بازگشت به خانه

 

مکتوبات فدوی

طنزنوشته های هفتگی حميد رضا رحيمی

26 مهر 1389 ـ  18 اکتبر 2010

 

خبر مهم

فدوی تیتر فوق را برای اين مطلب، که عیناً از سایت وابسته ی تابناک نقل می کند، برگزید: «در حاشيهء اجلاس خبرگان، آيت‌الله هاشمي ‌رفسنجاني و آيت‌الله مصباح يزدي با يكديگر روبوسي كردند!» هرچند که همکاران مکتبی فدوی، در تیتر خود، اهمیت این خبر سرنوشت ساز برای ملت ایران را تا حد «مصافحه» پائین آورده اند!

 

ناسای اسلامی

همگان می دانند که بسیاری از ابداعات و اکتشافات فی نفسه از آن مسلمین بوده لکن خاج پرستان، لعنة الله علیهم اجمعین، بعلت فقدان کپی رایت در صدر اسلام، همه را، مع الاسف، بسود خود مصادره کرده اند؛ وگرنه کیست که نداند افتخار نخستین خلبان، یعنی جعفر طیار، و نیز نخستین قمر مصنوعی، یعنی قمر بنی هاشم، از آن مسلمین است. باری - فدوی از دریافت این خبر میمنت اثر از خبرگزاری وابستهء مهر، گل از گلش شکفت که جمهوی شکوهمند اسلامی ما بنا دارد تا سال 1399، فضانورد به فضا بفرستد. مطلب، بنظر کاملاً منطقی می رسد زیرا حضرات آیات عظام و حجج اسلام، کثرالله امثالهم، ایران را بقول عوام   alreadyآباد و مدیریت جهان را که  قابلی ندارد، قبضه، و اینک جز اعزام فضا نورد انتحاری به فضا، که تازه آن هم "حق مسلم ماست"، کار دیگری ندارند .

فدوی ضمن عرض تبریک و تهنیت به حضور حضرت امام غایب، حضرت بقیة الله الاعظم ارواحنا روحی فداه، در این ارتباط، البته چن  فقره نگرانی جزئی نیز دارد که بهنگام مطرح، و از حضور ُپر زور حضرات آیات اطال الله عمرُکم کسب تکلیف می کند؛ لکن از آنجا که فدوی اهل پیش بینی ست ،  و نمی خواهد که فضانوردان ما در ارتباط با برخی شبهات، در آن بالا در حالت بی وزنی ارّه به ماتحت نیزمانده و امور  سفینه النجاة مختل و تتمه ی آبرویمان  نیزبه ثمن بخس برود، فلذا  مراتب را طی استفتائی  از حضور حضرات آیات استفتا ء تا بهنگام اخذ امتحانات سیاسی ایدئولوژیک فضانوردان، جهت اجرا به ایشان ابلاغ شود:

 

بسمه تعالی

قراره بریم بالا!

حضور محترم حضرات آیات عظام و حجج اسلام اعلی الله مقامهم اجمعین

نظر به اینکه امر توسط مهندس الاسلام والمسلمین برادر احمدی نژاد دامت تحریکاته بر این دائر شده است که مؤمنین بلحاظ فاصله ی جغرافیائی نیز اندکی به قاصم الجبارین نزدیکتر شوند، لازم است شماری از مؤمنین در کسوت فضانوردی به بارگاه حضرت  احدیت، جلّ جلاله، مشّرف گردند. بدیهی ست که مؤمنین و مؤمنات فضانورد در آن بالا نیز از نیازهای شرعی فارغ نبوده و لازم است سؤالات خود را عندالزوم بحضور مراجع مطرح و کسب تکلیف نمایند. از آنجا که تعدد مراجع محترم  و بروز اختلافات فی مابین امری رایج بوده است اين امکان وجود دارد که فضانوردان معلق در فضا را همینطور انگشت به ماتحت نگهداشته و چه بسا موجب سقوط سفینه، معاذالله، به سرزمین های خاج پرستان، لعنة الله علیهم اجمعین، بشود. علیهذا، به مصداق آیه ی شریفه ی "علاج واقعه را قبل از وقوع باید کرد" متمنی ست به پرسش های زیر شدیداً پاسخ فرمایند:

1) اقامهء نماز جماعت به امامت برادر کاپیتان در سفینه، که فضانوردان در حالت بی وزنی بسر می برند، چگونه است؟

2) در فرض اثبات، نظر به اینکه فضانوردان به علت اشکال مذکور در فوق، دائم تغییر جهت می دهند، تعیین قبله در این حالت، چه حکمی دارد؟

3) از آنجا که  فضانوردان از عیالات مکرمهء محترمهء محجبه، و نیز صیغه های متعدد خود، چندین میلیون کیلو متر دور و برای رفع حاجت به آنان دسترسی ندارند، دفع نیاز شرعی آنان، چه صورتی دارد؟

4) در صورت بروز زنای محصنه در فضا و اینکه باز بهمان علت بی وزنی، سنگ به زانیه نمی خورد، چه حکمی دارد؟

 

و این هم پاسخ يکی از حضرات آیات که تا کنون به دست سازمان فضانوردی ايران اسلامی رسيده است:

دفتر مرجوعات حضرت آیت الله محمد (ص) مهدی(عج) قائمی طالبانی

 بسمه تعالی

حالا نمیشه نرین بالا؟

1- اولاً و مقدمتاً عرض می کند که فرستادن فضانورد زن به فضا، به فتوای علمای سلف، حشره الله مع الموالیة الُمطهّرین صلوات الله علیهم اجمعین، جایز نیست مگر بحکم مقام معظم رهبری، دام الذله. در این صورت نیز احتیاط واجب، بر استخاره است. ثانیاً واجب عینی ست که برادر سردار کاپیتان، مدّه ظله، با طنابی که از پشم شتر شش ساله بافته شده باشد سایر فضانوردان را بخود وصل و سر دیگر طناب را با یک باب میخ طویله ی چینی بدیوارهء سفینه چندان بکوبد که نماز گزاران، علیرغم وجود بی وزنی، پراکنده نشوند.

2- در باب پرسش دویّم لازم است که نخست محیط سفینه را بدقت اندازه گرفته و سپس به تعداد لازم قطب نما بدیوار سفینه بکوبند. در این صورت گفتن ندارد که فضانوردان در حالت بی وزنی، بهر جهت  که بچرخند، بسود اسلام است!

3- در باب پرسش سیّم، واجب عینی ست که یک فقره ایستگاه فضائی پیش بینی و سپس شعبه ای از خانه های عفاف حکومت اسلامی در زمین در آن دایر تا برادران فضانورد عندالزوم پیاده و رفع حاجت کنند.

4- در پاسخ به این سؤال تأکید می کند که هیچ یک از حدود الهی در هیچ شرایطی نباید تعطیل شود؛ بویژه که در فضا از برخی سازمان های مزاحم چون خبرنگاران بدون مرز، حقوق بشر و از این قبیل اباطیل خبری نیست. بهر حال، بنا بر فرض سؤال، احوط آن است که زن فضانورد را قبل از سفر در زمین مختصری سنگسار کنند تا چنانچه در فضا مرتکب زنای محصنه شد، بقول عوام   already سنگسار شده باشد!

والسلام علیکم و لا تفرقوا.

 

کار آموزی

درس سطح و خارج فدوی، درست است که بقول عوام  Pending است و فدوی هنوز از رسالهء خود در حوزه های علمیهء لس آنجلس و حومه (تلویزیون سلام - شبکه اهل بیت علیهم السلام- شبکه ولایت و...) دفاع نکرده و سر دوشی نگرفته است، لکن این بدان معنا نیست که وی امور مؤمنین و مؤمنات را بویژه در بلاد کفر و زندقه که از در و دیوار آن بقول عوام  24 hours / 7 days a week معصیت می بارد، بحال خود رها کرده و به حل مسائل شرعیه ی آنان نپردازد. بقول آن شاعر ضد انقلاب:

                                                                 بیت

آب دریـا را اگـــر نـتـوان کـشـیـد

هم به قدر تشنگی باید چشید!

(گفتن ندارد که، به فتوای علمای سلف، حشره الله مع موالیة المطهرین صلوات الله علیهم اجمعین، آب در بیت بالا، حتما ً باید آب ُکر باشد).

باری – فدوی مسأله زیر را که به اظهار اساتید حوزه و دانشگاه (که البته دیگر فرقی با هم ندارند) مسألهء چندان ساده ای نبوده و حل آن کار یکی دو طلبه نیست، با یک قیام و قعود به شرح زیر، و البته با استعانت از فضلای حوزه و دانشگاه، اعلی الله مقامهم اجمعین، و جلب رضایت آنان، مدرک بقول عوام  Pending خود را دریافت و از مزایای قانونی آن نیزشدیداً برخوردار گردید. (همينجا، در حاشیه و با اغتنام فرصت، عرض می کند که فدوی از شهرستان ها نماینده ی فعال می پذیرد باری -

صورت مسأله: «با توجه به اينكه بر روي آرم و نشان آستان قدس رضوي كلمهء طيبهء لااله الاا... حك شده و هر روزه كالاهاي متعدد اين آستان به فروش مي رسد و افراد بدون وضو آن را لمس مي كنند و در نهايت روكش بسته بندي آن زير دست و پا قرار مي گيرد، از متوليان آستان قدس درخواست مي شود ضمن بررسي نسبت به حذف كلمه طيبه از روي كالاهاي توليدي يا اصلاح نشان آستان قدس اقدام تا بي حرمتي نسبت به آن روا نگردد. جمعي از محبان اهل بيت(ع)».

حل المسئله: «ابتدا مراتب با قید 250 فوریت، به شرف عرض رسید. بسیار خشمگین شده و دستور فرمودند که کلیهء خریداران قبل از لمس کالا (خرید یا عدم خرید مطرح نیست – م)  توسط مأمورین حکومتی دقیقاً معاینه شده، پس از حصول اطمینان کامل از وضوی معتبر مؤمنین، که به تأیید مجمع تشخیص مصلحت نظام رسیده و به مهر مجمع مذکور ممهور؛  و نیز با این شرط که از متقاضی تا 75 کیلومتری محل اقامت اش  هیچگونه بادی (سایز و صدا مطرح نیست – م) خارج نشده باشد، اطمینان حاصل کرده و سپس اجازهء لمس محصولات حضرت را صادر فرمایند».

علی الله التکلان و هوُ المُستعان فی جميع الامور

16 اکتبر المخفم سنهء 2010 ترسائی

کتبة الفقیر کمتر از قطمیر - فدوی

 

www.hazl.com

https://newsecul.ipower.com/

بازگشت به خانه

 

محل اظهار نظر شما:

شما با اين آدرس ها می توانيد با ما تماس گرفته

و اظهار نظرها و مطالب خود را ارسال داريد:

admin@newsecularism.com

newsecularism@gmail.com

 

 

New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fxa: 509-352-9630