بازگشت به خانه

چهارشنبه 12 آبان  1389 ـ  3 نوامبر 2010

 

پرسشی بر اساس «پاسخ احمد صدری به منتقدانش»

پرتو نوری علا

من یکی از آن، بقول آقای احمد صدری، "پهلوان پنبه ای های بی نام اینترنتی" هستم که اعتراضیه ای را در برابر انتشار نامه سرگشادهء آقایان حمید دباشی، و محمود و احمد صدری، در رابطه با نامه آرامش دوستدار به یورگن هابرماس، امضاء کرده ام.

اینک انگیزه من در نوشتن این سطور، نه دفاع از امضاء کنندگان (بقول آقای احمد صدری) "پیام های آلوده به بغض و آکنده از اتهامات واهی توطئه و اسلامگرایی و دینخویی و همکاری با جمهوری اسلامی"، که طرح پرسشی از ایشان است.

تا آن جا که به خود من برمی گردد، هدف از امضاء " پیام... آکنده از اتهامات واهی، توطئه و اسلامگرایی و دینخویی و همکاری با جمهوری اسلامی..."، چیزی جز دفاع از آزادی بیان (لااقل در خارج از ایران) و ابراز انزجار از ایجاد فضای رعب و وحشت و ممیزی آشکاری نبود که پس از بگیر و ببندهای بعد از "انتخابات خرداد ٨٨" در خارج از ایران، توسط بخشی از دست اندرکاران رانده شده از رژیم اسلامی و یاران معتبر و به اصطلاح فرهیخته و اصلاح طلب شان ایجاد شده است. (بخش پنهان این ممیزی ها سال هاست که توسط جاسوسان و تفرقه اندازان و عمال مزدور رژیم اسلامی در خارج از ایران وجود داشته است).

به همین دلیل از برآشفته شدن آقای احمد صدری در برابر پخش این گونه پیام ها، و اعتراض ایشان به کاربرد "همکاری با جمهوری اسلامی" تعجب کردم و برآن شدم تا از آقای احمد صدری، بپرسم: مگر شما در سی سال گذشته و "تا پیش از خرداد ٨٨" در هر شغل و مقامی که بودید، به تداوم رژیم اسلامی در ایران کمک نکردید؟

مگر حتی "۱٨ سال پیش" در دیدار و روبوسی با "مصباح یزدی، در قم" از تلفیق اسلام با دروس دانشگاهی ابراز خوشنودی نکردید؟ چرا امروز از این که شما را "دینخو و اسلامگرا و همکار رژیم" بدانند برآشفته می شوید؟

مگر در همين مقاله ی "پاسخ احمد صدری به منتقدانش" ننوشتید که "بعد از وقایع خرداد سال گذشته.... بلیط [بازگشت] خود را لغو کرده و منبعد قادر به بازگشت به وطن..." نیستید؟ مگر از این جمله چنین مستفاد نمی شود که تا یکسال پیش هم در زمرهء اصلاح طلبان به راحتی به ایران رفت و آمد می کردید و هم ستون فرهنگی رژیم اسلامی در ایران را استوار نگه می داشتید؟ خوب یا بد، مگر اسم داشتن چنین نقشی همکاری با رژیم اسلامی نیست؟

مگر هنوز یاران اصلاح طلب شما خیال بازگشت به "دوران طلایی امام خمینی" و "حفظ نظام جمهوری اسلامی و قانون اساسی اش" را ندارند؟ مگر داشتن چنین خیالی حاکی از همکاری ایشان تا پیش از انتخابات ٨٨ ایران با رژیم اسلامی نیست؟ (البته من برای آقایان موسوی و کروبی، احترام قائلم چرا که مقاصد خود را آشکارا می گویند و چون برخی مبارزان چپ و راست، یا خمینی، دروغ نمی گویند و خدعه نمی کنند).

من به عنوان انسانی که کلن با هر نوع سانسور، بگیر و ببند، و اعمال خشم و خشونت مخالف است و زندگی و جامعهء سالم را فقط در آزادی بیان و تبادل افکار می داند، از این که شما "پس از خرداد سال گذشته" به علت غضب خامنه ای و احمدی نژاد، مجبور شده اید "بلیط بازگشت به ایرانتان را لغو کنید" متأسفم و از این که نتوانسته اید "برای آخرین بار بوسه ای بر گونهء مادر ِ در حال احتضار" تان بزنید، با شما احساس همدردی می کنم، چرا که من و امثال من، سی سال است که به علت مخالفت آشکار با کل رژیم اسلامی، بلیط های بازگشت به ایرانمان را لغو کرده ایم و نتوانسته ایم آخرین بوسه ها را به گونهء هیج یک از عزیزان در حال احتضارمان بزنیم. با این تفاوت که مهاجرت بیست ـ سی سال گذشتهء هزاران ایرانی که شکنجه شده، عزیز از دست داده، یا مال و منالشان را به پاسداران اسلام بخشیده تا از آن سیاهچال جان به در برند، و در کشورهای بیگانه برای حفظ زندگی خود و خانواده شان تن به سخت ترین و پست ترین کارها و تحقیرهای روحی و روانی بدهند، مطلقن با مهاجرت شما و یارانتان که از "خرداد سال ٨٨" مورد غضب ِ دیوانگانی چون خامنه ای و احمدی نژاد قرار گرفته اید، زمین تا آسمان فرق دارد.

طی سی سالی که جان به دربردگان و مخالفان رژیم اسلامی حتی خارج از مرزهای ایران و در خانه های خود به ضرب شلیک گلوله یا کارد و چاقوی مشتی اوباش و اراذل و خودفروختهء رژیم اسلامی از پا درمی آمدند، به مخیلهء شما و یاران اصلاح طلب تان که در دامن امن رژیم اسلامی زندگی می کردید، خطور نمی کرد که روزی همین رژیم قصد جانتان کند و مجبور شوید "بلیط بازگشت به ایران" تان را لغو کنید. مگر اسم چنین زندگی ای، همکاری با رژیم اسلامی نیست؟

اعتراض ها، فریادها، شعر سرودن ها، نامه نوشتن ها و امضاء جمع کردن و فرستادن آنها به افراد و مجامع بین المللی ی همین "پهلوان پنبه ای های اینترنتی" بود که زمینه رهایی از رژیم اسلامی و استقبال از شما و یارانتان را در کشورهای بیگانه، فراهم کرد، تا به پاس مخالفت با خامنه ای و احمدی نژاد (نه کل نظام) جایزه دریافت کنید.

آقای صدری از شما می پرسم: مگر خوبی و بدی رژیم اسلامی در ایران، یا همکاری یا عدم همکاری با آن، از تاریخ موافقت یا مخالفت شما با برخی از افراد این رژیم تعیین می شود؟

 

 

بازگشت به خانه

 

محل اظهار نظر شما:

شما با اين آدرس ها می توانيد با ما تماس گرفته

و اظهار نظرها و مطالب خود را ارسال داريد:

admin@newsecularism.com

newsecularism@gmail.com