بازگشت به خانه

 

مکتوبات فدوی

طنزنوشته های هفتگی حميد رضا رحيمی

 

دوشنبه 31 مرداد 1390 ـ  22 آگوست 2011

 

«خلاف آمد ِ عادت»!(1)

فدوی تا آنجا که بخاطرمی آورد، مهمانان گرامی، برای صرف چای و شیرینی، معمولاً از درب  ورودی و البته پس از دق الباب، خدمت می رسند؛ در این راستا، هر چند که بررسی برخی جراید شریفهء دارالخُرافه نیز در ابتدا چنین می گویند، لکن در عمل، خلاف آنرا نشان می دهند؛ ملاحظه کنید :

در گزارش آمده است که: «با گذشت 15 روز از اجرای جمع آوری تجهیزات ماهواره ای، هیچ مقاومت مردمی را شاهد نبوده ایم، بلکه همکاری و مشارکت شهروندان، با گسترده ترین طرح پلیس استان بوشهر، فرا تر از پیش بینی بوده و حتا با شربت و شیرینی از مأموران ما پذیرائی کردند!»(2)

در باب این که فرموده اند که "هیچ مقاومت مردمی را شاهد نبوده ایم" ، عرض می کند که اگرفدوی هم در صحنه بود با ملاحظه ی عمليات ُمحیّرالعقول برادران موسوم به "راپل"، زبانش شدیداً بند می آمد ! خوانندگان محترم ضد انقلاب را دیگر، نمی داند!

بعدالتحریر: مرور نظر یکی از مؤمنین در همین ارتباط، به نقل از کیهان چاپ دارالخرافه، که برای آن می توان براحتی تیتر "دفع فاسد به افسد" را برگزید!، خالی از تفریح نیست: «با توجه به بحث جمع آوري ماهواره ها كه كاري قانوني است! شايسته است صدا و سيما كانال هاي استاني، كوثر و المنار لبنان را روي گيرنده هاي ديجيتال قرار دهد! اسلامي از تهران»

زیاده عرضی نیست ...

-----------------------

(1) از خلاف آمد عادت بطلب کام که من / کسب جمعیت از آن زلف پریشان کردم (حافظ)

(2) خبر جنوب.

 

مشکل حقوقی

مؤمنین و مؤمنات در اُمّ القرای اسلام توجه ندارند که در بلاد کفر که مع الاسف در ممالک محروسهء امام زمان (عج) واقع نشده است، بر خلاف جامعهء شکوهمند اسلامی ما، همه چیز حساب کتاب و بسیاری از حرکات، سکنات، و اظهارات، مسؤلیت دارد و نیز گفتنی ست که مؤمنین هر دست به آبی که در وطن سابق می روند، تاوانش را باید هموطنانی که علیرغم میل باطن، وطن اسلامی را شتابان ترک و به بلاد کفر گریخته اند، پس بدهند. این معنا را هموطنان آواره در چهار گوشه ی جهان، از ماجرای گروگانگیری گرفته تا سریال های بعدی برادران، با گوشت و پوست خود احساس کرده اند که مرور و یا ذکر فهرست وار آنها حتا، افزون بر آن که موجب اطالهء کلامست، موی براندام آدمی نیز به راستی راست می کند! باری -

از زمانی که اثری که از یکی از مؤمنین به شرح زیر صادر شده است، اینجا در ممالک محروسه ی خاج پرستان، همه جای فدوی را گرفته اند که مؤمن مذکور شدیداً شکر خورده و قند شکسته که بدون اجازه، از آنان مایه گذاشته است:

در كشور عشق مقتدا خامنه ای است

فرماندهی كل قوا خامنه ای است

ديروز اگر عزيز مصر يوسف بود

امروز عزيز اين جهان خامنه ای است!

و فلذا فدوی را به مصداق این بیت معروف:

گنه کرد در شرق آهنگری

به LA زدندی سر مسگری!؛

شدیداً به قول عوام Sue کرده اند!..

نظر به این که بحران اقتصادی اخیر، افزون بر یقه، پاچه ی فدوی را نیز شدیداً گرفته است، و لذا توان گرفتن وکیل و دفاع از خود را در مراجع قانونی بلاد کفر و زندقه که مو(به شرطی که زیر روسری یاچادر نباشد!) لای درزش نمی رود، بدینوسیله از وکلای مبرز ایرانی که تعداشان هم بحمدالله کم نیست، در خواست می کند که فدوی را در این کارزار حقوقی، تنها نگذارند!.. 

التماس دعا!

 

پیش بینی

فدوی از برخی اظهارات مؤمنین، حیرت می کند، چرا که به قول جدِّ اعلای وی: "ولی مطلب از اول بود معلوم"!؛ ملاحظه کنید:

«اگر چنانچه نسبت به پخش موسيقی های مبتذل در داخل اتوبوس های برون شهری استان خراسان جنوبی اعتراض كنيم راننده اتوبوس ما را پياده می كند! با اين وصف معلوم نيست چند سال بعد چه اتفاقی خواهد افتاد».

والله، برادر شهروند، به قول سید قاسم (مش قاسم سابق ـ م) دروغ چرا؟..  تا اعدام، آ آ آ آ!.. بر اساس گزارشاتی که در جراید شریفهء دارالخـُرافه منتشر شده و یکی از مؤمنین گرامی برخی از آنها را به شرح زیر کلاسه کرده است، معلوم می شود که آن راننده ی نابکار، تازه بسیار هم بزرگوار بوده است! به مورد زیر نگاه کنید تا بعرض فدوی برسید:

«در مورد حادثه ای كه برای حجت الاسلام فروزش امام جماعت دانشگاه علوم پزشكی در جريان نهی از منكر پيش آمده می خواهم بگويم مشابه همين حادثه برای يكی از نيروهای ارزشی در خيابان ايران پيش آمد و با اسيد صورت او را سوزاندند. پيش از آن نيز حمله اوباش به حجت الاسلام مصطفوی روحانی جليل القدر سالخورده و ناهی از منكر به تخليه چشم ايشان انجاميد. غرض اين كه شيطنتی در كار است برای برچيده شدن اين شيطنت از مسئولين گرفته تا ما مردم بايد همگی بسيج شويم و قضيه را ريشه كن كنيم. ابوالحسنی»

بر این پایه، فدوی توصیه می کند که از این پس، مراقب چشم و چار خود باشید که مثل چاه، تخلیه نشود، برادر شهروند!..

 

اگر دستم رسد بر چرخ گردون!

فدوی از زمانی که به برکت انقلاب شکوهمند اسلامی، زندگی در کژدم تبعید و غربت را، به ناگزیربه زندگی در جوار برادران کثرالله امثالهم در وطن سابق ترجیح داده است، در سرزمین های کفر و زندقه، بارها از نزدیک شاهد بوده است که خاج پرستان لعنة الله علیهم اجمعین، در حمایت از مصرف کننده و کلاً حفاظت از حقوق مدنی مردم ضدانقلاب خود، اهتمامی مبسوط معمول داشته و می دارند و لذا در تمامی این سال های دربدری، واژه ای به نام "مالباخته" هرگز به گوش فدوی نخورده؛ و او با این واژه، در مرورجراید شریفه ی دارالخـُرافه و با وجود این که جامعه ی شکوهمند اسلامی مان را بحمدالله،  حضرت بقیة الله الاعظم ارواحنا له الفدا شدیداً مدیریت می فرمایند، بکرات آشنا شده است! به عنوان مستوره ، به استغاثه ی جگرخراش زیر نگاه کنید:

«صندوق تعاونی پيشه ور در شهرستان بهشهر بالای يك ميليارد تومان از مردم منطقه كلاهبرداری كرده است. اعتراض ما به مسئولان دستگاه قضايی اين است كه به شكايت های مردم در اين مورد رسيدگی لازم را نمی كنند. مدت زيادی است كه ما مالباخته ها سرگردان و بلاتكليف هستيم. مرتضی اكبری»

فدوی دست و پای اضافه ندارد که دست قوه ی باه (قضائیه ـ م) بدهد لذا از دخالت در به قول عوام  Case فوق صرف نظر کرده؛ لکن مورد زیر را برحسب تکلیف شرعی، شخصاً رسیدگی می کند:

 پژو 206 صفری را كه از ايران خودرو خريده ام پيچ چرخ جلو آن را درست نبسته بودند. نزديك بود در يك حادثه ناشی از اين نقص چهار نفر كشته بشوند. به بازرسی شركت شكايت كردم ولی هيچ مرجعی پاسخگو نيست و رسيدگی نمی كنند.

مراتب در مجالی که چندان هم سرحال نبودند به عرض رسید، با سلام و تحیات فرمودند همینطوری که نمی شود، حداقل یک مدرکی چیزی باید در دست داشته باشند؛ و اضافه فرمودند که وقتی آن چهار نفر کشته شدند، تشریف بیاورید؛ حتما رسیدگی می کنند، برادر شهروند!.

 

رعایت

فدوی نمی داند که چرا معاندین، از این که مقام معظم رهبری را یابو مُدّه ظله شدیداً برداشته است حیرت، و اورا در این رابطه چندان مقصر قلمداد کنند که آیت الله مهدوی(عج) کنی لامحاله در فاصله ی بین دو قیلوله به نقل از پارسینه بگوید:

رئيس مجلس خبرگان رهبری: مقام معظم رهبری قائل به عصمت برای خودشان نيستند و مجلس خبرگان نيز قائل به عصمت مقام معظم رهبری نيست،!

باری انصاف هم چیز خوبی ست. فدوی از شما خوانندگان محترم ضدانقلاب می پرسد که فی المثل اگر از بام تا شام زیر گوش شما هم مهملات داهیانه ای از نوع زیر زمزمه کنند؛ حالتان شرافتا ً بهتر از حال اعلیحضرت العظما بن علی(ع) خامنه ای می شود؟

ـ ما مقام معظم رهبری را امام عادل می دانیم    آیت الله گرگعلی(احمد خاتمی ـ م)

ـ همان نگاهی که در زیارت عاشورا به امام حسین‌(ع) داریم، باید نسبت به مقام‌معظم‌ رهبری هم داشته باشیم؛ یعنی با دشمنانش، دشمن و با دوستانش، دوست باشیم و در دل این گونه نجوا کنیم که ای نائب صاحب‌الزمان‌(عج) »انی سلم‌لمن سالمکم و حرب لمن حاربکم»، چرا که مخالفت با ولایت فقیه، رودررویی با حاکمیت الله و قرآن است. آیت الله بنائی /پارسینه

ـ رابطه ما با ولایت به گونه ای است که اگر نیمه یک لیوان آب پاک و مطهری را بنوشیم و نیمه دیگر آن را شما تحریم کنید گوش به فرمان شماییم. علی آهی - مداح

ـ تنفس بدون رضایت ولی فقیه کاری بی ارزش و عبث است. روزنامه جوان چاپ دارالخـُرافه

ـ شك نبايد كرد كه هركس با هر توجيه در اجراء دستور ولی فقيه تأخير داشته باشد در اجرا اوامر حضرت صاحب الزمان (عج) نيز تأخير دارد و آن را توجيه مي كند. یک خواننده کیهان چاپ دارالخرافه

و این هم نمونه هائی از اشعارعاشقانه ای که مؤمنین، در وجه مقام معظم رهبری کار سازی کرده اند:

هر كه بی ولی باشد عاقبت سيه بخت است

پيمودن راه حق، بی امر ولی سخت است

انقلابمان هرگز، منحرف نخواهد شد

تا سيدعلی باشد ما خيالمان تخت است.!

گر حنجره های سابقون خاموش است

خون جگر بسيجيان در جوش است

تا هست بسيج و حضرت خامنه ای

ای پيرجماران علمت بر دوش است

همتی از آبادان

 

سرود و شعر و شعارم امام خامنه ای است

گل هميشه بهارم امام خامنه ای است

پس از خدا و رسول و ائمه اطهار(ع)

تمام دار و ندارم امام خامنه ای است

 

ما همان نسل جوانيم كه ثابت كرديم

در ره عشق جگر دارتر از صد مرديم

هر زمان شور خمينی به سر افتد ما را

دور سيد علی خامنه ای می گرديم!

فتنه گران فتنه گری كم كنيد / فاصله با خامنه ای كم كنيد

گر ز ولايت رهتان شد جدا / روز جزا فكر جهنم كنيد

 

آهن آبديده را رنگ عوض نمی كند

چهره انقلاب را جنگ عوض نمی كند

به خيل دشمنان بگو به كوری دوچشمتان

مطيع امر رهبری رنگ عوض نمی كند

شهيدی

 

با خامنه ای كسی نگردد گمراه، / او در شب فتنه می درخشد چون ماه،

در هر نفسم برای او می خوانم،/  لا حول ولا قوه الا بالله.

ديدم صلابت تو پا بر جا ماند،/انگشت تحير به لب دنيا ماند،

والله به تاريخ نخواهند نوشت، / سيدعلی خامنه ای تنها ماند

در عصر نبی گر بشكستند همه عهد علی را

گرخانه نشين كرد عدو از ستم خويش ولی را

ما درس گرفتيم در اين نهضت اسلامی ايران

تنها نگذاريم دمی رهبر خود سيدعلی را

امروز دلم نويد شادی داده

انگيزه اردوي جهادی داده

امروز امير جبهه خوبي ها

فرمان جهاد اقتصادي داده

تبريز- كم شنوا

 

که فدوی البته در فقرهء اخیر، حیرت می کند که برادر کم شنوا چگونه فرمان جهاد اقتصادی را شنیده است؟!

باری در این رابطه، آش مربوطه چندان شور شده که سرو صدای آیت الله آشپز باشی هم درآمده است!. به نقل از سایت وابسته ی تابناک بخوانید:

«در حاشیه دیدار امروز رهبر معظم انقلاب با نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، ایشان واکنش جالب و البته آموزنده ای نسبت به سخنان یکی از نمایندگان داشتند. به گزارش خبرنگار تابناک، در خلال این جلسه، هنگامی که یکی نمایندگان مجلس در سخنان خود برخی تعابیر و تمجیدهای مبالغه آمیز را در وصف رهبری طرح کرد، رهبر معظم انقلاب در واکنش به سخنان وی فرمودند: "این تعبیرات کمکی به پیشرفت کار نمی کند". حضرت آیت الله خامنه ای در واکنش به تعبیرات این نماینده، هم چنین فرمودند: "این صحبت‌ها من را شرمنده می‌کند و هم به ضرر من است و هم به ضرر گوینده!"

فلذا به قول آن زبانزد معروف، نخست یک فقره سوزن به خودتان بزنید؛ و سپس یک جوالدوز به کپل مبارک حضرات آیات عظام و حجج اسلام کثرالله امثالهم!

 

غیر ارادی

فدوی نمی داند که چرا هرگاه به خبری از زین العابدین(ع) بن علی(ع) متولی برکنار شده ی تونس بر می خورد، بی اختیار به یاد اعلیحضرت العظمابن علی(ع) خامنه ای دام الذله ی خودمان می افتد و نمی داند که این تداعی، آیا به لحاظ تشابه ِ" اسم است یا رفتار یا هردو"؟! این تکه ی اخیر که غفلتاً مزیّن به وزن عروضی نیزشد، ابیات زیر از همشهری فدوی، لاهوتی را تداعی کرد؛که ذکر آن هیچگاه خالی از لطف نیست :

وطن ویرانه از یار است یا اغیار یا هردو

مصیبت از مسلمان هاست یا کفار یا هردو

وطن را فتنه ی مسند نشینان داد بر دشمن

و یا این مردم بی دانش بازار یا هردو

همه داد وطنخواهی زنند اما نمی دانم

وطنخواهی به کردارست یا گفتار یا هردو؟!

والله الموفق والمُعین

20 آگوست المُکیف سنه ی 2011 ترسائی

کتبة الفقیر کمتر از قطمیر، فدوی

 

تا درودی دیگر، بدرود

 

www.hazl.com

https://newsecul.ipower.com/

بازگشت به خانه

 

محل اظهار نظر شما:

شما با اين آدرس ها می توانيد با ما تماس گرفته

و اظهار نظرها و مطالب خود را ارسال داريد:

admin@newsecularism.com

newsecularism@gmail.com

 

 

New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fxa: 509-352-9630