بازگشت به خانه

جمعه 30 مهر  1389 ـ  22 اکتبر 2010

 

جز روحانیون خودی کسی استقبال رهبر نرفت

آرش سیگارچی

بالاخره این سفر رهبر به قم هم اتفاق افتاد. فاصله 150 کیلومتری طی شد و آقا مورد استقبال ملت همیشه در صحنه قرار گرفت. ولی گویا با همه تلاشی که شده، جز خودی ها کسی به استقبال نیامده بود. این خبر فارس را ببینید.

از این جالب تر نام یکی از استقبال کنندگان از رهبری است: آیت الله احمدی فقیه یزدی. کافی است یک جستجو کنید تا متوجه شوید حضرت آیت الله ، شهریور امسال دار فانی را وداع گفته بود و حتی آیت الله خامنه ای در هشتم شهریور درگذشت او را تسلیت گفته است.(اینجا) شاید این هم از معجزات آقاست که مرده ها هم برای استقبال و خیرمقدم به او زنده می شوند!

از این بگذریم. بگذارید لیست “برخی از مراجع عظام و علمای مبرز” را که فارس نوشته، نگاهی بکنیم:

محمد تقی مصباح یزدی: معرف حضور هستند

ابراهیم امینی: امام جمعه قم و عضو مجلس خبرگان که مورد تایید شورای نگهبان منصوب رهبری قرار گرفته است.

احمدی فقیه یزدی: متاسفانه فوت کرده بود و در استقبال نبود!! خبر تشییع جنازه اش را اینجا بخوانید.

طباطبایی‌نژاد: عضو مجلس خبرگان که مورد تایید شورای نگهبان منصوب رهبری قرار گرفته است. نماینده مقام رهبری در کشور سوریه (۱۳۷۶ تا ۱۳۸۱)؛ نماینده رهبری در استان اصفهان و امام جمعه شهر اصفهان.

محمد یزدی: رییس قوه قضایی منصوب رهبر (10 سال) و عضو مجلس خبرگان که مورد تایید شورای نگهبان منصوب رهبری قرار گرفته است. آقای یزدی عضو شورای نگهبان است و هفته ای سه روز در تهران جلسه دارند. همچنین ایشان نماینده استان تهران در مجلس خبرگان رهبری هستند و حضورشان در  قم برای اسقبال ، مصداق بردن آدم از جای دیگر به قم ،  برای استقبال است.

سید محمود هاشمی شاهرودی: رییس قوه قضایی منصوب رهبر (10 سال) و عضو مجلس خبرگان که مورد تایید شورای نگهبان منصوب رهبری قرار گرفته است.

حسن ممدوحی: عضو مجلس خبرگان که مورد تایید شورای نگهبان منصوب رهبری قرار گرفته است.

[عبدالنبی] نمازی: نماینده ولی فقیه در کاشان و امام جمعه این شهرستان

مرتضی مقتدایی: عضو مجلس خبرگان رهبری از استان اصفهان  که البته به عنوان مدیر حوزه علمیه قم در قم سکونت دارد / عضو مجلس خبرگان که مورد تایید شورای نگهبان منصوب رهبری قرار گرفته است.

طاهری خرم آبادی: امام جمعه موقت تهران و عضو مجلس خبرگان که مورد تایید شورای نگهبان منصوب رهبری قرار گرفته است.

سید علی علوی بروجردی: تقریباً کسی به این نام وجود ندارد. در این جستجو می توانید ببینید که اسم ِ سید علی علوی بروجردی تنها در خبر ملاقات با رهبری دیده می شود (اینجا) فکر می کنم منظور سید محمد جواد علوی بروجردی است که اتفاقا دفترش هم از سفر رهبری ابراز خوشحالی کرده است. (اینجا)

احمد خاتمی: امام جمعه موقت تهران / عضو مجلس خبرگان که مورد تایید شورای نگهبان منصوب رهبری قرار گرفته است.

عباس محفوظی: منصوب سابق رهبری در شورای عالی انقلاب فرهنگی / عضو مجلس خبرگان که مورد تایید شورای نگهبان منصوب رهبری قرار گرفته است.

[سید جعفر] کریمی: نویسنده دو جلد از کتب استفتائات رهبری و شرکت کننده در جلسات استفتائات.

[علی کریمی] جهرمی: داماد آیت الله صافی گلپایگانی ، از مراجع نزدیک به رهبری

سعیدی: در خبر به نام کوچک این آیت الله اشاره ای نشده. جستجوی نام آیت الله سعیدی تنها ما را به نام آیت الله سید محمد رضا سعیدی می رساند که در زندان شاه کشته شد. فکر می کنم مراد ، حجت الاسلام علی سعیدیباشد ، نماینده رهبری در سپاه پاسداران.

خرازی: اگر منظور ، سید محمد باقر خرازی دبیرکل حزب الله ایران  باشد که خواهر وی همسر حجت الاسلام مسعود خامنه ای فرزند آیت الله خامنه ای است / البته فکر می کنم منظور پدر سید صادق خرازی ، یعنی محسن خرازیاست که از علمای قم است و اتفاقا چندی پیش عکسی با رهبری داشت.

جواد فاضل: وی فرزند آیت الله فاضل لنکرانی از مراجع تقلید است که چندی پیش درگذشت. بعد از فوت پدر ، وی اعلام مرجعیت کرد.

رضا استادی: نماینده سابق رهبری در شورای نگهبان و نماینده تهران در مجلس خبرگان که مورد تایید شورای نگهبان منصوب رهبری قرار گرفته است.

محمد علی فیض گیلانی: از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

محمد مومن: نماینده رهبری در شورای نگهبان / محل کار تهران

 

عباس کعبی: نماینده رهبری در شورای نگهبان / محل کار تهران

ری شهری: منصوب رهبری در “بعثه مقام معظم رهبری”

[مسلم] ملکوتی: امام جمعه سابق تبریز

سید هاشم حسینی بوشهری: منصوب رهبری به عنوان امام جمعه قم

عبدالله خائفی: از جمله علمای قم

سید محمد علی علوی گرگانی: از جمله علمای قم

………………………..

جز چند تن از علما که معمولاً «مستقل» بوده اند تقریباً تمام این لیست از کسانی تشکیل شده که به نوعی منصوب و مقبول رهبری اند. روحانیتی که زمانی مشروعیت شان به اقبال مردم بود اینک برای استقبال از رهبری، تنها این توان را دارد که از خودی ها جمع کند برای استقبال!

2010/10/20

http://30mail.net/news/2010/oct/20/wed/5165

 

بازگشت به خانه

 

محل اظهار نظر شما:

شما با اين آدرس ها می توانيد با ما تماس گرفته

و اظهار نظرها و مطالب خود را ارسال داريد:

admin@newsecularism.com

newsecularism@gmail.com