بازگشت به خانه

چهارشنبه  4 خرداد 1390 ـ  25 ماه مه 2011

 

فراخوان مردم به خروش عليه بدحجابی

آيت‌الله احمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد

روزنامه ابتکار در شماره شنبه 31 ارديبهشت 1390 خبر داده آيت‌الله احمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد از مردم خواسته تا «بجوشند و بخروشند و جلوی بدحجابی را بگيرند.»

اين روزنامه نوشته امام جمعه مشهد با انتقاد شديد از سازمان‌های «متولی امنيت اخلاقی» گفته است «اگر شما جلوگيری نکنيد، مردم خداجو و متدين ايران به ميدان می‌آيند و وای به آن روز؛ زيرا آن‌وقت عوارضی به بار خواهد آمد که اصلاً نمی‌توانيد جبرانشان کنيد.»

آيت‌الله علم‌الهدی افزوده:‌«بی‌حجابی در کشور روزافزون شده است و دارد مرزها را می‌شکند. بی‌حجابی دارد جامعه دينی و ولايی ما را به جامعه‌ای لاابالی و بی‌بندوبار مبدل می‌کند.»

به گفته وی «با نشستن و همايش و حرف‌زدن و شوراگرفتن، چيزی درست نمی‌شود. بايد در عرصه اجرا، با اقتدار نظام به ميدان بياييد و جلو اين قضيه را بگيريد و تا وقتی‌که نگرفته‌ايد، يک روز و يک ساعتش هم دير است و کار به جاهايی می‌رسد که جبران‌پذير نيست.»

در چند ماه گذشته فشار به مسئولان دولتی و انتظامی برای برخورد با «بدحجابی» افزايش يافته است اما مقامات دولتی می‌گويند به برخورد انتظامی باور ندارند.

مرتضی تمدن، استاندار تهران 26 ارديبهشت به خبرگزاری فارس گفت وضعيت حجاب در شهر تهران «مناسب» است.

وی افزود: «در موضوع عفاف و حجاب بهترين اقدام بايد از سوی مردم انجام شود و مشارکت اجتماعی تنها مبنای اقدامات برای گسترش فرهنگ عفاف و حجاب است.»

به گفته استاندار تهران، «هميشه در جامعه ناهنجاری‌هايی وجود دارد که بايد برای آن‌ها برنامه‌ داشت و در طرح عفاف و حجاب برنامه‌های فرهنگی و ارشادی ديده شده است.»

اما سرتيپ اسماعيل احمدی‌مقدم، فرمانده نيروی انتظامی در واکنش به اظهارات استاندار تهران گفت: «ظاهر جامعه گويای اين بحث (افزایش بحجابی) است و مردم نيز خود اين موضوع را می‌بينند و ارزيابی می‌کنند.»

وی همچنين خبر داد که طرح برخورد پليس با افراد «بدحجاب» از اوايل ارديبهشت سال جاری آغاز شده است.

شماری از نمايندگان مجلس، دولت محمود احمدی‌نژاد را متهم می‌کنند که با «بی بند و باری» برخورد نمی‌کند.

علی مطهری از نمايندگان مجلس به تارنمای خبرآنلاين گفته است:‌«بايد برای دولت مهم باشد که وضعيت حجاب در کشور چگونه است. هم‌اکنون اگر خانمی با بلوز و شلوار وارد يک اداره شود نه تنها کسی به او اعتراض نمی‌کند بلکه شايد از او استقبال هم به‌عمل می‌آيد. اين وضعيت دستگاه‌های اجرايی ماست.»

وی افزوده: «ما می‌گوييم فرق اين دولت با دولت اصلاحات در چيست؟ چه تفاوتی در نوع برخورد با مسائل فرهنگی و اعتقادی با دولت اصلاحات دارد. پاسخ اين است که هيچ تفاوتی ندارد. در صورتی که افراد بی‌شماری به اين دولت رأی دادند تا مسائل فرهنگی و اعتقادی آن متمايز با دولت اصلاحات باشد. فکر کردند احمدی‌نژاد مخالف روش فرهنگی دولت اصلاحات است که به او رأی دادند. اما امروز ما چيز ديگری را شاهد هستيم.»

محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهوری ایران چندین بار برخورد انتظامی با «بدحجابی» را رد کرده و از کسانی که می‌گویند زنان «بدحجاب» هستند، خواسته تا نگاه خود را اصلاح کنند.

 

http://radiozamaneh.com/news/iran/2011/05/21/4134

 

بازگشت به خانه

 

محل اظهار نظر شما:

شما با اين آدرس می توانيد با ما تماس گرفته

و اظهار نظرها و مطالب خود را ارسال داريد:

newsecularism@gmail.com