بازگشت به خانه

 

مکتوبات فدوی

طنزنوشته های هفتگی حميد رضا رحيمی

دوشنبه 7 شهريور 1390 ـ  29 اگوست 2011

 

با اندوه در گذشت رضا بدیعی کارگردان ایرانی و سر شناس هالیود

و با گرامیداشت همکاران در بند او، در زندان های حکومت اسلامی

 

ذبح اسلامی دوربین

فدوی تا کنون می پنداشت که حضرات آیات عظام و حجج اسلامT اعلی الله مقامهم اجمعین، سینمای ایران را، افزون بر ذبح اسلامی، برای محکم کاری، ختنه هم کرده اند؛ لکن در مرور فرمایشات کارشناسانه ی یک کارگردان اسلامی ملتفت شد که خیر، پنداری لوزتین اش بیرون مانده و از تیغ جراح گریخته است!.

به نقل از پارسینه، فرج الله سلحشور در این راستا شیهه کشان فرموده که «سینمای ایران باید شهادتین را بخواند تا اسلامی شود!» و برای شیر فهم کردن مخاطبان زبان بسته افزوده:

«در فيلم های ما زن موجودی بی حياست. الان بی حيائی و بی پروائی زن در سينما كمترين عيب اوست. چرا؟ چون ذات سينما اين طور است. سينما برای رسيدن به آمال دنيوی و استفاده ابزاری از زن ساخته شده است. اگر يك كافر بخواهد ماهيت خود را تغيير دهد و از نظر شرع مقدس اعتبار پيدا كند و مسلمان شود بايد دو جمله شهادتين را بگويد ما بايد برای سينما شهادتين را پيدا كنيم...»

ملاحظه کردید؟ به استناد بیت زیر، که محصول مشترک آن بزرگوار و فدوی ست:

بیت

دلایل قوی باید و معنوی

نه چون مال ایشان چنین بیضوی!

  

مظلوم!

فدوی اگر نگوید همیشه، دستکم بسیاری از اوقات، دلش برای حکومت شکوهمند اسلامی، شدیداً سوخته است و می سوزد! (1) ...

به گزارش خبرگزارهای داخلی و بین المللی، معاندین، این نظام خدا گونه را، از یمین و یسار، بیرحمانه می کوبند؛ و جمهوری شکوهمند اسلامی نیز در این میان، بی آنکه بداند که این سیلی های آبدار را از چه بابت می خورد، گلاب برویتان، همینطور ارّه بماتحت مانده است!.. فدوی اما می داند!..

موج گستردهء بازداشت های اخیر، که افزون بر به اصطلاح و غلط رایج بد حجابان، عمدتاً دانش آموختگان ِ جوان و برجسته که در عرصه ی بین  المللی، برخلاف برادران، برای وطن سابق آبروئی دست و پا کرده اند (امید کوکبی دانشجوی فوق دکترای  اتمی، مثلاً) و نیز  بازیگران و فیلمسازان سینما (جعفر پناهی پیش از این، و پگاه آهنگرانی اخیراً، برای نمونه)(2) از آن جمله اند . آنچه که در  این میان مسکوت مانده و معاندین و معارضین، لعنة الله علیهم اجمعین، از آن غافل اند اینست که مؤمنین هر جنایتی که احتراماً مرتکب شده اند ، هرگز بر خلاف  نصّ صریح شرع انور نبوده است که اینک، اینگونه مستوجب عقوبت و سرزنش باشند!.. در این حالت مثل اینست که یقه ی گربه ای را بچسبید که چرا میو میو می کند!.. پاسخ آنست که آن بزرگوار، گربه است و حرفه اش، بناگزیر، میو میو کردن!..

باری - بفرمودهء آن امام همام ، آنچه که در جهان لازم است، در قرآن کریم آمده است؛ و آنچه نیامده است، یعنی که بی تعارف، لازم  نیست!.. فلذا  آن دانشمند، آن نویسنده و شاعر و آن بازیگر و فیلمساز و... از آن جمله اند؛ مگر  آنکه تمکین کرده و در سریال های دولتی چون یوسف پیامبر یا مختار نامه و از این قبیل، که در حکم دود کردن سرمایهء ملت یک لا قباست، در نقش ائمهء اطهار، رضوان الله علیهم اجمعین، ایفای نقش  کنند!

زیاده جسارت است.

-----------------------------

 (1) فحش ندهید لطفأ، یکوقت خدای نخواسته، عمامه مان، صرف نظر از رنگ آن، توی هم می رود!

(2) پگاه آهنگرانی بازیگر و فرزند منیژهء حکمت از کارگردانان ایرانی و جمشید آهنگرانی کارگردان فیلم های ”جوانمرد” و ”شبیخون” است.

 

زندان جامع الشرایط

امروزه دیگرکسی نیست که نداند که اولاً، در حکومت شکوهمند اسلامی زندان وجود ندارد*؛ و اگر هم، قاصم الجبارین نخواسته، وجود داشته باشد چیزی در حدود هتل های پنج ستارهء خاج پرستان است و مسؤلین، اعلی الله مقامهم اجمعین، بارها از آن به عنوان دانشگاه یاد کرده اند.میزان رفاه نیز در زندان های مذکور به حدی است که شهروندان، به ویژه نویسندگان، روزنامه نگاران، فیلم سازان و بازیگران، برای رفتن به زندان از یکدیگر گوی سبقت ربوده و حتا پس از اتمام دوران محکومیت نیز، حاضر به ترک زندان نیستند!..

باری- فدوی در مرور جراید شریفه ی دارالخُرافه، به خبری برخورد که بی ارتباط با مقدمه ی این  نوشته نیست: به گزارش خبرگزاری وابسته مهر:

«پس از انتصاب غلام حسین(ع) اسماعیلی به عنوان رئیس سازمان زندان‌های کشور، آیین نامهء اعطای مرخصی تغییر کرد و زندانیان پس از گذراندن یک ششم از حبس خود می‌توانند در صورت داشتن امتیاز لازم! به مرخصی اعزام شوند».

نقل مشروح امتیازات، که مشتمل بر 29 بند است، مبالغی به حجم این مختصر خواهد افزود؛ فلذا فدوی به منظور احتراز از اطالهء کلام، و البته بعنوان حسن ختام، به نقل پاره ای از آنها که متضمن حظ ّ مبسوطی نیز هست، بسنده می کند تا خوانندگان محترم ضد انقلاب نیز، لذتش را ببرند:

«همکاری در انجام فعالیت‌های فرهنگی (مذهبی - م)؛ در هر ماه ده امتیاز

«اقدام به شرکت در نماز جماعت و سایر مراسم مذهبی؛ در هر ماه سی۳۰ امتیاز

«شرکت در برنامه‌های مربوط به تلاوت، آموزش، روخوانی، ترجمه، درک مفاهیم، حفظ قرآن یا نهج‌البلاغه، اخلاق و عقاید؛ هر برنامه در هر ماه بيست امتیاز

«قبولی در آزمون دوره‌های مربوط به تلاوت، آموزش، روخوانی، ترجمه، درک مفاهیم، حفظ قرآن یا نهج‌البلاغه، اخلاق و عقاید؛ هر برنامه در هر ماه سی امتیاز

 «شرکت در دورهء احکام، سطح یک و دو؛ هر کدام در هر ماه 10 امتیاز

«قبولی در آزمون احکام سطح یک و دو؛ هر یک بيست امتیاز

«شرکت در هر دوره کتابخوانی؛ بيست امتیاز

 «حفظ قرآن؛ به ازای هر جزء 200 امتیاز

«انتخاب در جشنوارهء قرآنی شهرستان، استان یا کشور هر کدام 100 امتیاز...»

بر این پایه، فدوی می اندیشد که اگر زندانیان تا پیش از پایان دوره ی محکومیت، از خوشی دق نکرده، و زنده از زندان خارج شوند، می توانند به عنوان حجت الاسلامی مفتخر، و به الطاف خفیه ی مقام معظم رهبری مستظهر باشند.

زیاده عرضی نیست...

 

تکرار تاریخ

فدوی این پرسش بی پاسخ را همواره، دستکم از خود داشته که چگونه است بزرگوارانی که  شدیداً لالائی بلدند، خواب شان نمی برد؟ و نیز چگونه است که ایشان، آنگاه که از ذلت و سرنگونی همکاران و همتایان دیکتاتور خود در همسایگی سخن می گویند، خودشان را ،سخاوتمندانه، منها می کنند؟!..

بعنوان مستوره به این عبارت از برادر علی اکبر(ع) هاشمی رفسنجانی، دامت تحریکاته، که بحق از ستون های مبسوطِ  ساختار استبدادی حاکم بر وطن سابق است، بنقل از پارلمان نیوز، نگاه کنید :

«وعده الهی در مورد ستمگران درست زمانی تحقق می‌یابد که دیکتاتورها احساس می‌کنند با بیشترین امکانات اقتصادی، نظامی و امنیتی بیشترین تسلط را برای ظلم و تعدی به حقوق مردم دارند!..»

و یا :

آیت‌الله سید محمد موسوی خوئینی‌ها در یادداشتی درباره‌ء منشاء انقلاب‌های منطقه، نوشت:

«حاکمانی که با زور سر نیزه سالیان دراز بر مردم تسلط می یابند، همه چیز را در کشور بر محور شخص خودشان و منافع خاندان و نزدیکان و طبقهء حاکمه سازماندهی می کنند و سامان می دهند و در نتیجه آزادی شخصیت های مستقل و احزاب و گروه ها و رسانه ها محدود و محدودتر می شود، فضای نقد عملکرد حاکمان به فضای مدح و ستایش و چاپلوسی بدل می شود، هر خطا و ندانم کاری و حتی خیانتی رخ دهد نه تنها گفته و نوشته نمی شود که حتی از همان خطاها و خیانت ها نمایشنامه هایی به صحنه می آید که همه حکایت از نبوغ این حاکمان دیکتاتور و خدمات آنان می کند!(همانجا)

باری - دوستان، حضرت امام (ل) را که بخاطر می آورند؟! آن عالم ربّانی، که با یک قیام و قعود، رُبّ و رَُبّ ملت را جلو چشمان شان آورد!، درست است که به یک َمن عسل که سهل است، با یک ُتن عسل هم نمی شد که ایشان را خورد!، لکن در کمال ُترشروئی ذاتی، گاه مزاح نیز می فرمود! .فدوی که در آن زمان هنوز در وطن سابق ساکن بود، یکی از سخنرانی های  حضرت امام (ل) را بیاد می آورد که در ارتباط با پادشاه پیشین، و اینکه تأکید کند که ملت از اوست که واهمه دارد، لطیفه ای بدین مضمون نقل کرد: مهمانی با کودکی در بغل، به سرای میزبانی بغایت زشترو وارد شد. کودک، با دیدن میزبان زشت رو، شدیداً بنای شیون گذاشت. میهمان کوشید که کودک را آرام کند ولی او، به محض دیدن میزبان زشترو، دوباره بنای شیون می گذاشت!.. میزبان زشترو، به قصد کمک، کوشید که خود، کودک را آرام کند لکن شیون کودک، دو چندان شد! و مهمان بناگزیر به میزبان گفت: که بابا این بچه، از تو می ترسد!...

حالا حکایت ملت است و واپسین دیکتاتور منطقه، که یکی را بیابد و داستان مذکور را، به جهت مقام معظم رهبری دام الذله، و توابع سببی و نسبی  ایشان تعریف کند؛ بلکه دو میلیونی شان (دو زاری سابق- م) بیفتد !

بهر حال، چه دو میلیونی حضرات بیفتد و چه نیفتد، پس از قذافی و بشار که توی صف هستند، به ترتیب قد هم که حساب کنیم، نوبت اعلیحضرت العظما بن علی(ع) خامنه ای دامّ الذلّه است!

 

الامان!..

فدوی دیگر عاصی شده و نمی داند که از دست برادر سید محمد(ص) خاتمی، بکدام مار غاشیه، پناه ببرد؟!.. بنظر می رسد که به قول آن زبانزد مشهور، حتا  "اگر شاه ببخشد، شیخ علی(ع) خان نمی بخشد". ملاحظه کنید:

«سید محمد خاتمی: اصرار داریم جمهوری اسلامی با تمام ابعادش پیاده شود! (آفتاب)

زیاده عرضی نیست ...

 

پای درد دل مردم دارالخُرافه

اشاره: پیام ها همگی واقعی و برگرفته از جراید ِ شریفهء دارالخُرافه است، پاسخ ها اما از فدوی ست.

 

«يك هم وطن: اين روزها به خاطر حذف يارانهء شير، مصرف اين ماده حياتي در خانواده هاي زير طبقهء متوسط كم رنگ شده است. آيا به تبعات بهداشتي اين اقدام فكر كرده ايم؟»

فدوی: بقول آن شاعر ضد انقلاب:

هر شیشه گمان مبر که خالی ست

شاید که در آن، آب ریخته باشند!

 

«يک برادر مؤمن: در كشورهاي اسلامي زنان محجبه با چادرهاي مشكي پوزهء استكبار جهاني را به خاك ماليده اند؛ از اين گروه گمراه و انحرافي بپرسيد چادر مشكي را براي آنها هم ناصرالدين شاه به سوغات برده است؟!»

فدوی: والله برادر مؤمن، بقول سید قاسم (مش قاسم سابق- م) دروغ چرا؟ تا اعدام آ آ آ آ.. حالا اگر طرف مرد بود و چادر مشکی بسر داشت، خب می گفتیم که این مهم، یعنی مالیدن پوزه ی استکبار جهانی به خاک را، با انگشت بیست و یکم خود انجام می دهد! لکن فدوی همینطور ارّه به ماتحت مانده است که مؤمنات وقتی هر دو دست را برای نگهداشتن چادر کذائی بکار برده اند، چگونه پوزه ی استکبار جهانی به خاک را می مالند، لطفاً راهنمائی کنید!

 

«سعيد فلاح - جانباز 25 درصد: با خبر شديم وزارت نيرو براي جانبازاني كه به ناچار از كولر گازي استفاده مي كنند در پول برق مصرفي آنان تخفيف مي دهد. بنده هم گواهي جانبازي خودم را تحويل ادارهء برق منطقه دادم ولي بعد خيلي پشيمان شدم چون از 90 هزار تومان پول برقي كه براي بنده آمده بود فقط مبلغ 4 هزار تومان آن را كسر كردند».

فدوی: فدوی ابداً سر از کار شما و سایر مؤمنین در نمی آورد. برقی را که حضرت امام(ل) بصراحت مجانی اعلام فرمود، شما چه اصراری دارید که به زور پرداخت کنید، برادر جانباز؟

 

« اميررضا شجاعي طباطبايي: در تاريخ 1/5/90 براي پدر و مادر بيمارم كمپوت گيلاس "خوشاب" گرفتم. وقتي به منزل رفته و آنها را برايشان باز كردم ديدم بوي نفت مي دهند. وقتي با آقاي بابايي، ظاهرا مدير عامل شركت خوشاب، صحبت كردم اقرار كردند كه سر بسته گيلاس چنين مشكلي داشته كه مدير توليد از آن مطلع بوده ولي ما را در جريان قرار نداده است. شايسته است هم وزارت بهداشت و هم سازمان بازرسي كل كشور با اين خاطيان كه با جان مردم بازي مي كنند برخورد جدي نمايند».

فدوی: صلی و جلی، شما هم بلی، برادر طباطبائی؟ حالا اگر این حرف را یک ضد انقلاب می گفت، فدوی هیچ حیرت نمی کرد، لکن شما چرا؟ ..چرا دو میلیونی تان (دوزاری سابق - م) نمی افتد؟.. خُب این " رایحهء خوش ِ خدمت" همانست که مدتها پیش دولت خدمتگزار قولش را داده بود؛ آنجا که فرمود پول نفت را سر سفره تان می آورد؛ لکن مشغلهء این روزها به مهندس الاسلام والمسلمین برادر احمدی نژاد اجازه نداد که نفت را ابتدا بفروشد، فلذا خودش را آورد! زحمت فروشش، دیگر پای خودتان!

 

« اكبري- كرمانشاه: از وزارت بازرگاني تقاضا مي كنم كه يارانهء شركت هاي لبنيات را پرداخت كنند تا اين شركت ها هم پول شير دامداران را بدهند».

فدوی: دولت خدمتگزار دستش شدیداً بند است؛ فلذا شما هم معامله به مثل کرده و علوفه ی دام هایتان را ندهید بلکه آن زبان بستگان کاری بکنند، برادر اکبری!

 

«يکی از اهالي محترم شهرستان اردکان: در شهرستان ما هر كاري كه انجام مي گيرد نمايندهء شهر ادعا مي كند كه او اين كار را انجام داده است. حال كه چنين است اعلام مي كنيم اين شهرستان هيچ نيازي به فرماندار، بخشدار و... ندارد. حداقل با اين كار در هزينه هاي دولت صرفه جويي خواهد شد».

فدوی: اگر زحمت نیست، رئیس جمهور محبوب را هم به لیست فوق اضافه کنید، ثواب دارد، برادر شهروند!

 

«ما اهالي كوي نظام پزشكي بجنورد (خراسان شمالي) از مسئولين سازمان آب تقاضا داريم كه با توجه به فرا رسيدن ماه مبارك رمضان فكري به حال قطع مداوم آب منطقهء ما كنند».

فدوی: بعرض رسید ضمن حیرت فرمودند که مگر دو میلیونی تان  (دوزاری سابق- م) کج است؟ قطع مداوم آب عمدی و بمناسبت ماه مبارک رمضان است که یکوقت خدای نکرده روزه خواری نکنید، برادر شهروند!

«اسكندري از قم: آقاجان خيابان صفائيه قم صفايش شما بوديد، پائيز قم بهارش شما بوديد، آقاجان دلمان بهانه مي گيرد اي كاش كه اينجا مي ماندي».

فدوی: فدوی و خیل کثیری از مؤمن نیز همین آرزو را داشتند که افزون بر حضرت امام(ل) آقاجان (مقام معظم رهبری - م) نیز بر حسب قولی که داده بودند، در همان قم می ماندند!.. که مع الاسف روی قول شان نماندند، برادر اسکندری، فدوی بی تقصیر است!

 

« محمد(ص) حيدري: از رئيس مجلس و هيئت رئيسه درخواست مي شود به نظم و انضباط مجلس بيشتر رسيدگي نمايند. متأسفانه در حال نطق نماينده ها بسياري از صندلي ها خالي است و برخي از نمايندگان نيز در حال گفتگو با تلفن همراه و گپ زني با يكديگر مشغولند».

فدوی: والله برادر محمد(ص) دروغ چرا ؟ تا اعدام آ آ آ آ.. شما هم اگر جای نمایندگان محترم بودید، جز این کاری دیگری نمی داشتید!

 

«يک شهروند: به كانديداي انتخابات رياست جمهوري آتي آمريكا پيشنهاد مي كنم براي كسب هرچه بيشتر آراء محاكمهء بوش پسر به خاطر فريب مردم آمريكا، دهن كجي به سازمان ملل، جنگ افروزي و نابود كردن اقتصاد آمريكا را در دستور فعاليت هاي انتخاباتي خود قرار بدهد. در اين صورت به طور قطع نظر ملت به ستوه آمدهء آمريكا را به سوي خود جلب خواهد كرد».

فدوی: مراتب عیناً  به آگاهی ایشان رسید. چون فارسی بلد نبودند، ملتفت فرمایش شما نشدند و توصیه کردند که پیش از تعیین سیاست داخلی آمریکا، مستحب است که قدری انگلیسی یاد بگیرید، برادر شهروند!

 

«پيكر: چرا مسئولان ذي ربط فكري به حال متكديان نمي كنند؟ هر جا مي رويم مملو از متكديان است. متكديان امروز به 100 تومان هم راضي نيستند و وقتي چنين مبالغي را دريافت مي كنند غرغر هم مي كنند».

فدوی: به دو دلیل، چراغ از بهر تاریکی نگهدار، برادر پیکر!.. نخست اینکه، با توجه به روند اوضاع شکوفای اقتصادی در وطن اسلامی، ممکن است که خودتان هم بزودی به صف طولانی متکدیان بپیوندید؛ دیگر این که چه بسا تعدادی از همین متکدیان، از مقامات آیندهء جامعهء شکوهمند اسلامی مان باشند، برادر پیکر..!

 

«يک شهروند: تا كي بايد شاهد نشان دادن جشنواره تابستاني كيش كه مختص ثروتمندان و متمولان جامعه است باشيم؟»

فدوی: بله؟ یعنی می خواهید بگوئید که شعار حضرت امام(ل)، و سایر مسؤلین اعلی الله مقامهم اجمعین، یعنی جامعهء بی طبقهئ توحیدی محقق نشده است، برادر شهروند؟ برای حفظ سلامتی بهتر است حرفتان را شدیداً پس بگیرید؛ و گرنه فدوی مسؤل آن نخواهد بود!

 

«يك شهروند از اهالي نارمك: در خبرها آمده بود كه يك عده اراذل و اوباش در منطقه بسيار مهمي مثل بهارستان كه مركز قانونگذاري و حفاظت از قانون به شمار مي رود در ساعت 3 بامداد عربده كشي كرده و به آزار و اذيت مردم پرداخته اند بدون آنكه اعمال قانوني از سوي كلانتري محل صورت گرفته باشد. مسئولان انتظامي چه پاسخي در اين رابطه دارند؟»

فدوی: به شما هم توصیه می کند که، چراغ از بهر تاریکی نگهدار، برادر شهروند!.. چه بسا که نامبردگان در دورهء بعد، وزیر و وکیل و رئیس جمهور شوند؛ بقول عوام  you never know!

 

«يک مؤمن: در اردبيل متأسفانه هيچ برخوردي با فروشندگان مانتوهاي آستين كوتاه نمي شود. با توجه به جنگ نرم دشمن و غفلت خانواده ها و كمرنگ شدن غيرت ديني خيلي افراد بدون توجه و دغدغه ديني به خريد اين نوع البسه مبادرت مي ورزند».

فدوی: مراتب در مجالی بعرض رسید. دستور فرمودند که هر مقدار که از آستین بیرون آمده، ارّه کنند، برادر مؤمن!

 

«يوسف خاني- جانباز از كارافتاده: در سال 84 مبلغ 4 ميليون تومان وام از بانك صادرات 1006 تهران دريافت كردم اما به علت بيماري شديد ناشي از جانبازي موفق به پرداخت به موقع اقساط خود نشدم. براي اينكه پايم به زندان باز نشود، اثاثيه زندگي ام را فروختم و 7 ميليون تومان به بانك پرداخت كردم اما بانك علاوه بر آن 5 ميليون تومان ديگر از بنده مطالبه كرد. لاجرم در نامه اي از رئيس جمهور درخواست كمك كرده و ايشان نيز از بانك مركزي خواستند كه جريمهء ديركرد وام از بنده مطالبه نشود. اما بانك بدون توجه به دستور رئيس جمهور همچنان بنده را در منگنه قرار داده است. لذا از رئيس جمهور محترم عاجزانه درخواست كمك مي كنم. لطفاً به داد من برسيد».

فدوی: تازه آن موقع برادر رئیس جمهور هنوز از چشم مقام معظم رهبری نیفتاده بود؛ فدوی توصیه می کند که این روزها ابداً  دور و بر، جسارت است، رئیس جمهوری نروید که احتمال آن چیزی که دوست ندارید، یعنی زندان، بسیار زیاد است؛ برادر جانباز، از فدوی گفتن!..

 

«يک خواننده: مقام معظم رهبري در جواب سؤال يكي از دانشجويان كه خواستار اظهار نظر معظم له دربارهء انتخابات مجلس شده بود فرمودند صحبت در اين مورد زود است؛ پس چگونه مي شود بعضي از خواص مسئله دار از حالا نه فقط براي مجلس بلكه براي انتخابات رياست جمهوري دوره يازدهم نيز فعاليت خودشان را شروع كرده اند؟»

فدوی: بله؟ یعنی شما اظهار بیضه کرده و دارید روی فرمایش اعلیحضرت بن علی(ع) العظما خامنه ای ،حرف می زنید؟

 

«ايماندوست از اردبيل: هزار صلوات نذر مي كنم تا شاه عربستان نيز دچار عاقبت فرعون مصر شود».

فدوی: کی شروع می کنید برادر ایماندوست؟ که فدوی هم بیاید و بشمرد و بدینوسیله در اجر اخروی آن، شریک شود؟

 

«يک خواننده: از رياست محترم جمهوري درخواست مي شود نسبت به لغو قانون فرزند چهارم به بعد اقدام نمايند. شعار "دو بچه كافي است" توطئه غربي ها عليه كشور اسلامي ما بود كه متأسفانه نمود آن را در حال حاضر مي بينيم. شايسته است دولتي كه شعار چند فرزندي هم مي دهد نسبت به لغو قانوني كه به موجب آن هيچ خدماتي به فرزند چهارم به بعد نمي شود اقدام كنند».

فدوی: خدا قوت! شما به این حرف ها گوش نکنید و همچنان به جهاد جنسی خود ادامه دهید، برادر مؤمن !

 

«خانم حسيني- گرمسار: بر اساس بخشنامهء اداره مسكن و شهرسازي گرمسار در خصوص اعطاي وام ساخت مسكن، خانه كلنگي اي كه داشتيم تخريب كرده و به منظور ساخت چند طبقه براي خود و فرزندانم جهت اخذ وام به اين اداره مراجعه كرديم اما در ناباوري تمام اعلام كردند كه جلوي وام ها گرفته شده است و فعلاً وامي پرداخت نمي شود. با توجه به اين كه اين بخشنامه تا پايان سال 91 فرصت اجرا داشت چرا بنده و خانواده ام را به مشكل انداختند؟»

فدوی: اينجانب بارها گفته و نوشته است که ما بايد همه چیز را در جامعهء شکوهمند اسلامی به شرط چاقو بخریم. فلذا ، خود کرده را تدبیر نیست، خواهر حسین(ع)ی!

 

«خانم نوروزي- كرج: اخيراً از طرف شهرداري چندين نمايشگاه كتاب در سطح شهر و متروها تشكيل شده است. به چند تا از اين نمايشگاه ها كه سر زدم متوجه شدم كه در ميان كتاب هاي موجود كتاب غيرمجاز هم به فروش مي رود. از مسئولان محترم شهرداري درخواست رسيدگي دارم».

فدوی: بشما می گویند کاتولیک تر از پاپ!ت بریکات فدوی را بپذیرید، خواهر نوروزي!

 

«از تماس هاي هموطنان: اين روزها تبليغات مواد غذايي تحت عناويني كه در نزد مردم از احترام و ارزش خاصي برخوردار است به دفعات از تلويزيون پخش مي شود. اين عناوين و نام ها نزد ايرانيان همواره از قداستي خاص برخوردار بوده و در اعتقادات مردم جايگاه ارزشمند و اطمينان بخشي را داراست. بكارگيري اين واژه هاي مقدس براي تبليغات محصولات غذايي اگر نگوئيم سوء استفاده از آن است مي تواند بي احترامي به علائق و عقايد و اعتقادات مردم باشد. از سيماي جمهوري اسلامي خواهان عدم پخش اينگونه تبليغات هستيم و همچنين از مديران مربوط ثبت و نامگذاري شركت ها خواهان صدور دستور تغيير اين عناوين را داريم».

فدوی: حالا آن عناوین (س - ع - ص - عج) بعد از هزار و چهارصد سال یک مصرفی پیدا کرده اند، مگر بخیلی برادر مؤمن؟!

 

«يک خواننده: در دوران دفاع مقدس در چهار عمليات شركت داشتم و مجروح شيميايي نيز شدم. ولي صورت سانحه ندارم. در حال حاضر با بدن شيميايي شده و اعضاي لرزان، زندگي سختي را مي گذرانم و كسي هم پاسخگو نيست. تقاضا دارم درد دل بنده را در اين ستون چاپ كنيد بلكه دل بعضي از مسئولين به رحم بيايد».

فدوی: مراتب حسب درخواست شما بعرض رسید، دلشان شدیداً به رحم آمد و فرمودند مهم نیست که صورت سانحه ندارید، کافی ست که مخرج سانحه را نشان دهید کفایت می کند، برادر شیمیائی!

والله الموفق والمعین

  29 آگوست المُکیف سنه ی 2011 ترسائی

کتبة الفقیر کمتر از قطمیر، فدوی

تا درودی دیگر، بدرود

 

www.hazl.com

https://newsecul.ipower.com/

بازگشت به خانه

 

محل اظهار نظر شما:

شما با اين آدرس ها می توانيد با ما تماس گرفته

و اظهار نظرها و مطالب خود را ارسال داريد:

admin@newsecularism.com

newsecularism@gmail.com

 

 

New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fxa: 509-352-9630