بازگشت به خانه

جمعه 4 مهر  1389 ـ  27 سپتامبر 2010

 

ترويج تفکرات باستان‌گرايانه از برنامه‌های دشمنان در حوزه دين است

وزير اطلاعات

ايلنا ـ وزير اطلاعات با بيان اينکه افرادی که تا ديروز از شيعيان معتقد بودند و امروز مسيحی شده‌اند به ميزان بسيار بالايی قدرت تخريبی دارند، گفت: طراحی کردن انواع شبهات، ايجاد نگاه بدبينانه نسبت به مبانی شيعی، ترويج تفکرات باستان‌گرايانه و معرفی‌مکتب‌هايی مانند مکتب های ايرانی به جای مکتب اسلام از ديگر برنامه های دشمنان در حوزه دين است.

به گزارش ايلنا از قم حجت‌الاسلام حيدر مصلحی در مراسم رونمايی از نرم افزار شهدای روحانيت و تجليل از ايثارگران در سالن همايش‌های دفتر تبليغات اسلامی قم، اظهار داشت: دوران دفاع مقدس دوران نورانی و پرتلألوئی است که اسلام ناب محمدی(ص) در آن به معنای واقعی کلمه، ظهور و بروز پيدا کرد و انسان‌های بزرگی در آن تربيت و پرورش يافتند... منشاء ايثارگری و از خود گذشتگی‌های رزمندگان دفاع مقدس، همگی از نفس قدسی امام راحل بود و ديديم که چگونه جوانی که دوره آمال و آرزوهايش بود، همه آن‌ها را برای اسلام و انقلاب زير پا گذاشت و به ميدان نبرد حق عليه باطل آمد.

وزير اطلاعات، با بيان اين که در دوران دفاع مقدس با تمسک به اسلام و آموزه‌های امام کاری بزرگ و ارزشمند صورت گرفت، گفت: بسياری از خدمات روحانيت در دوران دفاع مقدس هنوز هم احصاء نشده است.

وی با اشاره به رونمايی از نرم افزار شهدای روحانی، اظهار داشت: اين نرم افزار، بايد منشأيی برای شناخت مردم و به ويژه نسل جوان از رشادت های روحانيت شود.

مصلحی با بيان اينکه دوران دفاع مقدس هنوز ناگفته‌ها و نانوشته‌های بسياری از ايثارگری و عنايات الهی دارد، افزود: روحانيت روحيه از خود گذشتگی و دليری را در روحيه رزمندگان ايجاد کرد و در تمامی عرصه‌های انقلاب نقشی بی‌بديل و برجسته داشت.

وی با اشاره به دسيسه‌های دشمنان در عصر حاضر، هم گفت: دشمن می‌خواهد ما را به مشکلات مشغول کرده تا از راه و هدف اصلی‌مان باز بمانيم.

وزير اطلاعات با اشاره به اين که روحانيت و حوزه بايد در اين راستا، نقشی فعال داشته باشد و مخصوصا در حوزه دين به راه اصلی و مسائل اساسی بپردازد، يادآور شد: بدانيم زمانی به پيشرفت می‌رسيم که مسائل اصلی خود را بدانيم و حواس مان تماماً متوجه آن‌ها باشد و در مشکلاتی که ديگران و دشمنان برای‌مان به وجود آورده‌اند، نباشد.

مصلحی ادامه داد: جامعه مسئله محور، جامعه‌ای پويا و در مسير انسانی است و جامعه عقب مانده جامعه‌ای به دنبال مشکل و حل مشکلاتی است که ديگران برايش به وجود آورده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: امروزه کشوری مانند آمريکا، برای جزيی‌ترين مسائل خود مسئله و راهی مشخص را تعريف کرده است و از نظر او هيچ چيز بی اهميت نيست.

وزير اطلاعات گفت: دولت‌های غربی به ويژه آمريکا، برای مقابله با انقلاب اسلامی هم استراتژی خاصی را تعريف کرده‌اند؛ برای مسائل سياسی ،اعتقادی ،فرهنگی ،ارزشی و ... مختص جامعه ما برنامه تعريف کرده‌اند، اما سؤال اين جاست که حوزه علميه ما ،مراجع ما، انديشمندان ما و ... چه برنامه‌ای را برای ادامه راه خود و درگير نشدن با اين مشکلات تعريف کرده‌اند؟

وی هشدار داد: امروز بزرگترين آسيب حوزه‌های علميه، تبديل شدن توجهاتش از مسائل اساسی به مشکلاتی است که دشمنان تعريف کرده‌اند و هدف دارند که توجه هم به همين مشکلات باشد.

مصلحی با اشاره به سخن چندی پيش رهبر معظم انقلاب مبنی بر تحول در حوزه به عنوان يک مسأله اساسی، گفت: اين حرکت حرکتی بود که امام خمينی(ره) به وجود آوردند و امروز هم به دليل اين که رهبر معظم انقلاب روی آن تأکيد دارند، بايد توجه انديشمندان حوزه متوجه آن باشد.

وی ادامه داد: امروزه حوزه به عنوان نماد بارز اسلام و تشيع لازم است در مواردی مانند روابط بين‌الملل، نظام شهروندی، زنان، روانشناس، علوم انسانی، آموزش و پرورش اسلامی و ... طرح مسأله کرده و راهی مشخص را برای جامعه تعريف کند.

وزير اطلاعات، با اشاره به شدت فعاليت‌های فرقه‌های ضاله گفت: اگر تا ديروز تنها يک جمعيت چند صد نفری بودند، اما امروزه به صورت علمی به مقابله با حوزه‌های علميه و انديشمندان ما می‌آيند.

وی هشدار داد: امروزه بسياری از افرادی که به تازگی مسيحی شده‌اند، روزی مخلصين اهل بيت و شيعه‌های معتقد بودند و دشمنان با روش‌های علمی آن‌ها را به ترکيه کشانده و برای آن‌ها مراسم غسل تميم گذاشته‌اند.

مصلحی، گفت:اين افرادی که تا ديروز شيعيان معتقد بودند و امروز مسيحی شده‌اند به ميزان بسيار بالايی قدرت تخريبی دارند.

وی با بيان اينکه نبايد اين قدر فکر خود را روی صهيونيسم مسيحی متمرکز کنيم، گفت: امروزه صهيونيسم مسيحی در صدد ساماندهی جماعت شيعی مسيحی است و برای اين امر نيز سرمايه گذاری‌های فراوانی صورت داده‌اند.

وزير اطلاعات با اشاره به فعاليت‌های فرقه بهاييت هم گفت: آن‌ها به انواع شگردهای شيعی تسلط يافته‌اند و تمام تمرکز خود را به جذب شيعيان گذاشته‌اند.

وی افزود: انجمن حجتيه ديگر گروهی است که امروزه با پول های کلانی که هزينه می‌کند، چاقوی دشمنان را عليه شيعيان تيز می‌کند.

مصلحی تأکيد کرد: بدانيم که بيشترين سرمايه گذاری دشمن در عرصه دين و فرهنگ تجلی کرده و حتی در برخی از نشريات خودی و ارزشی، جامعه نيز اين موضوع از سوی دشمن دنبال می‌شود.

وی با اشاره به فتنه ۸۸، هم گفت:در قضيه فتنه، يکی از بيشترين سرمايه گذاری‌های دشمن، شکستن قبح ارتباط با بيگانگان و حتی جاسوسی بود.

وزير اطلاعات گفت: امروزه بسياری از افرادی که در راستای اهداف دشمنان حرکت می‌کنند توسط همين رسانه‌های بيگانه به عنوان شخصيت‌های برجسته علمی، معرفی می‌شوند.

وی با اشاره به راه‌اندازی شبکه‌های متعدد ماهواره‌ای و راديويی، اظهارداشت: يکی از اهدافی که آن ها دنبال می‌کنند، حساسيت زدايی جامعه از الگوهای اخلاقی و اجتماعی مورد تأييد است؛ با کمال تأسف بسياری فکر می‌کنند که يک شبکه شيعی به راه افتاده است، حال آن که همان شبکه اهداف تفکر جديد صهيونيست‌ها مبنی بر صهيونيست شيعی را دنبال می‌کند.

مصلحی يادآور شد: دشمنان از طريق روش‌های علمی، تعريف دين از زن را تبديل به تعريف فمنيسم کرده‌اند و خيلی ها هم به راحتی آن را قبول می‌کنند و متأسفانه بسياری از نشريات به اصطلاح ارزشی ما هم اين را دنبال می‌کنند.

وزير اطلاعات گفت: امروزه بسياری از نخبگان حوزوی، مورد هدف سرويس‌های غربی قرار گرفته‌اند؛ تله‌های آن‌ها هم تله‌هايی کاملا علمی است؛ به محض اين که يکی از نخبگان حوزوی ما به خارج از کشور می‌رود، به بهانه شيعه شناسی به او رجوع می‌کنند و افکار خود را بر آن‌ها القاء می‌کنند.

وی تأکيد کرد: امروزه در حوزه دينی تهاجماتی بسيار گسترده آغاز شده و همين برنامه در صدر برنامه‌های دشمنان است و به همين دليل بيشترين سرمايه‌گذاری را روی آن صورت داده‌اند.

مصلحی، در تشريح برنامه‌های دشمنان در حوزه دين گفت: تلاش دارند که تصويری فردگرايانه، غيرسياسی و غيرعلمی را از دين نشان دهند؛ می‌خواهند با جايگزين کردن افرادی به جای روحانيت، رابطه مردم را با منابع اصيل اسلامی قطع کنند و در همين راستا برخی از افراد را که مرتبطين با فتنه گران در سال 88 بودند را به عنوان چهره‌های اسلام‌شناس واقعی علم کرده‌اند که سروش، کديور ،مهاجرانی و ... از اين دست افرادند.

وی افزود: طراحی کردن انواع شبهات، ايجاد نگاه بدبينانه نسبت به مبانی شيعی، تلاش هدفمند برای تقليل جمعيت کشور در چشم انداز 30 الی 50 ساله، ترويج تفکرات باستان‌گرايانه و معرفی ‌مکتب‌هايی مانند مکتب های ايرانی به جای مکتب اسلام از ديگر برنامه های دشمنان در حوزه دين است.

 

بازگشت به خانه

 

محل اظهار نظر شما:

شما با اين آدرس ها می توانيد با ما تماس گرفته

و اظهار نظرها و مطالب خود را ارسال داريد:

admin@newsecularism.com

newsecularism@gmail.com