بازگشت به خانه

چهارشنبه 19 مرداد 1390 ـ  10 اگوست 2011

 

«جن»؛ قفل سياست ايران

فرناز فصیحی ـ در: وال استریت جورنال

ترجمه از فائقهء شکوری

روستای برگ خیزی در اطراف اصفهان؛ جادوگری 67 ساله با موهای کم پشت و چروک های عمیق، نیروهای فراطبیعی خود را برای دولت ایران به خدمت می گیرد. خود را به نام مستعار سید صادق معرفی می کند، چهارزانو روی زمین می نشیند؛ شلوار خاکستری گشاد و پیراهن بلندی به تن دارد. با صدای گیج آور مسحور کننده ای زیر لبی ورد قرآنی می خواند و انگشتانش را به هم می مالد. جن احضار می کند. جنیان موجود نادیدنی هستند که بر اساس آموزه های اسلامی در دنیای موازی زندگی می کنند، می توانند تغییر حالت و قیافه دهند، با سرعت برق سیاحت می کنند و از غیب خبر دارند. آقای سید صادق با جن هایی در ارتباط بود که فقط خودش می توانست وی را ببیند.

ساحران، رمال ها، دعانویس ها و جن گیرها، چندین صده در فرهنگ و افسانه های اسلامی بوده اند. مردم عادی ایران و دیگر کشورها(ی اسلامی) فوج فوج برای گرفتن دعا و تعویذ، و گاهی برای احضار جن و خبر گرفتن درباره عشقی گمشده یا دارایی بر باد رفته به این گونه افراد مراجعه می کرده اند.

ولی کسی سراغ ندارد که مقامات سیاسی برای مشاوره سراغ این افراد بروند. یا کسی سراغ دارد؟

آقای صادق غیب گویِ اعظم و چیره دست مقامات حکومت ایران است. وابسته های حکومت، مشتری ها، و خود مقامات این را می گویند. وی می گوید که چندین تن از مقامات به طور مرتب با او تماس می گیرند و وی تاکنون دو بار رییس جمهور محمود احمدی نژاد را حضورا دیده است؛ آخرین بار دو سال پیش؛ و ادامه می دهد که وی اکنون با رییس جمهور از طریق اعضای دولت در ارتباط است.

«مقامات دنبال من می گردند، زیرا مشکل گشای گره های کورم.» آقای صادق طی مصاحبه ای در خانه تابستانی اش این را می گوید و ادامه می دهد: «جدال سختی با جن های اسراییلی داشتیم که در کارشان نفوذ کنیم و ببینیم چه می دانند.»

البته آقای صادق می گوید که نیروی جن ها را سر مسائل بی اهمیتی مثل عشق و پول، هدر نمی دهد. بیشتر زمانی با جن ها ارتباط می گیرد که پای مسائل امنیت ملی و حفظ نظام در میان باشد.

وی در فهرست حضور و غیاب همیشگی اش دو جن را هیچ وقت از یاد نمی برد: جنی که برای سرویس اطلاعات اسراییل، موساد کار می کند و جن دیگری که مامور اداره مرکزی اطلاعات امریکاست. وی البته یاد می شود که گاهی هم جن های سرویس امنیتی کشورهای حوزه خلیج فارس را احضار می کند.

بعضی از پرسش های معمول مراجعه کنندگان از جنِ احظار شده از ین قرار است : اسراییل درباره برنامه اتمی ایران چه تصمیمی دارد؟ آیا خیالِ حمله دارد؟ برنامه جنگ نرم واشنگتن برای حمله به تهران چیست؟ آیا اعراب آب های ایران را آلوده می کنند؟ وقتی امام مهدی، امامِ غایبِ شیعیان اثنی عشری برای نجات جهان ظهور کند، برنامه احتمالی عربستان سعودی چه خواهد بود؟

از آن جایی که حرفه آقای صدیق در مرکز مباحثاتی است که برای دولت احمدی نژاد تهدید به شمار می رود، کارش گرفته و رو به پیشرفت است. از ماه آوریل (اوایل سال ۱۳۹۰) بیشتر از بیست و چند نفر از مقامات حلقه رییس جمهور به اتهام جادوی سیاه دستگیر شده اند. این اتهامات بخشی از کشمکش بزرگی است که روحانیون محافظه کار و جناح های رقیب سیاسی بر سر قدرت دارند.

مخالفان آقای احمدی نژاد، وی و مشاورانش، از جمله امام جماعت کاخ ریاست جمهوری را متهم کرده اند که عضو فرقه ای است دست اندر کار بسط و گسترش خرافه و تعصبات عرفانی. بعضی هم می گویند که اسفندیار رحیم مشایی، رییس دفتر احمدی نژاد، رییس جمهور را «چیزخور» کرده. آقای رحیم مشایی که خود به خاطر ترویج ملی گرایی به جای دین به چهره ای جنجالی بدل شده بود اکنون به خاطر نزدیکی به طالع بینی و عرفان و طرق باطنی بحث برانگیز شده.

«رییس جمهور در ماجرای مشاجره اخیر بر سر اخراج یکی از وزرا رفتاری «عجیب» و «ناعاقلانه» داشت.» آیت اله مصباح یزدی، مقتدای پیشین آقای احمدی نژاد در گفتگو با این روزنامه با گفتن این نکته اضافه کرد که «(اراده) این آقا را مسخّر کرده و او توی مشتش هست.»

خبرگزاری رسمی ایران، ایرنا اعلام کرد آقای مشایی این اتهامات را رد کرده و با طنز و کنایه روحانیون را به چالش کشیده و گفته که با استفاده آموزه های اسلامی شان طلسم رییس جمهور را باطل کنند.

آقای احمدی نژاد نیز این اظهارات را رد کرده. گزارش های رسانه های ایران حاکی از آنند که آقای احمدی نژاد ماه پیش اعلام کرد «آنان که این چند روز درباره تاثیرات پیشگویی و اجنه بر دولت گفتند، جوک گفته اند و باعث خنده ما شده اند.»

ولی بحث و جدل هنوز ادامه دارد. سایت های اپوزسیون (مخالفان) و روزنامه های محافظه کار هنوز حلقه یاران رییس جمهور را در مطالب خود مسخره می کنند. یک کاریکاتور هم احمدی نژاد و مشایی را دو جنِ شاخ و دم دار ایستاده شانه به شانه هم نشان داد.

یکی از بی ربط ترین اظهارت اتهامی بود که به عباس جعفری زده شد. وی یکی از اعضای دفتر آقای احمدی نژاد است که به خاطر سرکردگی گروه ساحران در دولت و نفوذ بر رییس جمهور به تازگی دستگیر شده. جوان آنلاین، سایت خبری مرتبط با سپاه پاسداران وی را به متهم کرد که ۳۶۰ زن را هیپنوتیزم و سپس به آن ها تجاوز کرده است. همچنین در این سایت اعلام شد که وی قرآن را آلوده کرده تا به اقتدار شیطانی دست یابد. عباس جعفری هم اکنون در زندان و است و نمی توان برای توضیحات بیشتر به ایشان دسترسی داشت.

مردم هم واکنش های دوگانه و متفاوتی داشتند. در مصاحبه ها، برخی از آن ها می گویند که پس از دوباره انتخاب شدن احمدی نژاد طیانتخابات مشکوک و سرکوبی مخالفانش، حالا از توهین به او دلشان خنک می شود. بعضی دیگر برآشفته و شرمسار می گویند که ای کاش دولت (به جای درگیری با این مسائل) به حل مشکلات اقتصادی و اجتماعی می اندیشید.

با این همه، برخی هم هستند که می گویند مشورت با اجنه مشروع است. راننده تاکسی که گاهی به ندرت از طلسم و دعا برای حل مشاجرات خانوادگی استفاده کرده خود را تنها ایرج معرفی کرده و می گوید «تمام کشورها دشمن دارند. بعضی وقت ها مجبوری که هر راه چاره ای را امتحان کنی تا بتوانی جلوی آن ها بایستی.»

در یک بعد از ظهر بهاری، دسته ای از روحانیون برای مشورت با صادق جادوگر عازم اصفهان شدند. وی آنان را در باغی پوشیده از درختان بلند سرو و یاس بر تختی چوبی پر از مخده و بالشتک کنار حوض آب نمای آبی رنگی پذیرفت.

آقای صادق که می گوید بدون وقت قبلی مشتری نمی پذیرد و از آنان نیز در قبال کارش پول نمی گیرد، کتابی از متون اسلامی را باز کرد و بر روی کاغذ باریکی با خط مرتب فارسی دعانویسی کرد.

وی می گوید که نگران آقای احمدی نژاد است و گمان می کند که رییس جمهور دور و بر خود را پر از جادوگران نادرستی کرده. مخصوصا آقای جعفری که ممکن است به وی بیشتر از اجنه اسراییل و امریکا آسیب بزند.

وی می گوید: «اطلاعاتی دارم که وی تسخیر شده و الان هم دارند تلاش می کنند آقای خامنه ای را طلسم کنند که کورکورانه از آن ها اطاعت کند.

راه ابطال طلسم شیطان این است که انگشتر عقیق نقره بر دست کنند یا یکی از دعانوشته های آقای صادق را زیر فرش بگذارند. وی می گوید که هر ماه برای آقای خامنه ای دعا می نویسد و با قاصدی می فرستد، هرچند که نمی داند آیا وی از این دعاها استفاده می کند یا نه.

23 خرداد 1390

http://www.irandarjahan.net/%D8%B3%DB%8C%D8%A7%D8%B3%D8%AA/%D9%82%D9%81%D9%84-%D8%B7%D9%84%D8%B3%D9%85-%D8%B3%DB%8C%D8%A7%D8%B3%D8%AA.html

 

بازگشت به خانه

 

محل اظهار نظر شما:

شما با اين آدرس می توانيد با ما تماس گرفته

و اظهار نظرها و مطالب خود را ارسال داريد:

newsecularism@gmail.com