بازگشت به خانه

چهارشنبه 23 شهريور 1390 ـ  14 سپتامبر 2011

 

مشاور کروبی از آغاز مذاکرات برای تشکیل «کنگرۀ ملی» خبر داد

رضا ولی زاده  ـ سايت راديو فرانسه

مجتبی واحدی، فعال و تحلیل‌گر سیاسی و مشاور مهدی کروبی در گفت‌وگوی اختصاصی با بخش فارسی رادیو بین‌المللی فرانسه گفت: «داریم به جهتی می‌رویم که دیگر شرایط فقط شرایط انتقاد و مخالفت نیست. ما باید برای آیندۀ ایران برنامه ریزی بکنیم. باید حتماً چیزی شبیه به یک کنگرۀ ملی درست شود. البته این یک ایدۀ بسیار خام است در ذهن من. اینکه چگونه باید تشکیل شود و چه کسانی باید در آن حضور داشته باشند موضوعی است که باید به بحث و بررسی گذاشته شود.»

مشاور مهدی کروبی افزود: «در این مدت با دوستان زیادی در سراسر دنیا از طریق نشست‌های ویدیویی زنده به وسیلۀ «اسکایپ» و یا تلفن صحبت کرده‌ام و این آمادگی وجود دارد. فقط باید مکانیسم‌های ایجاد آن را پیدا کرد تا به گونه‌ای نباشد که به مبنای اختلاف تبدیل شود.»

واحدی در مورد گروه‌های مورد مذاکره برای تشکیل کنگرۀ ملی تصریح کرد: «من به شخصه با هر گروهی که دنبال حکومت فردی نباشد و با هر گروهی که حتی سوابق تروریستی دارد اما حاضر باشد به اشتباهات گذشته‌اش اعتراف کند و به آینده با یک دید دموکرات نگاه کند و همۀ چیزهایی را که برای مردم ایران محترم است رعایت کند مذاکره می‌کنم.»

این روزنامه‌نگار و فعال سیاسی ساکن آمریکا تأکید کرد: «در بحث مذاکره با گروه‌های سیاسی هم من اعتقادی ندارم که فقط باید با گروه‌های خارج از ایران مذاکره کرد. این مذاکره شامل گروه‌های سیاسی داخل ایران هم می‌شود. افرادی از داخل کشور هم می‌توانند در کنگرۀ ملی حضور داشته باشند اما نباید این حضور به گونه‌ای باشد که موجب شناسایی و سرکوب آن‌ها به وسیلۀ حاکمیت شود.»

مجتبی واحدی در این گفت‌وگو به این پرسش‌ها پاسخ گفته است: چرا یک آلترناتیو مشخص و شناخته شده پس از حبس خانگی رهبران جنبش سبز (مهدی کروبی و میرحسین موسوی) به وجود نیامد؟ و اینکه در برابر مواضع کسانی چون تونی بلر، نخست وزیر سابق انگلیس، لئون پانتا و دیگر مقام‌های غربی که خواستار تغییر رژیم در ایران شده‌اند، موضع کنش‌گران جنبش سبز همراهی است یا تقابل؟

به گزارش سایت خبری «صبح امروز»، تور سخنرانی‌های مجتبی واحدی از شهر پاریس آغاز می‌شود و با سخنرانی در شهرهای٬ میلان٬ تورین٬ کلن٬ هامبورگ٬ فرانکفورت٬ وین و استکهلم ادامه خواهد یافت.

برگزاری یک نشست مطبوعاتی٬‌ و گفت‌وگو با روزنامه‌های مختلف اروپایی از دیگر برنامه‌های واحدی در اروپا است.

محور‌ها گفت‌وگوی او با رسانه‌های اروپایی به موضوع‌هایی از جمله وضعیت جنبش سبز و رهبران آن٬‌ انتخابات آینده مجلس و راهکارهایی که برای فعال شدن جنبش سبز اشاره شده است.

نخستین سخنرانی مجتبی واحدی روز پنج‌شنبه هفته جاری در پاریس برگزار می‌شود.

سايت راديو فرانسه

 

بازگشت به خانه

 

محل اظهار نظر شما:

شما با اين آدرس می توانيد با ما تماس گرفته

و اظهار نظرها و مطالب خود را ارسال داريد:

newsecularism@gmail.com