بازگشت به خانه

 

مکتوبات فدوی

طنزنوشته های هفتگی حميد رضا رحيمی

 

دوشنبه 14 آذر 1390 ـ  5 دسامبر 2011

 

سناریو

فدوی نمی داند که نمایشنامه های برادران را چه کسی می نویسد؟ هرکس هست بنظر می رسد که از استعداد لازم بهره ی چندانی ندارد و بهتر است که ننویسد! باری-  نویسنده در نمایشنامه ی موسوم به فتنه، جنبش گستردهو میلیونی سال  88 را، با یک قیام و قعود، ماهرانه سرکوب و معترضین بازداشت شده را بمنظور عبرت خلق، به دار مکافات می آویزد؛ لکن در نمایشنامه ی حمله ی اخیر به سفارت انگلیس در تهران از مهار چند بازیگر بسیجی و پاسدار ذوب شده در ولایت مطلقه ی فقیه، و لاجرم گوش به فرمان او، و البته ملقب  به دانشجو، بموجب گزارش جراید شریفه ی دارالخُرافه بشرح زیر، بازمی ماند!:

باشگاه خبرنگاران جوان، وابسته به صدا و سیما، اعلام کرد: «مقاومت نیروی انتظامی نتوانست مانع هجوم دانشجویان به سفارت انگلیس شود!»

 نویسنده ی گرامی، نمایشنامه ی کذائی را سرانجام چندان آبکی می کند که سر و صدای برخی تماشاچیان اهل نیز در می آید، تا آنجا که قلم را از دست نویسنده ربوده و خود می نویسند:

«آری ما به سفارت انگلیس تجاوز کردیم و می گویند سفارت یک کشور حکم خاک آن کشور را دارد و به عبارت بهتر ما به خود انگلیس تجاوز کردیم؛ حرفی هست؟ (1)

و رامین مهمان پرست نیز، به اقتضای نامش، مهمان نوازی می فرماید:

«سخنگوی وزارت امور خارجه - درباره امنيت سفارتخانه‌ها در تهران اظهار كرد: جمهوری اسلامی ايران با تأكيد بر تعهدات بين‌المللی خود، هرگونه تعرض به ديپلمات‌ها و اماكن ديپلماتيک و اقدامات خلاف مقررات و قوانين بين‌المللی را غيرقابل قبول می‌داند». (2)

خوانندگان محترم ضد انقلاب، ضعف تألیف را در ساختار کلی نمایشنامه، ملاحظه کردند؟

-----------------------------------

(1)  وبلاگ  بسیج جهانی بنقل از   پارسینه

 (2) آفتاب

 

از میان فتاوی

فدوی در بررسی عریضه های مؤمنین و مؤمنات، که حل و فصل آن از سوی مقاماتی که نخواستند نامشان فاش شود، به او محول می شود، گاه به نکاتی بر می خورد که لامحاله، سر ِ همه جایش اسفناج سبز می شود و از آن میان، يکی هم آب ُکر در هاون کوبیدن برخی مؤمنین است.

به یکی دو، بقول عوام، Case و اقدامی که فدوی حسب وظیفه ی شرعی روی آن کرده است و در پی می آورد، نگاه کنید:

«از قديم گفته اند ندزد و نترس. اگر مهدي هاشمي ريگي به كفش ندارد چرا جرات آفتابي شدن ندارد؟ به ايشان توصيه مي كنم قبل از اينكه موساد شما را به قتل برساند برگرد و خود را تسليم عدالت كن. به قول وكيلت خطايي نكرده اي، پس از چه واهمه داري؟!»

«از مسئولين امر سؤال شود آيا وقت آن نرسيده براي بازگشت و بازداشت آقازاده فراري به لندن از طريق پليس بين الملل اقدام شود؟ دستگاه روز شمار اين قضيه به دليل طولاني شدن رسيدگي به موضوع از كار افتاده ولي ملت دست بردار نخواهد بود!»

فدوی مراتب را بگونه ای(1) به آگاهی برادر مهدی(عج) هاشمی رساند؛ در پاسخ گفتند که مرجع تقلید ایشان، حضرت ابوی هستند و ایشان هم مراتب را بدفعات از حضرت شان بشرح زیر، استفتاء کرده است:

«بسمه تعالی

«حضور مبارک ابوی ارجمند، حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی، دامت تحریکاُته

نظر به اینکه مؤمنین و مؤمنات مستقردر وطن سابق، بجای برادر خاوری(2) اینجانب را نخ کش کرده، بدفعات خواهان مراجعت بنده به وطن اسلامی بوده و هیچ جور هم ول کن معامله ی ما نیستند، خواهشمند است در اینمورد راهنمائی فرمائید.

«مقلد و فرزند خلف شما

الاحقر- مهدی(عج)»

و فتوای ایشان نیزهمواره چنین بوده است :

«بسمه تعالی

ایران میره روی هوا

مهدی(عج) نیا ، مهدی(عج) نیا!...»

و هر بار که اینجانب فضولی کرده و سبب را جویا شده، در پاسخ مرقوم داشته اند:

«بسمه تعالی

 زیرا در ایران اسلامی، اول می ُبرند، بعد می شمرند !...»(3)

ابوی برادر مهدی(عج) هاشمی در پایان نیز افزود:

« اگر شما جای ایشان بودید،چه می کردید برادر؟»

گفتن ندارد که فدوی، بعنوان مسؤلی متعهد، بناگزیر جانبدار نیست، و البته بیطرف می ماند؛ شما خوانندگان محترم ضد انقلاب، خود دانید..

-------------------------------------------

(1)  خوانندگان محترم ضد انقلاب، لطفاً در چگونگی تماس اصرار نکنید که فدوی گیس و دست و پای اضافی ندارد که دست برادران بدهد!..

(2) قهرمان رقابت های میان دوره ای برادران، با رکورد 3 میلیارد دلار اختلاس

(3) داستان مشهوری دارد که فدوی اساس را بر این می گذارد که خوانندگان محترم ضد انقلاب می دانند، در

غیر اینصورت بفرمایید تا عرض کند.

 

زنگ ریاضی

صورت مسأله:

به گزارش خبرگزاری ها، برادر علی(ع) عبدالله(ص) صالح دیکتاتور یمن، با امضاء طرح شورای همکاری خلیج فارس بمثابه ی طرح واگذاری قدرت در کاخ پادشاهی عربستان که با حضور مقامات چند  کشور عربی و برخی نیروهای مخالف یمنی  صورت گرفت،بر عکس برادران ما، با زبان خوش، از قدرت کناره گیری کرد. بر این پایه، این چهارمین دیکتاتور گرامی منطقه است،که سرنگون می شود. به حساب فدوی، که چندان هم قابل  اعتماد نیست، از دیکتاتوران مطرح منطقه، تنها دو دیکتاتور باقی ست.

آزمون:

پیدا کنید باقیمانده ی دیکتاتوران منطقه، و ترتیب سقوط آنان را... فدوی را هم که از نزدیک می شناسید، اهل پارتی بازی نیست!...

 

نوبر

فدوی بهمه چیز تقلبی در جامعه ی شکوهمند اسلامی،از جمله پزشک قلابی برخورد کرده بود، لکن "مامور قلابي سرشماري" دیگر ندیده بود که آن را هم در مرور خبرهای جراید شریفه ی دارالخُرافه نوبر کرد که به گزارش ایسنا در  سيستان و بلوچستان، اتفاق افتاده است.

 

بوته ی آزمایش

فدوی جنبش "وال استریت" را در آمریکا، که ظاهراً در چهارچوب دمکراسی غربی طرح شده، با علاقه دنبال می کند و منتظر است که برخورد برادران غربی را با این پدیده که با قانون اساسی و نیز میثاق جهانی حقوق بشر تعارضی ندارد، ملاحظه کند که آیا به آنچه گفته یا نوشته شده است باور دارند، و یا از همتایان جگر خوار خود در خاورمیانه ی البته عربی، بقول عوام including iran پیروی می کنند؟...

 

انگولک

...عجیب است! برادران هیچ جور نمی گذارند که فدوی زندگی اش را بکند! در توضیح بیشتر عرضه  می دارد که وی تقریباً پذیرفته بود که انفجار مهیب اخیر در زاغه ی مهمات شهر ملارد، کار برادران  اسرائیلی نیست؛ و رفته بود به گوشه ای که نان و ماست خودش را بخورد، لکن اظهارات اخیر برادر  مسعود جزایری، معاون فرهنگی و تبلیغات ستاد کل نیروهای مسلح که شیهه کشان تهدید فرمود:

«اسرائیل منتظر انفجار در مناطق مختلف این کشور باشد...»

دوباره فدوی را گرفتار، و او را به ورطه ی قصاص انداخت!.. حال، سواد مختصر فدوی گردن شکسته دیگر قد نمی دهد که آیا فرمایش این بزرگوار از مقوله ی مشهور "اختلاف بین علما" ست و فلذا مهمل است،  و یا این اظهارات، مبنای عقلانی و استراتژیک دارد؟ لذاا فدوی، قضاوت در این باب را بعهده ی خوانندگان محترم ضد انقلاب می گذارد که به قاعده ی چندین فروشگاه زنجیره ای پوشاک، از او بیشتر پیراهن پاره کرده اند!..

و من الله التوفیق...

 

دفع فاسد به افسد

همگان، اعم از مؤمنین، مؤمنات و حتا خاج پرستان، لعنة الله علیهم اجمعین، می دانند که حکومت اسلامی شکوهمند ما، شوربختانه در حکم چوپان دروغگوست، و اگر روزی خدای نکرده، زبان  بریده ی فدوی لال، حقیقت را هم بگوید (که امکان عقلی و عملی ندارد- م) احدی به فرمایش ایشان محل نمی گذارد و آن را، در ردیف دروغ های بیشمار پیشین، منظور می کند. از آن جمله است ماجرای شلاق خوردن پیمان عارف دانشجوی ممتاز دانشگاه که ظاهراً بجرم اهانت به رئیس جمهور!  شلاق خورده است.

برادران در جراید شریفه ی دارالخُرافه، کوشیده اند که چهرهء دیگری به این جنبه از فرهنگ اسلامی بدهند از بولتن‌نیوز بهنقل از پارسینه ملاحظه کنید:

«طبق اخبار واصله خبرنگار ما، حکم دادگاه کیفری و تجدید نظر پیمان عارف اسکویی با وکالت آقای سید محمد فقیهی، به صراحت نشان می دهد که وی به اتهام نگهداری 11.85 گرم یعنی 11 و 85 صدم گرم حشیش به پرداخت 3 میلیون ریال جزای نقدی و تحمل 50 ضربه شلاق محکوم شده است!»

خوانندگان محترم ضد انقلاب بخاطر می آورند که اتهام کلیشه ای فوق، از بهار 1358 تا کنون اتهام دگر اندیشان و مخالفان رژیم بوده است(1). فدوی می پندارد که پیمان عارف، در حوزه ی برادران، مبالغی آشنا داشته است که دستکم از اتهام لواط در کلیشه ی مذکور، عجالتاً مبرا شده است!...

سایت اصولگرای(2) مذکور کوشیده است که انگیزه ی شلاق زدن را توجیه کند و با این امر بدیهی که چنین دانشجوئی، حتا در بلاد کفر و زندقه، قدر می بیند و بر صدر می نشیند، بقول برادران افغان،قدرت خدا!، کار نداشته است. بنظر شما خوانندگان محترم ضد انقلاب، فدوی در گزینش تیتر این مختصر که عبارت از "دفع فاسد به افسد" است، به خطا رفته است؟...

--------------------------

(1) توطئه بر علیه نظام،توهین به مسؤلین نظام ، مشوب کردن افکار عمومی،سب ائمه طاهرین صلوات الله علیهم اجمعین، حمل و استعمال مواد مخدر و لواط ....

(2) این اصولگرا هم براستی حکایتی ست.فدوی هنوز ندیده است که مطلعین ،در این باب قدری

تأمل کنند؛ و میزان بلاهت و سفاهت را در این قشر،که برای خود گنبد و بارگاهی به هزینه ی

ملت یک لا قبای ایران سابق دست وپا کرده است، آشکار و از آنجا، میزان خسارت عظیمی را

که به مردم  وارد شده است، برآورد کنند.

 

علی الله التکلان و هُوالمُستعان فی جمع امور

سیم دسامبر المؤدّب سنه ی 2011 ترسائی

کتبةالفقیر کمتر از قطمیر - فدوی

تا درودی دیگر، بدرود

 

www.hazl.com

https://newsecul.ipower.com/

بازگشت به خانه

 

محل اظهار نظر شما:

شما با اين آدرس ها می توانيد با ما تماس گرفته

و اظهار نظرها و مطالب خود را ارسال داريد:

admin@newsecularism.com

newsecularism@gmail.com

 

 

New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fxa: 509-352-9630