بازگشت به خانه

دوشنبه 29 شهريور  1389 ـ  20 سپتامبر 2010

 

نگرانی‌های خبرگان: عفاف، حجاب، ملی‌گرایی

متن کامل بیانیه هشتمین نشست دوره چهارم، مجلس خبرگان رهبری

با حمد و ثنای الهی و سپاس از حضرتش و صلوات بی‌پايان به پيشگاه حضرت خاتم انبياء (ع) و اهل بيت عصمت و طهارت (ع)، هشتمين اجلاس مجلس خبرگان رهبری دوره‌ی چهارم در فضای معطر ازمعنويت ماه مبارک رمضان در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه بيست و سوم و بيست و چهارم شهريور 1389 برگزار شد. اعضای مجلس خبرگان با سلام و عرض ادب به محضر ملت شريف و بزرگوار ايران توجه آنان را به نکات زير معطوف می‌دارد:

1- اين روزها جهان اسلام عزادار داغ سنگين اهانت به قرآن کريم در آمريکاست. کتابی که تجلی رب است "لقد تجلی الله لخلقه فی کتابه" و تنها کتاب تحريف نشده‌ الهی است. اين توطئه در سلسله حلقه‌های زنجيره‌ای توطئه عليه اسلام قرار دارد از کتاب سلمان رشدی مرتد تا کاريکاتورهای موهن عليه پيامبر اکرم (ص) و تا ساختن فيلم‌های توهين آميز عليه اسلام و ... روشن است که در عرصه‌ مديريت اين‌ جريان توطئه به وضوح دست استکبار جهانی به ويژه آمريکا و صهيونيست‌های جنايتکار ديده می‌شود. اين تلاش‌های سخيف و ضدانسانی خود گويای گسترش بيداری اسلامی و خيزش سريع اسلام ناب محمدی (ص) در جهان است که اين چنين دشمنان را سراسميه کرده است. نيز شاهد بزرگی بر صحت فرمايش امام راحل است که دشمنی جهان استکبار با ايران اسلامی به خاطر اسلام است.

مطمئنا واکنش سريع، قاطعانه و هوشمندانه مسلمانان جهان به ويژه ايران اسلامی مسببان و مباشران اين جنايت را پشيمان خواهد ساخت و درس عبرتی به آن‌ها خواهد داد که آنان توان خاموش کردن نور خداوند را نخواهند داشت.

"يريدون ليطفئوا نورالله بافواهم و الله متم نوره ولو کره الکافرون" سوره‌ صف آيه ‌8، طبيعی است جهان اسلام به خاطر احترام به اديان و انبياء الاهی قطعا مقابله به مثل با کتاب‌های مقدس ساير اديان را در راستای تلاش دشمنان در جهت به راه انداختن جنگ مذهبی می‌دانند و از آن پرهيز خواهند کرد.

2- خبرگان ملت مثل هميشه بيعت خود را با ولی امر مسلمين تجديد کرده و اعلام می‌نمايد ولايت فقيه ستون فقرات نظام اسلامی بوده و مقام معظم رهبری حضرت آيت‌الله العظمی خامنه‌ای "مدظله العالی" با مديريت و تدبير شايسته خويش بعد از ارتحال امام راحل عظيم الشان نشان دادند که تنها شخصيتی هستند که لباس رهبری امت بر قامت ايشان زيبنده است. صراط مستقيم سعادت، پيروی راه ولايت فقيه است از فريب خوردگان و آنان که خود را از برکات اين کشتی نجات محروم کرده‌اند می‌خواهند هر چه زودتر به دامان ملت بازگردند و بدانند که مقابله با ملت بزرگ ايران اسلامی، عاقبت مطلوبی نخواهد داشت.

3- حضور فراموش ناشدنی امت عزيزمان در راهپيمايی باشکوه روز جهانی قدس از جلوه‌های زيبای ماه مبارک رمضان بود. سلام و درود خداوند بر امت رشيدمان که مدام افتخار آفريده و مايه‌ی عزت اسلام و مسلمين می‌گردند. اين راهپيمايی باشکوه، روحی تازه به مقاومت در برابر اشغالگران دميد و پيام نفی مذاکرات ذلت‌آميز سازش را با خود داشت. امت بزرگ ما در اين راهپيمايی به صراحت گفتند که راه نجات فلسطين فقط مقاومت در برابر اشغالگران است نه سازش و مذاکره.

در طول بيش از ‌60 سال اشغال فلسطين مذاکرات سازش پيوسته بستری برای ادامه‌ اشغالگری بوده است. اعضاء مجلس خبرگان، رهبران و مجاهدان فلسطينی را به اتکال به خداوند و ادامه مقاومت در برابر اشغالگران دعوت می‌کند که "ولا تهنوا و لاتحزنوا و انتم الاعلون ان کنتم مومنين" سوره‌ی آل عمران آيه ‌129.

4- مجلس خبرگان رهبری همگان را به وحدت حول محور ولايت بر پايه‌ی اصول و ارزش‌های انقلاب اسلامی دعوت می‌نمايد، از مسئولان محترم نظام انتظار می‌رود با ولايت‌مداری و رفتار قانونمدارانه، برای مردم عزيزمان الگوی وحدت باشند در اين عرصه مسئوليت نخبگان و فرهيختگان جامعه که از تاثيرگذاری بيشتری برخوردارند از ديگران بيشتر است. امروز "وحدت" عنصر ضروری برای تداوم انقلاب و دفع توطئه‌های گسترده‌ی دشمنان است.

5- حادثه‌ دردناک سيل پاکستان کام امت اسلامی را به شدت تلخ کرده است، کمک به اين مسلمانان حادثه ديده از فوری‌ترين مسائل جهان اسلام است. اعضای مجلس خبرگان رهبری از مجامع بين‌المللی و سازمان کنفرانس اسلامی و از مسلمانان جهان به ويژه امت اسلامی کشورمان می‌خواهند با کمک رسانی شايسته به اين مردم مصيبت ديده، اخوت اسلامی خود را به نمايش گذارده و اثبات کنند که امت اسلامی يک پيکرند که چو عضوی بدرد آورد روزگار دگر عضوها را نماند قرار.

6- در آغاز سال تحصيلی حوزه‌ها، دانشگاه‌ها، مدارس و ساير مراکز آموزشی قرار داريم. اين نهادها ارکان اصلی ارتقاء دين و دانش در کشور بوده سرمايه‌ عظيمی به حساب می‌آيند. از تمامی دست‌اندرکاران اين مراکز انتظار می‌رود تمام تلاش خود را جهت رشد و ارتقای علمی و معنوی آنها به کار برند و مطالبات به حق مقام معظم رهبری در اين حوزه‌ها را که مطالباتی ارزشمند، کاربردی و سازنده است تحقق بخشند.

7- تساهل و تسامح فرهنگی، دميدن در جريان ملی‌گرايی،‌ عدم توجه شايسته به مسئله‌ عفاف و حجاب از دغدغه‌ها و نگرانی‌های اعضای مجلس خبرگان رهبری است. ما به همه نهادهای فرهنگی کشور هشدار می‌دهيم مراقب اين دام باشند که اين آسيبی جدی برای نظام و انقلاب اسلامی است و از دولت محترم می‌خواهيم که با عملکرد مدبرانه، غيرت‌مدارانه و شايسته با اين خطر جدی مقابله نمايد و از مسئولين محترم می‌خواهيم به منظور جلوگيری از لجاج و دهن‌کجی در موضوع حجاب، ضمن انجام کار فرهنگی گسترده طرحی شايسته برای آن تهيه و اجرا نمايند.

8- در آستانه اجرای طرح هدفمند کردن يارانه‌ها، ضمن تاکيد بر مفيد بودن اصل اين طرح، از دولت محترم می‌خواهيم تدبيری اتخاذ گردد که با اجرای اين طرح، فشاری مضاعف بر قشر آسيب‌پذير جامعه وارد نشود و از مردم عزيزمان می‌خواهيم با همکاری با دولت محترم، کمک به اجرای اين طرح سازنده نمايند.

9- موفقيت‌های چشمگير ايران اسلامی در عرصه‌های مختلف علمی، پزشکی، هسته‌ای، فناوری هوا، فضا و غيره به شدت دشمنان ملت را به خشم آورده و در صددند به هر قيمتی که شده سد راه اين توفيقات بزرگ گردند، فشارهای اخير دنيای استکبار عليه ايران اسلامی در اين راستاست، ولی دشمنان بايد بدانند که اين ملت رشيد فاتح قله‌های پيروزی است به ياری خداوند و عنايات حضرت ولی عصر ارواحنا فداه و وحدت کلمه‌ مردم عزيز، ايران اسلامی از مشکلات عبور خواهد کرد و به فضل خداوند تجلی بخش امت نمونه‌ی جهان اسلام خواهد شد.

در پايان ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات امت خداجويمان در ماه مبارک رمضان و توفيق تداوم نورانيت و معنويت تحصيل شده از برکات شهرالله الاکبر، توفيق روز افزون امت اسلام را در جهت مقابله با توطئه‌های دشمنان و نيز توفيق امت سربلند و سرافراز ايران اسلامی در جهت نيل به قله‌های موفقيت و مقابله با مشکلات از خداوند خواستار بوده، درود و سلام خويش را نثار شهيدان والا مقام به ويژه شهدای عزيز دفاع مقدس که در سالگرد اين حماسه‌ی افتخارآفرين هستيم و امام شهيدان می‌نماييم و از خداوند متعال برای آنان علو درجات مسئلت می‌کنيم.

به نقل از «ایسنا»

 

بازگشت به خانه

 

محل اظهار نظر شما:

شما با اين آدرس ها می توانيد با ما تماس گرفته

و اظهار نظرها و مطالب خود را ارسال داريد:

admin@newsecularism.com

newsecularism@gmail.com