بازگشت به خانه

دوشنبه 11 بهمن 1389 ـ  31 ژانويه 2011

 

ایران، آتش زیر خاکستر!

محّمد هادی

جنبش مردم ایران علیرغم سرکوب خشن و وحشیانه رژیم در بعد از کودتای انتخاباتی و با وجود حکومت نظامی اعلام نشده، در ابعاد و اشکال گوناگون علنی و مخفی و... همچنان ادامه و پایدار می باشد. استمرار حضور جنبش را قبل از هر چیز در رفتار و حرکاتِ خود رژیم میتوان آشکارا دید که علیرغم تبلیغات شبانه روزی خود در رفع فتنه و برگشت اوضاع به حال عادی، هنوز دارها را جمع نکرده و بساط شکنجه و اعدام همچنان برقرار است. تمامی اقدامات سرکوبگرانه رژیم، تنها ناشی از ترس و لرز آخوندها از زمین لرزه خرداد 88 و تکان های بعدی آن می باشد که هنوز بقا و ادامهء حکومت را – آن هم بعد از سه دهه – نمی تواند بدون شکنجه و اعدام ادامه دهد.

در رابطه با تداوم و استمرار جنبش اعتراضی مردم، خودِ رژیم بهتر از هرکس میداند که آتش سوزان قیام، فقط جابجا شده و در زیر قشر خاکستر سرکوب، منتظر برآمدن و شعله ور شدن است. البته این جابجایی و خاموشی ظاهری جنبش، برای رژیم آسان بدست نیامده است. رژیم بعد از گذشت بیشتر از یکسال و چند ماه و سرکوب غیرقابل تصور و تجاوز و شکنجه و . . اینروزها همچنان به  شکار مبارزان و فعالین جنبش مشغول میباشد. رژیم فقط در یک قلم، عکسهایی را که توسط مزدوران علنی و مخفی از شرکت کنندگان در تظاهرات ها گرفته شده بود، با چاپ و پخش آنها در بولتن و روزنامه های اطلاعاتی و امنیتی و بخش حفاظت فرودگاهها و . . در ابعاد گسترده و کلان در پی شناسایی و دستگیری تظاهرات کنندگان برآمد. کابوس سرنگونی و سایه سنگین روزهایی که پایه های رژیم را لرزاند هنوز از حافظه نظام خارج نشده است. بهمین خاطر حضور علنی لباس شخصی ها و نیروهای نظامی های رژیم در سطح خیابانهای تهران فقط برای مقابله با مسائل امنیتی و ضد رژیم است و مزدوران نظام براحتی و با بی اعتنایی از کنار دیگر مسائل اجتماعی و حتّی قتل های عادی که در مقابل چشم آنها اتفاق می افتد، میگذرند گویی ماموران نظامی رژیم فقط در قبال حفظ امنیت سردمداران رژیم مسئولیت دارند نه در برابر مردم و شهروندان عادی! رژیم با تمسک به انواع و اقسام تبلیغات و ترفندها سعی دارد که حضور جنبش را به روی خود نیاورد بعنوان مثال تمام شعارهای ضد حکومتی نوشته شده در شب را، صبح های زود با بسیج ماموران سطل بدست خود ظرف چند ساعت از در و دیوار پاک میکنند بطوریکه کسانی که صبح زود از خانه بیرون می آیند شاهد بیشترین شعارها و کسانی که دیرتر بیرون می آیند کمتر اثری از شعارها را می بینند. و بهمین دلیل طبیعی است که در چشم سحرخیزان، حضور جنبش آشکار  و از دید دیرآمده ها پنهان باشد! رژیم برغم تمامی ژست ها و پُزهای پیروزی، نمیتواند لحظه ای ریسک ترک سرکوب و زمین گذاشتن چماق و سرنیزه را تاب بیاورد!

در رابطه با موسوی و کروبی رژیم-با تجربه آموزی از سالها حبس خانگی زنده یاد منتظری و دیگر مخالفان سرشناس-بهترین انتخاب خود را در ادامه وضعیت موجود میداند رژیم با عدم دستگیری "سران فتنه" و با پرهیز از چهره و قهرمان سازی و عکس العمل احتمالی مردم و نیز پاسخگویی در انظار بین المللی و . . با حبس خانگی موسوی و کروبی و قطع ارتباطات آنها و بازداشت و بازجویی بازدیدکنندگان و . . . بدون پرداخت بهای زندانی نمودن آنها، همزمان از تمامی فواید دستگیری و زندانی بودن آنها استفاده میکند.

در بازی جنگ قدرت، رفسنجانی-برغم داشتن پایگاهی هنوز کم و بیش در بدنه نظام-و با همه زرنگی و بندبازی، فینال مسابقه قدرت را به خامنه ای باخت و در جنگ قدرت میان گرگهای رژیم، دیگر عدد و ورق قابل ملاحظه و تعیین کننده ای نیست و هربار که سکوت و آفتابی نشدن اش طولانی و شک برانگیز میشود وادارش میکنند تا دوباره "اشهد ان ولایت الخامنه ای" را بالا بیاورد! جدای از موسوی و کروبی و رفسنجانی، تا آنجا که به دیگر افراد و جریانهای به اصطلاح اصلاح طلبِ دور و بر رژیم برمیگردد بیشتر حضرات گویی نمیخواهند سوت پایان بازی توسط خامنه ای را بشنوند و بطور مضحکی همچنان به ادامه بازی باخته و تمام شده مشغولند! رانده شدن اصلاح طلبان از مراکز قدرت بمعنی پایان جنگ قدرت در بدنه بیقواره و بزرگ رژیم نیست! اختلافات آخوندها و آقا ها و آقا زاده ها واقعی و مادی و بر سر لحاف ملانصرالدین میباشد! اهداف و مقاصد طرفین دعواهای داخلی نظام، چندان ربطی به جدّی و  واقعی بودن اختلافات و تضادها ندارد. نفی تمامیت رژیم به معنی ندیدن و یا کم بهاء دادن به تضادها و اختلافات درونی و بیرونی رژیم نیست و نباید با ساختگی و سرکار گذاری قلمداد کردن آنها، جنبش را از استفاده و تلاش در تشدید و تعمیق شکافهای درونی رژیم محروم نمود! در جنگ قدرت گرگهای نظام گویی تبلیغات رژیم در عدم تقلب در انتخابات و کسب رای 20-30 میلیونی ریاست جمهوری، باور احمدی نژاد شده است تا حدی که در نئشگی تبلیغات خود ساخته و دسته گُل فرستادن برای خود، دچار توهم شده و حتّی گاهی سازِ خارج از نُت ولایت فقیه نیز میزند! تا جائیکه اینجا و آنجا سر و صدای برخی از محافل داخل نظام را در آورده که گویی از انتخاب مجدد او و گذاشتن همه تخم مرغهای رژیم در سبد احمدی نژاد نگران و تلویحاً پشیمان می باشند!

همزمان با رشد جنبشهای ضد دیکتاتوری در تونس و مصر و دیگر کشورهای عربی، جنبش مردم ایران در کلاسی بالاتر و با پشت سرگذاشتن قرون وسطی تاریخ خود، نوید آینده ای بس درخشان را در چشم انداز دارد و با پشتوانه سه دهه مبارزه علیه رژیم لایت فقیه، در برابر ویروس مرگبار بنیادگرایی و ارتجاع واکسینه میباشد. ایران بر خلاف دیگر کشورهای مسلمان منطقه، تنها کشوری است که در صورت برگزاری انتخابات آزاد، نیروهای بنیادگرا و مرتجع کوچکترین شانسی برای خزیدن به قدرت نداشته و از صندوق های رای بطور دموکراتیک روانه گورستان تاریخ میشوند! بدلیل احتمال حضور ویروس بنیادگرایی در جنبش های اخیر تونس و مصر و . . است که ایرانیان-مانند مار گزیده ای که از ریسمان سیاه و سفید میترسد-ضمن همدردی و همدلی با مردم کشورهای عربی در احقاق حقوق آنها، همزمان نگران نفوذ و رسوخ نیروهای ارتجاعی در طیف رهبری این جنبش ها هستند تا مبادا-مانند آخوندها در بهمن 57-قیام مردم را ملاخور کنند! جنبش مترقی و آزادیخواه ایران-که در عکس العمل قهرمانانه به کودتای انتخاباتی رژیم دنیایی را به تعجب و تحسین وا داشت- در ادامه صور اسرافیلی که در منطقه دمیده شده است، مترصد فرصتی است تا پروژه نیمه تمام خرداد 88 را تمام و برای همیشه طومار آخوندها را برچیند!

 

بازگشت به خانه

 

محل اظهار نظر شما:

شما با اين آدرس می توانيد با ما تماس گرفته

و اظهار نظرها و مطالب خود را ارسال داريد:

newsecularism@gmail.com