بازگشت به خانه

 

مکتوبات فدوی

طنزنوشته های هفتگی حميد رضا رحيمی

6 دی 1389 ـ  27 دسامبر 2010

 

قصاص یارانه ای!

برخی عوامل مکتبی، اصرار دارند سری که درد نمی کند را هم حتما ً دستمال ببندند!.. در توضیح عرض می کند که ملت یک لا قبا هنوز مشغول التیام جراحات وارده ناشی از ماجرای هدفمند کردن یارانه (حذف یارانه ها - م) بود که خبرگزاری مهر ناگهان، قیلوله ی ماموت های قم را بر آشفت تا ترتیب برگشت مبلغی را که مهندس الاسلام و المسلمین احمدی نژاد، دامت تحریکاته، با هزار اما و اگر قولش را به ملت داده بود، از پیش تعیین کند! ملاحظه کنید:

«سوأل: همان گونه که مستحضرید یارانهء نقدی از سوی دولت به حساب مردم واریز شده است اما هنوز حق برداشت از این مبلغ مهیا نشده است و با توجه به اینکه برخی عید غدیر را به عنوان سال خمسی در نظر گرفتند آیا در محاسبهء خمس امسال باید این یارانه نقدی را در نظر بگیرند؟ و اگر برداشت این یارانهها پس از سال خمسی فراهم شود آیا به این مبالغ خمس تعلق میگیرد؟

«جواب ها:

«حضرت آیتالله ناصر مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید در قم، در پاسخ به این سئوالات اظهار داشت: فعلاً خمس ندارد و هر زمان قابل برداشت شد جزء درآمد همان سال محسوب میشود.

«حضرت آیتالله سید عبدالکریم موسوی اردبیلی هم در پاسخ به این سئوالات گفت: با توجه به اینکه هنوز مبلغ مذکور در اختیار شما قرار نگرفته، از درآمد سال خمسی گذشته محسوب نمیشود و نسبت به سال آینده چنانچه این کمک به لحاظ استمرار و مقدار بتواند بخشی از مئونهء زندگی را تأمین کند و در مئونهء سال مصرف نشود باید خمس آن پرداخت شود.

«آیتالله حسین نوری همدانی از دیگر مراجع قم در پاسخ به این سئوالات نوشت: فرض سئوال خمس ندارد.

«حضرت آیتالله عبدالله جوادی آملی نیز در پاسخ شفاهی به خبرنگار مهر در قم اظهار داشت: این مبلغ فعلاً خمس ندارد اما اگر زمانی قابل برداشت شد جزو درآمد همان سال به حساب میآید». 

اما آنچه بر فدوی در این ارتباط معلوم نشد این بود که برادر رئیس جمهور در ارتباط با واریز وجوه نقدی در پیوند با حذف یارانه ها چند بار تکرار کرد که این پول، پول امام زمان (عج) است!.. و تا آنجائی که فدوی می داند، پول امام زمان (عج) مشمول خمس و ذکات و از این قبیل نمی شود!.. تا نظر خوانندگان محترم ضد انقلاب چه باشد!

زیاده جسارت است

24 دسامبر

 

کج فهمی

فدوی، علیرغم معاشرت تنگاتنگ با برادران، اعلی الله مقامهم اجمعین، هنوز نمی داند و در عین حال همینطور ارّه به ماتحت مانده است که چرا ایشان، این همه اصرار  دارند که علیرغم ُحرمت موسیقی،  سُرنای اسلامی را از سر گشادش بنوازند؟!...

 باری - اگر منظور و استنادشان به فرمایش آن بزرگوار  است  که فرمود:

بیت

                                ازخلاف آمد عادت بطلب کام، که من

                              کسب جمعیت از آن زلف پریشان کردم

باید بدانند که درست است که آن بزرگوار با برادران دستکم 800 سال اختلاف سن دارد، لکن به هنرهای زمان خود ، بلکه  از نوع پسامدرن آن حتا!، اشراف کامل داشته و آن پارادکس شگفت انگیز را در نهایت صحت، سلامت و ظرافت، و بدون آنکه کسی را حبس یا اعدام کند، بشرح فوق بکاربرده است. فلذا فرمول ظریف و دقیق مذکور را اگر برادران درنیابند، در اجرای آن به ضرس قاطع، به خبط و خطا می افتند و تتمهء آبروی جمهوری شکوهمند اسلامی ما را، که مع الاسف دیگر تشت اش از بام افتاده و کفگیرش نیز شدیداً به ته دیگ خورده، لامحاله بباد خواهند داد. نتیجه اینکه، کسی را که باید بلاتشبیه بیدرنگ به عنوان بیمار روانی خطرناک بستری کنند، به مسند رهبری، ریاست جمهوری، وزارت و یا نمایندگی مجلس می نشانند، و آنکه را که قرار است بموجب آن فرمول معروف و نیز اجماع جهانی، "به صدر بنشیند و قدر بیند"، روانهء حبس و تبعید و محرومیت از حقوق اجتماعی و حرفه ای می فرمایند!.. این معنا رافدوی، از خبر میمنت اثر زیر استنباط کرد:

«جعفر پناهی، کارگردان سرشناس ایرانی از سوی شعبهء 26 دادگاه انقلاب، به 6 سال حبس تعزیری، 20 سال محرومیت از فیلمسازی و فیلمنامه نویسی محکوم شد. براساس حکم صادره، آقای پناهی 20 سال حق خروج از ایران و همچنین حق گفتگو با هیچ رسانه داخلی و خارجی را ندارد /روز». 

در حاشیه، نتیجهء مکتبی دیگری که از آیهء فوق مستفاد می شود آن است که برادران گرامی، خیال دارند بزرگواری کرده و دست کم تا بیست سال دیگر هم بمانند!..

با عرض تبریک و تسلیت به ملت یک لاقبای ایران و نیز حضرت بقیة الله الاعظم، ارواحنا له الفدا. چرا که اقامت ایشان نیز بر این پایه، در چاه کذائی، 20 سال دیگر تمدید شد!

 

نوعی تذکر

فدوی نه اینکه نداند تذکر چیست و چه انواعی دارد، لکن گاه به انواعی از آن که توسط برادران، کثرا لله امثالهم، مصرف می شوند بر می خورد که او را به قول عوام  Confuse می کند. این نوع جدید تذکر، " تذکرعاشورائی" نام دارد که دو فقره از آن، از دو تن از نمایندگان محترم حکومت در مجلس، در فاصلهء بین دو قیلوله، صادر شده است.

باری، فدوی نخست پنداشت که، بلاتشبیه، دارد خبر یکی از رسانه های خاج پرستان را می خواند که در آن، تذکر نمایندگان ملت، اگر رئیس جمهور را به زیر و ذلت نکشد، دست کم لرزه بر اندام مسؤلین ذیربط می اندازد؛ لکن به خود که آمد، دریافت که خیر، گربه است و فدوی گویا  در خواب، پنبه دانه دیده است! و این دو فقره نماینده که زنجیر پاره کرده  و زبان به اعتراض گشوده اند، هیچ منظوری نداشته اند. ملاحظه کنید:

«سید جلال یحیی زاده، نمایندهء تفت و میبد، در تذکری به وزیر کشور خواستار جلوگیری از اعمال غیرمناسب در عزاداری حضرت سیدالشهدا‌(ع) توسط تعداد معدودی ناآگاه شد!»

دل به تذکر دوم هم، که متعلق به مصطفی (ص) مطورزاده است، نبندید که چیزی از تذکر نخست کم ندارد!:

«مصطفی مطورزاده، نمایندهء خرمشهر، نیز به وزیر کشور تذکر داده و خواستار اتخاذ تدابیر لازم برای اعزام زائران عاشورا و اربعین حسینی از مرز شلمچه شد».

(بنقل از خبر آنلاین. ناقل اصلی این ویروس، سایت وابستهء تابناک است).

زیاده جسارت است .

 

مثال

فدوی یک مثال ملموس و به روز شده، برای زبانزد معروف: "آنچنان را آنچنان تر کرده است" در  سایتی برادرانه دید، که عینا ً بنظر خوانندگان محترم ضد انقلاب می رساند:

«حجت السلام والمسلمین روحانی، امام جمعهء شهرستان بابل، با اشاره به برخی از حاشیه های مراسم عزاداری در ماه محرم، گفت: "خوشبختانه مراسم عزاداری سالار شهیدان، امام حسین علیه السلام، امسال بهتر و با شکوهتر از سال های قبل برگزار گردید. اما متاسفانه مشاهده می گردید در حاشیهء این مراسمات (!) تعداد کثیری از افراد که با زنندگی و زشت ترین حالات ظاهری در انظار مردم و محافل عزاداری حاضر شدند، عزاداران حسینی را عزادارتر می کردند!"»

علی الله التکلان و هوُ المُستعان فی جمع امور

26 دسامبرالمشبک سنه ی 2010 ترسائی

کتبة الفقیر کمتر از قطمیر، فدوی

 

www.hazl.com

https://newsecul.ipower.com/

بازگشت به خانه

 

محل اظهار نظر شما:

شما با اين آدرس ها می توانيد با ما تماس گرفته

و اظهار نظرها و مطالب خود را ارسال داريد:

admin@newsecularism.com

newsecularism@gmail.com

 

 

New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fxa: 509-352-9630