بازگشت به خانه

 

مکتوبات فدوی

طنزنوشته های هفتگی حميد رضا رحيمی

13 دی 1389 ـ  273 ژانويه 2011

 

استفتاء از آيات عظام:

خری را که به پشت بام برده اند، چگونه پائین می آورند؟

حمیدرضا رحیمی

اشاره

متنی را که می خوانید، فدوی از کتاب "مجمع الفضلان " که اخیرا ً در تهران چاپ و منتشر شده، استخراج کرده است. تازگی این اثر، که پایان نامه ی یکی از فضلای طلبهء حوزوی نیز هست، در این است که وی، پرسشی واحد را در محضر مراجع مختلف مطرح و از قضا، پاسخ های گوناگون دریافت داشته که البته این این اختلاف ها، ناشی از جهان بینی های متفاوت حضرات آیات عظام پیرامون این پرسش پیچیده است؛ که فدوی نیز بمنظور تنّبُه خوانندگان محترم ضد انقلاب و نیز بجهت نگاه نوی این طلبهء جوان و نیز جذابیت برخی پاسخ ها، اقدام به انتشارخلاصه ای از این پرسش و پاسخ می نماید.

 

پرسش: خری را که به پشت بام برده اند، چگونه پائین می آورند؟

 

پاسخ ها:

* حضرت آیت الله سید کرام الدین دوزدوزانی: انتخاب خری که به پشت بام می برند، قرنهاست که در ممالک اسلامی،محل اختلاف است. هر خری را  که نمی شود به پشت بام برد!.. بدین معنی که اگر خر واجد شرایطی را انتخاب و به پشت بام ببرند چنین خری عندالزوم راه پائین آمدن از پشت بام  را خودش پیدا می کند، ناگفته پیداست که اگر این احتیاط مسموع می شد،طرح این پرسخ، هرگز محلی پیدا نمی کرد.اینجانب نحوه ی انتخاب خر جامع الشّرایط را در رساله ی معروف خود، که در برج جوزای سنه ی 1400 طبع و منتشر شده است، به تفصیل بیان نموده ام و شما را در این باب، به صفحات 875 تا 1075 کتاب مذکور، حوالت می دهم.

* حضرت آیت الله سید جعفر پشت کوهی: باید آنقدر علف و کاه و یونچه و حبوبات مورد علاقه ی حیوان را در کنار دیوار منتهی به پشت بام بریزند، تا ارتفاع آن، همسطح پشت بام شود؛ در اینصورت محتمل است که خر مذکور بمنظور "خر غلت زدن" به میان علف ها بلغزد و و از پشت بام پائین بیاید!..

* حضرت آیت الله صادق خلخالی: تا آنجا که یادمان می آید، سابق بر این فقط گربه ها روی پشت بام می رفتند که ما به استثنای گربه نره که مصونیت پارلمانی داشت، به اذن حضرت امام (ل) و به عون الله، نسل همه شان را برانداختیم! اما در باب سؤال اخیر: نخست باید کلیه ی ساکنان خانه ای را که خر مذکور روی پشت بام آن قرار دارد، دستجمعی اعدام کرد؛ و بعد خانه را تخریب نمود تا وصال خر مذکور، حاصل شود!.تبصره: اعدام همسایگان چپ و راست نیز، مستحب است!

* حضرت آیت الله محمد(ص) گیلانی: با عنایت به بحث شیرین لواط، ابتدا باید معلوم شود که خری را که به پشت بام برده اند، نر است یا ماده؟ اگر نر است، باید یک باب خر ماده ی بی ُدم،مستحبا ً خر ماده ای که بموجب تبصره ی 7 ماده ی 34 قانون مجازات اسلامی، به جرم یونجه دزدی ُدم اش را بریده باشند، در کوچه شدیدا ًبه خرامیدن وا داشت تا خر نر ُمدّه ظله العالی، دستپاچه شده و از پشت بام بیفتد و اگر مادّه است، بالعکس.البته به فتوای برخی علمای حاضر، ُمستحب است اگر  این دو فقره خر، بستگی نسبی نیز داشته باشند.

* حضرت آیت الله  سید محمد (ص) خاتمی: حیرت بنده مقدمتاً از این است که اصلاً به کار خر مذکور چکار دارند؟؛  ُخب بگذارند هر قدر که دلش می خواهد روی پشت بام بماند! به فتوای اکثرعلمای اصلاح طلب، این حق نیمه  دمکراتیک خر مذکور است که مدت اقامت خود را بر پشت بام، خود تعیین فرماید.و نیز مطابق احادیث معتبر، صلاح پشت بام خویش خران دانند! لکن اگر امر بر این دائرشد که خرمورد نظربه هر قیمت از پشت بام پائین بیاید، واجب عینی ست که ُامّت حاضردرصحنه، ابتدا بخرج خود درکلاسهای فشرده ی فراگرفتن زبان خرانه شرکت کرده و پس از اتمام دوره و اخذ گواهینامه، به نحوی که خر مذکوراز خواب بیدار نشود، با او وارد  مذاکره شده و نظر اورا نسبت به  پائین آمدن ازپشت بام،طی یک برنامه ی 15 ساله جلب نمایند.

* حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی: اینجانب در حل این مسأله، خر مذکور را مقصر نمی داند؛اشکال به ضرس قاطع، از پشت بام است. فلذا درآینده باید در  انتخاب پشت بام، دقت بیشتری بخرج داده شود.

* حضرت آیت الله سید کامبیز روزبهانی: این فرمایشاتی که حضرات آیات فوقا ً فرمودند،همگی مهمل و از درجه ی اعتبار ساقط است.امروزه، در حل مسائل فقهی،باید به علوم جدیده هم نظر داشت.فی الواقع،القاب واپس گرا - فناتیک و قس علیهذا که به شجره ی طیّبه ی ما منتسب است، ناشی از عدم توجه بهمین نکته است. باری - به پاسخ سؤال شما البته با عنایت به علوم جدیده، باز می گردم : اگر ساختمان مذکورکه خر مورد نظر روی پشت بام آن قرار دارد، پشت بام اش شیب دار و به عبارتی شیب اش در حد زاویه ای بیش از 45 درجه باشد، که دیگر موضوع استفتاء منتفی ست زیرا به فتوای علمای سلف، حشره الله مع موالیة المُطهّرین صلوات الله علیهم اجمعین، خر مذکور " خودش خشک میشه می افته "!.. اما اگر سقف شیب دار نباشد، باید معلوم شود که ساختمان یک ساختمان معمولی ست یا آسمانخراش؟ اگر آسمانخراش است، که مطابق علوم جدیده،  قطعا ًهم آسانسور دارد و هم پله های اضطراری.اینکه خر مذکور را از پله های اضطراری که بالغ بر چندین صد فقره می شود، به پشت بام برده باشند، نهایت بی عقلی و لذا شدیداً محل تردید است؛ پس لابد با آسانسور به پشت بام برده اند. در این صورت می توانند ایشان را با همان آسانسوری که بالا برده اند،دوباره پائین بیاورند. به فرض محال که آسمانخراش مورد بحث فاقد آسانسور باشد، در اینحالت مستحب است که از هلی کوپتر استفاده شود. در همه ی ممالک متجدده نیز همینطوراست؛ گو اینکه در هیچ کتاب،تاریخ،یا تذکره ای مذکور نیفتاده است که در ممالک متجدده، تاکنون خری را به پشت بام برده باشند!.باری - اما چنانچه ساختمان یک ساختمان معمولی از نوع ساختمانهای خودمان، و خر نیز خر یک معمولی از نوع خرهای خودمان باشد،در این حالت واجب عینی ست که از «لیفت راک» یا جرثقیل استفاده شود؛ منتهای مراتب باید مراقب بود که خدای نخواسته موجبات سوء استفاده ی استکبار جهانی و صهیونیزم بین الملل، لعنة الله علیهم اجمعین، واقع نشود؛ بدین معنی که وقتی خر را به نوک جرثقیل می بندند که از پشت بام پائین بیاورند،جوری جلوه نکند که از دور تصور شود که این وسیله ی ابتدائی و غیرعلمی اعدام دوباره رایج شده و حکومت شکوهمند اسلامی، بدلیل قحطی آدم، حالا دیگر مبادرت به اعدام خر می کند!..   

السلام و علیکم و لا تفرقوا

 

www.hazl.com

https://newsecul.ipower.com/

بازگشت به خانه

 

محل اظهار نظر شما:

شما با اين آدرس ها می توانيد با ما تماس گرفته

و اظهار نظرها و مطالب خود را ارسال داريد:

admin@newsecularism.com

newsecularism@gmail.com

 

 

New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fxa: 509-352-9630