايران را ندارد و هم‌چنين با توجه به اين‌که مردم ما برای جنگيدن با دشمنان آمادگی بالايی دارند اما بايد از خداوند بخواهيم صبری به ما عنايت فرمايد که مقاومت ما را ميسر کند. وی با اشاره به اتفاقات سال 88 اظهار کرد: مردم در سال 88 امتحان‌های گوناگونی را از سر گذرانده‌اند؛ امتحان هايی که بسياری از افراد نتوانستند نمره قبولی بياورند و مردود شدند، اما دشمن با تمام نيرنگ‌های خود سرکوب شد. وی تاکيد کرد: در طول مدت 22 خرداد تا 9 دی‌ماه و 22 بهمن امتحان‌هايی برای مردم به وجود آمد که در طول سی سال گذشتهء انقلاب بی‌نظير بود و آمريکا، انگليس و رژيم صهيونيستی که دشمنان انقلاب اسلامی هستند، اميدوار به فروپاشی جمهوری اسلامی ايران بودند، اما با تمام سرمايه‌گذاری‌هايی که انجام دادند، نتوانستند به اهداف خود برسند و اعتراض کردند که انقلاب اسلامی را نشناخته‌اند. عسگر اولادی در ادامه با تاکيد بر اين‌که "اصلاح‌طلبان بدانند جايگزينی برای رهبری نيست" خاطرنشان کرد: خداوند را سپاسگزاريم که رهبری عادل، مدير، مدبر و جامع‌الشرايط داريم.

 آرشيو

گزارش بازگشت امام به ايران در پنج پردهء کوتاه

فرستادهء يکی از دوستان

مجری تلویزیون (1358): امام خمینی رهبر انقلاب پرشکوه ایران، یک سال قبل با پرواز انقلاب در حالی که بیش از دویست تن از مسوولان کنونی کشور ایشان را همراهی می کردند، در فرودگاه مهرآباد مورد استقبال هزاران نفر از انقلابیون از جمله چند تن از روحانیون و اعضای شورای انقلاب قرار گرفتند. (فیلمی به مدت چهل دقیقه پخش می شود.)

مجری تلویزیون (1367): حضرت آیت الله امام خمینی مدظله العالی رهبر و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، ده سال قبل با پرواز انقلاب، در حالی که چند تن از مسوولان سابق کشور و برخی از عناصر نفوذی ایشان را همراهی می کردند، در فرودگاه مهرآباد مورد استقبال هزاران تن از روحانیون و برخی از اعضای شورای انقلاب قرار گرفتند.( فیلمی به مدت بیست دقیقه پخش می شود.)

مجری تلویزیون (1377): حضرت آیت الله العظمی امام خمینی رضوان الله تعالی علیه بنیانگذار انقلاب اسلامی در حالی که دو سه تن از مسوولان کنونی و گروهی از شیاطین ضدانقلاب واخورده به هواپیمای ایشان نفوذ کرده بودند، در فرودگاه مهرآباد مورد استقبال دهها هزار نفر از روحانیون و تعدادی از عناصر خائن که بعدا شناسائی شدند قرار گرفتند.( فیلمی به مدت هشت دقیقه پخش می شود.)

مجری تلویزیون (1388): روح خدا، حضرت آیت الله العظمی امام خمینی رضوان الله تعالی علیه بنیانگذار انقلاب اسلامی و رهبر مسلمین جهان و چند چیز مهم دیگر، سی سال قبل در پرواز انقلاب در حالی که یک نفر از مسوولان کنونی و برخی خبرنگاران خارجی و تعدادی از دشمنان اسلام قصد داشتند ایشان را در آن هواپیما بقتل برسانند، در فرودگاه مهرآباد مورد استقبال برخی روحانیون غیرخائن و هزاران تن از عناصر واخورده مساله دار قرار گرفته و سریعا به خانه رفتند.( فیلمی به مدت سه دقیقه پخش می شود که در آن امام در یک هاله نور که هیچ کس در اطراف ایشان نیست، چند بار از پله های هواپیما پائین می آید.)

مجری تلویزیون (1389): آیت الله خمینی بنیانگذار جمهوری اسلامی سی و دو سال قبل در پرواز انقلاب، با یک هواپیمای تک نفره خود را از پاریس به تهران رسانده و بدون اینکه کسی متوجه او بشود، از مهرآباد تاکسی گرفته و به خانه رفت.( با توجه به اینکه فیلمی از آن سال موجود نیست، به مجموعه ای از سخنرانی های رئیس جمهور محبوب که همه انقلاب های دنیا از وی نشات گرفته توجه فرمائید).

حذف نیروهای سکولار از نقاط ضعف اصلاح طلبان است

گفتگو با مهرداد درویش پور

اینکه قرار باشد جمهوریت نظام در اذهان عمومی جنبهء برجسته تری پیدا کند، نزدیک شدن به یکی از مطالبات ما، یعنی جمهوری، است. این به این معنی نیست که اصلاح طلبان دینی همان برداشتی را دارند که ما از جمهوری داریم. جمهوری ما خصلت انتخاباتی دارد و بر پایه اقتدار موروثی و ایدئولوژیک و دینی استوار نیست. طبیعتاً، کسانی که می خواهند در چارچوب نظام دینی جمهوری را توسعه دهند با ما در تضاد می افتند، اما نفس برجسته شدن ایدهء جمهوری زمینهء رشد اجتماعی ما را فراهم کرده است. به گمان من در این جنبش سبز  بین بدنه و رهبری نمادین آن شکاف جدی وجود دارد. بدنه سکولار است و از استبداد دینی به تنگ آمده است. غایت آرزوهای جنبش موسوی و کروبی نیست. بنابراین خواست جدایی دین از دولت به یک تب جدی جامعه تبدیل شده...  >>>

در زمستان های تبعید

علی یحیی پور (سل تی تی)

ره باریکه ای از آفتاب بر مرغزارانت می تابد / موج آب های خزر را می بینم / که مرغان ماهی خوار / بر فرازش می چرخند و بیرحمانه  / ماهیانی را که به سطح می آيند  / بمنقار شکار می کنند و می بلعند / اما، می بينم که / هزاران ماهی / در عمق آب های میهنم  / چشم انتظار یک روز آفتابی اند... >>>

 

گزارشی از نخستین گردهمایی ماهانه

انجمن سکولارهای سبز ایران – تورنتو

نخستین گردهمایی انجمن سکولارهای سبز ایران – تورنتو در تاریخ 10 آپریل 2010 در رستوران دوستان با حضور جمع کثیری از فعالان سیاسی، فرهنگی و اجتماعی شهر تورنتو تشکیل گردید. حضور جمعی بیش از صد نفر از نحله های فکری گوناگون از سلطنت طلب و مشروطه خواه، مجاهدین و چپ مستقل و احزاب کمونیست و جریانات اصلاح طلب به رنگارنگی جمع شور و حال خاصی را داده بود؛ جمعی که به ندرت به این شکل تشکیل می شود.

پيام ويدئوئی اسماعيل نوری علا به اين گردهمآئی>>>

نگاهی‌ به تاریخ جنبش رفرماسیون و نقش مارتین لوتر

فرامرز کوشان

مارتین لوتر، که دیگر امیدی به اصلاح کلیسای کاتولیک از درون نداشت، در کتابی خطاب به اشراف آلمان، از آنها خواست، که خود دست به اصلاح کلیسا و جامعه مسیحی بزنند. او در این کتاب خواهان جدائی دین از حکومت و اصلاحات اجتماعی، از جمله آموزش عمومی و رسیدگی از فقرا شد. لوتر در دو کتاب اصلی دیگرش به نام های "دربارهء اسارت بابلی کلیسا" (اشاره به اسارت یهودیان در شهر بابل) و "در بارهء آزادی انسان مسیحی" اصول و سنت‌های کلیسای کاتولیک را رد کرد، و خواهان بازگشت به سنت عیسی مسیح در زندگی‌ ساده و برابری همه مسیحیان شد. توجه لوتر تنها معطوف به برابری مسیحیان در امور دینی و در برابر خدا بود. بر خلاف آن، در امور دنیوی و زندگی‌ اجتماعی او معتقد به ضرورت وجود نابرابری و نقش حاکمان و اربابان بود. لوتر اعمال قهر از طرف آنها نسبت به دیگر مسیحیان را در تضاد با برادری و برابری در امور دینی و در برابر خدا نمی‌دانست.  >>>

هرکس مسيحى نيست کشته مى شود!

برگرفته ای «اسنادی تاریخی تقدیم به عالیجناب پاپ»

گردآورندگان: نرگس یزدی- معصومه امیرلو

 جنایات صلیبی نه فقط علیه مسلمانان و یهودی، بلکه حتی علیه ارتدوکس ها و پروتستان ها نیز در سراسر تاریخ، به شدّت در جریان بوده است که به چند نمونه ی تاریخی از زبان موّرخان تمدن غرب اشاره می کنیم. ارتش صلیبی پاپ «اینوکنتیوس سوم» حتی به مسیحیان سایر فرقه ها نیز رحم نمی کرد به نحوی که حتی مسیحیان غیر کاتولیک نیز چون یهودیان، عملاً مسلمانان را بر پاپ و حکومت صلیبی اش ترجیح می دادند، چنانچه «نیکتاس» ارتدوکس  بارها می گفت: «مسلمانان که ظاهراً دشمن ما هستند از این مردان غربی (صلیبیان اروپا) که خود را مسیحی می دانند، بسیار مهربان ترند». >>>

تهمت های كهنه و بسته بندی نو

رامين کامران

نویسنده مصر است و در تمام طول كتاب تكرار می كند كه چون مصدق شخصیت محكمی نداشت اصولاً ترجیح می داد به استقبال خطر نرود! بسیار خوب! ولی باید یك نفر در این میان برای ما روشن كند كه چرا مصدق با قراداد 1919، با كودتای سید ضیأ و با سلطنت رضا خان، مخالفت كرده و در طول حیاتش با هزار جور آدم نادرست و قدرتمند درافتاده (آخرین نمونه های درشتش تدین و سهیلی بودند كه راهی دیوان كشورشان كرد) و در نهایت چرا به بیرون كردن قدرت استعماری مسلط انگلستان از ایران كمر بسته و دنبال ملی كردن صنعت نفت را گرفته و در این میان هزار و یك مصیبت را به جان خریده است. برای كسی كه قرار است از خطر احتراز كند اینها یك قدری زیادی است.  >>>

آرشيو

آرشيو روزانهء مقالات يک هفتهء گذشته:

 

شماره 837  دوشنبه 23 فروردين 1389 ـ 12 آوريل 2010 

 

صفحهء اول

 

میراث های شکست ناپذير و هميشه زنده

شکوه ميرزادگی

 

پيوند به فيلم فراموش نشدنی زنده ياد «آلبرت لا موريس»

باد صبا

 

ابر سکولاریسم فربه تر خواهد شد و خواهد بارید

سيروس الف ـ وبلاگ انديشه>>>

 

نظراتی دربارهء مقالهء « راه حلی به نام سکولاريسم سياسی؟»

تابلوی « خوش آمدید » برای « به این سو آمدگان »

رهگذر

صورت مساله چنین نیست که شما می فرمائید!

مهناز

 

اصل ولایت فقیه چگونه به تصویب مجلس خبرگان قانون اساسی رسید؟

همراه با نطق رحمت الله مقدم مراغه ای در مخالفت با اين اصل

 

سال «غلط های مضاعف» و مصباح ذوالنور

وبلاگ سهرابستان

 

تاراج  ثروت ملی از ديدگاه بودجه

حسام کاظمی

 

خاتمی، مردمسالاری بومی، و طيفِ اصلاح طلبان  راديکال

رضا حديثی

 

شفاف ‌گويی رمز پيروزی است

کاوه گلنام

 

اشغال سفارت، مبارزه‌ء خشونت‌آمیز نیست

گفتگو با مهدی خان‌باباتهرانی

گفتگوگر: شکوفه منتظری

 

فدوی با مدیریت جدید!

Fadavi under new management

حميدرضا رحيمی

 

سازمان عفو بین الملل

خواستار آزادی بی قید و شرط

حشمت الله طبرزدی شد >>>

آيا یوسف شريفی

بجرم اين اعتراض

اعدام می شود؟

گفتگوهای اختصاصی ما

پيوند به نسخهء رايگان اينترنتی>>>>

پيوند به کتاب «ترک های امروز»

کتاب «درد اهل ذمه»

حقوق خود را بيشتر بدانيد

مجموعه ای از مقالات دربارهء

قتل علم زندانيان سياسی

اعلاميه حقوق بشر

اعلاميه ها

و ميثاق های بين المللی

پويشگران

===========

بنياد ميراث پاسارگاد

=============

کميته بين المللی  نجات پاسارگاد

===========

سکولاريسم برای ايران

===========

نژادپرستی و تبعيض

(حاوی پيوندها)

===========

مجموعهء فعالان حقوق بشر

در ايران

===========

ريشه کنی تبعيض

=============

خبرنامهء گويا

==========

ايرانيان دات کام

===========

آژانس خبری کورش

===========

نيلگون

===========

آسمان ديلی نيوز

===========

رضا پهلوی

===========

مقالات سياسی

===========

ايرانسکوپ

===========

پارس ديلی نيوز

===========

مردانی نيوز

===========

خواندنیها

===========

پشتيبانان

===========

بلاگ نيوز

===========

اصغر آقا

===========

الفبا

=============

اخبار روز

===========

ايران امروز

=============

خبرنگاران ايران

=============

انقلاب مشروطيت ايران

=============

اتحاد جمهوریخواهان ايران

============

تارنمای جمهوريخواهان

دموکراتيک و لائيک

===========

حزب مشروطهء ايران

===========

جبههء ملی ـ شاخه آمريکا

==========

جنبش آذربايجان

برای يکپارچگی ايران

=============

لج ور

===========

 سامان نو

===========

آينده نگری

===========

گفتگو

============

هزل (وبلاگ حميدرضا رحيمی)

===========

پيام دانشجو

وبلاگ مهندس طبرزدی

===========

وبلاگ کورش زعيم

===========

تغيير برای برابری

===========

شبکه سراسری

همکاری زنان ايرانی

===========

شبکه همبستگی

 با مبارزات زنان ايران

===========

تريبون ايران

===========

گزيده هائی از

سخنان امام خمينی

مخالفان خود را بشناسيم

آيت الله خامنه ای

دولت نهم روند بسيار خطرناک غربزدگی و گرايش های سکولاريستی را که متأسفانه در حال نفوذ در بدنه مديريتی کشور بود، سد کرده است.

آيت‌الله علم‌الهدي

سکولارها در ایران جایگاهی ندارند! حضور پر شور ملت ایران در بيست و دوم بهمن عامل شکست کامل سکولارها در کشور است.

آيت الله صافى گلپايگانى

اسلام با فرهنگ لائيك و بى دينى مخالف است. دشمنان با استفاده از ترويج فرهنگ لائيك درصدند تا زنان را از خط عفاف و حجاب و كرامت منحرف كرده و سنت هاى اصيل اسلامى را از بين ببرند.

آيت‌الله مکارم شيرازی

نقش تلويزيون در ايجاد تحولات سياسي، اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي بسيار مهم است. هر چند که در ساليان اخير برنامه‌هاي ديني و مذهبي در تلويزيون گسترش يافته ولي کساني در آنجا لانه کرده‌اند تلويزيون را به سوي سکولاريسم سوق مي دهند».

سيد محمد خاتمی:

راندن همهء منتقدان با

 چوب سکولاريسم، خود

 مروج اين انديشه است!

 

محمود احمدی نژاد:

  نظام آموزشی ايران

150 سال تحت نفوذ سکولاريسم

 بوده است!

بقيه از ستون مقابل

افزايش نگرانی‌ها در مورد

وضعيت بهزاد مهرانی

خبرگزاری حقوق بشر (رهانا)

به گزارش خبرنگار رهانا: با وجود اين‌که حدود دو هفته قبل، بهزاد مهرانی طی آخرين تماس خود با خانواده اظهار داشته بود که وی را به بند عمومی زندان رجايی‌شهر منتقل خواهند کرد، اما وی هم‌چنان در سلول‌های انفرادی اندرزگاه هشت زندان رجايی شهر کرج تحت فشار و بازجويی به سر می‌برد و همين مساله نگرانی‌ها نسبت به وضعيت جسمی و روحی وی را افزايش داده است. اين در حالی است که خانواده‌ی وی هيچ خبری از وضعيت وی در دست ندارند و گزارش‌های حاکی از تحت فشار گذاردن او در زندان است. مادر بهزاد مهرانی نيز از شرايط جسمی مناسبی برخورداد نيست و مسئولان زندان هيچ توجهی به درخواست خانواده‌ی وی برای ملاقات و يا تماس تلفنی نشان نمی‌دهند. بهزاد مهرانی در تاريخ دوازدهم اسفند ماه بازداشت شد و ساعاتی بعد از بازداشت چند مامور امنيتی از ارگانی ديگر برای بازداشت وی به منزلش مراجعه کردند. در اوائبل فرودين ماه اتهام مهرانی وبلاگ‌نويسی و شرکت در اغتشاشات عنوان شده بود. گفتنی است مهرانی در سلول‌های انفرادی اندرزگاه هشت زندان رجايی‌شهر به سر می‌برد، جايی که بند «واجا» ناميده می‌شود. اين بند خارج از نظارت و کنترل سازمان زندان‌ها و مسئولين زندان رجايی‌شهر اداره می‌شود و زير نظر مستقيم وزارت اطلاعات است.

© 2009 ـ New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fax: 509-352-9630

صصص