بازگشت به خانه

جمعه 9 مهر  1389 ـ  ا اکتبر 2010

 

اهل تسنن، بلاد کفر و حکومت ولایی

یحیا ابراهیمی

ماه رمضان امسال در حالی گذشت که بنا به سنت دیرینه حکومت ولایی، خرق عادات و احکام اسلام علوی در آن چشمگیر باشد چنانکه این بار نیز جز این نبود. ملاحظه ای در این یادداشت کوتاه وجود دارد که با وجود گذر برکات رمضان از سر مسلمانان، قابل چشم پوشی نیست و از قضا به رخدادی اشاره می کند که ممکن است در گذر تندباد حوادث بر شیعیان به چشم نیاید.

ماه رمضان امسال، در حالی نماز عید فطر در تهران برگزار شد که اهل تسنن پایتخت به اصطلاح ام القرای جهان اسلام از برگزاری نماز حتی در منازل شخصی خود نیز محروم ماندند و با فشارهای شدید امنیتی که تا کنون مسبوق به سابقه نبوده است از برگزاری ساده ی مراسمی عبادی باز ماندند.

تنها نکته ی امیدوارکننده در این وانفسایی که نیروهای امنیتی ایجاد کرده بودند این بود که در حالیکه نیروهای انتظامی و امنیتی از برگزاری نمازهای عید و جمعۀ اهل سنت جلوگیری کرده بودند؛ مسجد ابوذر تهران که با موافقت امام جمعه آن مسجد، برگزاری نماز عید نمازگزاران اهل سنت مهیا شده بود، شاهد درگیری هایی بین نیروهای انتظامی و مقتدیان شیعه آن مسجد بود؛ که به هواداری از نمازگزاران اهل سنت وارد عمل شدند، تا در نهایت این مسجد در تهران، تنها جایی باشد که نماز عید اهل سنت در آن برگزار شود.

رهبر حکومت ولایی بارها و به کرات در صحبت های خود دم از وحدت شیعه و سنی زده است و همچنان نیز در مناسبت های گوناگون در این باره صحبت می کند. او علاوه بر این به هر بهانه ای صحبت از مظالم و تنگنا هایی می کند که مسلمین در دنیا با آنها مواجه هستند و مشکل را نیز از حکومت های "غربی" و شعار های پوچ حقوق بشری آنها می داند.

باید از آقای خامنه ای پرسید که اگر ایشان واقعا معتقد به چنین وحدت و رابطه ی مسالمت آمیزی بین مذاهب اسلامی است و اگر ایشان حقیقتا نگران تضییع حقوق مسلمین در اقصی نقاط عالم می باشند، چرا باید پس از این همه سال که از تشکیل حکومت به اصطلاح اسلامی گذشته است اهل تسنن این کشور از داشتن حتی یک عبادتگاه و مسجد در پایتخت چندین میلیونی این کشور محروم باشند؟

این در حالی است که طبق محافظه کارانه ترین آمار، جمعیت 4 میلیونی مسلمانان در آمرکا که اکثر آنها اهل سنت می باشند، در سال 2007 بیش از 1400 مسجد در ایالات آمریکا دارد و تعدادی بسیار بیش از این سالن اجتماعات و محل گردهمایی و مدرسه دارد.

باید پرسید چرا در حالی که حکومت ولایی، کشور و دولت آمریکا را صبح تا شب متهم به اسلام ستیزی و دامن زدن به اسلام هراسی می کند، اما حتی در اجازه ی برگزاری نماز های جماعت از دولت غیر اسلامی و به زعم او "استکباری" آمریکا بد تر عمل می کند؟!

از آن بدتر آن است که شیعیان حتی در عربستان سعودی نیز مسجد و محل تجمع دارند و نماز های عید خود را آزادانه برگزار می کنند!!

نتیجه ی اتخاذ چنین سیاست های سرکوب گرانه ای توسط حکومت ولایت مطلقه و دولت کودتا در ایران اتفاقاً در طولانی مدت منجر به همان چیزی می شود که ظاهراً حکومت در پی جلوگیری از آن است: تعدی و حمله به اهل تشیع و عقاید آنها...

ستیز با اهل تسنن و حمله و محدود سازی مدارس علمیه و مراسم آنها اگر چه در نوع خود حرکتی سرکوبگرانه و خلاف سیره اهل بیت و به خصوص امیرالمومنین بوده است، ولی پدیده ای منحصر به فرد در ایران نیست و استمرار حرکت "کلی" سرکوبی هر تفکر و گروهی است که حکومت ولایی او را نمی پسندد.

       داستان اهل تسنن و فشار های وارد بر آنها، داستانی یکه و یگانه نیست بلکه داستان همه ی گروه ها، احزاب، تشکل ها و افرادی است که مانند حاکمیت ایران فکر نمی کنند...

http://www.irangreenvoice.com/article/2010/sep/28/7298

 

بازگشت به خانه

 

محل اظهار نظر شما:

شما با اين آدرس ها می توانيد با ما تماس گرفته

و اظهار نظرها و مطالب خود را ارسال داريد:

admin@newsecularism.com

newsecularism@gmail.com