بازگشت به خانه

چهارشنبه 19 مرداد 1390 ـ  10 آگوست 2011

 

بی بی سی: «توافق ایران و هند بر سر پرداخت پول نفت صادراتی».

گودنشين سابق: به زبون دیگه: ج.الف نفت مجانی می ده، هندوستان هم برای تمام وزرای دولت آقا امام زمان، کلاس خصوصی مرتاضی می ذاره.

 

بی بی سی: «تغییر دستگاه‌های رای‌گیری مجلس ایران؛ نمایندگان دیگر "دو ـ دو" نمی‌کنند».

گودنشين سابق: این که مهم نیست؛ هر وقت دیگه عو عو نکردن شرطه.

 

بی بی سی: «آمنه بهرامی از اجرای حکم قصاص مرد اسید پاش منصرف شد».

گودنشين سابق: تا کور شود هر چه که قاضی قصاص  کنه.

 

بی بی سی: «مرکز هسته‌ای قم از برنامه عقب افتاده است».

گودنشين سابق: ما رو بگو  که فکر می کردیم خاک مقدس قم تو همه چی جلوه است.

 

بی بی سی: «احمدی نژاد برای اعراب خاورمیانه: دیروز قهرمان، امروز دردسر!»

گودنشين سابق: احمدی نژاد برای کورش زادگان: دیروز دلقک محبوب رهبر مسلمین جهان، امروز مغضوب رهبر مسلمین جهان.

 

بی بی سی: «احمدی نژاد ایرانیان را یا بیکار کرد یا بدهکار».

گودنشين سابق: بابا این بیچاره دید که ج.الف همه رو بدجوری گذاشته سرکار، گفت یک کم تعادل قضیه رو درست کنم! اصلاً خوبی به این مردم نیومده والله.

 

بی بی سی: «رهبران مخالفان دولت سوريه در ترکيه جلسه برگزار می کنند».

گودنشين سابق: این عربا از اولشم کلاس نداشتن! ترکیه چی چیه؟ بیان ببینن که رهبرای سبز و امیدوار ما، چپ و راست از لندن میرن به پاریس و  راه براه  «نشست» هایی میکنن که بیا و ببین! راستی پول این نشست ها رو کی میده؟ البته منظورم مال اون عرباست ها! بد به دلتون راه ندید!

 

بی بی سی: «لاریجانی: عده ای می‌خواهند مجلس را خراب کنند».

گودنشين سابق: ای بر پدر این عده... که سی و دو ساله یک ریز دارن خرابکاری میکنن! بدتر از همه اینکه این ولدالزنا ها عینهو جن هم غیب میشن، طوری که تو این سی و دو ساله نه کسی اسم اینها رو فهمیده و نه قیافه شون رو دیده!

 

رادیو فردا: «رفسنجانی: بيست تا پنجاه درصد صنايع غذايی کشور غيرفعال يا تعطيل است».

گودنشين سابق: شایدم مفتخورهای ج. الف پنجاه درصد به مفتخوریشون اضافه کردن.

 

سکولاریسم نو: «دمکراسی بدون "آلترناتیو" شبيه بانکی‌ بی پس انداز و ذخیره است».

گودنشين سابق: و اپوزیسون بدون رهبری، مثل بانک بدون کارمند و محافظ !

 

سکولاریسم نو: «پرسش ازسیاستمداران و روشنفکران دینی، نوشته جلال ایجادی».

گودنشين سابق: جناب ایجادی، اگه سوال از روشنفکر دینی دارید، البته اگر چنین چیزی بنام روشنفکر دینی  وجود داشته باشه، باید به عربی بنویسید که  این عزیزان بتونن بخوننش.

 

سکولاریسم نو: «در کردستان چه می گذرد؟ بهرام رحمانی».

گودنشين سابق: هیچی بابا، چرا شلوغش می کنين! مثل همیشه، یا سرکوب، یا قتل عام، یا تبعیض یا...

 

سکولاریسم نو: «سايت محافظه‌کار "سیاست‌نامه" در گزارشی اعلام کرد که در سی سال گذشته به طور میانگین سيصد امامزاده در سال به امامزاده‌های کشور افزوده شده».

گودنشين سابق: صد رحمت به خرگوش! تازه خرگوش تا زنده است ایل و تبار زیاد میکنه، این حضرات از تو قبرم هم از يه طرف شفا ميدن و، از طرف ديگه.... پروردگار عالم به همه مومنین دو آتشه شفای عاجل عنایت بفرماید.

 

بالاترین: «احمد منتظری: نظام اسلامی اگر از کروبی و موسوی تقدیر نمی‌کند لااقل آنان را آزاد نماید».

گودنشين سابق: اين پسر هم که در شوخ طبعی کم نياورده!

 

جرس: «خاتمی: همه و بویژه صاحبان قدرت از آمنه بیاموزند!»

گودنشين سابق: اولا تصور بکنید که اسم اون زن بیچاره آمنه نبود و ماندانا و ژيلا یا سوزان بود، آیا سید خندان بازهم همچین حرفی میزد که مثلا «همه  بویژه صاحبان قدرت از سوزان بیاموزند» و یا «همه  بویژه صاحبان قدرت از ژیلا بیاموزند»؟ ثانياً، واقعاً وقاحت آخوندی طبع شوخ هر کسی رو بند میاره. بنظر من کادر رهبری در  ج. الف نباید به نظرات انحرافی این منحرفین گوش بدن و وقت خودشونو با تعليم گيری از خانم  آمنه تلف کنن. در عوض همهء این حضرات باید سعی کنن که فقط  یک کار خوب امام راحل رو یاد بگیرن و هر چه زودتر، مثل امام راحلشون، جوونمرگ شن و ملتی رو از شر وجود خودشون خلاص کنن! همه بگید الهی آمین...

 

جرس: «پاسخ به پرسش های اندیشه ای خوانندگان جرس؛ سوال بیستمی که از آقای کدیور شده: محسن كديور دو سال پيش با كديور امروز تفاوت قابل توجهي دارد. او اينك نه تنها به «حكومت دموكراتيك سكولار» مي انديشد بلكه اين نگاه را اعلام هم مي كند." آیا موافقید؟» پاسخ: «ظاهراً افراد دو گونه اند: برخی از روز اول کامل زائیده شده اند! برخی هم بتدریج کامل می شوند. این بنده توفیق این را نداشته ام که از زمرهء گروه نخست باشم. اما مهمترین نقاط عطف حیات من در دو سال اخیر رخ نداده، متعلق به ده سال قبل است. برخی تغییراتی را که به خاطر دارم فهرست می کنم: از حدود سال 1367 یعنی از 24 سال قبل به جمهوری اسلامی منهای ولایت فقیه (بر اساس پیش نویس قانون اساسی منتشره در خرداد 1358 مصوب شورای انقلاب) قائل بوده لذا در سال 1368 به بازنگری قانون اساسی رأی منفی داده ام. نخستین مقاله ام در نقد نظریه ولایت فقیه در سال 1373 یعنی 18 سال قبل و نخستین کتابم در همین زمینه در سال 1376 منتشر شده است. بحث نقد "مبانی نظری استبداد دینی" را در نخستین ماههای بعد از آزادی از زندان در اسفند 1379 در دانشگاه صنعتی شریف و در عاشورای 1382 با عنوان "علائم ولایت جائر" در کانون توحید سخنرانی کرده ام. عدم کفایت اجتهاد مصطلح و لزوم اجتهاد در مبانی را در شهریور1380 (ده سال قبل) منتشر کرده ام. نخستین بازنگری هایم در حوزهء اعتقادی در سال 1385 منتشر شده و بالاخره در نیمه دوم سال 1388 (یعنی نزدیک دو سال قبل) ترجیح حکومت دمکراتیک سکولار را ابراز کرده ام. هیچیک از تغییرات یک شبه اتفاق نیفتاده است. در یک سال و نیم اخیر هم تغییرقابل ذکری سراغ ندارم. بالاخره تصریح به ترجیح حکومت دموکراتیک سکولار در میان موارد فوق در زمره کم اهمیت ترین آنهاست».

 

گودنشين سابق: ببخشين که حرف شون طولانی شد و لاجرم نکته پرونی ما هم بايد از اين "مرجع عاليقدر" تقليد کنه. اما بحق باید به اين جواب سوال بیستم، بايد یک نمره بیست داد. اولاً خدای را صد هزار مرتبه که جناب کدیور اعتراف کردند که از روز اول کامل زاییده نشده اند. ثانيا، دقت کنید به سیر سر سام آور و سریع تکامل جناب کدیور که اصلاً عجله رو تو کار خودشون راه نمیدن! واقعا  باید اعتراف کنیم که هر آدم میانمایه  و قشری ای میتونست با خوندن چند تا ورق از کتاب های آقای خمینی زودی تغییر عقیده بده و به ماهیت افکار پلید امام راحل پی ببره!  دوستانی که فکرشون فاسده و اون بخش های مخصوص رساله ها رو شبها چند دفعه مرور میکنن،  اشتباه متوجه نشند، اشارهء من داستان اطفاء شهوت  با طفل شیرخواره نیست، بلکه منظور من این داستان ولایت فقیه امام راحله!  تازه مگه آقای کدیور مثل آدم های سطحیه که زودی با دو تا کشتار و چند تا چشم در آورن و 40 پنجاه تا  سنگسار و از این مسائل پیش پا افتاده که  الحمد الله و المنه به مدد «علمای اسلام»  در تمام بلاد اسلام جاری و ساریه، نظر عوض کنه؟ نخیر دوستان ساده دل! جناب کدیورو دیگر «علما»  که بر سر این  سفره  بزرگ شده اند و نان یومیه اشان را مدیون «علوم» دینی  هستند، یواش یواش تکامل پیدا می کنند! پس دوستانی که  بی صبرانه منتظر «کامل» شدن ایشون هستند، اولاً بهتره این نوشته ایشون رو ده بار بخونن و پانزده  باراز روش بنویسن، تا هم خط شون خوب شه و هم قضیه براشون خوب جا بیفته.  دوما (يا، آخونديش رو بگم: ثانياً) خوشحال باشن که با این سرعتی که جناب کدیور و دیگر دینکاران محترم  پیش میرن، تا سال 2095 میلادی، به امید حق تعالی، ایشون یک علامت سوالی هم در خصوص امام ته چاه مرحمت خواهند فرمود! تازه اين در صورتيه که در سطر تکامل خود يه وقت تو دو سال آتيه "عقب ـ جلو" نکنن!

 

خودنویس: «ماجرای "شوشول" و پیدا شدن هشت هزار هوادار فیسبوکی "فرنود راستگو"».

گودنشين سابق: از این ببعد عزیزانی که مایلن که دوستان فیسبوکی شون زیاد بشه ، میدونن که چه چیزی رو بايد شخصاً بشورن تا موفق بشن.

 

بازگشت به خانه

 

محل اظهار نظر شما:

شما با اين آدرس می توانيد با ما تماس گرفته

و اظهار نظرها و مطالب خود را ارسال داريد:

newsecularism@gmail.com