بازگشت به خانه

چهارشنبه 8 دی 1389 ـ  29 دسامبر 2010

 

اگر از روز نخست

جلوی جمهوری اسلامی را گرفته بودیم...

دارا ایرانی

مساله اعدام در جمهوری اسلامی نکته‌ای نیست که تازگی داشته باشد. حکم به تعویق افتاده حبیب ‌الله لطیفی یکی از تازه‌ترین احکام صادره در خصوص اعدام است. اگرچه بسیاری می خواهند تاریخ 32 ساله انقلاب را نادیده گرفته و همه نابسامانی‌ها، و از جمله اعدام‌های بی‌رویه را، فقط منسوب به دوران احمدی ‌نژاد نمایند ولی از همان روز نخست جمهوری اسلامی بی‌رحمانه اعدام می‌کرد تا بر روی کار بماند.

به یاد بیاورید روزهای نخست پس از پیروزی انقلاب را که فرماندهان ارتش شاهنشاهی و بسیاری از مقامات رژیم سابق در محاکمات چند دقیقه ای به جوخه‌های اعدام سپرده شدند. در آن زمان عده‌ای هم به این اعدام‌های شتابزده و بی‌رویه اعتراض می‌کردند ولی موج انقلابی گری آنقدر در میان ملت زیاد بود که فریاد آنان به جایی نمی‌رسید. اعدام‌های اول انقلاب با نظارت شخصی خمینی و توسط یکی از بی‌رحم ترین آخوندهای جمهوری اسلامی، یعنی صادق خلخالی، صورت می‌گرفت که البته اکنون از دنیا رفته است. خمینی  برای از بین بردن مخالفان خود، و به خصوص فرماندهان ارتش شاهنشاهی، شتاب بسیار زیادی داشت چون فکر می‌کرد اگر ارتش نابود نشود، [در کمترین زمان] با خاموش شدن شور انقلابی مردم در آن روزها علیه خودش به پا خواهند خاست و اصلاً فکر نمی‌کرد که با آغاز جنگ به همین فرماندهانی که به صورت فله‌ای اعدام می‌شوند نیاز فراوانی خواهد داشت.

مساله کشتارهای سال 1367 که عده ای از منسوبین به رژیم می‌خواهند آن را نادیده بگیرند و عده‌ای حتی آن را امری درست می‌خوانند، موردی دیگر از تاریخ جمهوری اسلامی است که بسیاری از اصلاح ‌طلبان یا می‌خواهند از کنار آن بی سر و صدا رد شوند و یا در نهایت شگفتی از وجود آن عدم اطلاع می‌کنند! آدم واقعاً حیران می‌ماند این مدعیان دروغین «آزادی و دموکراسی» چطور در برابر چنین جنایتی (که هزاران انسان بدون اینکه از یک محاکمهء عادلانه برخوردار باشند دسته دسته به فرمان «حضرت امام» اعدام شدند و در نهایت از گورستان خاوران سر در آوردند) سکوت کردند. لابد دلیل سکوت و تظاهر به عدم آگاهی‌شان این است که بازهم آقایان و خانم‌های اصلاح‌طلب بتوانند نصیبی از قدرت داشته باشند. اگرچه پس از انتخابات سال 1388 همان سهم کوچک هم از میان رفت.

اگر از همان ابتدا یک خواست و ارادهء ملی وجود می ‌داشت که به جای اعدام‌های فله ای یک سیستم قضایی دقیق و بی‌طرف بوجود بیاید و افراد از یک محاکمهء عادلانه در حضور وکیل مدافع‌شان برخودار باشند شاید امروز دیگر شاهد این وحشی‌گری‌های جمهوری اسلامی نبودیم. البته شاید اصلاً دیگر جمهوری اسلامی وجود نمی‌داشت که بخواهیم آن را از اعدام منع کنیم. چون آخوندهای حاکم در این رژیم اگر آدم نکشند بر سر کار نمی‌مانند. یکی از آنها، آیت الله بیات زنجانی، امروز اعلامیه داده که در ماه محرم آدم نکشید یعنی، مثلاً، پس از محرم هر چقدر خواستید بکشید، فقط درماه محرم نکشید.

خلاصه اینکه اگر از روز اول جلوی جمهوری اسلامی و قدرت‌طلبی آخوندها (هر آخوندی که می‌خواهد باشد) را گرفته بودیم شاید هرگز شاهد چنین وضعی نمی‌بودیم که یک رژیم فاسد و زورگو برای روی کار ماندن مجبور باشد خون بریزد.

برگرفته از سايت خودنويس>>>

 

بازگشت به خانه

 

محل اظهار نظر شما:

شما با اين آدرس ها می توانيد با ما تماس گرفته

و اظهار نظرها و مطالب خود را ارسال داريد:

admin@newsecularism.com

newsecularism@gmail.com