بازگشت به خانه

 

مکتوبات فدوی

طنزنوشته های هفتگی حميد رضا رحيمی

 

دوشنبه 26 ارديبهشت 1390 ـ  16 ماه مه 2011

 

یک بام و صد هوا!

فدوی بارها گفته و نوشته است که برای بیان مفاهیم مورد نظر مؤمنین و مؤمنات، کثرالله امثالهم، بسیاری از واژگان و زبانزدها و غیره باید دگرگون شوند چرا که نهادهای زبانی موجود و مؤلوف برای ادای مقصود مؤمنان بقول عوام  disable هستند؛ مانند آن زبانزد آشنا و زمانی معتبرکه می گفت "چراغی که به خانه رواست، به مسجد حرامست" و یا "مرگ خوبست، اما برای همسایه". گفتن ندارد که آزادی و دمکراسی در همه ی اشکال آن، از آزادی پوشش زنان گرفته تا آزادی تظاهرات که محصول تأملات و مبارزات جانانه ی خاج پرستان ـ لعنة الله علیهم اجمعین ـ هستند، خوبند اما برای همسایه! (به معنی کشورهای منطقه!)، لکن مرگ دلخراش ناشی از مطالبه ی آن حقوق اولیه البته، حق مسلم ماست!..

خوانندگان محترم ضد انقلاب در جریان قیام مردمی کشورهای منطقه، که افتخار آغاز آن از آن مردم دلیر ایران است که اما شوربختانه به فجیع ترین وضع ممکن سرکوب شده، بارها دیده و شنیده و البته دندان روی جگر گذاشته اند که حضرات آیات و حجج اسلام، اعلی الله مقامهم اجمعین، بمنظور حمایت از قیام  مردم کشورهای منطقه (منهای سوریه که مردمش چندان هم هم مسلمان نیستند!) تا چه مایه آنجای مبارک را پاره و، در حاشیه، چقدر همکاران و همتایان خود در آن کشورها را، به تمکین از خواسته های مردم بپاخواسته ی خود، نصیحت فرمودند!...

مورد تازه تر، اظهارات خواهر مریم بهروزی، دبیرکل جامعه ی من در آوردی زینب (س)، در دفاع از آزادی پوشش مؤمنات در یکی از بلاد مشهور کفر و زندقه، یعنی فرانسه، بشرح زیر است:

«وی با بیان اینکه پوشش جز حقوق اولیه و آزادی از مقولات زندگی انسان است(!)، گفت: "آزادی و حقوق انسان جز مسایل اولیه‌ای است که فرانسه آن را قبول دارد؛ بنابراین، این رفتار یک رفتار ضد آزادی و ضد حقوق بشر است مخصوصا در بارهء زنان؛ زنانی که انقلاب فرانسه کردند! و تقاضای آزادی کردند. به گزارش شیعه آنلاین، دبیرکل جامعه زینب اجرای قانون ممنوعیت استفاده از برقع در فرانسه را حرکتی ضد دمکراسی و ضد آزادی خواند(!)»و

وی البته، بدولت فخیمه ی فرانسه، دستورهائی نیز داده است که عدم اجرای آن، لامحاله مستوجب حدود اسلامی ست!: «انتظار دارم که فرانسه هر چه زودتر از این حرکت‌های ضد انسانی و ضد آزادی مخصوصا علیه زنان دست بردارد(!)».

افسوس که - دست ما کوتاه و مریم بر نخیل!- و گرنه فدوی پس از ادای شهادتین، یکی دو پرسش ناقابل را در قالب استفتا حضور ُپرزورشان مطرح می کرد؛ از جمله اینکه: «زنان مسلمان ایرانی که هیچ! آیا خواهر مریم و لشکر جرّار مؤمنین اجازه می دهند که زنان غیر مسلمان حتا، در ایران سابق، آزادی پوشش داشته باشند؟ و یا چرا حضرات آیات عظام و حجج اسلام، برادرمُخـّبط الاسلام و المسلمین احمدی نژاد را که، جسارت است، رئیس جمهور نیز هست، پس  از مصاحبه ای با خواهر "آنا پاستور" خبرنگار تلویزیون اسپانیا که حجاب اجباری را به سوئی افکنده بود، شدیداً از بیضه آویزان کردند!...» و چند پرسش خداپسندانه ی دیگر در همین ردیف !... (نیز نگاه کنید به مقاله ی سمپاتی در هزل داتکام 9 اپریل 2011).

 

نقد و بررسی 

فدوی در تأملات شاعرانه ی خود دریافت که برادران، با لطافت و ظرافت، پنداری هیچ رابطه ای ندارند حتا در ابراز عشق که امریست ناگزیر. و داستان عاشقانه هم که می خواهند بنویسند، لامحاله موی بر اندام آدمی راست می شود!.. به یک فراز شدیداً عاشقانه از کتاب «ستاره ی سوخته» که ازسوی انتشارات سوره ی مهر منتشر شده است به عنوان نمونه توجّه فرمائید:

«چند روزی است که هوایت ابری است. آقتابی نشده ای. نه خودت را نشان ام داده ای نه

چشم های دلربایت را...»

ادامه ی داستان، البته به آنجائی که شما ضد انقلاب گرامی حدس می زنید، نمی رود، بلکه آن

 چشمان دلربا، به یاری یک بَزَک انقلابی، به پایانی مکتبی نیز می رسد: «چشم های قشنگی که وقتی گََرد شیمیائی گرفت، زیباتر شد(!)».

این کتاب، در 126 صفحه، شمارگان 2200 و بهای 1100 تومان، از هم اکنون در دسترس است. بشتابید که غفلت، نه تنها موجب پشیمانی، بلکه موجب کوریِ آن دلربا نیز خواهد شد! 

این هم یک فقره ی دیگر که "اتاق انتظار" نام دارد و نوشته ی برادر احمد محمد (ص) لوست (منظور لولو نیست- م)، نگاه کنید:

اين جشن ها برای من، آقا نمی شود!

«هركس اسمش مهدی است شب عيد با كارت شناسايی بياد مسجد تا جايزه بگيره» اين را چند شب پيش متولی مسجد گفت و همهمه ای به پا كرد؛  آنقدر اين بحث جايزه دادن و گرفتن مهم بود كه در تمام طول صحبت حاج آقا هم، تمام مسجد مشغول پيدا كردن اسم مهدی بين فاميل های خودشان بودند....

«اين جشن ها برای من، آقا نمی شود!

شب با چراغ عاريه فردا نمی شود

خورشيدی و نگـاه مرا می كنی سپيـد

می خواستم ببينمت اما نمی شود»

«آخ! گفتم روضه. يادم هست سال پيش متولی مسجد، همان كه جايزه می دهد؛ كلی مداح مراسم را نصيحت كرد كه آخه مؤمن خدا! شب عيدی كه اشك مردم را در نمی آورند...» (کیهان چاپ دارالخرافه سه شنبه 12 مرداد 1389- شماره 19670)

ادامه ی داستان لکن به گونه ایست که فدوی را شدیداً خوف برداشت و پنداشت که مردان مربوطه با شمشیر، منتظرند که تا آقا (عج) تشریف آوردند، معاذالله، ترتیب شان را بدهند !..ملاحظه کنید:

«بی بی می گفت خيلی قديم ترها جمعه كه می رسيد مردها شمشير به دست می گرفتند و روی بام خانه هايشان منتظر می نشستند(!)».

والله، آقا، بقول سید قاسم (مش قاسم سابق ـ م)، دروغ چرا؟... تا اعدام، آ آ آ آ -  فدوی هم اگر جای حضرت بقیة الله الاعظم ارواحنا روحی فداه حضرت مهدی(عج) بود، هزار و چهار صد سال دیگر هم آفتابی نمی شد!

 

آزمون سراسری

فدوی که گناه نکرده است که از بام تا شام در بقول عوام  Office خود نشسته و به پرسش های شما خوانندگان ارجمند ضد انقلاب، پاسخ داده و ماتحت گرامی را با شاخ گاو، مُدّه ظله العالی، در بیندازد! همیشه خواجه علی(ع) خب یکبار هم علی(ع) خواجه!.. باری - برای اینکه بدانید این کار چه کار سختی ست، فدوی دو پرسش ناقابل را که جلوی یک بچه ی مکتبی هم بگذارید، قهر می کند، به شیوه ی کرایه در مقصد طرح، و پاسخ شان را از شما، طلب می نماید؛ بقول استاد :

بیار آنچه داری ز مردیّ و زور (1)

1- آيا شما خوانندگان محترم ضد انقلاب، عوامل استکبار جهانی و صهیونیزم بین الملل، می دانید که آنگاه که حضرات آیات عظام و حجج اسلام، اعلی الله مقامهم اجمعین، پیرامون قیام مردم منطقه علیه دیکتاتوری های موجود، که مردم دلیر ایران اسلامی پایه گذار و آغازگر آن بوده اند، سخن می گویند، چرا خودشان را منها می کنند!؟(2)

2- آيا شما خوانندگان عزیز ضد انقلاب می دانید که چرا حضرات آیات عظام و حجج اسلام آنگاه که دیکتاتورهای محترم منطقه، تظاهرات مسالمت آمیز مردم شان را به خاک و خون می کشند، ناگهان و به ترتیب ریش، شدیداً دمکرات شده و به آنان ناسزا گفته لکن مردم سرزمین های اشغالی ایران، در نظاهرات مسالمت آمیزشان به همان انگیزه را، به شدت محبوس، مضروب و مقتول می فرمایند؟

مهلت ارسال پاسخ، بدیهی ست که تا ظهور حضرت مهدی(عج) نخواهد بود و فدوی، به پاسخ هائی که پس از ده روز از تاریخ نشر این آگهی بدست او برسند، ترتیب اثر نخواهد داد!

و من الله التوفیق

------------------

(1) فدوی مر دسالار نیست، محض اطلاع !

(2) از جمله حجت الاسلام محمد(ص) رضا(ع) نماینده ی محترم حکومت و عضو فراکسیون اصولگرا در مجلس، بنقل از سایت وابسته ی تابناک: «انقلاب ها و قیام مردمی منطقهء خاورمیانه علیه حکومت های دیکتاتوری مهمترین حادثه و اتفاق جهان در سال جاری بود....

 

بوروکراسی اسلامی

فدوی در عمر اداری خود که چندان هم کم نبوده است، عنوانی به این درازی را به خاطر نمی آورد: «مديركل ادارهء ارزشيابي و نظارت بر سينمای حرفه‌ ای معاونت سينمايي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي!»

باری؛ برادر سیدعلی(ع) رضا(ع) با چنین طول و وزن عنوانی در حرفه ی خود، در شک بین دو و سه شدیداً گیر کرده و  هنوز، نتوانسته است یکی از مهمترین معضلات مملکتی را حل کند. ملاحظه کنید:

«در حالي كه به لحاظ فقهي نشان دادن چهرهء حضرت ابوالفضل(ع) حرمتي ندارد، اما برخي از علماي ما با فتواهايشان، در اين زمينه موضع‌ گيري كرده‌اند كه در روند نمايش چهره آن حضرت نگراني‌ هايي را ايجاد كرده است! قبلا نيز سريال امام حسين(ع) به دليل همين چالش‌ها نيمه تمام ماند(!)».

وی برای استخلاص از این مخمصه، برآن می شود که به مقام معظم رهبری، دام الذله، ملتجی شود:

«اين تهيه‌ كنندهء سينما با بيان اينكه سريال "مختارنامه" در جايي ساخته شده كه اين سازمان زير نظر رهبر معظم انقلاب قرار دارد، تصريح كرد: به همين دليل من معتقدم علماي ما بهتر است در اين زمينه تابع ديدگاه ‌هاي ولي فقيه باشند و نظرات ايشان را در اين مسايل فصل‌الخطاب بدانند؛ بخصوص اينكه در چنين موضوعاتي امكان اينكه نظرات و سلايق همه افراد لحاظ شود وجود ندارد».

که اندکی بعد البته پشیمان می شود:

«وي ادامه داد: فيلم‌هاي ديني به خصوص آثاري كه به امام حسين(ع) مربوط مي‌شود با چالش‌هاي جدي روبرو است كه علماي حوزه بايد وارد اين ميدان شده و با رفع موانع موجود، زمينه ساخت اين آثار را فراهم كنند(!)».(ایسنا بنقل از فردا)

به نظر شما خوانندگان محترم ضد انقلاب، فدوی چه خاکی به سر کند؟ حالا سرمایه ی ملت یک لاقبا که در این بیراهه شدیداً بباد فنا می رود، بکنار!

 

علی الله التکلان و هوُ المُستعان فی جمع امور

6 می المخمور سنه ی 2011 ترسائی

کتبةالفقیر کمتر از قطمیر - فدوی

 

تا درودی دیگر، بدرود

 

www.hazl.com

https://newsecul.ipower.com/

بازگشت به خانه

 

محل اظهار نظر شما:

شما با اين آدرس ها می توانيد با ما تماس گرفته

و اظهار نظرها و مطالب خود را ارسال داريد:

admin@newsecularism.com

newsecularism@gmail.com

 

 

New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fxa: 509-352-9630