بازگشت به خانه

چهارشنبه 22 تير 1390 ـ  13 جولای 2011

 

یک سوال اساسی‌ از آقایان امیرحسین گنج بخش و مهرداد مشایخی

برگرفته از سايت رنگين کمان

در سال 1985 در اولین جلسه‌ای که بین گرباچف و پرزیدنت ریگان در ایسلند صورت گرفت آقای گرباچف اولین جملهء خود را اینجور مطرح کرد که "من با توجه به این جمع بندی به اینجا آمده‌ام و حامل این پیشنهاد تاریخی هستم که بگویم سیستمی‌ را که لنین در شوروی پایه ریزی کرده به شکست منتهی شده". این بود اساس همهء اصلاحات در شوروی. در وضیعت ایران تا زمانی‌ که رهبران به اصطلاح جنبش سبز به چنین نتیجه‌ای نرسیده باشند که سیستمی‌ که خمینی در ایران پایه ریزی کرده قابل اصلاح نمی‌باشد از هیچ روزنهء امیدی نمی شود صحبت کرد.

یک مقالهء جدید فرهنگی سیاسی توسط امیرحسین گنج بخش و مهرداد مشایخی تحت عنوان "محاصرهء حکومت برای انتخابات آزاد" در سایت "شهروند یار" به چاپ رسیده که از یک روند تئوریک برای حصول به دمکراسی جامعه ایران را بر پایهء یک انتخاب آزاد در شرایط فعلی‌ مطرح می‌کند و اینطور نتیجه گیری می کنند: "حکومت تضعیف شده در چنین شرایطی، ضریب خطای رفتاری‌اش افزایش یافته، اعتماد به نفس داخلی‌ و خارجی‌ خود را از دست می دهد، و احتمال اینکه بخش‌هایی‌ از حکومت حاضر به همزیستی‌ با دیگر نیروهای اجتماعی‌ شوند را افزایش می دهد. انتخابات آزاد چنان ساز و کاری را فراهم می‌کند، تا این مهم تحقق پیدا کند".

 آقای گنج بخش و مشایخی در جامعه‌ای که نهادهای ولایت فقیه کوچک ترین زمینهء انجام یک انتخاب آزاد را از بین برده به هیچ وجه به چنین خواستی‌ تن‌ در نخواهد داد. می‌شود بگوئید در جامعه‌ای که برای کاندیدای ریاست جمهوری چهار هزار نفر ثبت نام می کنند و شورای نگهبان از بین آنها چهار نفر یعنی‌ دو پاسدار و دو آخوند را به عنوان کاندیدهای "با صلاحیت" که از قبل در نظر گرفته شده اند به مردم معرفی می کند که به اینها رای بدهید و سرانجام هم ولی فقیه یکی‌ از آن چهار نفر را که مورد نظرش است به عنوان رئیس جمهور منتخب از آستین اش بیرون می کشد، انتخابات آزاد چطور انجام خواهد شد؟

تا زمانی که ولی فقیه و نهادهایش در جامعه حکومت می کنند به هیچ وجه از انجام یک انتخاب آزاد نمی‌شود صحبت کرد. تازه، حتی به فرض اینکه دمکرات‌ترین فرد هم در این انتخابات به قدرت برسد قادر با انجام چه کاری خواهد بود؟! پس بهتر است که خودمان را گول نزنیم و به جای مطرح کردن انتخابات آزاد تا زمانی‌ که ولی فقیه در قدرت باشد بایکوت کردن انتخابات را مطرح کنیم.

 حتا همین رئیس جمهور منتصب هم در اولین جلسهء دولت پس از انتخابات دهانش را باز کرده بود که آزادی های اجتماعی را باید به مردم داد که بلافاصله با سیلی‌ و لنگ و لگد خوردن توسط جعفری فرمانده سپاه پاسدران و نوچهء ولی فقیه روبرو می شود. اخیراً هم نتيجهء یاغی‌ گری های خامنه‌ای و نوکران اش را هم به وی کاملا شاهد هستیم.

خوشبختانه همهء نیروهای سکولار دمکرات به این نتیجه رسیده اند که پیش شرط هر گونه اصلاحات در ایران برچیدن بساط ولایت فقیه می‌باشد.

پیش به سوی ایرانی‌ سکولار و دمکراتیک

http://www.rangin-kaman.org/v1/index.php?option=com_content&view=article&id=4919:2011-07-11-12-54-53&catid=34:politique

 

بازگشت به خانه

 

محل اظهار نظر شما:

شما با اين آدرس می توانيد با ما تماس گرفته

و اظهار نظرها و مطالب خود را ارسال داريد:

newsecularism@gmail.com