بازگشت به خانه

 

مکتوبات فدوی

طنزنوشته های هفتگی حميد رضا رحيمی

15 شهريور 1389 ـ  6 سپتامبر 2010

 

ماجراهای ماه مبارک رمضان!

از آنجا که حضرات آیات عظام و حجج اسلام اعلی الله مقامهم اجمعین،فراموش کرده و یا اساساً در باب حرمت موش و گربه هنوز فتوائی صادر نفرموده اند، فلذا فدوی بنا داشت که این هفته  اندکی از  ماجراهای "تام" و "جری" بنویسد،  لکن بدلیل این ایام عزیز و طاقت فرسا، ترجیح داد که  ذکر خیری از ماه مبارک رمضان که ملت با آن مشغول دست و پنجه نرم کردن است بکند، بلکه حقوق معوّقهء خود را تا پایان ماه مبارک، از قاصم الجبارین دریافت دارد.

مقدمتا ً عرض می کند که فدوی با نظر آن دسته از هموطنان چموش موافق نیست که در مناقب ماه مبارک رمضان می گویند:

«ای کاش ماه مبارک رمضان مثل بازی های المپیک چهار سال یکبار بود، آن هم نه در ایران!» در وابستگی این گروه از هموطنان به جبهه ی متحد ضد انقلاب، استکبار جهانی، صهیونیزم بین الملل و انواع فتنه ها از سبز و نارنجی گرفته تا سورمه ای راه راه،  فدوی تردیدی ندارد. در باب چرائی آن اما عرض می کند که فدوی با استفاده از حق دمکراتیک خود،با جماعت  دیگری ازهموطنان هم عقیده است که دل در گرو بقول عوام   benefit ماه مبارک دارد !...

ذیلاًبه چند فقره حقوق و مزایای ماه مبارک به عنوان مستوره و به نقل از جراید شریفه ی دارالخُرافه توجه کنید، تا بعرض فدوی برسید:

 

* «هيئت دولت تصويب كرد: ساعت كار اداري در ماه مبارك رمضان 9 صبح تا 2 بعدازظهر. هيئت دولت به منظور ايجاد زمينه هاي لازم براي استفاده مطلوب كاركنان دولت از فضايل و بركات ماه مبارك رمضان، كاهش ساعات كار ادارات دولتي در اين ماه شريف را تصويب كرد. کیهان»

ایجاد رقابت های سالم بین آحاد  ُامّت در این میان نیز، البته از دیگر فواید ماه مبارک است آنگونه که خواننده گانی به کيهان نوشته اند:

* «به هيئت دولت بفرماييد كارگران هم روزه مي گيرند و كارشان هم از كارمندان سنگين تر است چرا ساعت كار آنها تغيير نكرد؟!»

* «شركت هاي خصوصي هيچ اقدامي براي كاهش ساعت كاري در ماه مبارك رمضان ننموده اند. لطفاً رسيدگي شود! يك شهروند».

* «كارمند جماعتي كه زير كولر به انجام امور اداري مشغول است چه نيازي وجود دارد كه دولت در ماه رمضان 2 ساعت از ساعات كاري آنان كاهش دهد. چرا در خصوص آتش نشانان يا مشاغل سخت ديگر فكري نمي كنند؟! حسين (ع)پور».

* «تغيير ساعت كاري درماه مبارك رمضان براي كاركنان بيمارستان ها و مراكز بهداشتي اعمال نشده است. لطفا رسيدگي شود. كوثري»

 

باری ماه مبارک فرصتی است که فدوی ، ضمن طاعات و عبادات مألوف، با شهروندان ضد انقلاب که پنداری شمارشان بعلت اعمال رأفت شدید اسلامی هرآینه رو به فزونی است، در ظلّ توجهات حضرت بقیة الله الاعظم، ارواحنا روحی فداه، تسویه حساب نماید! اصلاً چه معنی دارد که شهروندان ضد انقلاب، عوامل استکبار جهانی و صهیونیزم بین الملل در حین قوچک دو زدن* یک تکه نان خشک هم به شکم کارد خورده شان زده و از این طریق ضمن ایراد خللی عظیم به دستگاه آفرینش، به عبادت ما مؤمنین و مؤمنات روزه دار نیز اینگونه بیرحمانه صدمه بزنند؟ اینان که از 11 ماه پیش بقول عوام already  روزه گرفته و علیرغم میل باطن، به استقبال ماه ِ مبارک رفته اند، خب این یک ماه هم روش !..

لکن روی ضد انقلاب که رو نیست،سنگ پای چینی ست ! فدوی در جائی شنید که معاندین در پاسخ این نکته یا ایراد فدوی اشکال کرده اند که  در اینصورت لازم است که مؤمنین نیز بعد از ماه مبارک، رعایت حال شهروندان درجه ی دو را کرده و آنان نیز 11 ماه روزه بگیرند!

گفتن ندارد که این درخواست شهروندان درجه ی دو، خشم مقدس مؤمنین را چندان برانگیخت که اگر فدوی پا در میانی نمی کرد، تا کنون حکم جهاد را برعلیه شهروندان درجه ی دو، از اعلیحضرت العظما سید علی(ع) خامنه ای صدمه الله تعالی اخذ و نسل شان را از ایران سابق برانداخته بودند، که بعون الله مقدمتاً بخیر گذاشت و تنها مقرر شد که نیروی محترم انتظامی ملت را به نیابت از مقام معظم رهبری دام الذله، بشرح زیر گوشمالی مختصری بدهد:

«روزه خواری در معابر و اماکن عمومی از نظر شرعی حرام و از نظر قانونی از مصادیق جرایم مشهود و قابل تعقیب است. بر همین اساس عذر شرعی مانند بیماری و مسافرت مجوزی برای تظاهر به روزه خواری نیست!»

 باری - ماجراهای ماه مبارک رمضان بیش از این هاست و فدوی اگر بخواهد آن ها را حتا فهرست وار نیز ذکر کند، مثنوی هفتاد ضربه شلاق می شود!..فلذا این مهم را به مجالی دیگر که چندان هم روزه نباشد! وا می گذارد و بعنوان حسن ختام ، تنها به دو نکته ی دیگر بسنده و بعنوان سابقه عرض می کند که لشکر مؤمنین، کثرالله امثالهم، در چند سال گذشته در دو جبهه متفاوت، با متروی تهران، که پنداری دیریست از خط مالروی حضرت امام (ل) خارج شده است، شدیداً و البته بمنظور حصول به دو هدف استراتژیک زیر، می جنگیده است :

1- زنانه - مردانه کردن قطارها !

2- بستن آب سرد کن ها بروی مردم !

مترو در نخستین برخورد منافقانه ی خود با این درخواست های خدایی امت حزب الله، اعلام کرد:

«در پاسخ به مطلب مندرج مورخ با مضمون جداسازی خانم ها و آقایان به اطلاع می رساند: جدا سازی کامل خانم ها در مترو از نظر عملی امکان پذیر نیست زیرا هر قطار مترو دارای 28 درب است و کنترل کامل این موضوع مستلزم به کارگیری 28 نفر کارمند روی هر سکو می باشد که برای شرکت بهره برداری مترو غیر ممکن است. همچنین مدت کم توقف قطارها در هر ایستگاه (20 ثانیه) اجازه نمی دهد که خانم ها و آقایان عضو یک خانواده از یکدیگر جدا شده و هر یک در واگن مخصوص به خود قرار گیرند و چه بسا بسیاری از افراد از قطار جا می مانند!»

کاملاً پیداست که مترو، در پاسخ منافقانه ی فوق، ضمن اینکه مومنین را دست پنجم خر تلقی کرده، نمک مبسوطی نیز بر زخم های عمیق آنان پاشیده است. امت شهید پرور و نستوه اما، به مصداق "رهرو آنست که آهسته و پیوسته رود"، بر مواضع خداجویانهء خود همچنان محکم ایستاده و موضوع را شدیداً دنبال کرده و مترو را بیرحمانه "نخ کش" و او را به شیوه های مرضیه ی ایذایی و پارتیزانی، به ستوه آورده است.

و اما مسئولین محترم مترو، لعنت الله علیهم اجمعین، نیز متقابلاً از رو نرفته و از اجرای اوامر حزب الله مجدداً سرپیچی و به جای جواب، جا خالی داده و در پاسخ هجمه ی مذکور نوشته اند:

"در پاسخ به مطلب با مضمون: جداسازی واگن آقایان و بانوان، به اطلاع می رساند که متروی تهران بخشی از شهر تهران و جامعه ی امروز ایرانست و آنچه در ایستگاه ها و قطارهای مترو می گذرد(!) جدا از جامعهء ایران و شهر تهران نیست. اکثریت مسافران متروی تهران همان مردم متدین، شریف و شهید پرور تهران هستند که رشد، بالندگی و ایثارگری آنان در صحنه های مختلف انقلاب اسلامی به اثبات رسیده است!... شایان ذکر است که جداسازی کامل بانوان از آقایان به صورت اجباری! نیاز به استقرار یک مامور در مقابل هر درب قطار (یعنی 56 نفر در هر ایستگاه!) دارد که چنین امری مقدور نمی باشد!»

رفتار منافقانه، ضد اسلامی و ضد خدایی مترو اما به همین مورد ختم نشده و در پاسخ به فقره ی دوم درخواست خداجویانه ی شماری از مومنین، دائر بر بستن آب بروی مسافران، نیز در ترفندی دیگر، که بدون تردید نشـأت گرفته از دسیسه های صهیونیزم بین الملل و استکبار جهانی است، اشعار داشته است:

«در پاسخ به مطلب با مضمون (روزه خواری) به آگاهی می رساند: اکثریت مسافران متروی تهران همان مردم متدین، شریف و شهیدپرور هستند که اعتقادات مذهبی و پابند بودن به احکام اسلامی را در صحنه های مختلف از جمله اعیاد- عزاداری ها در مناسبت های مذهبی و ماه مبارک رمضان طی سال های گذشته به اثبات رسانده اند. از طرف دیگر نیروهای پاسبد مترو که در ایستگاه های مترو مستقر می باشند در صورت مشاهده هر گونه تظاهر به روزه خواری برخورد قانونی را انجام خواهند داد. اما ذکر این نکته ضروریست که درصدی از 1500 سفری که روزانه توسط متروی تهران انجام می شود شامل مسافرانی است که به تهران سفر کرده و از مترو جهت سفرهای درون شهری استفاده می نمایند و همچنین افراد بیمار، سالمند و یا خردسالان و اطفالی می شود که نیاز به برطرف نمودن تشنگی خود دارند و در صورت بسته شدن آب سردکن های موجود در ایستگاه های این قشر از مسافران دچار مشکل خواهند شد. ولی قطعاً اینگونه افراد نیز با رعایت حال روزه داران گرامی از این خدمات استفاده خواهند نمود!»

همانطور که ملاحظه می کنید، شرکت مترو که دیگر از دست امت شهیدپرور نخ نما شده!، انشاء مذکور را به صورت فرم ثابت روی میز گذاشته است تا هر بار که مورد حملات ایذایی مومنین، کثرالله امثالهم، قرار می گیرد، از آن به عنوان "امشی" یا "مگس کش" استفاده کند!..

لکن مؤمنین هیچ جور ول کن معامله ی مسؤلین مترو نبوده و حملات ایذائی و البته خدائی را امسال و حتا مدتی پیش از ماه مبارک!، مجدّانه پی گرفته اند:

«با توجه به اينكه به ماه مبارك رمضان نزديك مي شويم از مسئولين بويژه مترو تهران تقاضا مي شود نسبت به مسدود كردن آب سردكن ها براي پيشگيري ازروزه خواري برخي افراد بي توجه و بي مبالات اقدام نمايند».

 و اما  ادامه ی بررسی های فدوی در این ارتباط حاکی از آن است که مترو بقول عوام give up کرده و  جنگ پارتیزانی مؤمنین با خوارج مترو، امسال در دقیقه ی 90 با توجه به مدرک زنده ی زیر، در جبهه ی  آب سرد کن! خاتمه یافته است. ملاحظه کنید :

«در پاسخ به مطلب با مضمون "آبسردكن ايستگاه ها" مورخ 31/5/89 مندرج در روزنامه به آگاهي مي رساند: روابط عمومي شركت بهره برداري متروي تهران ضمن تكذيب مطلب اعلام شده به اطلاع مي رساند، همه آبسردكن هاي نصب شده در ايستگاه هاي خطوط 1، 2، 4 و 5 متروي تهران از اول ماه مبارك رمضان بسته مي باشد. شركت راه آهن شهري تهران و حومه».

فدوی بعنوان داور بین المللی، پایان این مبارزه ی فرساینده در جبهه ی آب سرد کن را به سود مؤمنین و مؤمنات و به زیان مسافران  ِنابکار، لعنت الله  علیهم اجمعین، اعلام می دارد. فاتحه، مع الصلوات!...

البته این نیز گفتنی ست که مترو، علیرغم خونریزی شدید در هجمه ی امسال مؤمنین، هنوز هم در جبهه ی زنانه – مردانه کردن کامل قطار، مع الاسف، مقاومت می کند:

«در پاسخ به مطلب با مضمون "افزايش واگن بانوان" مورخ 28/5/89 به آگاهي مي رساند: در حال حاضر با عنايت به كمبود واگن در خطوط فعلي و تجربهء چندين ساله، مشخص گرديد كه اختصاص 2 واگن اول و آخر به بانوان گرامي كفايت مي كند و در حال حاضر حدود 90% از مسافران خانم از واگن بانوان استفاده مي كنند. لازم به توضيح است جداسازي كامل بانوان از آقايان به صورت اجباري نياز به استقرار يك مامور در مقابل هر درب قطار (يعني 56 نفر در هر ايستگاه) دارد كه چنين امري مقدور نمي باشد. ضمن اين كه در تأثير روش هاي اجباري براي فرهنگ سازي ترديد جدي وجود ندارد. شركت راه آهن شهري تهران و حومه».

فدوی رجاء واثق دارد که به اتفاق سایر مؤمنین در رمضان سال آینده، شاهد شکست سخت و دندان شکن مترو در این جبهه نیز خواهيم بود.

به پایان آمد این جوهر، مطالب همچنان باقی!

علی الله التکلان و هوُ المُستعان فی جمع امور

27 آگوست المشجّر سنه ی 2010 ترسائی

کتبةالفقیر کمتر از قطمیر - فدوی

 

 -----------------------------------------------------------

* قوچک دو = سگ دو

 قوچک یک محصول اسلامی است که در جامعه ی شکوهمند اسلامی بمنظور جایگزین کردن سگ از ترکیب دو حیوان دیگر  تولید شده و بفرمایش علما دیگر نجس نیست! باور بفرمائيد که این مطلب طنز نیست و بقول استاد سخن:

به مزاحت نگفتم این گفتار

هزل بگذار و جد از او بردار

باری، فدوی طاقت نیاورد و پیرامون آن پیش از این طنز تحلیلی مبسوطی  زیر عنوان "جنس مشابه " قلمی کرد.اگر خواستید خبر بدهید تا تقدیم کند .

 

www.hazl.com

https://newsecul.ipower.com/

بازگشت به خانه

 

محل اظهار نظر شما:

شما با اين آدرس ها می توانيد با ما تماس گرفته

و اظهار نظرها و مطالب خود را ارسال داريد:

admin@newsecularism.com

newsecularism@gmail.com

 

 

New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fxa: 509-352-9630