بازگشت به خانه

دوشنبه 3 آبان  1389 ـ  25 اکتبر 2010

 

پيام شورای هماهنگی شبکهء جهانی سکولارهای سبز ايران

بمناسبت روز کورش، سالروز اعلام نخستين منشور حقوق بشر

 

هموطنان گرامی

       شبکهء جهانی سکولارهای سبز ايران با توجه به ميثاق های بنيادين خود، که همگی بر پايهء

باور به ضرورت جدائی مذاهب از حکومت ها

و لغو هرگونه تبعيض سياسی و اجتماعی و حقوقی

و برقراری آزادی سياسی و ديگر آزادی های منبعث از آن

بر آمده و تحقق اين همه را در برقراری حکومتی سکولار اعلام داشته اند،

مفتخر است که از گردهمآئی زادگان و نوادگان مردمان سرزمينی بزرگ تشکل يافته که، در سه هزاره پيش، توانستند همهء باورهای پايه ای فوق الذکر را تجربه کنند و بعنوان ارزش های فرهنگ ملی خويش، از دهان کورش بزرگ در اعلاميه ای منعکس نمايند.

بدين سان، اعضاء شبکهء جهانی سکولارهای سبز خود را وارثان نخستين مردمان روی زمين می دانند که، در انديشهء سياسی دربارهء جهان خود، به وجود حقوقی فرامذهبی- فراعقيدتی و مبتنی بر آزادی های سياسی و اجتماعی برای آدميان برآمده از قوميت ها و مليت های گوناگون پی برده اند.

       ما مفتخريم که نخستين جوانه های انديشه های سياسی فرامذهبی- نژادی و آزادی بخش ـ و در نتيجه سکولار ـ در خاک ايران سبز شده است و در منشور کورش بزرگ می درخشد و همواره راه گشای آیندگان خود بوده است. ما اين منبع الهام بخش کهن، اما هماره زنده و بالنده، را سرمشقی روشن برای آيندهء سياسی کشورمان می دانيم.

ما درمان استبداد را با نوشداروی آزادی ممکن می دانیم. اکنون که حکومت اسلامی، کوشندگان راه نابودی ارزش های انسانی فرهنگ کهن کشورمان، منشور کورش را ـ به سودای کسب حقانيت برای حاکميت ستمگرانهء خويش ـ به ایران برده و به ستايش اش برخاسته اند، بيش از هميشه معتقديم که نوشته های اين سفينهء گلين اما بسیار گران بها و پر افتخار تاريخی می تواند نوشداروی نجات بخش مردمان ایران باشد. نجات از ظلمات ناشی از تسلط آزادی ستيز مذهب بر جامعهء جوان و رو به آيندهء ايران.

       اکنون بر نيروهای علاقمند به ارزش های مثبت فرهنگ ملی ايران فرض است که، با اغتنام فرصت از اين حادثهء نامنتظر و شيرين، روز هفتم آبان ماه امسال، يعنی سالروز صدور منشور و روزی که پنج سال پيش از جانب کميتهء نجات پاسارگاد بعنوان «روز کورش بزرگ» مطرح شد، به جهانيان نشان دهند که افتخارات کهن و هنوز زاينده و بالندهء انسانی خويش را سخت پاس می دارند و چشم به آسمانی دارند که نورافشانی ستارگانی چون کورش بزرگ، تحمل شب قطعاً رو به پايان اش را بر آنان هموار می سازد.

       با آرزوی ايرانی سکولار، آباد، آزاد و بی تبعيض

       شورای هماهنگی شبکه سکولارهای سبز ايران برای آزادی و دموکراسی

       سوم آبان ماه 1389

 

بازگشت به خانه

 

محل اظهار نظر شما:

شما با اين آدرس ها می توانيد با ما تماس گرفته

و اظهار نظرها و مطالب خود را ارسال داريد:

admin@newsecularism.com

newsecularism@gmail.com