بازگشت به خانه

 

مکتوبات فدوی

طنزنوشته های هفتگی حميد رضا رحيمی

 

دوشنبه 12 دی 1390 ـ  2 ژانويه 2012

 

مقام معظم دلبری!

فدوی مقدمتاً حضرت احدیت، جله اسمه، را شدیداً شکرمی کند که در اثر مساعی هوشمندان جامعه ی بشری، امّت ما نیز سرانجام توانست راه های تعامل با هم را، بی لشکرکشی و ذبح یکدیگر فرا گیرد، و در صورت بروز اختلاف نیز، به روشهای خداپسندانه و، بحمدالله والمنة، بعلت وفور ریش، به طریق کدخدا منشانه، حل و فصل نماید. در این میان، شیوه های برخورد و حل اختلاف مؤمنین با احساس، البته وجه و لطف دیگری دارد و این بررسی مختصر، می تواند پیوست مطلبی باشد که فدوی پیش از این، در موضوعی مرتبط، قلمی کرده است.(*)

باری- موضوع راجع است به سفر اعلیحضرت العظما سیدعلی (ع) خامنه ای، خلدالله ملکه و سلطانه، به کرمانشاه که گویا به مؤمنین و مؤمنات شاعر مسلک ُامّ الُقرای تهران، بسیار گران آمده و عکس العمل های شدیدی را سبب، و  مقام معظم رهبری را نیز در این رهگذر، البته معذب کرده است.....

فدوی، برای دستگرمی، عجالتاً یک فقره دو بیتی، از یکی از مؤمنین غیور ُکرد را، نخست به زبان اصلی، در پی می آورد :

جور دار بي ثمر حشك و بي برگم

بي تو لي دنيا شايسته مرگم

دوريت خنجره در ياس له جرگم

ترك دوسيت نكم تا روژ مرگم

همانطور که خوانندگان محترم ضد انقلاب نیزکم تا قسمتی ملاحظه می کنند، پیداست که شاعر این شعر شاعری ست لیبرال و آن را ، در تکریم مقام معظم رهبری ایدالله جیشه و ابد عیشه، سروده است. وی به اجمال و اختصار می گوید که بی آن حضرت، به درختی خشک و بی بار و ثمری می ماند. دوری مقام معظم بمثابه خنجری در جگر است و تا هنگام مرگ، دوستی معظم له را ترک نمی کند.

شاعر، همانگونه که پیشتر گفته آمد، شاعری مکتبی اما معتدلی ست و با مؤمنین تهرانی، علی الاصول، دعوا ندارد و شعرعاشقانه ی خودش را برای دلبر، که مقام معظم رهبری ادام الله افاضة باشد، سروده است.

مؤمنین "امرد خانه ی" دارالخُرافه اما، که نگران شده و تعلق خاطر به دلبر، که مقام معظم رهبری دام اقباله باشد را در کرمانشاه احساس کرده اند، چنین سروده اند :

شهر تهران بی تو از دل و دلبر خالی ست

عشق برگرد كه حال من ودل طوفانی ست

وقت آن ست كه با حضرت حافظ خوانیم

ماهم این هفته برون رفت و به چشمم سالی ست

ادامه ی گزارش حاکی ست که دلبر، که مقام معظم رهبری اعزالله نصره باشد، استغاثه ی فوق را بقول عوام  ignore فرموده و راهی برای مؤمنین "امرد خانه ی" دارالخُرافه ، جزصدور دو بیتی توأم با تحّکم زیر، باقی نگذاشته است :

خشكسالي شده اي بارش باران برگرد!

جانشين خلف پير جماران برگرد!

نفست حافظ اين شهر و ديار است، بيا

نازنين رهبر ما، زود به تهران برگرد!

مؤمنین کرمانشاهی، که گوئی دیری ست که روحیه ی سلحشوری خود را، به دلائلی که بر فدوی معلوم نیست از دست داده، بجای آنکه مؤمنین "امرد خانه ی"  دارالخُرافه را شدیداً گوشمالی داده و سر جای خود نشانده و روحیه ی سلحشوری مشهور خود را به نمایش بگذارند، آن مختصر آبروی  فدوی را هم برده، و در موضعی شدیداً انفعالی قرار گرفته و برادر جلال محمودی به نمایندگی از"قاطبه ی اهالی محترم"، و البته از موضع ضعف، چنین سروده است :

ما هم باور كنيد مردم تهران، تشنه ايم

23 بهار است كه باران نديده ايم

گرچه دريا را در دل خود جاي داده ايد

ما لحظه اي است كه به سامان رسيده ايم

فدوی از همشهریان سلحشور خود، شدیداً حیرت می کند که چگونه همت این را نداشته اند که تهدید همتایان تهرانی خود را نادیده گرفته و آن حضرت را بهر قیمت که شده در همآنجا نگهداشته و باقی ملت را عمری دعاگو ، و نام خود را در تاریخ نیز، به نیکی و سرافرازی، ثبت نمایند!

----------------------------------------------

(*)  سبک شناسی مؤمنین – ن. ک .آرشیو هزل داتکام 30 جولای 2011

 

 

شيوع پائين سرطان

پیشرفت ها در جامعه ی اسلامی شکوهمند ما، همه جانبه و در عین حال، هماهنگ است. در توضیح بیشتر عرض می کند که این پیشرفت ها، محدود و منحصر به ساخت بمب و موشک نیست، بلکه در عرصه های دیگر نیز،حرف اول را می زنیم. تازه ترین کشف ما در جهادی که در مبارزه با سرطان در عرصه جهان جریان دارد، اظهارات یکی از دانشمندان غیر هسته ای ست که تیتر آن به گزارش خبرگزاری وابسته ی فارس از این قرار است :

«مدیر گروه پوست دانشگاه علوم پزشکی تهران: حجاب عامل شیوع پایین سرطان پوست در ایران!»

فدوی قاصم الجبارین را شکر می کند که سرطان هم سرانجام سر عقل آمد وبه نفع حجاب، کنار رفت!

 

عنوان جدید

این واژه ی بیگناه "خوشه" هم عجب گرفتاری شده است! زبان بسته بهر چه اضافه می شود، بلائی سرش می آید ...فی المثل، به انگور که ملحق می شود، پایه ی شراب است و به بمب اندرش مایه ی عذاب... !و اخیراً نیز مورد استفاده ی ابزاری مؤمنین و مؤمنات در ُامّ الُقرای اسلام واقع شده است. در توضیح و مقدمتاً عرض می کند که بسیجیان، خواهر و برادرش هم فرقی نمی کند، هر دو منشاء نه تنها خیر، بلکه حرکات محیر العقولند!؛ مانند برادر محمد(ص) رضا(ع) نقدی،که برای عبرت شاعران، آن قصیده ی شگفت انگیز را صادر فرمود(1). خواهر مینو اصلانی، رئیس بسیج زنان، که به گزارش خبرگزاری وابسته ی فارس، 52 هزار "مربی و کارشناس" برای تبلیغ حجاب و عفاف تربیت کرده نيز خون چندان جلو چشم اش را گرفته که  بنا دارد " تابستان امسال با همکاری آموزش و پرورش 300 هزار آموزگار زن را تحت آموزش قرار دهد تا آنها بتوانند پاسخگوی نیاز های دختران دانش آموز در زمینه حجاب و عفاف باشند".(2) افزون بر همه ی اینها، یک "پژوهشکده مجازی حجاب و عفاف" هم تشکیل می شود تا "فعالان و اندیشمندان حوزه حجاب و عفاف " را به هم متصل کند.!/ شهرزادنیوز

باری فدوی هم از این همه نمد، کلاهی گیرش آمد و معلومش شد که غیر از "بمب خوشه ای"، بسیج خوشه ای" هم داریم که البته فرق چندانی با هم ندارند! ملاحظه کنید:

«بسیج زنان 52 هزار "مربی و کارشناس" برای تبلیغ حجاب و عفاف تربیت کرده که در سطح کشور به صورت خوشه ای عمل می کنند!»

که لابد از این پس، زیر عنوان "خوشة الاسلام والمسلمین"، به سلسله ی جلیله ی علما، اضافه می شود!

 

-----------------------------

(1) نگاه کنید به مطلب "سبک شناسی مؤمنین" در آرشیو هزل دات کام به تاريخ سی ام ماه جون 2011.

(2) اگر شما درخواستی از دختران دانش آموز مشاهده و ملاحظه کرده اید، فدوی گردن شکسته هم دیده است!

 

همدردی

فدوی با آنکه با برادران محترم قوه ی باه (قضائیه- م) به هزار و چند دلیل، میانه ی چندانی ندارد، لکن گاه بعنوان عنصری دمکرات، از ظلم  و جوری که برخی مؤمنین بر آن روا می دارند، حقیقتاً اندوهگین می شود. خودتان به شکوائیه و انتقاد غیر سازنده ی یکی از مؤمنین که در پی می آید، نگاه  کنید :

«7828---0935: هميشه در اين آرزو هستم كه يك روزي در مملكت منتسب به امام زمان(عج) يك دستگاه قضايي سركار بيايد كه علي وار در مقابل بي عدالتي و چپاول اموال بيت المال قدعلم كند و بايستد»

به ايشام عرض می کنم که آخر این چه فرمایشی ست، برادر 7828-0935؟ به جان امام (ل)، که فدوی خود از پیروان خط مالروی ایشان است، زندان ها دیگر جا ندارند. اگر عرایض فدوی را  باور ندارید، دست کم به اظهارات برادر حجت الاسلام والمسلمین  پور محمد(ص) ی که بقول آن شاعر ضد انقلاب «در سخافت طبع اش error  نیست!» در خبرگزاری وابسته ی ایسنا، توجه کنید:

«سه برابر ظرفيت زندان‌ها در كشور زنداني داريم!»

خب بفرمائيد چه کنند این بزرگواران؟ یعنی می فرمایید برادران، زندان را هم از کشورهای کمونیست دوست و برادر، چین و روسیه وارد کنند؟

 

گاف

"گاف" واژه ای ست که مجلسی ِ آن، همان "دست به آب" خودمان می شود! که گاه بد جوری گریبانگیر حضرات آیات می شود؛ مثل این خبر:

« حجت الاسلام محمد(ص) تقی رهبر نماینده ی مردم اصفهان در همایش حجاب و عاشورا فرمود (تیتر): 75‌ میلیون ایرانی خواستار اجرای طرح عفاف و حجاب هستند».

باری فدوی که عاجز است، فلذا  نظر خواننده ای را در ارتباط با اظهارات این نماینده ی حکومت در مجلس، بنقل از پارسینه عیناً در پی می آورد:

«اگه 75 میلیون تقاضای حجاب را دارند. پس کی بی حجاب است؟!»

 

گل بود و...

اعلیحضرت العظما سید علی(ع)خامنه ای، دامت تحریکاته، نیز سرانجام از تنهائی در آمد و به فتوای آیت الله  مصباح یزدی متخلص به تمساح یزدی، که بازار تولید دستمال یزدی را نیز در کف با کفایت خود دارد، سید حسن(ع) نصرالله هم به او ضمیمه و از این راه، نعمت بزرگ دیگری به ملت بی تقصیر ایران،ارزانی شد! ملاحظه کنید:

«"من به محبت سید حسن نصرالله به خدا تقرب می‌جویم و امیدوارم این حب سبب نجات من در روز قیامت باشد". عضو مجلس خبرگان رهبری دلیل این محبت را تبعیت کامل وی از ولایت فقیه دانسته و گفته است: "کسی که این صفت را داشته باشد در ولایت ائمه فانی می‌شود. این سلسله ولایت، یعنی ولایت خدا در درجه اول، ولایت پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله در درجه دوم،‌ ولایت ائمه علیهم‌السلام در درجه سوم، ولایت نائب امام در این عصر (رهبر جمهوری اسلامی) و ولایت ولی‌اش سید حسن نصرالله بر همه ما واجب است".

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مصباح یزدی، وی در دیدار با گروهی از حزب‌الله لبنان این جملات را ایراد کرده است. / سحام نیوز و فی الواقع : "گل بود و به سبزه نیز آراسته شد"!..

 

لطافت مکتبی

در باب آثار ادبی منظوم یا منثور برادران، که از خواندن آن موی بر اندام آدمی سیخ می شود!، فدوی مقالاتی را گاه قلمی کرده که در آرشیو هزل داتکام هنوز در دسترس است و اینجا مکرر نمی کند؛ مگر نمونه ی تازه ای پیرامون «احساس»، بشرح زیر: (البته خوانندگان محترم ضدانقلاب اگر ناراحتی قلبی دارند از خواندن این قطعه ی لطیف و با احساس ادبی چشم پوشی فرمایند چرا که در غیر این صورت،فدوی "مسؤل آن نخواهد بود"!)

 «...دربارهء جنگ هشت ساله، کتاب زیاد نوشته و خاطره زیاد گفته شده، ابعاد مختلف جنگ، از نظامی تا حماسی و احساسی و... اما درباره "حس گلوله خوردن" کمتر شنیده ایم یا خوانده ایم، به نظر شما کسی که گلوله می‌خورد، دقیقاً چه "احساسی" دارد، چه می‌کشیده؟ برایم گفت: اصابت گلوله کلاش به بدن با "تق تق" شروع می‌شود، مثل یک راز اما، صدای این تق تق را هیچ‌کس نمی‌شنود جز خودت

شاعرانه است واقعا!

 

مقررات خنده

... حالا برادران که نیستند، لکن بین خودمان باشد؛ درست است که برادر علی اکبر (ع)  صالحی، وزیر خارجه ما نیست، لکن وزیر خارجه ی مملکت امام زمان(عج) که هست!،فلذا فدوی پا در میانی می کند و به نیابت  از ایشان قول می دهد زمانی که مردم سرانجام زمام امور خودشان را بدست گرفتند (که فدوی بهمین امید زنده  است) بیاید و در مقابل دادگاه و پاسخگوی اعمال خود باشد. خب تا آن موقع، پس چرا نمی گذارند که آن مادر مرده، عجالتاً وزارتش را بکند!؟ وضع آن شهید زنده بگونه ای ست که حتا دل فدوی ضد انقلاب هم بحال وی کباب است. به این تیتر بنقل از پارسینه نگاه کنید:

«کوثری: وزارت خارجه نباید از انگلیسی‌ها عذرخواهی می‌کرد».

باز قاصم الجبارین ابوی ِ برادر کوثری نماینده ی حکومت از تهران در مجلس را بیامرزاد که بهمین مختصر اکتفا فرمود؛ حال به عریضه ی یکی از مؤمنین که بجهت یکی از جراید شریفه ی دارالخُرافه در ارتباط با ایشان ارسال شده است، توجه و ملاحظه فرمائید که چگونه وی را جلوی خورشید، کباب کرده است:

«از وزير محترم امور خارجه تقاضا مي كنم كه در سفرهاي خارجي و در ملاقات با شخصيت هاي خارجي خنده ها و لبخندهاي خود را به تناسب افراد ملاقات شونده و مورد مذاكره و به تناسب مناسبت هاي خاص كنترل كنند. چرا كه از لحاظ روابط بين الملل معاني خاص خود را دارد! پيكر»

زیاده عرضی نیست...

 

پای درد دل مردم دارالخُرافه

(اشاره: پیام ها همگی واقعی و برگرفته از جراید ِ شریفه ی دارالخُرافه است، پاسخ ها اما

از فدوی ست).

 

«اگر بودجه آماده سازي و اعزام ورزشكاران ايران به المپيك لندن را كه از بيت المال است به بنده بدهند به جرأت عرض مي كنم كه با اين بودجه تمام مشكلات بي كاري و ازدواج جوانان سراسر كشور را حل مي كنم».

فدوی: شما هم مثل برادر خاوری، هوس کانادا کرده اید، برادر ناقلا؟!

 

«از مسئولين شهرداري منطقه 22 درخواست مي شود فكري براي گربه هاي موجود در اين منطقه كه باعث آزار و اذيت ساكنين محل شده اند بكنند«.

فدوی: بنده اگر بخواهد خیلی به اجمال و اختصار بگوید، ازقول برادر شهريار عرض می کند که:

بیت

صبر بسیار بباید پدر پیر فلک را

تا دگر مادر گیتی چو تو فرزند بزاید

و گفتن ندارد که منظور از فرزند در بیت فوق، حجت الاسلام خلخالی ست که بعلت ابتلا به جنون گربه کشی، نسل گربه را، به استثنای گربه نره که  مصونیت پارلمانی داشت، برانداخت!

 

«پيشنهاد مي كنم جمهوري اسلامي ايران در برابر درخواست اوباما با 5 شرط موافقت نمايد كه پهپاد 170 آركيو را به آمريكا برگرداند تا دنيا هم متوجه شود:

1- عودت كليه دارايي بلوكه شده ايران طي 33 سال گذشته

2- آزادي 4 ديپلمات ربوده شده ايراني در بند رژيم اشغالگر قدس

3- لغو تحريم ها

4- آزادي امام موسي صدر

5- استرداد رجوي سركرده جنايتكار منافقين به ايران./ رمضاني».

فدوی: والله برادر رمضانی، بقول سید قاسم(مش قاسم سابق- م) دروغ چرا؟..تا اعدام آآآآ. مراتب با هزار زحمت، توسط فدوی به آگاهی برادر حسین (ع) اوباما رسید. ضمن سلام و تحیات بی آنکه از جدش خجالت بکشد فرمود: صرف نمی کند، برادر رمضانی!

 

«بانك مركزي به كساني كه براي تفريح به خارج مي روند 2000 دلار ارز مسافرتي مي دهد، ولي به زائرين اماكن زيارتي فقط 500 دلار مي دهد. اعمال چنين سياست هايي جاي تاسف دارد».

فدوی: این چه فرمایشی ست برادر زائر؟ آنان می خواهند تفریح کنند و شما گریه، گریه هم که خرجی ندارد، فلذا همین 500 دلار وجه رایج ممالک محروسه ی شیطان بزرگ هم، بموجب استفتائی که فدوی از مرجع تقلید محترم خود، دام الله تعالی ظله کرده، اضافه ست !

«چه كسي متولي رسيدگي به وضعيت حجاب دانشجويان دختر و پسري كه محيط علم و دانش را با پارك و همراهي با اراذل و اوباش اشتباه گرفته اند مي باشد؟! متاسفانه وضعيت حجاب در دانشگاه هاي دولتي و آزاد بويژه آزاد قزوين اصلا مناسب نيست. يوسفي»

فدوی: والله چه عرض کند؟ بنظر می رسد که شما هم، دانشگاه را با حسینیه اشتباه گرفته اید، برادر يوسفي!

 

«پزشكان مدعي خدمت در مناطق محروم پاسخ بدهند چرا جلسه همايش خود را در برج ميلاد كه تناسبي با محرومان جامعه ندارد گذاشته اند؟ سنخيت ادعاي آنان با چنين مكان تجملاتي و پرهزينه در چيست و چه وجه تشابهي ديده مي شود كه ما از آن بي خبر هستيم؟»

فدوی: فرمایش شما از اساس ایراد دارد، برادر شهروند. مگر اینکه از جان ناقابل تان گذشته و بخواهید بگویید که پس ازگذشت سی و دو سال از تأسیس جامعه ی بی طبقه ی توحیدی، فقر، افزون بر آنکه همچنان هست، بیداد هم می کند!

 

«بهترين جهاد براي قوه قضائيه در سال جهاد اقتصادي بازگرداندن اموال غارت شده مردم توسط جريان فتنه و جريانات انحرافي است. آن ها اين اموال را با بحران آفريني در حوزه هاي سياسي و اجتماعي به غارت برده اند. نوربالا- تهران»

فدوی: بنده اگر جای شما باشد، با نور پائین حرکت می کند، برادر نوربالا!.. اینهائی را که نام بردید، همگی فرزندان معنوی حضرت امام (ل) و عزیز کردگان مقام معظم رهبری بودند. از فدوی گفتن!

 

«شير از كالاهاي مورد نياز اوليه هر انسان مي باشد اما نه تنها قيمت آن به خاطر حذف يارانه از 150 تومان به 550 تومان رسيده است بلكه 100 گرم هم از وزن آن كم شده است. چرا دولتمردان به اين موضوع رسيدگي نمي كنند؟ ابراهيمي- كرج»

فدوی: خیلی ساده است؛ برای اینکه دولتمردان گرامی را مدتهاست که از شیر گرفته اند، برادر ابراهیمی!

 

«روستاي هاشمك در 50 كيلومتري تهران و از توابع دماوند فاقد لوله كشي آب شرب و گاز مي باشد. اكبري»

فدوی: خب حالا بقول عوام ? so what، برادر اکبری؟!

 

«آب منطقه گلستان اهواز به طور مرتب قطع مي شود از مسئولين سازمان آب منطقه اي اهواز درخواست رسيدگي داريم.

فدوی: بعرض رسید؛ فرمودند فرمایش شما را در نمی یابند؛ زیرا تلاش مسؤلان، اعلی الله مقامهم اجمعین، همواره بر آن بوده که دستگاه های اسلامی مرتب کار کنند که اداره ی مذکور هم، همین کار را کرده است، برادر شهروند!.. مشکل شما کجاست؟

 

«بانك ها بدون كسب اجازه اقدام به خالي كردن حساب هاي مخصوص نوزادان كرده اند. متأسفانه خيلي راحت اعتبار دولت و مسئولين زير سؤال مي رود و كسي هم پاسخگو نيست».

فدوی: مراتب در مجالی که قدر هم شنگول بودند، به شرف عرض رسید. تبسمی کرده و فرمودند نوزادان حالا حالا ها به پول نیاز ندارند، برادر شهروند!

 

«همراه با خانواده ام هفته گذشته با استفاده از اتوبوس بين شهري سفري به تبريز داشتيم. تاسف انگيز اين كه هيچ كدام از اين اتوبوس ها چه در رفت و چه در برگشت براي نماز توقف نكردند. خواهشمندم مسئولان ذيربط نسبت به اين موضوع رسيدگي فرمايند. احمدي»

فدوی: این به مسؤلین ذیربط چه ربطی دارد، برادر احمدی؟ خب می خواستید خودتان را بمنظور اقامه ی نماز، از پنجره ی اتوبوس به بیرون پرتاب کنید! شما که از مقام معظم رهبری کمتر نیستید که پیش از  انقلاب، بهمین منظور خودشان را از پنجره ی قطار به بیرون پرتاب فرمودند و قدرت خدا زنده ماندند!

 

«مردم شهر شلمان از توابع لنگرود با آن همه بارندگي هنگام اذان ظهر و مغرب آب براي وضو ندارند چه رسد براي آشاميدن. از مسئولين دولتي درخواست رسيدگي داريم. فيضي».

فدوس: کمتر مزاحم برادران شوید و عادت کنید مسائل تان را خودتان حل کنید. مثلاً بجای این قر زدن ها، خب زیر باران وضو بگیرید و حتا نماز بخوانید؛ مرحوم سهراب سپهری، زیر باران از این بدترها هم کرد، برادر فیضی!

 

علی الله التکلان و هوُالمُستعان فی جمع امور

31 دسامبر المؤدّب سنه ی 2011 ترسائی

کتبةالفقیر کمتر از قطمیر - فدوی

تا درودی دیگر، بدرود

 

www.hazl.com

https://newsecul.ipower.com/

بازگشت به خانه

 

محل اظهار نظر شما:

شما با اين آدرس ها می توانيد با ما تماس گرفته

و اظهار نظرها و مطالب خود را ارسال داريد:

admin@newsecularism.com

newsecularism@gmail.com

 

 

New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fxa: 509-352-9630