بازگشت به خانه

 

مکتوبات فدوی

طنزنوشته های هفتگی حميد رضا رحيمی

22 شهريور 1389 ـ  13 سپتامبر 2010

 

پرسش نامعقول!

فدوی هنوز نمی داند که چرا زنان ایرانی، در هیچ یک از تصمیماتی که برادران در هر ارتباطی برایشان از طریق تجاوز به عـُنف می گیرند، حضور ندارند؟ اگر شما خوانندگان محترم ضد انقلاب می دانید، لطفا ً فدوی را هم خبر کنید، که به قاصم الجبارین، شدیداً ثواب دارد...

باری- فدوی این سی ساله همه جورش را دیده بود، جز این یکی ـ که آن را نیز ذیلاً به نقل از جراید دارالخـُرافه می آورد تا به معلومات شما هم اضافه شود، قابلی ندارد!

«ظاهراً قرار است مسابقه دختر برتر ايرانی در آنتاليای تركيه برگزار شود. اميدواريم قبل از برگزاری  چنين مسابقه ای كه توهين به قداست زن ايرانی! است، جلوی آن گرفته شود! كوروش پيرا».

فدوی همچنین در نیافت که چرا اسم این برادر  برای جوری جنس، مثلاً مصطفی(ص)، مرتضی(ع)، حسن(ع) مهدی(عج) و از این قبیل نیست؟

باری، نمونه فراوان است لکن فدوی یکی دو فقره ی دیگر که روح زنان نیز از آن بی خبر است را هم جهت مزید تنبه  ضمیمه و اضافه می کند که توجه و التفات حضرات آیات عظام و حجج اسلام کثرالله امثالهم، منحصر به این نبوده است که اثبات فرمایندکه ارزش سهم الارث و شهادت زنان کمتر از مردان است بلکه زنان، در برخی حواس پنجگانه از جمله حس بویائی نیز، دچار اختلالات جدی اند و در این باب هم باید، حضرات برایشان تعیین تکلیف فرمایند، ملاحظه کنید :

«بسمه تعالی مرجع عالیقدر دامت برکاته؛ سلام علیکم. احتراماً خواهشمند است حکم فقهی استعمال عطر و ادکلن توسط بانوان در بیرون از منزل و با نیّت خوشبو بودن بدن را بیان فرمائید

پاسخ حضرات مراجع تقلید:

١-  حضرت آیت الله خامنه ای: فى نفسه مانعى ندارد ولى اگر جلب توجه نامحرم مى‌کند بايد از کنار نامحرم عبور نکنند.!

٢-  حضرت آیت الله مبشر کاشانی: استعمال عطر و ادکلن برای بانوان چنانچه موجب جلب توجه وتحریک نامحرم شود جایز نیست. ولی استعمال خوشبو کننده و مواد ضدعرق بدن که این خصوصیت را ندارد اشکال ندارد.

٣-  حضرت آیت الله صافی گلپایگانی: جایز نیست.

٤-  حضرت آیت الله مکارم شیرازی: در مورد عطر زدن خانم ها در بیرون از منزل، از اين کار در روايت اسلامى نهى شده است، ولى چنانچه مقدار کمى براى از بين بردن بوى عرق و مانند آن بزنند مانعى ندارد.

٥-  حضرت آیت الله علوی گرگانی: جایز نیست.

٦-  حضرت آیت الله مظاهری: جایز نیست.

٧- حضرت آیت الله روحانی: در یک روایت نهی شده است از استعمال عطر و امثال آنها برای خانم‌ها در وقت بیرون رفتن از منزل، ولی محمول است بر کراهت، یا در صورتی که محرک شهوت باشد.

.

خبر گزاری برنا هم بیش از این طاقت نیاورده و برای نجات اسلام که در ویترین شدیداً بخطر افتاده بوده است، به شرح زیر به حضرات آیات عظام و حجج اسلام کثرالله امثالهم ملتجی شده است:

«قرار دادن لباس‌های زنانه‌ای که تنها محارم زنان می‌توانند آنها را بر تن زنان ببینند، در ویترین مغازه هایی که در معرض دید عموم مردم است چه حکمی دارد؟!

*مقام معظم رهبری: اگر مستلزم مفسده نباشد، فی‌نفسه اشکال ندارد.

* علوی گرگانی: اگر موجب خدشه دار شدن عفت عمومی شود، لازم است ترک شود.

* گرامی قمی: اشکال ندارد، ولی ترک آن بهتر است.

* محقق کابلی: در فرض سوال اشکال ندارد.»

و سرانجام اینکه، در همین راستا، مدتی است که نمایندگان محترم حکومت در مجلس، بمنظور بحث و تبادل نظر پیرامون طرح حمایت از خانواده! تمام ریش و پشم های یکدیگر را کنده اند تا ثابت کنند که مؤمنین نر، برای ابتیاع زنان بعدی، نیازی به اخذ رضایت از زن نگونبخت فعلی را ندارند!..

فدوی البته برادران را درک می کند، آنچه اما از درکش عاجزاست آنست که نماینده ای که فاقد ریش و پشم، دست کم در ناحیه ی صورت بوده و احتمال می رود که زن باشد!، به کمک نمایندگان نر شتافته و در اینمورد شیهه کشان فرموده است:

«ما نباید آنچه را که مجامع بین المللی می خواهند بگوییم زیرا بر اساس حکم خدا و شرع مقدس هیچ شرطی مبنی بر الزام رضایت همسر اول برای ازدواج مجدد نیامده است! شما خوانندگان ضد انقلاب باورتان نمی شود اگرفدوی بگوید که نامبرده زن و از آن حیرت انگیز تر، سخنگوی فراکسیون زنان مجلس و نامش لاله افتخاری است که لامحاله برادر علی(ع) رضا(ع) افتخاری، خواننده ی دولتی را بیاد می آورد.

نامبرده در این ارتباط هیچ جور ول کن معامله ی برادران نبوده و در ادامه فرموده است:

«لاله افتخاری در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد پیش بینی برخی معترضان لایحه خانواده مبنی بر حذف 10 شرط ازدواج مجدد توسط شورای نگهبان گفت: در شرع مقدس شروطی برای ازوداج مجدد مردان نیامده و به طور قطع نمایندگان متعهد و مسلمان مجلس که بسیاری از آنها از علما! و آگاه به دین هستند این شروط را قبل از اینکه لایحه به شورای نگهبان ارسال شود حذف می کنند».

ملاحظه کردید؟

رنج گـل بلـبل کشـید و بـوی گـل را بـاد ُبرد

بیستون راعشق کند و شهرتش فرهاد ُبرد!

منظور فدوی آنست که زحمت دفاع از لایحه ی حمایت! از خانواده را خواهر افتخاری می کشد، ولی ُپزش را برادر احمدی نژاد بشرح زیر می دهد :

«به گزارش ايسنا، دكتر محمود احمدي نژاد، پنج شنبه شب در جمع روسا و مشاوران امور زن و خانواده دستگاههاي اجرايي كشور خاطر نشان كرد: حقيقت زن در جامعه اسلامي زيربناي ساختار اجتماعي است و امروز بانوان ايران اسلامي با حضور با ايمان، پرنشاط و بالنده در عرصه هاي مختلف اين حقيقت را به اثبات رسانده اند!»

 

فدوی که نمی داند این جور چیزها را چرا از خود خانم ها نمی پرسند،شما خواننده ی ضد انقلاب می دانید ؟

 

دستگرمی

فدوی در مرور فدوی در مرور خبرهای دارالخُرافه دید که گویا بلیط سکینه محمد(ص) ی که برای دستگرمی عجالتا ً به سنگسار محکوم شده ، دوباره برنده شده است و برادران گرامی 99 ضربه شلاق  دیگر برایش تجویز فرموده اند!...

فدوی بیاد می آورد که در وطن سابق، هرگاه کسی مبادرت به صدور چک بی محل می کرد، با جریمه ی متعلقه نیز روبه رو می شد. وضعیت در ممالک محروسه ی امریک اما بوجه دیگر است یعنی، هم صادر کننده (که غلط فرموده ا ست!) و هم گیرندهء چک (که بکلی بیگناهست) هر دو جریمه می شوند!

باری - این یک فقره را، فدوی هنوز هضم نکرده بود که با مورد بدتری بشرح زیر روبرو شد:

«پسر سکینه محمدی آشتیانی، زنی که در ایران به سنگسار محکوم شده، می گوید مادرش به خاطر انتشار عکس بدون حجابی در نشریات خارجی، به اتهام اشاعه "فساد و بی حجابی" به ۹۹ ضربه شلاق محکوم شده است

قضیه ظاهرا ً واقعیت نداشته و با آنکه روزنامه ی مربوطه موضوع را به گزارش بی.بی.سی تکذیب و حتا عذرخواهی نیز کرده است، لکن مطلب به خرج برادران نمی رود، و قرار است سکینه ی محمدی(ص) 99 ضربه شلاق دیگر بابت گناهی که مرتکب نشده است، تحمل کند!..

این مصداق همان بیت معروف است که پس از بقول عوام  up date  چنین می شود:

                                           گنه کرد در غرب آهنگری

                                       به تهران زدندی سر مسگری!

 

سؤال کنکور

فدوی نمی داند که پناه بردن از مار غاشیه به افعی و بالعکس! چه سودی دارد؟

 بگزارش جراید شریفه ی دارالخرافه،هفت فعال سیاسی اصلاح طلب دراعتراض به دخالت سازمان یافته گروهی از نظامیان در انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته و اقدامات "خلاف قانون این گروه مداخله گر در انتخابات" به صادق لاریجانی رئیس قوه قضائیه شکایت کرده اند!

آيا این نوع برادران، از دست خودشان شکایت می کردند، بهتر نبود؟

 

محصولات زنده!

فدوی گمان می کرد که واردات عظیم نظام مقدس جمهوری اسلامی از چین کمونیست، محدود و منحصر به کالاست، لکن با رؤیت خبری در یک سایت مکتبی وابسته (تابناک)، دریافت که برادران از چین محصولات زنده هم  وارد می کنند! ملاحظه کنید:

«به گزارش خبرآنلاین، علی سعیدلو، معاون رییس جمهور و رییس سازمان تربیت بدنی، صبح یکشنبه با سفیر چین در کشورمان در محل سازمان تربیت بدنی دیدار و گفت‌وگو کرد که این گفت‌وگو نتیجه بسیار جالبی برای ورزش ایران به همراه داشت؛ ورود معلمان ورزش چینی به ایران!

 

علی الله التکلان و هو المستعان فی جمع امور

11 سپتامبر المکرّم سنه ی 2010 ترسائی

کتبة الفقیر کمتر از قطمیر - فدوی

 

www.hazl.com

https://newsecul.ipower.com/

بازگشت به خانه

 

محل اظهار نظر شما:

شما با اين آدرس ها می توانيد با ما تماس گرفته

و اظهار نظرها و مطالب خود را ارسال داريد:

admin@newsecularism.com

newsecularism@gmail.com

 

 

New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fxa: 509-352-9630