بازگشت به خانه

 

مکتوبات فدوی

طنزنوشته های هفتگی حميد رضا رحيمی

19 مهر 1389 ـ  11 اکتبر 2010

 

پی آمد

پیرامون سفر اخیر مهندس الاسلام و المسلمین احمدی نژاد، دامت تحریکاته، به سازمان ملل، که ورق دیگری به پرونده ی قطور ملت سابق ایران افزود، آیه های گوناگونی صادر شده است که فدوی از آن میان، چند آیه را از کیهان چاپ دارالخُرافه نقل می کند:

«رسانه هاي خارجي، با اشاره به واكنش كشورهاي غربي به سخنان احمدي نژاد در سازمان ملل، از وحشت سران اين كشورها از شنيده شدن پيام رئيس جمهور ايران توسط مردم آمريكا و اروپا خبر دادند».

و یا این تجاهل العارف :

«در همين حال، شبكهء ضد ايراني فاكس نيوز به سراغ جان بولتون، نمايندهء سابق آمريكا در سازمان ملل، رفت. وي که به شدت از اظهارات رئيس جمهور كشورمان خشمگين شده بود، ضمن فحاشي، اذعان كرد كه آمريكا بازندهء ميدان سخنراني احمدي نژاد بود».

سفر دكتر محمود احمدي نژاد به نيويورك، كه از آغاز رياست جمهوري او هر سال تكرار شده است، در ديپلماسي كشور بعنوان يك «نقطهء عطف» تلقي شده و منشاء ارزيابي ها و تعبير و تفسيرهاي مختلف گرديده است. اين قلم مجموعهء آنچه در اين سفر دنبال و انجام مي شود، و اهدافي كه پشت اين سفر وجود دارد را «آئينهء تمام نماي ديپلماسي دولت احمدي نژاد» مي داند.

در مطلب زير، که بسیار هم کشدار و حقیقتاً خواندن همه ی آن اگر، بقول عوام، waste of time نباشد، دستکم خسته کننده و تکراری است، شخصی به امضای "سعدالله زارعی"، که اگر خودِ برادر حسین(ع) شریعتمداری نباشد چرکنویس اوست، کوشیده است تا اظهارات شگفت انگیز برادر بهلول احمدی نژاد، پیرامون ایران سابق را بنوعی توجیه کند:

«شخصيت ها و فعالان سياسي در اظهار نظرهاي جداگانه اي مواضع رئيس جمهور در سفر به نيويورك را ستودند. حسين فدايي، نمايندهء مردم تهران در مجلس، مواضع احمدي نژاد در مجمع عمومي سازمان ملل را خلاقانه، مبتكرانه و عزتمندانه توصيف كرد».

باری - این حرکت، البته با لُجستیک گسترده ی رسانه های  خصوصی  شیطان  بزرگ، که  فطریه و ذکات برادران را دریافت کرده اند، پشتیبانی شده و موجب شده است که از کیهان چاپ  دارالخُرافه تا سربازان مشهور یا گمنام امام  زمان(عج)، در معرکه ای که گرفته اند، چند تائی سینی پاره کنند!

 

پناه خدا!

قاصم الجبارین رحم کند، مقام معظم رهبری دوباره کلاه خواسته اند و فدوی تردید ندارد که عملهء طرب، سر می آورند! ملاحظه کنید :

«در ديدار جمعي از اساتيد دانشگاه. رهبر انقلاب: با شجاعت وارد نقد علوم انساني غرب شويد؛ استادان حوزه و دانشگاه ها بايد با شجاعت در اين ميدان حضور يابند و مسئوليت سنگين خود را در تدوين پاسخ هاي رهگشاي اسلام ايفا كنند!»

 

صداقت

فدوی همیشه می گفت که مسؤلین محترم جمهوری اسلامی، اعلی الله مقامهم اجمعین، موجودات راستگوئی هستند لکن شما خوانندگان گرامی ضد انقلاب با فدوی لجبازی کرده و باورتان نمی شد . شما را به قاصم الجبارین ببینید که برادر علی (ع) لاریجانی، در گفتگو با خبرگزاری وابستهء ایسنا، چه راحت به دارائی های مسؤلین که قرار نبود داشته باشند، اعتراف می کند :

«لاريجاني، خطالب به دولت آمريكا: دارايي همه مسوولان ايراني را بلوكه كنيد، شايد آلام شكست‌هايتان در منطقه، آرامش موقتي يابد!»

زیاده عرضی نیست.

 

از سوزن تا صنایع سنگین

تصور فدوی این بود که برادران ُملحد چینی، زحمت همه چیز حتا تولیدات خصوصی مؤمنین و مؤمنات، از جمله  ُمهر و تسبیح، رکعت شمار و زنجیر ماه مبارک محرم و چفیه و سایر نیازمندی ها را تقبل فرموده و دیگر بنُجلی نباشد  که ایشان در جامعه ی شکوهمند اسلامی، آب نکرده باشند؛ لکن در مرور خبرهای دارالخُرافه، به تیتری غــم انگیز با ایهامی طنز آمیز برخورد که حاکی از آن بود که واپسین خاکریزهای امت همیشه در صحنه نیز توسط برادران ُملحد و متعهد  چینی ما در یک قیام و قعود، فتح شده است؛ ملاحظه کنید :

«چینی‌ها چاقوی زنجان را غلاف کردند!»

 و در توضیح خبر، بنقل از سایت وابسته ی تابناک، آمده است :

«صنعت چاقوسازی زنجان امروز در حالی آخرین پتک های صنعتکاران را بر روی تیغه‌های خود تحمل می‌کند که ورود چاقوی چینی به بازار و نبود تقاضا برای خرید چاقوی مرغوب زنجانی تیشه به ریشه این هنر و صنعت اصیل زده و هنرمند چاقوساز را خانه نشین کرده است».

با اینهمه، بقول آن شاعر ضد انقلاب :

بیت

شکر ایزد که ز تاراج خزان رخنه نیافت

بوستان چمن و سرو وگل شمشادت

منظور فدوی آن است که قاصم الجبارین را شدیداً شکر می کند که هنگامی که از وطن سابق می گریخت، غیر از خاطرات نه چندان شیرین، یک فقره قلمتراش ساخت زنجان گرامی نیز، جزو مختصر مایملک اش بود که با خود به غربت برد...

باری - از آنجا که فدوی سیاستمدار نیست و در بهترین شرایط حتا، سیاست را با قاف می نویسد، فلذا نمی داند که چرا گروه مبسوطی از برادران ملحد و متعهد چینی ما، کثرالله امثالهم، اخیراًً در مرکز دارالخُرافه گرد آمده اند. آيا شما خوانندگان محترم ضد انقلاب می دانید؟

 

معادله ی چند مجهولی

فدوی با اینکه بارها تفهیم اتهام شده و به اندازه ی موهای سرش واژهء "ضد انقلاب" را شنیده، خوانده، و دیده است، لکن، مع الاسف، هنوز نمی داند که این  "ضد انقلاب" نابکار، بالاخره چه شکلی ست!..

فدوی، البته با خود برخورد، از خود انتقاد، و کهریزک نرفته، شدیداً اعتراف می کند که شخصاً، و بقدر کفایت، کودن بوده و هست لکن در این میانه بقول مقامات، اعلی الله مقامهم اجمعین، ذغال خوب هم بی تأثیر نبوده است! یعنی، سبب نیز شاید آن بوده باشد که بین علما، کثرالله امثالهم، در توضیح این مورد همواره اختلاف بوده و هست؛ فلذا فدوی را در این رهگذر گرفتار و، یک خط در میان، بقول عوام

confused فرموده اند.

فدوی اگر بخواهد فهرستی از معنا و چگونگی "ضد انقلاب " را بدست دهد، بیگمان، مثنوی هفتاد ضربه شلاق می شود! از این رو فقط به ذکرچند نمونهء دم دستی، به اجمال و اختصار بسنده می کند:

- فدوی به توصیه ی امام (ل) و ُامّت، غرق تماشای فرزند معنوی حضرت امام (ل)، یعنی نخستین رئیس جمهوری حکومت شکوهمند اسلامی با بیست میلیون رأی بود و داشت مثل آن حیوان نجیب کیف می کرد که حضرات ناگهان، چرت اش را پاره کرده و اعلام فرمودند که  بله، "فرزند معنوی حضرت امام (ل)"، بلا نسبت، ضد انقلاب است!..

پیدا کنید قیافه ی فدوی را!

- فدوی به توصیهء حضرت امام(ل) و توابع، شدیداً در عوالم روحانی فرو رفته، امید امام و ُامّت آیت الله منتظری را نظاره و داشت بی مضایقه لذتش را می برد که برادران دفعتاً با چفیه و  پیژامای راه راه، به درون عوالم روحانی او پریده و مجدداً اعلام فرمودند که  " فرزند معنوی حضرت امام (ل) " نیز، بلا نسبت ضد انقلاب است!..

دوباره، پیدا کنید قیافه ی فدوی را!

- فدوی همین چند سال پیش، سفر خواهر کریستین امانپور به ایران سابق را ملاحظه و دنبال می کرد؛ بویژه سفر جذاب ایشان به قم و آنجا که با مرجع عالیقدر تشیع، آیت الله العضما صانعی، پیرامون حضرت بقیة الله الاعظم، آقا امام زمان، ارواحنا له الفداءء گفتگو می کرد که برادران چندی بعد، یکباره با چوب و چماق از راه رسیده و قویاً اعلام فرمودند که نخیر مرجع  "عالیقدر عالم تشیع آیت الله العضما صانعی" دامت برکاته ی سابق نیز، شدیداً "ضد انقلاب" است.

فدوی البته، رعایت عدل و انصاف را کرده و اضافه می کند که حضرات، برای ایشان مایه ی بیشتری گذاشته و افزودند که وی از ابتدا هم مرجع تقلید نبوده است!...

بقول جد اعلای فدوی، عبید زاکانی، برادران :

"مست بوده اگر ُگهی خوردند"

که فــراوان خـورنـد مـستانـا!

گفتن ندارد که منظور از می و مستی در بیت فوق، همانا می و جذبه ی عرفانی و سردرد ناشی از آن است!..

باری، برای سومین بار، پیدا کنید قیافه ی فدوی را!

حال، اگر خواسته باشید که فدوی را به زحمت انداخته و از او نمونه ی تازه تری بخواهید، او به سفر اخیر مهندس الاسلام و المسلمین برادر رئیس جمهور بمنظور شرکت در جلسه ی سازمان ُامَم (سازمان ملل سابق – م) اشاره می کند.

دوستان اگر گزارشات تصویری این رویداد حیرت انگیز را دیده باشند، ملاحظه کرده اند که شماری از مؤمنین و مؤمنات مقیم بلاد کفر و زندقه ی شیطان بزرگ، لعنتت الله علیه نیز، مفصلاً در التزام رکاب بودند و درمناقب برادر احمدی نژاد از یکدیگر گوی سبقت می ربودند که از آن میان خواهر ُمحجّبه ای با شیهه ای عمیقاً سوزناک در باب برادر رئیس جمهور فرمود که: «ما خبر نداریم که چه داریم و لذا قدرش را نمی دانیم!».

گفتن ندارد که فدوی، با استماع این جملهء ربانی، از خود بیخود شده و اشک از هم جایش سرازیر شد! باری- فدوی در همین عوالم شگفت انگیز بود که در مرور رسانه های شریفه ی دارالخُرافه، خبری با عنوان زیرتوجه اش را جلب کرد  :

«دو تصویر از یک زن ضد انقلاب. فدوی نخست پنداشت که به نوع جدیدی از "ضد انقلاب " دست یافته است و می تواند آنرا، با ذکر مأخذ، در پژوهش خود منظور کند؛ لکن قدری که باریکتر شد دید که خیر، نوع این ضد انقلاب نیز، از جنس همان ضدانقلابی ست که شرح آن در ابتدای مقال آمد.

در توضیح بیشتر عرض می کند که موضوع، راجع است به همان مؤمنه ای که از صحابهء رئیس دولت خدمتگزار بود و، در گفتگوی خود با برادر خبرنگار اندرونی، این اتهام سنگین را به امت همیشه در صحنه وارد فرمود که قدر برادر احمدی نژاد را نمی داند!.. با اینهمه، جریدهء شریفهء فردا اعلام فرمود که این خواهر مکرمه نیز، ضد انقلاب است (!) و، بعنوان سند، دو تصویر از وی را، که یکی محجبه و در حال گفتن اینکه چرا فدوی قدر برادر احمدی نژاد را نمی داند، و دیگری بی حجاب و در شبکهء فاکس نیوز شیطان بزرگ را نیز ضمیمه ی پرونده کرد.

برای آخرین بار، پیدا کنید قیافه ی فدوی را !...

 

زیاده جسارت است .

علی الله التکلان و هوُ المُستعان فی جمع امور

نهم ربیع الاکتبر سنه ی2010 ترسائی

کتبةالفقیر کمتر از قطمیر - فدوی

 

www.hazl.com

https://newsecul.ipower.com/

بازگشت به خانه

 

محل اظهار نظر شما:

شما با اين آدرس ها می توانيد با ما تماس گرفته

و اظهار نظرها و مطالب خود را ارسال داريد:

admin@newsecularism.com

newsecularism@gmail.com

 

 

New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fxa: 509-352-9630