بازگشت به خانه

 

مکتوبات فدوی

طنزنوشته های هفتگی حميد رضا رحيمی

 

دوشنبه 30 آبان 1390 ـ  21 نوامبر 2011

 

بدحجابِ‌های زمستانه!

بنظر می آید که " ابر و باد و مه و خورشید و فلک" بیکارند! و از زور بیکاری، رفته و بسیجی شده اند! و به برادران برای کنترل حجاب خواهران یاری می رسانند. در این پیوند، به گفتگوئی پیرامون  بدحجابِ‌های زمستانه، نگاه کنید:

«فرمانده نیروی انتظامی گفت: در زمستان پوشیدگی بیشتر و رفت و آمد در خیابان‌ها کم‌تر است. سفر و دریا و... نیز افت پیدا می‌کند و بسترهای بدحجابی کاهش می‌یابد.»(سايت «شيعه»)

فدوی که خود از مؤمنین مستطاب جامعهء شکوهمند اسلامی ست و، بر این پایه، دعایش حتماً مستجاب، شدیداً دعا می کند که برادران به عون الله از ایران کنده و در قطب شمال فرود آیند که دستکم، شش ماهی  دغدغهء حجاب زن و بچه ی مردم را، نداشته باشند!

آمین یا ربّ العالمین!

 

تکراری

فدوی با آنکه علاقهء چندانی به بررسی و پاسخ به پرسش های تکراری ندارد، معذالک مورد زیر را برای آخرین بار رسیدگی و از مؤمنین و مؤمنات تقاضا دارد که با طرح پرسش های مشابه، مصدّع اوقات گرانبهای او نشوند :

«محمدحسين دانشور - جانباز 70 درصد: بنده حدود 3 ماه است شمارهء پلاك خودرو ام را تغيير داده ام. اما براي دريافت كارت سوخت كه مراجعه كردم ستاد سوخت مي گويد بايد به بنياد شهيد مراجعه كنم، بنياد هم مي گويد بايد ستاد كار شما را راه بيندازد. از مسئولان دو نهاد ياد شده تقاضا مي كنم كه مشكل بنده را حل كنند».

این نخستین بار نیست که بین علما اختلاف افتاده است برادر محمد(ص) حسین(ع). پیشنهاد فدوی این است که برای حل مشکل خود به شیوه های کلاسیک، اعم از وطنی یا فرنگی، که هنوز کار ساز است متوسل شوید. چنانچه شیوهء کلاسیک فرنگی را بر می گزینید، واجب عینی ست که بین طرفین یک "دوئل" برقرار فرمائید. بر این اساس، طرفی که زنده می ماند، موظف است مشکل شما را حل کند. و جنانچه به شیوهء کلاسیک وطنی راغب هستید که در سنجش با روش خاج پرستان اندکی لطیف تر نیز هست، واجب کفائی ست که اسامی دو نهاد یاد شده را پس از وضو، روی دو کاغذ کـُر نوشته، و سپس در معرض انتخاب برادر قناری قرار دهید. در اینصورت، هر کدام را که قناری برداشت، مسؤل انجام کار شماست،*که البته هیچ ربطی هم به مسؤلین، اعلی الله مقامهم اجمعین، ندارد. یعنی همانقدر که قناری مسؤل است، مقام معظم رهبری دام الذله نیز، مسؤلیت دارد!.. و دست آخر اینکه، اگر هر دو شیوهء یاد شده کار ساز نیفتاد، بکوشید تا میزان جانبازی تان را تا صد در صد افزایش دهید، بلکه افاقه کند، برادر جانباز.

و من الله التوفیق

--------------------------------------

* راه حل فدوی من درآوردی نیست و مبتنی بر دکترین حقوقی حکومت اسلامی ست: «روزنامه "وطن امروز" نوشت: چندی قبل مردی در میدان انقلاب به قتل می رسد و در این میان دو نفر به عنوان مظنون دستگیر می شوند هر دوی آنها معتقداند که در نزاع شرکت داشته اما قتلی مرتکب نشدند اکنون بعد از گذشت ۲ سال و به دلیل مشخص نبودن قاتل ، قاضی شعبه 1156 دادگاه بعثت به قرعه‌کشی‌ای عجیب دست زد و برای شناسایی قاتل اصلی نام هر دو مظنون را روی 2 کاغذ جداگانه نوشت و در حضور وکیل خانواده مقتول، به قرعه‌کشی دست زد تا مشخص شود چه کسی باید مجازات شود!

 

حسرت

یکی از اندوه های تلخ فدوی، همواره این بوده است که چرا در سر تا سر تمدن و اکتشافات بشری، به شهادتین تاریخ  تمدن، از ما مسلمین گرامی، اثری دیده نمی شود؟(1) و گاه تا آنجا پیش می رفت که نکند یکوقت خاج پرستان لعنة الله علیهم اجمعین،به دلیل عدم آشنائی مؤمنین از بقول عوام "کپی رایت" ازصدر اسلام به اینسو،کلیه ی اختراعات ما را به سود خود در رگ زده اند. باری- این اندوه داشت کم کم فدوی را از پا در می آورد چندان که می پنداشت برآوردن این آرزو، که روزی از ما نیز در تاریخ مذکور ذکر خیری بشود را،به ضرس قاطع، به گور خواهد برد؛ لکن امشب در مرور اخبار،به خبری میمنت اثر برخورد و به این نتیجه ی معروف از نظامی بزرگواررسید که :

بیت

در نومیدی بسی امید است

پایان شب سیه سپید است

فلذا فدوی نیزمی تواند از امروز،همه جا بویژه در بلاد کفر و زندقه، در این ارتباط ،عرض ِ اندام کرده و روی خاج پرستان را شدیداً کم کند. فدوی،البته بخیل نبست و این افتخار را که بیگمان از الطاف خفیهء ائمهء اطهار، سلام الله علیهم اجمعین، است، با شما خوانندگان محترم ضد انقلاب، بشرح زیر بقول عوام، share کند:

به نقل از آتی، "دانیه الجندلی" یکی از نزدیکان استیو جابز موسس شرکت آمریکایی اپل که چندی پیش درگذشت، می گوید که جابز از نسل رسول گرامی(ص) است و اسم واقعی او "مصعب عبد الفتاح الجندلی" است. (2)

 

روزنامه " الدستور المصریه" به نقل از دانیه اعلام می کند که شجره نامه استیو جابز نشان می دهد که نسل وی به پیامبر اکرم (ص) و امام حسین(ع) بر می گردد.(3)

زیاده عرضی نیست....                                  

-------------------------------------------

(1) البته منهای قمربنی هاشم و جعفرطیّار در عرصه ی هوا- فضا !

(2) و نیز نگاه کنید به تنفس ممنوع - گزیدهء طنزهای سیاسی حمیدرضا رحیمی – جاپ دوم ص 57

(3) شیعه

 

اثر تازه

برادر محمد(ص) رضا(ع) نقدی، رئیس بسیجیان، پس از کم کردن روی فرخی سیستانی و منوچهری دامغانی در عرصهء قصیده،(1) همچنان تخته گاز شگفتی می آفریند. وی در تازه ترین اثر خود در حوزه ی ُمد، به نوشته ی سایت وابسته ی پژواک فرمود که: «دوران چفیه ها تازه فرا رسیده است و شما این چفیه ها را به زودی بر دوش مردم امریکا هم خواهید دید!.»

فدوی این مختصر را، به امید اینکه بزودی هر خاج پرست، یک چفیه داشته باشد، به پایان می برد.

آمین یا ربّ العالمین !..

----------------------------------------------

(1) نگاه کنید به مطلب "سبک شناسی مؤمنین" در آرشیو هزل دات کام به تاريخ سی ام ماه جون 2011

 

با مزه

مؤمنین و مؤمناتی که به جراید شریفه ی دارالخُرافه کتباً ملتجی می شوند، عمدتاً از جنس و جنم مدیران همان جرایدند و با آنکه از دید ذهنیت های طنز پرداز، اغلب خود ِ جنس اند! لکن خودشان با طنز میانه ای ندارند! و مانند برادر رئیسی که شکوائیهء او در پی می آید، اهل طنز نیستند:

«از آقاي قاليباف شهردار تهران كه طي چند روز بارندگي در تهران براي مردم شريفمان استخر رايگان در خيابان ها داير كردند تقدير و تشكر مي شود».

 

پای درد دل مردم دارالخُرافه

اشاره: پیام ها همگی واقعی و برگرفته از جراید شریفه، پاسخ ها اما از فدوی ست.

«مهدي خواه: چرا امسال شير به كلاس اول دبستاني ها نمي دهند؟ از مسئولين امر درخواست توضيح و رسيدگي دارم».

فدوی: این چه طرز جمله بندی ست، برادر مهدی(عج) خواه؟ فدوی نزدیک بود پس بیفتد .اشکال شما اینست که در جمله تان، شیر را اول آورده اید که لامحاله موجب خوف مسؤلین محترم اعلی الله مقامهم اجمعین می شود؛ آنرا در پایان جمله بیاورید، مشکل تان حل می شود!

 

«اگر تعارف ها را كنار گذاشته بوديم و با معيارها و شاخص هاي حكومت علوي با مسئولين برخورد مي كرديم امروز شاهد عرض تسليت بعضي از دولتمردان خطاب به ابوجهل هاي عربستان و قاتلين شهداي بحرين و يمن نبوديم. اي مسئولين كشور پاسخ بدهيد وزير امور خارجه جمهوري اسلامي در مراسم تدفين وليعهد عربستان چه مي كند؟»

فدوی: فدوی هر کار می کند که خشمگین نشود، نمی شود لکن! آخر این چه پرسش پرتی ست، برادر مؤمن؟ ایشان همان کاری را می کند که سایر برادران می کنند؛ خب رفته است سر قبر آقا قرآن بخواند دیگر!..

 

«برخي كاركنان خانم داروخانه ها، از جمله داروخانه ميدان فردوسي، وضع حجاب خوبي ندارند. از مسئولين بهداشت و ناجا درخواست رسيدگي دارم».

فدوی: شما همان مؤمنی نیستید که از داروخانه ،سراغ نفت گرفته بود؟!

 

«خانم جلالي- تهران: چرا وزارت بازرگاني هيچ نظارتي بر افزايش افسارگسيختهء قيمت لبنيات ندارد؟ اين چگونه نظارتي است كه هر ماه و حتي كمتر از يك ماه با افزايش قيمت اين نوع محصولات مواجه مي شويم؟ مگر افزايش قيمت تابع قواعد و قوانين نيست؟»

فدوی: چطور ندارد خواهر جلالی؟ تا آنجا که فدوی خبر دارد، وزارت بازرگانی مقادیر مبسوطی افسار برای مهار کردن قیمت ها به قبرس سفارش داده است؛ اگر نرسید فدوی را خبر کنید تا سفارش مذکور را، به کشور دوست و برادر، چین نسبتاً کمونیست ارسال کند.

 

«يك هم وطن: به سردمداران آمريكا بگوئيد كه تاريخ مصرف تهديدهايي كه اخيرا نيز آن را تكرار مي كنند گذشته است، لذا براي پيش بردن اهداف شومشان به فكر توطئه هاي ديگري باشند.

فدوی: شما که عاجزید، باری – فدوی بهر زحمتی که بود، فرمایشات شما را برای کفار ترجمه کرد. پس از سلام و تحیات فرمودند، چشم؛ یک فکری برایتان می کنند، برادرهموطن!

 

«از شبكهء يك سيما كه قبل از ساعت 8 صلوات خاصه امام رضا(ع) را پخش مي كند تشكر مي كنم. كار جالبي است؛ ان شاءالله ديگر شبكه ها نيز از اين شبكه پيروي كنند».

 فدوی: هیچ نگران نباشید، برادر مؤمن. امامان گرامی را اگر به تساوی هم تقسیم کنند، بهر شبکه بیش از چند تن می رسد!

 

«دكتر مهاجري: به جرات مدعي ام كه اگر بودجه و پول بيت المال المپيك لندن را به من بدهند مشكل بيكاري و ازدواج جوانان تمام كشور را حل مي كنم».

فدوی: اگر شما هم آن مختصر را برنداشته و با اجازهء مسؤلین به کانادا نروید، فدوی حرفی ندارد برادر دکتر!

 

« خزايي: ما مردم كرمانشاه به بركت وجود رهبر عزيزمان بر خود مي باليم و آرزو داشتيم كه اين ميزباني هر سال ادامه داشته باشد و ان شاءالله سايهء رهبر عزيزمان را هميشه بر سرمان همواره مستدام باشد».

فدوی: فدوی با اینکه شما کلمات را توی جوراب ریخته و بدیوار کوبیده اید، عجالتا ً کاری ندارد؛ لکن از همشهریان خیلی بیش از اینها انتظار داشت، برادر خزائی؛ یعنی شما آنقدر قدرت و حمّیِت نداشتید که آقا را یک جوری همانجا نگهدارید، و باقی ملت را، یک عمردعاگوی خود کنید؟

 

 علی الله التکلان و هوُالمُستعان فی جمع امور

19 نوامبرالمجعد المؤدّب سنه ی 2011 ترسائی

کتبةالفقیر کمتر از قطمیر - فدوی

 

تا درودی دیگر، بدرود.

 

www.hazl.com

https://newsecul.ipower.com/

بازگشت به خانه

 

محل اظهار نظر شما:

شما با اين آدرس ها می توانيد با ما تماس گرفته

و اظهار نظرها و مطالب خود را ارسال داريد:

admin@newsecularism.com

newsecularism@gmail.com

 

 

New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fxa: 509-352-9630