بازگشت به خانه

دوشنبه 20 تير 1390 ـ  11 جولای 2011

 

گزارش دومین همایش «اتحاد برای پیشبرد سکولار دموکراسی در ایران»

هیئت اجرایی

دومین همایش «اتحاد برای پیشبرد سکولار دموکراسی درایران» در روزهای دوم و سوم ژوئیه 2011 در شهر ارواین ایالت کالیفرنیا برگزار شد. در نیمروز نخست این همایش به گفتگوی آزاد پیرامون چشم انداز همکاری و هموندی ایرانیان سکولار دموکرات در خارج از کشور و نقش ایشان در پشتیبانی از جنبش دموکراسی خواهی ایران و گذار از جمهوری اسلامی به یک جمهوری پایبند به اعلامیه جهانی حقوق بشر پرداخته شد و در این بخش، دو نفر که یکی از یاران اتحاد و دیگری از یاران «سازمان خودرهاگران» بود، آغاز کنندگان گفتگوی آزاد بودند.

همایش با تصویب اعتبارنامهء نمایندگان ده انجمن پیوسته به اتحاد در شمال آمریکا و گزینش هیئت رئیسه کار خودرا آغاز کرد. نمایندگان خشنودی و سپاس خود را از کارکرد هیئت اجرایی در سال گذشته اعلام داشتند و افزایش شمار انجمن ها و به ویژه سازمان دهی سه کارزار جهانی را که با همکاری ده ها انجمن هوادار حقوق بشر و پشتیبان جنبش دموکراسی خواهی در ایران برگزار شد، یک دستاورد چشمگیر برآورد کردند. هیئت اجرایی و نمایندگان براین موضوع پافشاری کردند که سال گذشته، سال نزدیکی و استحکام این تشکیلات بوده و به نزدیک تر شدن انجمن ها و اقبال به اتحاد از سوی انجمن ها و ایرانیان غیر عضو انجامیده است.

نمایندگان همایش در سه گروه کار، سیاسی، تشکیلاتی و همکاری با دیگران، به بررسی قطعنامه ها و پیشنهاد های آمده پرداختند و در روز یکشنبه، سوم ژوئیه، در فضایی دوستانه و پرامید قطعنامهء «دیدگاه اتحاد برای پیشبرد سکولار دموکراسی دربارهء جنبش سبز»، سند «چشم انداز ما برای همکاری با نیروهای دموکرات»، اساسنامهء اتحاد و نیز چندین ماده واحده به تصویب رسید. در پایان، همایش با گزینش پنج تن اعضای هیئت اجرایی جدید به کار خود پایان داد.

گزارش گفتگوها و اسناد مصوب همایش در آینده بسیار نزدیک منتشر خواهد شد.

هیئت اجرایی

17 تير 1390 - 8 ژوئيه

بازگشت به خانه

 

محل اظهار نظر شما:

شما با اين آدرس می توانيد با ما تماس گرفته

و اظهار نظرها و مطالب خود را ارسال داريد:

newsecularism@gmail.com