بازگشت به خانه

 

مکتوبات فدوی

طنزنوشته های هفتگی حميد رضا رحيمی

 

دوشنبه 18 مهر 1390 ـ  10 اکتبر 2011

 

مناعت طبع

فدوی هم به تأسّی از مقام معظم رهبری، دامّ الذله، از گرد و خاکی که مسؤلین و نیز شماری از نمایندگان حکومت در مجلس، اعلی الله مقامهم اجمعین، و نیز برخی جراید شریفه ی دارالخُرافه، پیرامون آن مختصر (اختلاس سه میلیارد دلاری- م) بیخودی راه انداخته اند، چندان خشنود نیست. گفتن ندارد که فرمایشات رهبری که به جماع(1) علمای سلف،حشره الله مع موالیة الُمطّهرین، صلوات الله علیهم اجمعین، در کافّه ی امور فصل الخطاب است، در این مورد نیز، بطریق اولی،لازم الاتبّاع است(2).

اعلیحضرت العظما حق هم دارند چرا که در دوران خلافت شان بروشنی نشان دادند که طبع مبارک شان در به باد دادن سرمایه های ملک و ملت،حقیقتاً بلند است و لذا سه هزار میلیارد ریال، اصلاً بنظرشان نمی آید؛ فی الواقع راست هم می فرمایند؛ شما خودتان امتحان کنید، جلوی یک بچه ی مکتبی هم بگذارید، قهر می کند.

باری، فدوی، بفرموده، نمی خواهد هیاهو کند، لکن بین خودمان باشد که خوف شدیداً او را برداشته و نگران است که نکند این اختلاس عظیم و بی سابقه در تاریخ ایران، از اقتدار نظام نزد عوام الناس که پایه های آن بر ُگرده ی آنان سوار است، بمیزان چشمگیری بکاهد؛ تا آنجا که در سایر قابلیت های نظام اسلامی، که اعدام از اهمّ آن است، معاذ الله، تردید کنند.

این معنا را فدوی از پیام  یکی از خوانندگان کیهان اسلامی بشرح زیر دریافت: «اگر اين اختلاس مالي در كشور چين اتفاق افتاده بود ده ها نفر را اعدام مي كردند. ولي ما از مسئولين دستگاه قضا مي خواهيم به فرمان حضرت آيت الله العظمي خامنه اي دست هاي فاسدان را قطع كنند».

 

(1) خدا بگویم که این تایپیست ضد انقلاب هزل داتکام را چه کند. لطفا ً غلط چاپی "جماع" را به "اجماع" اصلاح بفرمائید.

(2)  "ادامه هیاهو و جنجال، به خصوص اگر عده ای به دنبال استفاده های دیگر از این مسائل باشند، به صلاح نیست و همه باید مراقب باشند".  "رسانه ها بیش از این نباید به جنجال و هیاهو درباره این ماجرا ادامه دهند...."

 

تداعی

فدوی نمی داند چرا مرور این خبر در جراید شریفه ی دارالخُرافه:

«در حالی که مسئولان نظام بر اجرا شدن طرح پزشک خانواده در کشور تاکید دارند، کمیسیون فرهنگی تبلیغی اجلاسیهء جامعهء مدرسین  طرح روحانی خانواده را در دست بررسی قرار داد».(1)

 

او را بیدرنگ به یاد این فصل دردناک از پیشینه ی وطن همیشه در بند انداخت(2):

«...هر باری اهل بخارا مسلمان شدندی و باز چون عرب بازگشتندی ردت آورده کافر شدند. این بار چهارم قتیبه حرب کرده و شهر بگرفت و از بعد رنج بسیار اسلام آشکار کرد ... و ایشان اسلام بپذیرفتند به ظاهر و به باطن بت پرستی می کردند. قتیبه چنان صواب دید که اهل بخارا را فرمود یک نیمه از خانه های خویش به عرب دادندی تا عرب با ایشان باشند و از احوال ایشان با خبر باشند تا به ضرورت مسلمان باشند؛ بدین طریق مسلمانی آشکار کرد و هر آینه منادی فرمودی که هر که به نماز آدینه حاضر شود، دو درهم بدهم(3) و مردمان بخارا به اول اسلام نماز به پارسی خواندندی و عربی نتوانستی آموختن. چون وقت رکوع شدی، مردی بودی که در پس ایشان بانگ [کردی] "نگنبان کنیت" (4) و چون سجده خواستندی، بانگ کردی "نگونبانگون کنیت"(5)....»

زیاده جسارت است...

 

 (1) سايت "آفتاب"

(2) تاریخ بخارا

(3) گویا در صدر اسلام عزیز "ساندیس" قیمت چندانی نداشته است! / در صدر اسلام هم "ساندیس" بوده!..

[امام خمینی(ل)]

(4) رکوع کنید

(5) سجده کنید

(بنقل از ج1 سبک شناسی- بهار ص 230)

 

بدایع و بدعت های اینها!(1)

فدوی هر ترفندی را از برادران در قالب تیتر و خبر می بیند، می پندارد که به قول عوام that's it! و این دیگر آخری ست و به قول استاد سخن:

حد همین است سخندانی و زیبائی را!

و چیز دیگری وجود ندارد که به عقل برادران برسد تا از جیب ملت یک لاقبا پیرامونش معرکه گرفته و هزینه کنند؛ لکن چنین نیست و هر آینه از جعبه ی مارگیری مؤمنین، چیز دیگری بیرون می آید. این تیتر را ببینید: «سرود ملی قرآن تهیه می شود!»(2)

حال فدوی از شرح تیتر هائی که دیگر به آن عادت کرده است، عجالتاً می گذرد. اما اين يکی را نمی توان فراموش کرد: «ضریح ‌امام‌حسین(ع) دی ماه‌ به‌ کربلا می‌رود!»

که به گزارش همان منبع، استاد محمود فرشچیان هم البته در باب آن اهتمامی مبسوط کرده است: «در هر کاری که وارد شده‌ام همیشه سعی کرده‌ام آنچه در توان دارم به کار ببندم و از هیچ کاری فروگذار نباشم».

و باز هم به قول عوام  as additional work :

«فرشچیان هم چنین از طراحی ضریح برای 72 تن شهدای کربلا خبر داد و اظهار داشت: خداوند و حضرت ابا‌ عبدالله(ع) مرا یاری خواهند کرد تا این اثر به بهترین شکل ممکن به سرانجام رسد!»

استاد البته در پایان خطر کرده و گوشه ای هم زده است:

«فرشچیان با بیان این که ائمه نیازی به این زیورآلات و طلاها و نقره ها ندارند(3) گفت: این ما هستیم که به این ترتیب تلاش می کنیم ارادت خود، نیایش و ستایش خود را به ایشان نشان دهیم!»

اما واقعیت آنست که مبالغ هنگفتی دارائی ملت یک لاقبا، به عون الله و به همت حضرات آیات عظام و حجج اسلام، اعلی الله مقامهم اجمعین، از وطن سابق خارج می شود:

«وی با تاکید بر این که هیات امنای قم از هیچ همکاری در این زمینه کوتاهی نکردند، بیان داشت: این طرح 5 ماه دیگر به طور کامل تمام خواهد شد و همه ی ظریف کاری های آن نیز به پایان می رسد و ضریح به کربلا منتقل می شود».

و در پایان، برای این که عیش خوانندگان محترم ضد انقلاب را کامل شود، فدوی یک فقره شغل جدید را هم، ضمیمه می کند: «قائم مقام قرآنی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی!»

که طرف لابد از همان محل، بابت اش حقوق هم می گیرد!..

زیاده جسارت است.

 

 (1) نقیضه ای برای بدایع و بدعت های نیما اثر زنده یاد اخوان

(2)  برنا بنقل از شیعه

(3)  معاذالله! بیخود کرده اند، مگر دست مبارک خودشان است!

 

اشتغالات مکتبی

فدوی پیرامون مشاغل من در آوردی در جمهوری شکوهمند اسلامی، پیش از این مطالبی را قلمی کرده است؛ مشاغلی پر هزینه و بی حاصل که تازه جنبه ی مثلاً جهانی هم به آن می دهند! لکن هیچ سود و بهره ی این جهانی هم، برای ملت گرفتار و یک لاقبای ایران نداشته و ندارد؛ از آن جمله اند:

ـ دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت!

ـ مدیر کل اداره ی نغمات آئینی!

ـ مجمع بزرگداشت جهانی حضرت علی اصغر(ع)!

ـ مجمع جهانی بزرگداشت مظلومیت حضرت علی اصغر(ع)

ـ هفتمین همایش شیر خوارگان حسینی!

ـ مرکز تخصصی مهدویت!

ـ مرکز پژوهش ها و فعالیت های قرآن و عترت!

ـ ستاد سلسله نشست های بصیرت!

ـ ستاد راهیان نور!

ـ دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی!

ـ همایش هفته ی جهانی مساجد!

ـ بنیاد بین المللی الغدیر!

ـ همایش کنگره ی میرزا هاشم آملی!

ـ مدیر کل تشکل های دینی!

ـ شبکه های خوشه ای عفاف و حجاب!

- هفتمین همایش بین المللی دکترین مهدویت !

- موسسه تحقیقاتی حضرت ولی عصر(عج)

- ستاد خبری ششمین جشنواره ملی طلیعه ظهور

ـ ...

فدوی به فهرست اجمالی بالا، حرفه ی مداحی را هم که اینک از مشاغل بسیار مهم و سطح بالای جامعه ی شکوهمند اسلامی ست، اضافه می کند!..

در اهمیت این شغل زائد و شریف همین بس که به نقل از پارسینه:

«مداحان ساماندهی می شوند! مدیرکل اداره ی تشکل های دینی سازمان تبلیغات اسلامی با تأکید بر این که صدور کارت شناسایی برای مداحان در مرحله ی تدوین است گفت: صدور کارت شناسایی مداحان پس از تأییدیه آن از سوی ریاست سازمان تبلیغات اسلامی ابلاغ خواهد شد».

در همین راستا خبرنگار خبرگزاری وابسته ی مهر نیز از آموزشگاه های مداحی سخن می گوید!

به نظر شما خوانندگان محترم ضدانقلاب، سرمایه ای که بابت مشاغل زائد فوق دود شده و می شود، به چه کار ملت یک لاقبا می آمد؟...

فدوی از ورود به داستان دنباله دار لوله کشی ارز فشار قوی از اُمّ القُرا به عتبات عالیات (ع ـ س - ص ـ عج) دیگر، سخن نمی گوید...

 

بدون شرح

«همزمان با برگزاری مراسم اختتاميه جشنواره فيلم «سارايوو»، در روز گذشته، آنجلينا جولی بازيگر شناخته شده سینما و جعفر پناهی کارگردان و سینماگر ایرانی جايزه ويژه ی قلب طلايی هفدهمين دوره اين جشنواره بين‌المللی را به خود اختصاص دادند. جعفر پناهی به دلیل محکومیت‌هایش قادر به حضور در این مراسم نبود! (سايت آفتاب)

 

تبعیض

فدوی تا آنجا که بیاد می آورد، اسب، فارغ از ملیت اش، همواره حیوان نجیبی بوده و تا آنجا که می داند، تاکنون عضو هیچ سازمان سیاسی نیز، نبوده است! لکن برادران گویا شدیداً اصرار دارند که آن بزرگوار را بهر قیمت که شده، به عضویت یک سازمان سیاسی در آورده و آبروی چند هزار ساله اش را، به باد دهند. ملاحظه کنید :

«فارس‌نیوز استفاده از اسب توسط پلیس بریتانیا را "نقض حقوق‌بشر»" خواند( پارسینه)

لکن فدوی، بر پایه ی اخلاق دمکراتیک خود، می پندارد که در عوالم دمکراسی :

گر حکم شود که مست گیرند

در شهر هر آنچه هست گیرند

فدوی در حاشیه خود را نیز از این توضیح واضحات بی نیاز می بیند که منظور از «می» در بیت ضد انقلابی فوق، می عرفانی ست که انگور، لعنة الله علیه، در تمامی طول تاریخ اسلام، در تولید آن، هیچگونه دخالتی نداشته و ندارد.

باری، منظور فدوی از ذکر این مصیبت آن است که اگر استفاده ی ابزاری از اسب در نقض حقوق بشر، محکوم است، شتر نیز که در حیات سرزمین های عربی، و از  آن بیشتر، در جامعه ی شکوهمند اسلامی ما، به ویژه در قوّه ی باه (قضائیه- م) حرف اول و آخر  را می زند نیز باید، مشمول همان حکم شود. حال، فدوی، از موتور، که شکل مدرن شتر، در مبارزه ی صمیمانه با مردم در ممالک محروسه ی امام زمان، حضرت بقیة الله الاعظم ارواحنا روحی فداه است، عجالتا ً در می گذرد ...

 

تعارف

معلوم نیست که بلیه ی ویرانگر تعارف کی می خواهد از فرهنگ شگفت انگیز مرز ُپرگهر ما رخت بربندد؟ فدوی در مرور خبرهای جراید شریفه ی دارالخُرافه به این خبر رسید که:

«پس از اینکه یک مرد روستایی به علت درد گلو و مشکل تنفسی به بیمارستان غرضی ملایر

مراجعه نمود، از گلوی وی یک زالو بیرون آمد!»/ آفتاب

 مطلب، حتا برای خوانندگان محترم ضد انقلاب نیز روشن است، چه برسد به برادران!. در اینصورت، چه لزومی دارد که برادران تعارف کرده و به این خبر عریان، که هیچ تعبیر و تأویلی را نیز نمی پذیرد، بیفزایند که:

«گفتنی است که با وجود پیشرفت بهداشت!، متأسفانه هنوز آب های آشامیدنی برخی از روستاهای ملایر آلوده بوده و از نظر بهداشتی مصرف آنها توصیه نمی‌شود!»

که جز افاده ی معنای کوسه و ریش پهن، چیز دیگری را به ذهن خواننده ی بینوا، متبادر نمی کند!..

باری- اوضاع در حکومت اسلامی، به این بدی ها هم نیست که فدوی مغرض تصویر می کند!..

فلذا همین که از گلوی آن روستائی گرامی، تمساح، آن هم از نوع یزدی آن! بیرون نیامده است، باید برود و قاصم الجبارین را،شدیداً شکر کند!

 

علی الله التکلان و هوُالمُستعان فی جمع امور

8 اکتبر المؤدّب سنه ی 2011 ترسائی

کتبةالفقیر کمتر از قطمیر - فدوی

 

تا درودی دیگر،بدرود

 

www.hazl.com

https://newsecul.ipower.com/

بازگشت به خانه

 

محل اظهار نظر شما:

شما با اين آدرس ها می توانيد با ما تماس گرفته

و اظهار نظرها و مطالب خود را ارسال داريد:

admin@newsecularism.com

newsecularism@gmail.com

 

 

New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fxa: 509-352-9630