بازگشت به خانه

دوشنبه 2 اسفند 1389 ـ  21 فوريه 2011

 

این جنایات قابل قیاس در تاریخ نیست

گفتگوی صدای آمريکا با

حجه الاسلام سید مجید مصطفوی

جامعه مدرسین قم و نجف موسوم به (متقن)، با انتشار بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن سرکوب تظاهرات بیست و پنجم بهمن ماه، از نیروهای سپاهی، انتظامی و بسیجیان خواسته‌اند، با رجوع به وجدان خویش، آخرت و دنیای خود را با پیوستن به صف مردم تضمین کنند. حجه الاسلام سید مجید مصطفوی، عضو جامعه مدرسین طلاب قم و نجف، در گفتگو با صدای آمریکا، ضمن اشاره به برخی اختلافات جامعه روحانیت با آیت الله خامنه‌ای، خاطرنشان نموده که کلاس درس آیت الله وحید خراسانی به دلیل امتناع ایشان از ملاقات با آیت الله خامنه‌ای به دستور آیت الله مصباح یزدی، تعطیل شده است.

 

 صدای آمریکا: سیاستی که جمهوری اسلامی ایران، در قبال شیوه برخورد با مخالفان خود برگزیده، آینده سیاسی ایران را به کدام سو خواهد برد؟

حجه الاسلام مصطفوی: بدون تردید شرایطی که الان در خاورمیانه بوجود آمده و باعث بی‌ثباتی سیاسی در همه کشورهای منطقه شده، با اتفاقات جمهوری اسلامی ایران مشابهت دارد و چه بسا در ایران، زود‌تر هم شروع شده، و می‌بینیم که دیگر آن نیرنگ‌ها و خدعه‌ها که جمهوری اسلامی به آن متوسل می‌شد، مثمر ثمر نیست. ببینید که در طول ماههای گذشته، به بهانه‌های مختلف تقریبا هر هشت ساعت در ایران یک اعدام صورت گرفته، که این قضیه می‌توانسته از نظر حکومت، برای مردم، رعب و وحشت ایجاد کند در حالی که دیدیم روز بیست و پنجم بهمن، هیچ ترسی در وجود مردم نبود، بلکه حتا مردم مقاوم‌تر در صحنه حضور داشتند و هیچ فشاری نمی‌تواند این نیرو را کنترل کند و این خیزش عظیم را سرکوب کند. و واکنش ما نسبت به این اتفاق‌هایی که افتاده طبیعتا ما به شدت محکوم می‌کنیم. این اعمال هم از نظر انسانی، عقلی، ملی و هم از نظر شرعی، حرام است. و در تاریخ اصلا سابقه نداشته چنین اتفاقاتی بیفتد و آقایان الان دارند این کار‌ها را با رنگ اسلامی که به گروگان گرفتند انجام می‌دهند، و مطمئن باشید که فردا، (یکم اسفند ماه) همه اعضای ما در صف اول تظاهرات حضور خواهند داشت.

 

صدای آمریکا: به نظر می‌رسد این روز‌ها شکاف عمیقی بین حاکمیت و جامعه روحانیون ایران به وجود آمده که حکومت جمهوری اسلامی ایران دیگر کوششی برای لاپوشانی این حقیقت نمی‌کند؛ بفرمایید واکنش جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و نجف، به تجمع اعتراضی که در حمایت از دولت در حوزه علمیه قم برگزار شد، و شعارهایی هم که علیه رییس خبرگان رهبری آقای رفسنجانی سر داده شد و از تلویزیون ایران شنیده شد و همینطور به تعطیلی کشاندن جلسه درس آیت الله وحید خراسانی چیست؟

حجه الاسلام مصطفوی: اولا که بنده از این طریق از طرف جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و نجف، اعلام می‌کنم آنهایی که دیروز [در تجمع] بودند، مدرسین و روحانیون واقعی نبودند؛ آن‌ها افرادی از بسیج و اطلاعات هستند که اندک درسی را در کلاس‌های آقای «مصباح» آموختند و لباس آخوندی تن شان کردند. اصلا نمی‌شود روی این‌ها مانوری داد و ارزشی هم ندارد. اما در مورد حمله‌ای که به جلسه درس حضرت آقای وحید انجام شد، ببینید هدف سفر آقای خامنه‌ای به قم، که چهار بار هم صورت گرفته این بوده که آیت الله وحید را ملاقات کند و آقای وحید هم هرگز حاضر به این ذلت و خفت نشده و آقای وحید فرمود کسی که دستش به خون مردم آغشته شده کسی که جوانان را بدون هیچ بهانه‌ای و فقط برای آزادیخواهی کشته، می‌خواهد با ما دیدار کند و ما برای ایشان شرط می‌گذاریم و من تقریبا نقل قول خواهم کرد از صحبت‌های آقای وحید که ایشان فرمودند «آقای خامنه‌ای، تمام زندانیان سیاسی را می‌باید آزاد کند، زندانیان بی‌گناه را آزاد کند. از محضر ملت عذرخواهی کند به خاطر جنایاتی که اتفاق افتاده، و اعلام رسمی کند که مرجعیت ندارد. در این صورت من با ایشان ملاقات می‌کنم و در غیر این صورت من هرگز با ایشان ملاقات نمی‌کنم و تمامی این ظلم‌ها و آدم کشی‌ها با ملاقات بنده با ایشان، تایید خواهد شد و من هرگز حاضر به انجام این ملاقات نیستم» پس این حمله به خاطر این "عقده" صورت گرفته و حالا من می‌خواهم یک سئوال بپرسم از آقایانی که ادعای دینداری می‌کنند در حوزه علمیه قم و از مردم متدین ایران که هنوز به حرف روحانیون گوش می‌دهند و هنوز اعتقادی به حرف روحانیون دارند. شیخ انصاری در "المکاسب" آورده که اگر کسی گفت، بعضی در فلان محله، دزدی کردند. او "غیبت" کرده و غیبت یکی از "گناهان کبیره" است و "عدالت" یک انسان را ساقط می‌کند و پشت آن انسان دیگر نمی‌شود نماز خواند. ولی ما امروز می‌بینیم که آقای خامنه‌ای اعلام می‌کند که اینهایی که دستگیر شدند، جاسوس آمریکا و بیگانه هستند و از این صحبت‌هایی که همه ما می‌شنویم.  سوای اینکه ما در نظر بگیریم آقای خامنهای ادعای "مرجعیت" و "آیت الله بودن" ندارد، آیا می‌شود پشت سر آدمی که به دروغ به این و آن "تهمت" می‌زند نماز خواند؟ ما این پرسش را از مردم داریم، آیا می‌شود لباس روحانیت را به چنین شخصی داد و تمام جنایات هم طبیعتا به دلیل اینکه آقای خامنه ای "سر" جمهوری اسلامی است و به عنوان شخص اول مملکت، باید گفت، تمام جنایات متوجه ایشان است مخصوصا این «شهید دزدی» جدیدی که اتفاق افتاد و ایشان برای ثبات خودش، ابایی از انجام هیچ خدعه و نیرنگی ندارد.

 

صدای آمریکا: آقای مصطفوی بفرمایید اتفاقات امروز در حکومت اسلامی ایران، با کدام واقعه تاریخی صدر اسلام هم پوشانی دارد و چگونه است که دیگر حکومت‌های اسلامی در منطقه خاورمیانه، رویکرد محترمانه تری نسبت به مردم خود داشتند، نظر شما چیست؟

حجه الاسلام مصطفوی: این جنایات قابل قیاس در تاریخ نیست، در هیچ کجای تاریخ، چنین اتفاقاتی ندیدیم. حتا در زمان سیدالشهدا (ع) وقتی که امام حسین کشته شد. جنازه شهدا را در اختیار خانواده قرار دادند و اجازه عزاداری به آن‌ها دادند. اما امروز می‌بینیم فردی که بچه‌اش کشته می‌شود هیچ اجازه‌ای برای عزاداری ندارد، حتا اجازه تشییع جناره هم ندارد. اینگونه که برادر شهید «صانع ژاله» دستگیر می‌شود فقط به خاطر اینکه چند دقیقه‌ای در خصوص یک سری «حقایق» صحبت کرده است. درایران آمدند منصبی را به وجود آوردند به اسم «ولی فقیه» و ولی فقیه را به عنوان «فصل الخطاب» قرار دادند در حالی که در دیگر حکومتهای منطقه، چنین صحبتی نیست و چنین منصبی را ما نمی‌بینیم. این آقایان به صرف اینکه آقای خامنه‌ای ولی فقیه است بر خودشان می‌بینند که هر جنایتی را برای ماندگاری این حکومت انجام بدهند و آقای خامنه‌ای واقعا مثل اینکه امر به او مشتبه شده که یک شخصیتی است در حالی که نیست. و به همین دلیل با توجه به این قضیه فکر می‌کند که در جایگاه "حق" قرار دارد و در حال جنگ با "باطل" است و برای همین، مردم را سرکوب می‌کنند و ما از این تفکر به خدا پناه می‌بریم.

http://www.voanews.com/persian/news/gom-protest-19-02-2010-116539513.html

 

بازگشت به خانه

 

محل اظهار نظر شما:

شما با اين آدرس می توانيد با ما تماس گرفته

و اظهار نظرها و مطالب خود را ارسال داريد:

newsecularism@gmail.com